Reklama

Reklama

Komisař Clouseau na stopě

  • Česko Komisař Clouseau na stopě aneb Výstřel v temnotě (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Na zámku milionáře Ballona je čtyřmi výstřely zastřelen řidič Migel. Maurice, který našel u zastřeleného řidiče služebnou Marii Gambrelliovou, zavolal policii a zůstal v místnosti, aby Maria nemohla utéct. K případu je přivolán komisař Clouseau, který začne s vyšetřováním svým osobitým způsobem, ale záhy je z případu odvolán, neboť se komisař Dreyfus obával, že Clouseau na zámku zesměšní policii. Ráno je však případ vrácen Clouseauovi, neboť pan Ballon si Clouseaua osobně vyžádal. Maria Gambrelliová byla ještě večer uvězněna, neboť je hlavní podezřelou, ale inspektor Clouseau, který se do Marie zakoukal, je přesvědčen, že Marie jen někoho kryje. Clouseau se rozhodne Marii z vězení propustit, jelikož předpokládá, že sledováním Marie odhalí pravého vraha. Clouseau začne se sledováním Marie hned od věznice v převlečení za prodavače balónků. Clouseau je místním strážníkem zatčen, neboť nemá povolení k prodeji. Clouseau najde Marii v zámeckém skleníku – ta má v ruce zkrvavené zahradnické nůžky a na zemi leží probodnutý zahradník Georges. Maria je opět uvězněná, ale Clouseau ji propustí, aby ji mohl sledovat a odhalit skutečného vraha. Komisař Dreyfus už je na pokraji nervového zhroucení, protože kamkoliv Clouseau vkročí, způsobí chaos. Už jsou čtyři mrtvoly a Clouseau stále trvá na své verzi, že Maria Gambrelliová není vrahem. Clouseau jde večer s Marií do několika klubů, což má za následek další čtyři mrtvé lidi, ale tentokrát je jasné, že chce někdo odstranit Clouseaua. Inspektor Clouseau svolá všechny obyvatele zámku do jedné místnosti, aby jim údajně odhalil vraha. Přitom očekává, že vrah se dá na útěk, jakmile Clouseauův pomocník Hercule zhasne. Když nastane tma, dají se na útěk všichni a k odjezdu ze zámku použijí auto inspektora Clouseua. Nikdo netušil, že komisař Dreyfus zešílel a umístil do Clouseauova auta bombu, která po pár metrech vybouchne… (TV Prima)

(více)

Recenze (196)

novoten 

všechny recenze uživatele

Konečně Clouseau jako hlavní postava a hned náběh na naprostý kult. Tím se sice staly až dva díly následující, ale už tady se ukázaly všechny nezapomenutelné trademarky. Všudypřítomný Kato, přehnaný akcent ("ano, muly") a hlavně Dreyfus - původně jen skeptický šéf a postupně stále šílenější oběť antitalentu nezastavitelného podřízeného. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vydařené oživení slapstickové tradice (a slovu slapstick je ve scéně s tágy navrácen jeho původní význam). Těžko si tenhle film představit bez Petera Sellerse, který na rozdíl od jiných pokračovatelů zlaté éry grotesky nenapodobuje konkrétního komika, ale vytvořil si vlastní styl. Komisař Clouseau na stopě je ideální k jeho letmému rozebrání, pár následujících řádků každopádně předpokládá znalost filmu. Základ Sellersovy postavy tvoří její proměnlivá idiocie. Clouseau je schopen strčit si do kapsy hořící zapalovač, ale také vymyslet plán, jenž by po vyeliminování několika desítek proměnných teoreticky mohl fungovat. V zásadě ale klame tělem, resp. svou funkcí. U většiny postav, vyjma zamilované (tzn. zaslepené) dívky, to po počáteční snaze o smysluplný dialog vede k rezignaci. Pro ostatní se stává nedůležitým, lhostejným, což výborně vystihuje scéna, jíž by měla každá detektivka vrcholit – odhalení vraha. Vrazi se začnou „odhalovat“ navzájem a bezradný Clouseau se obrací na kameru, hledaje pochopení alespoň u diváků. Záruku smíchu představuje u Sellerse, stejně jako u komiků němého období, konfrontace s objekty, ať neživými či živými (pták, ženská nožka), které mu přijdou do cesty a které při svém šíleném egoismu vnímá jako nepřátelské. Neustále je zrazován také okolním prostředím, jež se mu nepřizpůsobuje a jemuž se on sám přizpůsobit nedokáže. Proto neustále padá do fontány, stojící stále na tomtéž místě. Méně zábavné jsou opakované Katovy útoky. Poprvé je jeho chování vtipné pointou (jenom zkouška), podruhé tím, že pointu známe, ale další scény stejného typu jen naplňují známé pořekadlo o opakovaném vtipu… Sellers neopomíjí ani hlavní výsadu zvukového filmu, slovní humor zde však nestaví ani tolik na legračním hlase (to spíše ve Večírku) jako na obsahu promluv, které sice dávají smysl, ale pouze nahlížené clouseauovskou převrácenou logikou. Jakoby trucovitě odmítal věřit zažitým pravdám a vymýšlel si vlastní. Osamělý bojovník, či zkrátka idiot? Rozhodně muž budící smích. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Oskar, bloom ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Oproti tomuto snímku první Růžový panter (mám i pochybnosti, jestli snad tenhle ze série nevybočuje) pokulhává daleko jako starý, nemocný stařík. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vznik této komedie předznamenal jakým stylem humoru se anglický nefalšovaný majstrštyk bude ubírat. Hlavní znak hrdiny? je to děsnej magor (v Červeném trpaslíkovi vymysleli příznačný název: SMEGHEAD) Tak nějak na tom je i Peter Sellers jako Inspektor Clouseau. Jasné je, že ho každý má rád díky jeho nešikovnosti, způsobu chování a vyšetřování. Výborný příběh a překvapivě vtipné rozuzlení tohoto teoreticky druhého, ale prakticky prvního příběhu inspektora Clouseau předznamenala jasnou budoucnost Růžovému pantherovi a tak dal šanci vzniknout dalším úspěšnějším i méně úspěšným pokračováním. --- Mít deset takových jako je Clouseau mohl bych zničit celý svět. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $12,368,234Tržby Celosvetovo $12,620,737║ Chýba tomu lepšia razancia, údernosť. /40%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

"A Shot In The Dark" je právoplatným počátkem růžovopanterovské série. Pravda, Blake Edwards rok před tímto skvostem natočil snímek Růžový panter, ale tam byl úředně výkonný idiot Clouseau pouze v roli vedlejší figurky, která byla jednou z mála světlých stránek jinak dosti ucourané detektivní konverzačky. Až tenhle kousek nese všechna poznávací znamení, na kterých je založena série. Tedy především – kolosální exhibici Petera Sellerse, který předvedl jeden z nejkomplexnějších komediálních výkonů v dějinách. Jeho Clouseau, detektiv ze "syrretee", je labužnicky dotažený do posledního detailu (stačí poslouchat jeho přihlouplý "aksánt") a je to právě Sellersovo famózní herectví, které dělá z některých scén absolutní klasiku – nemohu neupozornit na legendární kulečníkovou destrukci, v níž se opravdu vyplatí sledovat Sellersův pohyb a mimiku. Dále tu máme humor – postavený na typických groteskních prvcích (padání, přehmaty, destrukce atd.) a též na Clouseauově inteligentním verbálním humoru (Podezírám každého a zároveň nikoho). Pak je tu detektivní zápletka, která ale ustupuje výše jmenovanému, přesto má originální rozuzlení. A vše dohromady? Geniální prča s několika nezapomenutelnými a nepřekonatelnými nápady (originálnější postava než třeštidlo Kato se hledá těžko), výtečným Herbertem Lomem v roli rodícího se psychotika Dreyfuse a několika hluššími místy, které mi připomínají suchopárnost původního Růžového pantera. Naštěstí jich je velmi málo. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Škrtni sluha, napíš majordómus.“ Sequel, či skôr jeden z historicky prvých spin-offov? Ono je to asi jedno, ale OK, oficiálne máme samozrejme dočinenia s dvojkou a to napriek tomu, že by sme v nej márne hľadali ako lukratívny diamant, tak Davida Nivena a spol. Ústrednú rolu si naplno prebral „šialený“ Peter Sellers, ktorého inšpektor Clouseau je vskutku nezabudnuteľná persóna. Povedal by som, že je to roztržitý génius, ale on vlastne vôbec nie je geniálny. geniálne roztržitý bol Columbo. Clouseau (a nejaký Frank Drebin) sú proste len idioti. Dvojka vtrhla do kín síce len rok po jednotke, ale nevyzerá ako dvojka, ale skôr ako šestka. Nikto nevysvetlí koniec jednotky, kde to mal Clouseau namierené do basy. Zrazu je bez jediného vysvetlenia normálne stále zamestnaný u polície a vyšetruje (ehm, „vyšetruje“) prípady, jeho nadriadeným je Dreyfus (v maniakálnom podaní užívajúceho si Herberta Loma), o ktorom v jednotke nebola ani zmienka a rovnako tak nie je v dvojke pre zmenu zmienka o legendárnom diamante z prvej časti. Dvojka sa každopádne nevolá Ružový panter na stope, ale Komisár Clouseau na stope, takže je to (asi) pochopiteľné. Prekvapivé je, že síce aj dvojku otvárajú kreslené titulky, ale tentokrát v nich nevystupuje panter (zviera) a nie sú podmaľované nezabudnuteľným hlavným ústredným motívom typickým pre sériu. Tým sa narúša jej trademarkovosť, na druhej strane sa trademarkom stáva výskyt komorníka Kata, ktorý má s Clouseauom absurdnú dohodu o vzájomnom útočení v najnevhodnejších okamihoch a ktorý prirodzene v jednotke nebol. Ono je pozoruhodné už to, že francúzsky policajt má ázijského komorníka, všakže. Kým ako puberťák som sa v 90. rokoch neskutočne bavil na akčných eskapádach práve medzi Clouseauom a Katom, keď som si dal reprízu v r. 2023, kedy som oslávil sladkých 42, už mi bolo chudáčiska ázijského mladíka ľúto za to, aké drastické (nejeden raz riadne zákerné) nakladačky od svojho... šéfa?... dostával. Kvôli TOMUTO odišiel z Ázie? Vravel som si, že ho to určite muselo riadne bolieť. Scenár je pomerne beštiálny, diabolsky fúzatý Peter Sellers si všetky scény kradne bez jedinej výčitky svedomia pre seba a od decentnej jednotky sa dištancuje do takej miery, že vám možno ani nenapadne, že bláznivá dvojka má niečo spoločné s pomerne noblesnou jednotkou, ktorá bola ležérnou (lež na môj vkus nudnou) krimikomédiou. Napr. na konci sa len tak mimochodom odohrá masová vražda a vlastne z toho nie je priamo v deji nič vyvodené. Opatrne v dvojke vystrkujú rožky Clouseauove kultové prezliekania a masky, čo v jednotke fakt nebolo a naplno to prepuklo až v neskorších častiach. K scenáru sa mi pravdupovediac nechce vyjadrovať, hlavný zločin je len o čosi menej nezáživný ako v jednotke, ale kožu tomu (celému) zachraňuje práve šialený Sellers, ktorý nám nedovolí vydýchnuť si. Jeho spôsob vystupovania z auta, nastavovanie času, vyrážanie zamknutých dvier, návšteva nudistického rekreačného horského strediska alebo dementno-geniálno-rafinované vypočúvacie praktiky, to je niečo, čo príliš nezostarlo ani po desaťročiach. Skvelé je, že Sellers ani na okamih nevypadáva z úlohy, nech sa okolo neho deje čokoľvek a fakt neviete, či je blbec alebo skvelý policajt (zrejme to prvé, ale občas motyka vystrelí, viď. konverzačné finále so všetkými podozrivými v jednej miestnosti á la Poirot). Jeho dominanty výkon podtrhávajú herci z vedľajších úloh, ktorí dokázali majstrovský kúsok: tváriť sa pri jeho bláznivom vyčíňaní smrteľne vážne, ako keby hrali v antickej dráme, čo je v komédii vždy super. Ak sa nemýlim, tak Sellers neoficiálne dosť zasahoval do písania scenára a predpokladám, že i samotného natáčania a pravdupovediac to tak aj vyzerá: ukradol si pre seba čo vládal, všetko a všetkých odsunul na vedľajšiu koľaj a šéfuje tomu ako King Kong džungli na Ostrove lebiek. Na scenári sa mimochodom spolupodieľal William Peter Blatty, lebo veď koho iného najať na scenár krimikomédie, ak nie budúceho autora Vymetača diabla? Trvalo až štyri roky, kým vznikla trojka, bola to ale riadne čudná trojka, keďže štúdio nemalo chuť stať sa rozhodcom medzi v tej dobe znepriatelenými Edwardsom a Sellersoma  tak oboch hodilo cez palubu a trojku nielenže nerežíroval Edwards, ale Clouseaua v nej hral Alan Arkin, čo je pri všetkej úcte k Alanovi možno jedno z najhorších pre-obsadení v dejinách kinematografie. () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tohle je asi nejlepsi a muj nejoblibenejsi dil. Pozornost je tu plne na Sellerse, kterej vyvadi jednu volovinu za druhou a konecne uz tu je Burt Kwouk a Herbert Lom. Navic pribeh se samejma mrtvolama krapet pripomina Ctyri vrazdy staci, drahousku a i kdyz je tu krimi zapletka, je to ciste blazniva komedie. Navic je spousta vtipu docela originalnich a je tu spousta zasadnich scen. Ale je to samozrejme vsechno diky Sellersovi, kterej je pro postavu Clouseaua neco jako Atkinson pro Beana. Proste naprosto skvela komedie. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film série, i když nejméně známý. Jako jediný u nás neběžel v kině a televize ho uvedla až dlouho po revoluci. Teprve tady dostal Clouseau (INSPEKTOR, milý distributore, ne KOMISAŘ) své tři sparingpartnery - Herberta Loma, Burta Kwouka a Grahama Starka, ale změnil se i on sám. Je to vzásadě nešťastník, který má na první pohled ego jako záhon Narcisů,ale uvnitř je osamělý, nejistý a prací u Surreté si naplňuje klukovské sny. Peter Sellers ho tentokrát vybavil "profesionálními rekvizitami, zálibou v převlecích a úžasným přízvukem ("Cože dělal? Chytal muly?" "Ne, moly." "Ahá, vy myslíte MULY, ten létavý hmyz!"). Tak rád by byl všemi vážený a obdivovaný, jenže se zas a znovu dostává do situací, které mu srážejí hřebínek. Každý všední předmět denní potřeby se pod jeho rukama mění v nevyzpytatelnou zbraň hromadného ničení, jeho šéf ho chce zabít a zdá se, že jeho milovaná má na rukou krev... Je to možná nadutý žabožrout, ale řekněte: můžeme mu nefandit? 100% ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jedna ze 140 nejlepších komedií - 140 Greatest Comedy Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Vynikající komedie s Peterem Sellersem coby extrémně nešikovným inspektorem Clouseau na stopě stále se zvětšující série vražd (díky jeho svérázným vyšetřovacím metodám). Napsáno podle divadelní hry "L´Idiot", ale je z toho svérázný plnohodnotný fim. Sellersův nádherný situační i slovní humor s vodopádem gagů je doplněn originálním hudebním partem Henry Manciniho, kde se Vám vryje pod kůži stoupající a klesající kytarová linka doplněná melodií sirény francouzské policie. Podobně geniální je i Manciniho hudba k dalším dílům Panterů, které opět režíroval Blake Edwards a ve většině z nich se objevil Peter Sellers. Trailer: http://www.csfd.cz/film/2556-komisar-na-stope-komisar-clouseau-na-stope-clouseau-na-stope-shot-in-the-dark-a/videa/ ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Nejlepší film celé série se spoustou nezapomenutelných gagů a scének. Peter Sellers skvělý jako vždy, Herbert Lom jako komisař Dreyfus, který by nejraději viděl svět bez Clouseau a malý žlutý přítel inspektora Clouseaua Kato se stali v tomto díle kultovními a vytvořili tak nezapomenutelnou trojici, bez které by se snímek nikdy nestal tím, čím se stal......... ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Úspěch prvního dílu na sebe nenechal dlouho čekat a již se objevilo další pokračování, tentokrát již s inspektorem Clouseau v hlavní roli, ale bez šperku - Růžového pantera. Byl - li první díl komplexní a vyvážený, zde se vše soustředilo na komiku Petera Sellerse a příběh je o poznání slabší. Proto i já jdu s hodnocením níže, přestože jak vidím, je to spíše ojedinělé. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Amatérský nudista a policejní inspektor Clouseau poprvé rozjel svou idiocii na plné obrátky To je samozřejmě báječné, neboť případ bude za pár sekund vyřešen a nezabrání tomu žádná nevhodně umístěná kašna, nešťastně vyprojektovaná okna, nervozita seriózního nadřízeného a ani opakovaná zatčení geniálního vyšetřovatele. Clouseau je totiž na stopě a tam ho mám nejraději. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Některým návratům do minulosti by se měl člověk raději vyhnout, aby se jeho sladké vzpomínky nezměnily v prach a popel. Někdy je ta konfrontace s realitou opravdu nepříjemně bolestná. Sérii o Růžovém panterovi jsem měl zafixovanou jako záruku příjemné zábavy a tituly, které kdysi udělaly Peteru Sellersovi ve filmovém světě jméno, jsem oznámkoval hodně vysokou nadílkou hvězdiček. Když jsem se po letech k tomuhle snímku vrátil, musím konstatovat, že jsem sice necítil rozladění nebo dokonce zlost, kterou ve mě dokážou vyvolat některé soudobé hity, ale pocit dobré zábavy byl ten tam. Komisaře Couseau na stopě nejlépe charakterizuje slovo vyčpělost. Clouseau padá z pohovky, z okna, do bazénu a tak by se dalo ještě dlouho pokračovat. Většina gagů, nebojím se říct, výrazně převažující většina je spíš prvoplánová až infantilní. Zápletka prostinká, herecké výkony nic extra, takový Herbert Lom pro mě až nepříjemně přehrává. Ano, Sellers odvádí svoje, ale zásadní pro jeho filmografii byly z mého dnešního pohledu úplně jiné tituly, ať už Doktor Divnoláska nebo Byl jsem při tom. Je hodně znát, že tenhle kousek vznikl v jiné době, která ještě měla problémy s prudérií a nahotou a řada scén těžila z lechtivosti, která se už dnes pochopitelně, pánbůh zaplať, nedostavuje. Je zajímavé, že při scéně z nudistické pláže se dokázal kameraman a režisér vyhnout prakticky všem tehdy choulostivým částem lidského těla. To je možná to nejkomičtější, co dnes na tomto titulu shledávám. Celkový dojem: 40 %. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Skvělá komedie. Spolu s Růžový panter znovu zasahuje, moje nejoblíbenější ze série. Nebavilo mě ani tak hledání zloděje diamantu, ale příběh Clouseaua jako samotný. Co dodat? Super crazy komedie, kterou si zamilujete už jen kvůli samotnému Sellersovi a ode mě si vysloužila plný počet. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Give me ten men like Clouseau and I could destroy the world..“ Jistě, tento způsob slapsticku zdá se být poněkud infantilním, ale díky Sellersovi je bezesporu stylovým. Navíc do hry vstupují psychicky čím dál tím víc naLomený Dreyfus, kazikoitus Cato a asistent Hercule, v jehož výrazu se zračí kouzelná kombinace skrytého despektu a zřetelné ignorance. Závěrečné svolání podezřelých do jedné místnosti připomene praktiky jistého belgického kolegy, akorát s tím rozdílem, že démon nemotornosti ze Sûreté zde evidentně ztrácí kontrolu nad případem. I když… jak můžete ztratit něco, co jste nikdy neměli..? ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Síce som pocítil nepatrné zlepšenie oproti prvej 'panterovke', no stále ma ten pravý ošiaľ obchádza. Veľmi inteligentná paródia na krimi kolegov, ale ešte trošku absurdnosti by nezaškodilo. Našťastie ťaží hlavne z bravúrnej situačnej komiky, ktorá sa v podobných situáciách dnes hľadá už veľmi ťažko. Sellersove výrazy komisárskeho debilka mu ale seknú perfektne, tak dúfam, že v ďalšej časti série to bude ešte lepšie. 70%. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Dle mého (ne)skromného názoru nejlepší Clouseauovka. Záměrně říkám Clouseauovka, protože do série filmů o Růžovém panterovi moc nezapadá a to prostě tím, že o panterovi zde není ani zmínka. Zápletka je vynikající a má velmi zajímavé vyvrcholení. Postava inspektora Clouseaua je zde vypilována do dokonalosti. Jeho chování, grimasy a řeči jsou zkrátka neodolatelné. A Elke Sommerová je prostě nádherná. ()

Reklama

Reklama