Reklama

Reklama

Bláznivá komedie Prestona Sturgese, kterou deník The New York Times označil za "hezky břitkou satiru", patří ke klasice zlaté éry Hollywoodu a vrcholům komediálního žánru. V hlavní roli jednoho z nejlepších filmů o filmu v dějinách kinematografie se objevil Joel McCrea. Když jeho postavu úspěšného hollywoodského režiséra unaví vlastní povrchní veselohry, rozhodne se natočit sociálně realistické drama o nelehkém údělu obyčejných lidí s názvem Bratříčku, kde jsi? (stejný název později použili bratři Cohenové ve své skvělé komedii s Georgem Clooneym). Producenti poukazují na jeho vysoké společenské postavení, ale režisér je neústupný a v převleku vandráka se vydává za svým příběhem. Cestou potká půvabnou Veronicu Lake... a problémy, o jakých se mu dřív ani nesnilo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Hollywood by se neměl snažit točit příběhy z těžkého života obyčejných lidí (když k nim mají tvůrci většinou dost daleko), ale naopak jen bavit, protože to normálním lidem pomůže mnohem víc - s tím nelze nesouhlasit. Hodně vtipné a v druhé polovině dost překvapivé. Veronica Lake je vedle Joela McCrey maličká a kromobyčejně roztomilá. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Božská komedie:) Vynikající scénář, který sype jeden dokonalý a poutavý dialog za druhým. Rozhovory a jemné slovní přestřelky mezi Veronicou Lake a Joelem McCreou jsou famózní. Velmi se mi líbil Veroničin charakter. Žádná tuctová krásná blonďatá dívka. Chytrá, důvtipná, s lehkým ironickým humorem, noblesní, ale přitom nohama na zemi. Líbila se mi. Komu ne?:) ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Keď je človek v sračkách, ozaj často jediné, čo mu zostáva, aby ešte chvíľu pobudol v slzavom údolí zvanom svet, je že sa čas od času výdatne, schuti a od srdca zasmeje. Či už na mikrotragikomických príhodách vlastných alebo iných. Alebo na dobrej komédii. A o hollywoodskej filmovej mašinérii si môžeme myslieť, čo len chceme, tak jedno má v sebe zakotvené spoľahlivo. Patent na zábavu. Iste, často prekrúcaný pračudesnými záujmami mocnárov, no rovnako tak v sebe skrývajúci skvosty, ktoré celý ten fejkový svet nerovnosti, umelých bublín a podlosti odhaľujú a rozkrývajú. A to práve aj prostredníctvom vydarených, inteligentných komédií s vynikajúcimi dialógmi. A s trochou sexu. Sullivanove cesty sú jednou z nich. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„With a little sex in it.“ Čtvrtá z osmi v rychlém sledu uvedených Sturgesových komedií nezapře, že je jejím autorem jeden z prvních scenáristů, kteří se v Hollywoodu prosadili na pozici režiséra. Sullivanovy cesty zaujímají jízlivou perspektivu insidera, který k hollywoodské mašinérii rozhodně nechová stejnou úctu jako jeho kolegové bez scenáristické průpravy. Sturgesova oddanost slovu se projevuje od úvodní sedmiminutové scény, dlouhé dialogové expozice, která kromě představení hrdiny také nastoluje klíčovou otázku snímku. Otázku, která se dotýká podstaty fikčních světů jako takových. K čemu je film? Aby našel odpověď, musí Sully vystoupit z iluze, kterou žije, a podniknout gulliverovskou cestu do jiného světa. Jeho interakce s realitou sice začíná jako slapstick, ale postupně získává rysy sociálního dramatu. Aby pochopil, že chudoba se neexploatuje, ale žije, musí se Sully stát aktérem příběhu, který chtěl vyprávět. Proměna tónu vyprávění je ovšem příliš markantní, film přestává být satirou, ztrácí humor a komediální švih. Snadno bychom jej mohli označit za nekonzistentní a celkově nepovedený. Scénářem dříve projevená schopnost komentovat vlastní vývoj („there’s always girl in the picture“) však od takto jednoznačného odsudku odrazuje. Rušivá změna stylu podle mne byla Sturgesovým způsobem, jak podepřít pointu snímku, která je zároveň sebe-obhajobou umělecké cesty, již si sám zvolil. Každý by měl svůj talent využívat k tomu, k čemu se hodí nejlépe. V případě Sturgese to byly chytré komedie kombinující humanismus Chaplina (který do filmu nepřímo pronikl díky motivu tuláctví nebo využití estetiky němého filmu) s Lubitschovými břitkými studiemi mravů. 75% Zajímavé komentáře: Cimr, Anderton ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Výtečná satira na Hollywood a zároveň zdůvodnění proč ho máme tolik rádi (až na těch několik zatraceníhodných uživatelů CSFD, kteří se svojí nenávistí k hollywoodské tvorbě chlubí ve svých profilech ). Navíc neodolatelná bloncka s trademarkovým ´peekaboo´ sestřihem (peekaboo) Veronica Lake, které to s mužským protějškem výborně šlape. A i Coeni si odtud půjčili název jednoho svého filmu - O Brother, Where Art Thou. ---- REŽISÉR: I want this picture to be a... document. I want to hold a mirror up to life. I want this to be a picture of dignity... a true canvas of the suffering of humanity. PRODUCENT:But with a little sex in it. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (4)

  • Plagát snímky bol zaradený na 19. miesto v rebríčku 25. najlepších filmových plagátov všetkých čias podľa časopisu Premiere. (Scevola)
  • V roku 2007 zaradil Americký filmový inštitút snímku na 61. miesto v rebríčku najväčších filmov všetkých čias. (Scevola)
  • John L. Sullivan plánoval natočiť film pod názvom O Brother, Where Art Thou? Ten si neskôr vypožičali Joel CoenEthan Coen pre ich film z roku 2000. (Scevola)

Reklama

Reklama