poster

Jerichow

Drama

Německo, 2008, 93 min

  • Hortensia
    ***

    Škoda, že to ke konci púsobí trochu jako formální cvičení a "hra se žánrem". I když jde o celou dobu o zajímavé rozkrývaní nečitelných postav, dobrou napjatou "thrillerovou" atmosféru a zároveň její popíraní všedností/obyčejností dramatických situací /tak jak to berlínská škola umí/. Občas krásné momenty, až trochu symbolické - objětí na budoucím místě činu. Precizní minimalizmus s návratem motivú, rekvizit, nepríliš okatě. I melodrama je téměr, až na konec, únosná. Jenže co z toho, když bych chtěla vidět ten Petzoldúv Přesah ještě pár minut po "dokonání" filmu... "Nemůžeš milovat bez peněz" přeci skvěle pojmenovává téma filmu, problémy postav a zdroj konflitku!(25.8.2016)

  • decay
    ****

    Klasická story, ktorá je ale celkom dobre prevedená. Celý film je pojatý dosť minimalisticky, aj keď sa tak vôbec komplexne nejaví. Na mušku si bere len základnú osu príbehu, celkovo sa na ňu spolieha a zbytok akosi zaostáva. Za normálných okolností nedôležité, ale snímok vyznieva tak akosi prázdno/neúplne. Avšak po zhliadnutí, ktoré pôsobilo miestami monotématicky sa celkový efekt dostaví a film tak naplno vyznie.(11.10.2009)

  • emma53
    *****

    Velmi dobře zpracovaný námět, kde je sice už v začátcích patrné, jakým směrem se to bude asi ubírat, ale přesto jsem byla přilepená opět k židli po celou dobu. Konec mně nakonec zamotal trochu hlavu a v tom je ten fígl, že tak jak jsem zpočátku psala o směru, kterým se to muselo ubírat, tam mně Christian parádně v jednom směru podtrhnul nohy. Atmosféra se mi moc líbila, klidně mohla být ještě hutnější. Ali se mohl do své role ještě víc položit, takhle jsem mu to až tak všechno nebaštila, nicméně film o třech osobách na mě silně zapůsobil, ber nebo neber.(26.11.2015)

  • Exkvizitor
    ***

    Existují na tomto světě literární náměty, které byly zfilmovány už tolikrát, že si i volnomyšlenkář klade otázku, zda by se taková forma přebujelého parazitování neměla na příslušném úřadě zatrhnout. Dobře, uznejme, že výjimečně i nějaká nesčetná variace na stotisíckrát převařené, strávené a vydávané téma může přinést něco nového či přinejmenším provokativního (že si pak člověk spokojeně povzdechne: "To jsem se zase nasral."). Ale kdo chce proboha ještě vidět tisící prvou mdlou filmovou verzi všech těch Fantomů opery, Bídníků, Dr. Jeckyllů a pánů Hydeů... Kdo chce po tísící prvé vidět neinvenční uchopení Pošťáka, co zvoní vždycky dvakrát - se kterým přichází tento Petzoldův film? - Snímek Jerichow disponuje ne zas tak často vídanou magickou harmonií: Všechny jeho formální i obsahové složky jsou pozoruhodně harmonicky nezajímavé (aniž by se snad daly označit za vyložené špatné) a do paměti se mohou vrýt zřejmě jedině právě tímto svým paradoxním rysem. Jerichow připomíná postavu kolemjdoucího důstojníka ze známé Vodňanského povídky, o němž autor praví, že "byl příliš neurčitého zevnějšku, než aby stál za zevrubnější popis". A proto se nezlobte, že zde s textem končím a jdu si dát sklenku vína.(3.4.2009)

  • DwayneJohnson
    *****

    Tak tohle mi dnes vážně sedlo. Aniž bych to vůbec tušil, dal jsem tomuhle filmu přednost před mnoha jinými. Asi intuice, nebo mě navnadila ta Kajdova jednička, bude to asi tak nějak fifty fifty. Takový trošku pomalejší začátek, což netrvá dlouho a celý tenhle film se nakonec velmi solidně rozjede a končí v grandiózním finále, které je úplně jiné, než asi všichni tři hlavní představitelé očekávali. Netradiční milostný trojúhelník, který tentokrát Christian natočil tak, že mi nakonec nezbývá nic jiného, než dát za pět. Hlavně za ten konec. A možná tak trošku, abych si rýpnul do Kajdy.I :-)(15.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace