Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Pro jednou ponechám stranou svoje emoce, který měli díky filmu hodně hlasitý budíček a jen řeknu, že jsem nesmírně rád za podobné filmy a pevně věřím, že téma, kterého se film dotknul v samotným závěru bude někdy rozvedeno v samostatném celovečením filmu. Tohle se totiž netýkalo ani zdaleka jen pohraničí. Ač nerad mám k filmu sice jen jednu, ale zato podstatnou výtku. Podle mě tuhle látku není možný zpracovat do celoveřního filmu. Chyběl mě vývoj jednotlivých postav, vztah mezi nima. Válka byla příliš dlouhá a každej z nás i z fašounů byl konfrontovám z mnoha podstanýma situacema, které prostě nevznikli z ničeho nic a za dvacet minut došli ke svému epilogu. To prostě nejde. Jak si mám udělat názor na chování lidí v tak extremní situaci jako je válka, když v podstatě nejsem seznámen z jejich charaketrem. Neznám jejich reakce, myšlení ani činy. Tady na každej rok okupace vycházela jedna dvacetiminutová epizoda a to ne. Nerad to říkám, ale chtělo to velmi podorbný seriál. Takhle to na mě působilo, jak kdybych nasedl do Pendolína a událostma ve válce jen tak proletěl. Chvilku jsem dokonce váhal se třema hvězdama, ale za ty emoce co mám v sobě by to nebylo k filmu fér. Ke čtvrté hěvzdičce navíc výrazně dopomohli i herecké výkony, tam v podstatě nemám komu co vyčíst. Pod komentář uživatele Simon84 se podepisuju v plném rozsahu.(29.10.2010)

  • Spiker01
    ***

    Má českou produkci ještě vůbec cenu sledovat? Ano, občas se nějaký klenot přeci jen najde. Vcelku jistotou jsou snímky z dob válečné a poválečné. Jedním takovým je Habermannův mlýn s Karlem Rodenem v hlavní roli. Příběh je poutavý, kulisy i kostýmy věrohodné, ovšem co kazí dojem je nevyrovnané přeskakování z češtiny do němčiny a naopak...60%(20.4.2013)

  • Šakal
    ***

    Uživ. DaViD’82 to napsal sice hodně stručně, ale naprosto výstižně. Že my Češi dokážeme být pěkné svině, to není nic nového pod sluncem, nicméně z tohoto „nezaujatého“ Herzova pohledu vychází ten pán s knírkem jako hodný strýček od vedle. To jsem sice hodně přestřelil, nicméně k objektivitě má tento snímek daleko. Téměř to vypadá, jakoby si tento snímek zadali na objednávku Sudečtí Němci sami, aby ukázali „ jak to bylo“. Tohle je skutečně hodně Černobílé. Když takto silné téma nezanechá v člověku silnější otisk, nebude „něco“ v pořádku. Největším úskalím (mnohokrát zde již zmiňovaným) je skutečnost, že tohle se opravdu nedá zachytit a vylíčit na ploše 104minut. Chybí mi zde mnohem větší prokreslení charakterů jednotlivých postav, motivů, (proč se chovají, tak jak se chovají) a jejich postupný vývoj. Tohle byla od Herze téměř sebevražda. Chtít zachytit „ všechno“ na tak malém prostoru, to se jednodušše nedá. Jsme tak svědky velkých skoků v čase a vývoji děje. Samotný rozjezd velmi slibný, pár silnými momenty snímek bezesporu oplývá, nicméně jako celek to na mě osobně působí (nechci říci levně) , ale televizně ANO. Co stojí určitě za zmínku (chce se dodat jako již tradičně) a postačí to jako důvod snímek shlédnout je výkon Karla Rodena a pěknou roličku si zde vystřihnul Jan Hrušínský (typ role šitý přesně jemu na míru). Přesto jako CELEK v mém případě zavládlo zklamání. Lehké, ale pořád je to zklamání. 60% p.s. souhlas s uživ. RADEK99 co se týče výtek k dabování herců a nelogickému přeskakování německých herců do češtiny.(14.3.2011)

  • Radek99
    ***

    Až přespříliš silný akademismus rozvolněného dramatického oblouku Sofiiny volby Augusta Habermanna dělá z tak potřebného filmového otevření debaty kolem doposud víceméně tabuizovaného poválečného odsunu Sudetských Němců spíše televizně vyhlížející selanku a z kontroverzního tématu tak typicky koprodukční filmové nic. Juraj Herz totiž nahradil svůj někdejší expresionismus a vysoké umělecké nároky svých dřívějších filmů ubíjejícím patosem a vznikl tak snímek víceméně konvenční, v němž se kontroverze očekávaného tématu úplně rozplyne. Osobně mám pak ještě výhrady k dabování herců a k faktu, že řada ryze německých postav zcela nelogicky plynule přechází do češtiny, což mi přijde silně nevěrohodné... Juraj Herz a celý filmový štáb odvedli jistě kvalitní řemeslnou práci, to je ale asi tak vše. Něčím zásadním, a to jak v kontextu česko-německého vyrovnání, tak i středoevropské kinematografie, Habermannův mlýn rozhodně není... Podobné filmy a seriály: Krev zmizelého(29.11.2010)

  • Aluska88
    ****

    Při mizerném stavu naší kinematografie můžeme být rádi, že vůbec někdo do těch kalných vod přilil čistý proud kvalitní filmařiny se silným tématem. A zvláště, když jde o Juraje Herze. Říkám to i přesto, že mě Habermannův mlýn nezaujal tak, jak jsem čekala. Film má jistě kvalitní obsazení, ale kromě Karla Rodena a Bena Beckera, coby nacistického oficíra, mě celkově herecké výkony nijak zvlášť neupoutaly. Často jsem měla dokonce pocit, že jde až příliš vidět, jak herci "hrají." Také se mi příliš nelíbila hudba, která byla záměrně často použita ve vypjatých scénách, aby tím "na efekt" dodala ještě větší dojem dramatičnosti a vyvolala silné emoce. Na mě to tedy nefungovalo. Pak mě potěšil už jen Jaromír Dulava a Martin Stránský, z jehož rukou se Hitlerově podobě dostalo poctivému upálení:) Ač má film spoustu silných scén, násilí, příkoří, a dobrý scénář, tak na mě emočně vůbec nezapůsobil. Nevím, čím to...:)(5.5.2012)

  • Mark Waschke

  • - Habermannova vila v Bludově slouží od roku 1997 jako penzion. (DecentFellow)

  • - Autor scénáře Josef Urban byl při práci na filmu ve spojení s pamětníky a přímými účastníky tragédie. (Olík)

  • - Producent nechtěl obsadit Bena Beckera (Sturmbannführer Kurt Koslowski) kvůli jeho provokativnímu životu a průšvihům s alkoholem, drogami či předstíraným incestním vztahem se sestrou. Režisér Herz si jej však prosadil a pochvaloval si vzornou spolupráci. (Zany)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace