Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Matthew Broderick, Jean Reno, Maria Pitillo, Hank Azaria, Kevin Dunn, Michael Lerner, Harry Shearer, Arabella Field, Doug Savant, Malcolm Danare (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (769)
Zmutovaná tlapa si usmyslela, že New York vypadá moc vymazleně, singl Puff Daddyho burácí, takže nic nestojí v cestě tomu, aby se zřítilo pár mrakodrapů. Kultovní japonské monstrum, francouzské atomové pokusy, doktor zkoumající dešťovky na Ukrajině, americké velkoměsto jako ideální půda pro demolici a jeden Němec, který kdesi v pozadí pořádá veselé katastrofické orgie. Roland Emmerich, jak je dobře známo, se řídí heslem „čím větší, tím lepší“. Jeho destruktivní představivost nezná mezí, takže když se Godzilla na čas vytratí, nahradí ji právě vylíhlá mláďata, která musejí teprve dorůst, ale k tomu je potřeba čerstvá potrava. Prostě Emmerich tady nepřináší žádné umění, moc dobře ví, že tvoří jednoduchou, ale efektivní zábavu. Dejme stranou, že obrovská příšera najednou zmizí a vojenská technika ji nemůže vypátrat, horší je to s dynamikou příběhu. První nálet ničitele je impozantní, triky působí moc fajn, ale v dalších výletech do civilizace to vypadá, jako by se na nich podílel snad i jiný tým trikařů. Působí těžkopádně, místy i lacině a průhledně. Děj se mimo destruktivní akci vleče, je řídký a bez gradace. Hlavní postavy jsou nezajímavé, jejich trable diváka nudí a jak to asi bylo s několik let starou žádostí o ruku, je opravdu všem šumák. Pokud by si dala Godzilla mdlého Matthewa Brodericka ke svačině, nikomu by to nevadilo, pokud by zblajzla Jeana Rena, to už by někteří i slzu zamáčkli. ()
Hollywoodsky uletený dinosaurí komplot obalený v emmerichovskom kabáte bez tvorcovskej originality, naplnený odpustiteľnými vizuálnymi či obsahovými chybičkami, ktorý je ale na druhej strane tak zábavný a uvoľňujúci, že nejde nepriasť blahom :-) Emmerich nie je režisér, ktorý by vedel akčné segmenty nejak príťažlivo ,,naštylizovať" (2012 o konci sveta je výnimka), no Godzilla patrí v jeho béčkovej tvorbe medzi tie vydarenejšie kúsky. A nech mi nikto netvrdí, že sa pritom nudil :) Americká "no sense" zábava pre celú rodinu. ()
Je to velké, je to blbé, točil to Roland Emmerich. Ne, já si na toho chlapl nezasedl, zpočátku jsem nevěděl, kdo to točil, ale když jsem prohlédl filmografii tohoto pána, bylo mi všechno jasné. Co mi ale není jasné, jak někdo může vynaložit tolik peněz na propagaci filmu, který měl ve scénáři napsáno zřejmě jen "bude to velké a všechno to rozšlápne a bude se prodávat jako plastová figurka v menu strýčka Donalda". Proč v takové ubohosti hraje i Jean Reno je mi záhadou, ale co, všichni potřebují z něčeho žít... Tento hollywoodský směr "hodně efetků, málo příběhu" je zhůvěřilost, které se budu do budoucna vyhýbat. Snad aspoň Peter Jackson se svým King Kongem nastaví nový standard. Rolandíku, kluku ušatá, tak si to přiznej, nemáš tak krutý nedostatek talentu, abys byl vtipný jako Woodovic Eda... Máš nedostatek, který obtěžuje. ()
Tak tady soudruzi, tady totiž přestává veškerá legrace. Ohromná Godzilla uhýbající před raketami, to už je trochu moc. A to provrtávání podzemí a baráků bez jakéhokoli narušení statiky, toho jsem měl být ušetřen. Navíc to ani technicky není nic moc, takže ani coby akční film to nefunguje. Update po letech Nevím, zda je to dáno předvečerem silvestra 2010, leč nějak jsem si řekl proč to házet do odpadu, když je to tak převesele blbé. ()
Viděla jsem to naposledy strašně dávno a pamatuju si, že se mi to dost líbilo. Tak teď už se mi líbilo mnohem míň. Ta digitální Godzilla ještě ušla, pár scén taky, ale konec á la "Jurský park" byl dost mimo a stejně mimo byla většina nudných a nudně zahraných postav, z nichž vyniká a) Reno a za b)Godzilla. Ale pozor, pořád je to lepší než Emmerichův Patriot, aspoň to neotravuje mudrováním prezidentů a mám pocit, že se tam ani nikdo hrdinsky neobětoval. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (58)
- Náklady na výrobu byly zhruba 130 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Ve výzbroji americké armády ve filmu se objevuje mimo jiné značně obstarožní kolové obrněné vozidlo M8 Greyhound z druhé světové války. (ČSFD)
- Ve 28. minutě filmu si můžeme všimnout, že TV vysílá seriál Barney a jeho přátelé (od r. 1992). A 51. minuta nám ukazuje scénu ze – 62. minuty – snímku Hrůza přichází z moře (1955). (ČSFD)
Reklama