poster

One Million B.C.

  • USA

    Cave Man

  • USA

    Battle of the Giants

Dobrodružný / Fantasy / Romantický

USA, 1940, 80 min

Scénář:

Mickell Novack (původní scénář), George Baker (původní scénář), Joseph Frickert (původní scénář)

Kamera:

Norbert Brodine

Producenti:

Hal Roach, D. W. Griffith

Střih:

Ray Snyder
(další profese)
  • zelvopyr
    *****

    Jeden ze zásadních, žánr budujících filmů "o pravěku". Dočkal se řady remaků, některých pod podobným, jiných pod jiným jménem (třeba Boj o oheň za jeho remake považuji). Krom toho, obsahuje výtečné, velkorozpočtové scény s pravěkou zvěří, které byly ukradeny do mnoha filmů i o více než 20 let později (viděl jsem 7, kterými jsem si jist, a asi jich bude víc). Zase mě to docela bavilo -- jak se drsoň a polozvíře z neurvalého zaostalého kmene dostane do idylického kmene hippie pacifistů, (nelogicky) technologicky a kulturně vyspělejšího. Kulturní šok -- a hodnoty se mění, docela nepateticky (většinou) a netrapně ztvárněno...(19.5.2012)

  • curunir
    ***

    Zvláštne, že aj keď užívateľ ,,novyto" film hodnotil, zrejme ho nevidel, resp. videl remake z roku 1966. V prvom rade film vôbec nie je farebný, ale čiernobiely, za ďalšie úvod tvorí asi 5 minútový prológ a titulky by sa pre neznalcov angličtiny celkom hodili. Inak ostáva pravdou, že pračlovek Tumak (Victor Mature) je vyhnaný zo svojho kmeňa a po krátkej riečnej púti sa dostane k inému kmeňu, ktorý zažíva akúsi pravekú renesanciu (ešte lepšie je to viditeľné v remaku) i keď napr. o tom, že jablko im len tak na hlavu zo stromu nepadne veľa páry nemajú. Aby som zbytočne nekecal, posledné dve vety z obsahu sa buď vôbec nestanú, ale majú inakší priebeh. Príčinou toho je ale nevyvážená gradácia. Ďalej vecná stránka filmu ponúka presne to, čo sa dá od roku vzniku čakať - ale aj keď je všetko neuveriteľne naivné, nepozerá sa na to zle, len sa nad všetko treba miestami povzniesť (do najväčšej miery snáď jediný nezarastený Tumak). Ale aj keď triky boli svojho času nominované na Oscara a práve na ne som bol najviac zvedavý, určité sklamanie predsa len nemôžem zatajiť. Spracovanie pravekých monštier je totiž celé založené len na nasnímaní rôznych jašteríc či krokodílov ,,skrášlených“ zopár maskovacími prvkami. Nerozumiem úplnej absencii využitia stop-motion, ktorá sa v pravekom šate úžasne predviedla už v roku 1925 v prvom ,,Lost World“. Čiže za určite nie až tak málo peňazí, mohlo byť tej muziky viacej. (4. hodnotenie, 2. komentár k filmu)(11.8.2010)

  • corpsy
    ***

    Dobová prehliadka ( vtedy ) toho najlepšieho zo špeciálnych efektov. Viac sa k tomuto snímku ani nedá komentovať, niet ani čo. Dej je chabučký, herci sa snažia zažiariť, trikári idú na plné gule. Pre vtedajšieho diváka dychberúca dobrodružná fantasy, pre toho dnešného naivný pohľad na to, ako si predstavovali v minulosti život pravekého človeka.(5.11.2016)

  • Pitryx
    ***

    Tak režisér mé oblíbené dvojky Laurela a Hardyho si v témže roce co s nimi natočil dva filmy jen tak odskáknul do skoro sci fi žánru. A musím konstatovat, že se mu to podařilo. Rozhodně lépe než remake se slavnou Raquel Welchovou. Sice mi sem ksichtem nesedí hlavní hrdina, ale jinak je to na svou dobu natočeno velmi dobře. Samozřejmě je třeba si nevšímat nesmyslů. Na prostředky, které měl Hal Roach k dispozici vysoce kvalitní dílo.(6.4.2018)

  • kaylin
    ***

    Ze začátku vůbec nic, nemám rád filmy z pravěku. Ale jakmile tady došlo na triky, moje srdce zaplesalo. Je vidět, že animatronika se ještě nenosila a že se všechno dělalo buď jako nepohyblivé modely, nebo převleky, anebo jsou použita skutečná zvířata. Tady nevím, jestli obdivovat, nebo si postesknout nad tím, jak se se zvířaty zacházelo. Na svůj věk tak film trikově vypadá docela dobře. Příběhově už to v současné době ale zaujmout nedokáže.(14.2.2014)

  • - Speciální efekty na svou dobu byly tak dobré, že byly spolu s dalšími záznamy z filmu byly použity v celé řadě dalších filmů, datovaných až do začátku roku 1960. (Karlos80)

  • - Původně měl režírovat film sám D.W. Griffith. Ten však odstoupil v polovině natáčení, načež projekt dokončili Hal Roach a jeho syn. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace