poster

Po škole (festivalový název)

  • USA

    Afterschool

Drama / Mysteriózní / Psychologický

USA, 2008, 107 min (Director's cut: 120 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marqta
    **

    Nápad s tím, že jsou lidé závislí na brutálních videích a to se přenáší do jejich života....není špatný. Ale tenhle film je takový od všeho trochu. Vlastně se nic nedozvíme a jenom se skáče od jedné části příběhu k druhé. A když si člověk začne myslet, že konečně pochopil nějaký záměr, nebo smysl, tak za chvíli zjistí, že se hluboce spletl. Příjde mi, že ani nemá žádnou pointu, nemá závěr, jako by se děj vůbec nepusunul. Ale za nápad, některé scény a zajímavou kameru dávám **.(18.5.2012)

  • GTS_PUNK
    **

    Opäť film, ktorý mohol z námetu vyťažiť omnoho viac, ale svojim finálnym spracovaním skončil na smetisku filmových dejín. Drámy s prvkami psychológie zasadené do školského prostredia milujem, ale Afterschool bolo zatiaľ to najhoršie, čo som z tejto kategórie filmov videl. Campos schováva všetko napätie a možnú finálovú gradáciu veľkého psychologického filmu za sexuálne fantazírovanie hlavného hrdinu Roberta a tak sa dosť vyhýba pôvodnej filmovej myšlienke. Alebo chcel poňať ako hlavnú myšlienku práve toto "fantazírovanie"? Ak hej, podarilo sa mu to, ale ja som toto videl ako niečo z druhej koľaje a za hlavnú ideu filmu považujem niečo úplne iné. Talbert Twins. To najpodstatnejšie, čiže ony a ich smrť ani nebola objasnená. To, že v tom boli drogy mi ako odpoveď nestačí. Zrejme som náročný divák, asi áno. Ale chcem vedieť od koho ich mali, a čo sa dialo tesne predtým ako padli na školskej chodbe k zemi. Celé to bolo akosi zvláštne domotané a akoby zle dokončené. Akoby si tvorcovia pred koncom povedali: "Záver urobíme úplne o niečom inom." Tak vznikol Afterschool - "zlátanina" z rôznych fragmentov príbehu, ktoré ale nedávali v konečnom dôsledku väčší zmysel, a nemohli vzbudiť u diváka záujem nad filmom po jeho skončení rozmýšľať. Bola to slabá záležitosť a jednohubka, ktorá mi divácky nechutila.(31.1.2016)

  • Traffic
    *****

    Michael Haneke ve svých rozhovorech občas říká, že dělat z traumatické události emotivní drama, je v podstatě nechutné a z hlediska filmaře morálně nezodpovědné. Naráží tím třeba na Spielbergův Schindlerův seznam, kde (mimo jiné) scéna ve sprchách celý nesmírně komplexní a choulostivý problém zredukuje na "napětí" a otázku podvracení očekávání. Afterschool je pak přesně filmem, který tuto strategii vypovídání o problematických událostech prostřednictvím patetických emocí zesměšňuje, respektive ji ukazuje jako nedílnou součást hegemonického, ale zcela neefektivního řádu. Snímek prakticky znemožňuje tradiční identifikaci s protagonistou, nebo s jakoukoli postavou, o které vypráví. Postavy se neustále necházejí buď mimo rám nebo na jeho kraji, případně jsou otočené k nám zády nebo jsou pouhými rozostřenými siluetami v pozadí. Video, které o klíčovém incidentu Rob natočí (a které Burke označí za největší sračku, kterou kdy viděl) se ukazuje jako jediný adekvátní způsob, jak o něm vypovídat. Právě z oněch filmařských "chyb", nedodělků, přetažených záběrů apod. dokonale vystoupává na povrch ona narušenost příznačná pro ten problém. Finální přestříhaná verze s trapně emotivní hudbou je samozřejmě vrchol nevkusu. Chápu, že je Afterschool silně nedivácké, ale právě proto je výborné. Vybízí k intelektuální debatě nad problémem, aniž by se muselo snižovat k trapnému ždímání citečků.(29.6.2013)

  • Adam's
    *****

    Dost dobře nedokážu pochopit, co na tomhle filmu tolika lidem tolik vadí. Že se tam nic neděje? S tím nejde souhlasit, ale zároveň zde nelze tento postoj obhájit bez vyzrazení podstatných částí příběhu. Ano, scénář není našlapaný nečekanými zvraty a neubíhá vpřed mílovými kroky. To ale nebyl záměr nikoho z autorů. Afterschool se řadí k filmům, které zbavují iluzí z existence rádodypohádkových míst, kde se všichni mají rádi, všichni jsou úžasní a všichni se mají dobře (viz American Beauty). Střední škola představující zde hlavní jeviště, není místo plné úžasných mladých lidí toužících po lepších zítřcích. Platí zde přísná pravidla divočiny, kdo se odváží protivit, je odstrkován, šikanován a nakonec v tichosti odstrčen do kouta a ponechán svému osudu, aby nekazil skvělý obraz celku. Oč pravdivější je tenhle film než sto plus jedna romantických komedií z prostředí High School Musical, nechtějte mne rozesmát. Pokud tenhle film prospíte, Vaše škoda. Pokud mu ale dáte šanci, skončíte po jeho shlédnutí s pocitem, že něco není v pořádku, že takhle to přece nemůže být. Ale je...(8.7.2013)

  • RickyFitts
    ****

    Výborný a důležitý film. Vzhledem k tomu, že stylově, žánrově i námětem je tohle film přesně podle mýho gusta, navíc s excelentními hereckými výkony, napíšu jen, proč nedávám pět: 1) Takhle prohnilej a stupidní učitelskej sbor působí v kontrastu s filmem samotným dost nerealisticky 2) vtipy s pamětním videem (včetně skladby pro závěrečný titulky) si mohli tvůrci odpustit 3) scénář mohl bejt přece jen trochu nahuštěnější, víc "akce" a míň proslovů ve školní kapli by neškodilo 4) jestli se nepletu, závěrečná "aha" scéna je jediná, co není zařazena v chronologickém znění - škoda té nedůslednosti...(8.7.2013)

  • - Film představoval debut pro tehdy šestnáctiletého představitele hlavní role Ezru Millera. (Morien)

  • - Režisér se netají obdivem k nyní už klasickému dokumentárnímu filmu ze školního prostřední High School režiséra Fredericka Wisemana, proto po slavném tvůrci pojmenoval postavu výchovného poradce. (Morien)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace