Reklama

Reklama

Dnes, zítra a pozítří

  • Itálie Oggi, domani, dopodomani (více)

Marcello Mastroianni se představuje ve třech komediálních povídkách. Ať už ztělesňuje muže, jenž střílí po ženě z revolveru slepými náboji, aby jí dokázal, jak o ni stojí, anebo muže, který se snaží prodat svou atraktivní manželku arabskému emírovi a nakonec se stává novým přírustkem harému. Máte-li rádi italské komedie nebo herecké umění Marcella Mastroianniho, neměla by tato "klasika" chybět ve Vaší sbírce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (23)

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je-li o dva roky starší Sicův povídkový film VČERA, DNES A ZÍTRA věnován nakonec spíše rovnocenně pojatým vztahům muže a ženy, sarkasmus tohoto hraného filmu si bere na věci italsky zabarvenou dobovou podobu mužské přezíravosti a vládychtivosti. V pánech tvorstva, kteří tu jsou spíše chladnokrevně nazíráni jako bytosti vědomé si své zranitelnosti, jsou vcelku podrobně prvoplánově zachyceny všechny základní formy jejich sebejisté nejistoty. Vrcholem je v tomto ohledu harémová povídka, v níž hlavní hrdina, odhodlaný co nejvýhodněji zpeněžit svou choť, aby se vyhnul výdajům spojeným s rozvodem, končí proti všemu svému i divákovu očekávání sám v homosexuálním harému neobvykle pohlavně orientovaného monarchy (nebo jeho bratra, což je v daném případě zaměnitelné). I silné pohlaví má své dny a slabé stránky. Je zranitelnější, než je samo sobě s to připustit. Také dnes. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Chtěla jsem si udělat radost u povídkového filmu s Mastroiannim a největší radost jsem udělala manželovi. Bavili jsme se tedy oba, ale všechny tři příběhy byly pojaty spíš v neprospěch žen. Ta poslední byla nejvýraznější a v závěru dopadla úplně jinak, než si bankovní úředník Mario plánoval. Chválím taky výběr hereckých partnerek a nadsamec Marcello srší temperamentem jako vždy. Na hřejivý letní podvečer to pravé. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Ještě párkrát foukne, než ho osud sfoukne.“ Alfamilovník Mastroianni jako obvykle zábavný, s balonky i přesvědčivě šílený. L'uomo dei 5 palloni: Jak přesně stanovit mez prasknutí? Kolik fouknutí ještě zbývá, než mi bouchne balonek a v partnerce saze? Chce to vědecký přístup a „klid na práci.“ Špičkování Maria s Giovannou a jejich smyslné kočkování bylo roztomilé. O to víc pak mrazilo při pohledu do šílencových očí. L'ora di punta: Co znamená mít „italskou domácnost?“ Nahoru dolů, od milostného tokání k děsnému bengálu a vraždění, pak zpět k tokání, to vše několikrát denně. Pět z pěti manželských poradců doporučuje koupi revolveru! La moglie bionda: Zápletka mou ženu znepokojila: „Miláčku, že bys mě nikdy...“ OKÉNKO HARÉMU: [][] Jak drahá je má drahá polovička? ◘ Za blondýnu bych dostal 2 miliony, švédských korun. ◘ Nebo 300 milionů lir, ve směnkách. ◘ Za tu moji zrzku max. dvacet, třicet velbloudů. Hm, tak nic. Ačkoli... kolik vlastně stojí jeden velbloud? [][] Poučné i zábavné, s pár milými fórky, např. focení na řidičák či blondýna na opravdu velké pláži. Závěrem recept na šťastné manželství. Nepřehánět to s koníčky, po manželce střílet jen slepými a hlavně ji nikdy nezkoušet prodat! Natož teplému šejkovi. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Poviedkové filmy začali byť v kurze. V tomto prípade ide o nerovnovážny vzťah medzi mužom a ženou. Príbehy sú koncipované z pohľadu muža ( vždy ho hraje Mastroianni ) a sú tak trochu vycucané z prstu. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

Všechny tři příběhy jsou si svou kvalitou více méně podobné, což se u podobných projektů, na nichž se podílí více tvůrců, zase tak často říci nedá (např. Eros). Je to docela vtipná studie partnerských vztahů, se satirickými a groteskními tóny. Na opakované sledování ale jen pro zažrané Mastroiannovce. ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Pobavil jsem se celkem dobře. 3 povídky v hlavní roli s Marcellem Mastroiannim. V prvním příběhu se pan továrník upne na problém kolik vzduchu se vejde do balónku a začne ztrácet i zájem o svou atraktivní přítelkyni, ani se nedivím jak dopadl ( a to doslova ). Druhý příběh nám ukazuje klasickou italskou povahu, chvíli láska, chvíli boj. Problém je vyřešen : "jestliže chceš mít klid, musíš na svou ženu občas vystřelit". Ve třetí příběhu se snaží pan účetní prodat svou marnotratnou ženu do harému, nakonec vše končí přesně obráceně a manželka prodá jeho. ()

Trainspotter 

všechny recenze uživatele

Legenda italského filmu Marčélo třikrát jinak a třikrát perfektně, náramně jsem se pobavil a pokochal filmovým uměním zlatého věku filmu od Středozemního moře. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný komediální povídkový film pro Marcella Mastroianniho. Asi nejvtipnější je povídka Luciana Salceho ŽENA BLONDÝNKA ve které bankovní úředník Michelle (Marcello) zjišťuje, že jeho žena Pepita (Pamela Tiffin) je sice velmi půvabná a reprezentativní, ale jinak líná cokoliv dělat. A nadto je velmi nákladné si ji stále vydržovat. A tak, když se naskytne možnost ji prodat bohatému arabskému šejkovi, neváhá ani chvilku. To že nic není tak jednoduché se ukáže za chvíli: prožije zajímavá dobrodružství při hledání ideálního kupce a celá transakce končí úplně jinak a pro něj rozhodně nešťastně. Marco Ferreri v povídce MUŽ S PĚTI BALÓNKY ukazuje továrníka Maria (Marcello), který vlastní továrnu na balonky. Je tak posedlý přesnými fakty a sebemenšími detaily, že aby zjistil do kdy může foukat do balonku, aby byl nafouknut tak, že už do něj nelze fouknout, ale zároveň aby nepraskl. Tato zdánlivá banální věc ho tak trápí, že zapudí svoji půvabnou snoubenku Giovannu (Catherine Spaak), která si dovoluje si nárokovat nějaký čas pro sebe. Neschopnost vyřešit tento problém bere jako svoji porážku a volí sebevraždu. Eduardo De Filippo v povídce NEJVĚTŠÍ PROVOZ ukazuje vědce Michella (Marcelloú, který je svědkem nového trendu spokojeného manželství v Itálii, kde muž pracuje a manželka se většinou nudí doma. Na příkladu svého přítele Artura (režisér povídky Žena blondýnka Luciano Salce) a jeho ženy Dorothey (Vitna Lisi) vidí, že spokojený vztah může být jen pokud manžel bude na svoji znuděnou a hádavou manželku sem tam střílet z pistole. Celkově jde o velmi vtipnou a netradiční zábavu při nahlížení do trochu povrchních partnerských vztahů v Itálii. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Česká televize má myslím cyklus 3krát s Miroslavem Donutilem. Naštěstí z toho ale nedělá celovečerní filmy. První povídka je rozvedení Freudovy teze o orálním stádiu: Mastroianni se chce přes balonky vrátit k maminčině cecíku, druhá je divadelní aktovka pracující se stereotypní představou italského manželství, třetí je natažená anekdota se stereotypní blondýnkou, stereotypní představou arabského manželství a jedním ušlápnutým bankovním úředníkem. Tuctová televizní zábava ve stylu bezzubých Bakalářů. Nuda, stereotypy, rutinní Marcelo, prázdná krása make-upu hereček, co nemají ve svých rolích co hrát - každá země má takových TV výplní ospalé neděle v archívech tucty. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Mužská potřeba kontroly vs ženská potřeba pozornosti třikrát jinak a vždy skvěle. Marcello Mastroianni předvedl svého klasického hereckého chameleóna, k sobě dostal triptych krásných partnerek a skvělé náměty poukazující na nesnadnost soužití v partnerských vztazích. Každé povídky se ujal jiný režisér a vtiskl jim svou osobitost. Těžko říct která je lepší, své kouzlo mají všechny. Nejvíc se mi asi líbila prostřední, je správně absurdní i úderná a Mastroianni tam zahrál nejlépe. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Tahle skládanka příběhů mě nijak zvlášť nepobavila. Mastroianni je sice výborný, ale místy je to až moc velká taškařice a nebo naopak děsná nuda. ()

Pethack 

všechny recenze uživatele

Pět, tři a půl a tři a půl, průměr čtyři, půlky u druhé a třetí hlavně za Mastroianniho. Ferreri opět dělá chutě. Rizotem a lanýži. ()

ddf76 

všechny recenze uživatele

Oddechovy povidkovy film, kteremu vevodi Mastroianni. Prvni povidka je zvlastni (Pan s peti balonky) na konci se mihne v epizodni rolicce Ugo Tognazzi. Velmi povedene gagy byly harem s muzi v posledni povidce i strileni manzelek ve druhe :))). ()

yVANs 

všechny recenze uživatele

Prostřední epizoda podle mého názoru, úplně perfektní (5*). I když jsou zbylé dvě trochu slabší (jejich ustřední motiv už není tak krásně nosný), stejně musím celkově za 4. ()

Reklama

Reklama