Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    ****

    Je to dost dobrý film, který zcela přesvědčivě mapuje události za druhé světové války. Film jsem shlédl v kině. Téměř všichni herci zahráli skvělý herecký výkon. Překvapilo mě, že Karel Roden zde měl ne tak hlavní roli, ale i přesto potěšil. Film má temnou napínavou atmosféru, scény jsou reálné a velmi drsné. Hlavně konec byl dost drsný až se mi to moc nelíbilo, ale ve válce toho bylo o dost a dost drsnější. Hudba celkem příjemná. Nevím jak mám na tomhle filmu hledat chyby. Jak jsem psal, konec byl dost drsný, což není ani tak chybou, mě to nesedlo, nějaký herec by se tu taky našel, kterého bych z filmu vyřadil, to je asi tak všechno. Přesto povedený film v rámci žánru. Film hodnotím na 86% = ****(13.11.2012)

  • Falko
    ****

    Juraj Herz bol vzdy specialista na vazne, temne filmy alebo dramy a aj tento z obdobia 2. sv. vojny sa mu vydaril. Bolo neuveritelne divat sa na Nemcov, ako si vsetko prisvojovali, ale to je smutna historia, ktoru pozname, len takto detailne, ako to bolo v tomto filme, to az tak casto nevidim. V kazdom pripade film sa mi pacil a stoji za to ho vidiet. ________ Mark Waschke - (August Habermann) +++ Karel Roden - (Karel Březina) +++ Ben Becker - (Sturmbannführer Kurt Koslowski) +++ Hannah Herzsprung - (Jana Habermannová) +++ Radek Holub - (Mašek) +++ Wilson Gonzalez Ochsenknecht - (Hans Habermann) +++ Zuzana Krónerová - (Eliška Mašeková) +++ Jan Hrušínský - (Václav Pospíchal) +++ Franziska Weisz - (Marta Březina) +++ Andrej Hryc - (Starosta Jan Hartl) +++ Oldřich Kaiser - (Brichta) +++(11.4.2011)

  • Allien.9
    ****

    Pro syrový a mnohdy až horrorový styl pana Herze jsem měla vždycky slabost, proto jsem velmi ráda, že se tohoto "kontroverzního" tématu ujal právě on. Strach pramenící z nejistoty, rostoucí zoufalství a pomalu se hromadící nenávist, která v závěru filmu vyvrcholí ve své nejčistší a nejhrůznější podobě, to vše dělá "Habermannův mlýn" tím, čím je - emocionálně nabitým snímkem, který by si měl povinně zhlédnout každý. Na určité části historie by se totiž nemělo zapomínat a na tuhle teprve ne...(18.11.2011)

  • Bluntman
    ***

    Film, který chtěl Juraj Herz dlouhou dobu natočit, slouží pro samotného režiséra k vypořádání se s minulostí, ale těžko může rozpoutat jakoukoliv diskuzi v současnosti. Problém s posledními Herzovými počiny je v tom, že nepřipouští jakýkoliv zásah dramaturga, což je na výsledné podobně znát, jelikož chování postav není dostatečně motivováno a psychologická drobnokresba je nahrazena hlediskovými záběry, celek se tříští do sledu nevalně propojených vypjatých scén. Nedostatky se ale předtím proměňovaly v klad, protože se forma podřizovala optice hlavní postavy, což je zde téměř elimonováno, a styl nebyl televizně konzervativní, ale mladicky výbojný. Veškerá podvratnost se projevuje pouze na významové rovině, kdy se pouze přepólovávají plusová a mínusová znaménka a s přibývajícími minutami je film čím dál tím víc exploatační. Z toho mi HABERMANNŮV MLÝN vychází jako nejslabší Herzův porevoluční biják určený pro kina, protože jde o dílo, které potřeboval tvůrce, ale ne diváci.(21.10.2010)

  • Radek99
    ***

    Až přespříliš silný akademismus rozvolněného dramatického oblouku Sofiiny volby Augusta Habermanna dělá z tak potřebného filmového otevření debaty kolem doposud víceméně tabuizovaného poválečného odsunu Sudetských Němců spíše televizně vyhlížející selanku a z kontroverzního tématu tak typicky koprodukční filmové nic. Juraj Herz totiž nahradil svůj někdejší expresionismus a vysoké umělecké nároky svých dřívějších filmů ubíjejícím patosem a vznikl tak snímek víceméně konvenční, v němž se kontroverze očekávaného tématu úplně rozplyne. Osobně mám pak ještě výhrady k dabování herců a k faktu, že řada ryze německých postav zcela nelogicky plynule přechází do češtiny, což mi přijde silně nevěrohodné... Juraj Herz a celý filmový štáb odvedli jistě kvalitní řemeslnou práci, to je ale asi tak vše. Něčím zásadním, a to jak v kontextu česko-německého vyrovnání, tak i středoevropské kinematografie, Habermannův mlýn rozhodně není... Podobné filmy a seriály: Krev zmizelého(29.11.2010)

  • - Hudební složku obstaral na českém poli prakticky nepůsobící tuzemský rodák Elia Cmiral (jinak též Ilja Cmíral), mezinárodně úspěšný skladatel, jehož melodie zazněly například ve snímcích jako Ronin (1998) či Stigmata (1999). (Coldrex)

  • - Z celkového rozpočtu 87 milionů korun českých činí česká účast 30 milionů, z nichž 10 milionů korun tvoří grant od Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. (pan Hnědý)

  • - Výsledný scénář byl až třináctý v řadě, několikrát se tedy přepisoval, až teprve jeho třináctá verze byla zfilmována. (Beastmaster4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace