poster

Zmýlená neplatí

  • italský

    I soliti ignoti

  • slovenský

    Omyl neplatí

Komedie / Krimi

Itálie, 1958, 111 min

  • dopitak
    ****

    A na pozadí hraje jazz. Velmi dobrá i když roztahaná komedie z poválečné italské školy ("tohle je demokratická země"), jejíž spíše nepovedený remake natočili Američani téměř o třicet let později, dává divákovi poprvé možnost pohlédnout do očí mladičké Claudie Cardinale, která je v tomhle filmu opravdu krásná (ve své nevinnosti ve filmu ani nikdy půvabnější nebyla). Sešla se tu celá sestava výborných herců, přičemž Mastroianni a především Totò jsou jen ve vedlejších rolích!(20.5.2012)

  • ad
    *****

    Tento svižný, vtipný gangsterský filmeček (s nezbytnou jazzovou melodikou) mi ze všeho nejvíce připomněl poetiku filmů jako je Sbal prachy a vypadni,nebo Podfu(c)k, ale má v sobě i cosi z Tarantinových postupů... nejlepší na něm je, že vedle těchto filmů velmi obstává i sám o sobě a určitě by bavil i puklikum zmíněných filmů...(6.12.2005)

  • Courtemanche
    ****

    Začátek je dlouhý a překomplikovaný, mladší herci (Gassman, Mastroianni, Salvatori) ač jsou dobrý, nevidím ,,to,, navíc, a ikona Totó - který pro Itálii znamená to, co pro Francii Louis de Funès - má jen menší roličku: je tady jen na skok. Pro ten hlavní proud diváků bude tedy spíš jen průměrným filmem. Pro ostatní: 1. Incrocci - tento korunovaný král humoru - má vynikající den. 2. Capannello (Carlo Pisacane). 3. Tvůrci vyhledávají gagy. - Hodnocení dnes až 84 procent, je rozhodně přehnaný i tak, že ohodnotili ho většinou diváci - včetně mě-, kteří italské filmy vyhledávají, ale méně než čtyři hvězdičky nemůžu dát filmu při kterém jsem se nakonec dobře bavil.(4.2.2017)

  • radektejkal
    ***

    Tahle komedie by mě byla před padesáti lety určitě bavila, ale problém je, že mě komedie už unavují (Jaroslav Dušek: Naše civilizace se snaží ubavit k smrti). A tak mě ze všech zvučných jmen (Monicelli, Mastroianni atd.) přilákal můj oblíbebný Italo Calvino, jehož (dů)vtip obdivuji dosud. Dílčí předlohou nejspíš povídka "Krádež v cukrářství", neboť Italo Calvino říká, že ho jeden známý informoval, že "epizoda v "Soliti ignoti", v níž zlodějí v bytě, který přišli vykrást, pojídají připravenou večeři, byla inspirována mojí povídkou Furto in pasticceria" (1946). Tato povídka je na internetu, stačí přečíst a porovnat.... Další den: Povídka (jak jsem čekal) je výborná, nad 6 tiskovými stránkami jsem se bavil víc než u filmu. Názvy italských zákusků jsem sice neznal, ale nechal jsem si je zobrazit. Následně pak snědl nohavici jablečného štrůdlu.(10.2.2019)

  • Martin741
    ****

    No konecne kvalitna talianska komedia o zlodejoch - zacina to v malom, kradezou auta a potom chcu tito ludkovia ale vacsi kseft. Divak si musi zvyknut na pomalsi rozjazd,a le potom to uz ide, perfektna atmosfera Italie 50. rokov, neustale zvraty, vyborne tempo a najma dialogy. Fakt film u ktoreho sedite na kraji stolicky s dychom zatajenym a zabudol som aj dychat. Hviezdy Cinema Italiano - Marcello Mastroianni /la Notte, velka Zranice, manzelstvi po Italsku/ a Toto su len vo vedlajsich ulohach. Druha polka filmiu je uz kvalitna filmarska jazda se vsim vsudy - nuda nehrozi, dialogy vyborne, exteriery ...... fakt vrele odporucam . 84 %(17.9.2019)

  • - Jedná se o první z devíti spoluprací režiséra Maria Monicelliho a herce Vottoria Gassmana. (Terva)

  • - Natáčení probíhalo v Římě v lokalitách Piazza dei Sannitti, Ex Cinema Quirinale, Via delle Tre Cannelle, Universita Cattolica di Roma a část také v Cinecittà Studios. (Terva)

  • - Hlavní roli si zahrál Vittorio Gassman i přes původní nesouhlas producenta. Tomu vadil příliš uhlazený hercův zjev pro postavu ošuntělého lumpa z podsvětí a neúspěšného boxera k tomu. S pomocí maskérů a falešného nosu ho ale Gassman přesvědčil. O dva roky později bylo natočeno pokračování Znovu v nesnázích (1960). (Epistemolog)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace