Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    ***

    Uživ. DaViD’82 to napsal sice hodně stručně, ale naprosto výstižně. Že my Češi dokážeme být pěkné svině, to není nic nového pod sluncem, nicméně z tohoto „nezaujatého“ Herzova pohledu vychází ten pán s knírkem jako hodný strýček od vedle. To jsem sice hodně přestřelil, nicméně k objektivitě má tento snímek daleko. Téměř to vypadá, jakoby si tento snímek zadali na objednávku Sudečtí Němci sami, aby ukázali „ jak to bylo“. Tohle je skutečně hodně Černobílé. Když takto silné téma nezanechá v člověku silnější otisk, nebude „něco“ v pořádku. Největším úskalím (mnohokrát zde již zmiňovaným) je skutečnost, že tohle se opravdu nedá zachytit a vylíčit na ploše 104minut. Chybí mi zde mnohem větší prokreslení charakterů jednotlivých postav, motivů, (proč se chovají, tak jak se chovají) a jejich postupný vývoj. Tohle byla od Herze téměř sebevražda. Chtít zachytit „ všechno“ na tak malém prostoru, to se jednodušše nedá. Jsme tak svědky velkých skoků v čase a vývoji děje. Samotný rozjezd velmi slibný, pár silnými momenty snímek bezesporu oplývá, nicméně jako celek to na mě osobně působí (nechci říci levně) , ale televizně ANO. Co stojí určitě za zmínku (chce se dodat jako již tradičně) a postačí to jako důvod snímek shlédnout je výkon Karla Rodena a pěknou roličku si zde vystřihnul Jan Hrušínský (typ role šitý přesně jemu na míru). Přesto jako CELEK v mém případě zavládlo zklamání. Lehké, ale pořád je to zklamání. 60% p.s. souhlas s uživ. RADEK99 co se týče výtek k dabování herců a nelogickému přeskakování německých herců do češtiny.(14.3.2011)

  • Aky
    ****

    Především mám pocit, že musím pochválit snahu o pravdivost a odvahu do tohoto témětu vůbec kousnout. Mám však pocit, že zde scénárista a režisér rozehráli více příběhů, než pak byli schopni opravdu pocitvě a do hloubky sledovat a zobrazit. Postupem minut se mi film jevil spíše výčtem toho, co se všechno v Sudetech v těch dobách stalo nebo mohlo stát, ale prožít si to spolu s postavami - k tomu mě jaksi nepustili. Vím, že 4 hvězdami trochu přidávám.(10.4.2011)

  • NinadeL
    *****

    V posledních deseti letech se 2. světová válka promítla do příběhu letců RAF v Tmavomodrém světě, osudu želarské Hanule, společně s Arnem von Lieven potřísnila Krev zmizelého, byla i při tom, když se Obsluhoval anglický král, dobýval Tobruk a rozpínal Protektor. Nyní se Herzův Habermannův mlýn cíleně zabývá otázkou odsunu Němců v roce 1945, ke kterému směřuje obloukem vyprávění od roku 1937 a sleduje tak přímou linku proměny chování více národnostní obce v extrémním časech. Herz vítězí v každém možném ohledu a předkládá film tolik potřebný pro českou kinematografii už dlouhá léta. Převaha německých herců tvoří jednu z mnoha silných stránek, na kterých byla vytvořena základní působivost hrůznosti událostí na Habermannově mlýně. Zejména Mark Waschke v titulní roli zosobňuje vynikajícím způsobem kompaktní složitou postavu, která napříč desetiletími podává ruku například Schlapckemu Borise Rösnera z Albrechtické huti. Stejně tak je strhující výkon Hannah Herzsprung a několika dalších tváří. S Čechy je poněkud problém vyhnout se zavedeným škatulkám, zvláště u Rodena a Hrušínského, určitý zlom nastal u Kaisera a Dulavy. Rozhodně stojí za zmínku, že se k filmu z televize - poprvé od roku 1989 - dostala Veronika Gajerová, jejíž výkon ideálně splňuje požadavky jí zadané šablony. Bylo by zřejmě nyní možné se zamyslet nad tím, jestli nakonec Herz nepředkládá podvědomě obhajobu německé strany vůči české, ale v tomto případě by už sama taková myšlenka byla rouháním. Příběh plyne a razantně se přizpůsobuje době, které je ukrajována po poměrně velkých časových úsecích, aby bylo možné se soustředit na pointu. A zároveň je možné si najít čas i na vizuální odkazy Kočáru do Vídně... Ohledáním z více úhlů je nakonec za jediný reálný mínus možné považovat marketing výlučně se soustřeďující na osobu Karla Rodena, který tvoří v ději jen výraznou roli vedlejší, a ukrádá tak prostor hlavním hvězdám dramatu.(1.5.2011)

  • POMO
    ***

    Oboznamovaním s postavami a atmosférou doby v prvej tretine prísľub výbornej drámy západo-európskych parametrov a oscarových ambícií. Tento potenciál sa však v priebehu filmu akosi utlmí a vytratí. Spisovanie zoznamu malo byť kľúčovou scénou filmu, ktorá mala zvyšok stopáže vystreliť do nezabudnuteľného dramatického inferna. Podarilo sa z polovice. I tak ale veľmi slušné – herci, kostýmy, výprava, kamera, to všetko na jednotku. Dlho som uvažoval o 4 hviezdičkách.(2.1.2011)

  • Anarvin
    ****

    Spousta lidí Habermannovu mlýnu vyčítá, že je poměrně černobílý a "klasický" až kýčovitý. Zlí náckové, pokrytečtí Češi a pár spravedlivých hrdinů. Možná na tom něco je, ale to nemění nic na tom, že na mě film působil tak silně, že jsem si toho v žádném případě nestačil všímat. Jednotlivé scény fungují na výbornou a dohromady dávají slušně depresivní obrázek válečného marasmu: Smrt, pud sebezáchovy, falešné ideály, cena za uchování svědomí a tak dále. Velkou zásluhu na působivosti má i (na české poměry) velkolepé zpracování. Městečko na severní Moravě nepůsobí ani trochu televizně, jak u nás bývá zvykem, herci nezklamou. Naopak jako největší problém vnímám zvuk, který emotivní zážitek dokáže nepříjemně narušit. Konkrétně tím mám na mysli do uší (a vlastně i očí) bijící postsynchrony a vůbec místy podivnou promluvu postav. Skoro všichni mluví tak nějak nepřirozeně kostrbatě či spisovně, německé postavy podivně střídají němčinu s češtinou s přízvukem. Zkrátka nemilá piha na kráse, která může zbytečně vytrhávat z děje a dát tak divákovi prostor hloubat nad tím „klasičnem“.(20.11.2010)

  • - Koproducentem měla být původně Česká televize, po dokončení filmu však od dohod odstoupila (podle režiséra Herze kvůli tomu, že odmítl scénář napsaný Ivanem Hubačem). Producenti obratem uzavřeli smlouvu s TV Nova. (Zany)

  • - Štáb měl k dispozici pouze čtyřicet natáčecích dní, přičemž během filmování přišly přívalové deště. Splnění termínu bylo považováno za malý zázrak. Režisér Herz se k situaci vyjádřil s humorem, když pronesl, že si slunečné počasí stejně nepřál. (Olík)

  • - Film pozostáva z osemsto až tisíc záberov. (Raccoon.city)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace