Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MontyBrogan
    ****

    Veľmi pokrokový film. Zobrazuje totiž svoju dobu s kritickým odstupom a zosmiešňuje kastovanie v jej spoločnosti aj klišé vo filmoch. A hlavného hrdinu posiela vzoprieť sa očakávaniam, nech nájde skúsenosť so svetom nemajetnosti, ktorý mu je cudzí. Jediné, čo ma trochu zarazilo, je fakt, že keď tu ľudia kýchali, nevedeli si dať ruku pred ústa.(23.6.2016)

  • swed
    ****

    Satirická komedie a sociální drama v jednom. Sturges dobře věděl, že smích pomáhá v každé době, platilo to před lety a platí to i dnes (ne nadarmo jsou ve filmu zmíněni pánové Capra s Lubitschem). P.S. Naivně jsem si myslel, že průkopnicí vlasového herectví byla Rita Hayworth v "Gildě". Veronica Lake mě z tohoto omylu vyvedla. 8/10(16.4.2010)

  • Cimr
    ***

    Sullivanovy cesty, to je takový milý naivní film. Ale narozdíl od jiných amerických idealistických filmů (například geniální Pan Smith přichází) je roztříštěný (žánrové skákání mezi konverzační komedií, romantikou, krimi, sociálním dramatem..), a tím nemá takový jasný tah na branku. A hlavně - jeho celkové vyznění je pro mě vlastně dost problematické. Sullivan je milionář, který má zřejmě prezentovat kladného hrdinu, ale za zločin, který prokazatelně spáchal (napadení vlakové ostrahy šutrem) nakonec nepyká, protože se svět včas dozví, že je VIP, a je osvobozen. Nebo když si náhle uvědomí, že chce být dobrý člověk a jde zničehonic rozdávat chudákům prachy na ulici. Zdánlivě dojemné gesto, ale takový způsob boje s chudobou je snad ten nejhorší. Lidé se jednou dobře navečeří a druhý den mají zase hlad. A hlavně - ta pointa o tom, že lidé nechtějí přemýšlet, ale hlavně se smát.. To je jako z rozhovoru se Zdeňkem Troškou. Netočím filmy pro intelektuály, ale pro obyčejné lidi, aby zapomněli na starosti - to je sice hezké, ale většinou z toho nic dobrého nevzejde. Mentálně slabší jedinci se smějí tomu, jak jeden druhého kope do zadku, ale úroveň kultury a vzdělanosti se nezvedne.(5.6.2014)

  • rikitiki
    ***

    Komedie i drama a v obou polohách je film dobrý. Problém je, že žánry nejsou rozumně dávkovány, ale prostě první půle je komediální a druhá dramatická. Možná tím tvůrci chtěli ilustrovat ideu filmu: totiž, že komedie jsou důležité, protože přinášejí lidem úlevu od starostí a závěrečným zamrazením atmosféry zase to, že žvot bývá spíš těžký, než veselý. Podle mne jsou ale scény z vězení zdařilejší a silnější. Přesto to přelomení žánru je příliš násilné a vadí mi. /27. 12. 11./(27.12.2011)

  • Anderton
    *****

    Sullivanove cesty vydajú za hrubú teoretickú knihu, ozrejmujúcu dôvody, prečo je zmyslom kinematografie poskytnúť divákovi únik z krutej reality. Teoretici druhej polovice 20. storočia tvrdili, že jej zrkadlo na plátne je jej poslaním, ale asi neabsolvovali podobný výlet, ako Sullivan. Pravda je samozrejme na oboch stranách a my môžeme byť vďaka takým filmom, akým sú aj Sullivanove cesty radi, že to tak je. Len teraz neviem, či je táto vydarená satira odrazom reality toho, čo ukazujú, alebo únikovou komédiou na spríjemnenie života. Aj jedno aj druhé a hlavne dôkazom, že umenie a zábava môžu ísť ľahko a elegantne dohromady.(3.9.2014)

  • - Plagát snímky bol zaradený na 19. miesto v rebríčku 25. najlepších filmových plagátov všetkých čias podľa časopisu Premiere. (Scevola)

  • - V roku 2007 zaradil Americký filmový inštitút snímku na 61. miesto v rebríčku najväčších filmov všetkých čias. (Scevola)

  • - John L. Sullivan plánoval natočiť film pod názvom O Brother, Where Art Thou? Ten si neskôr vypožičali Joel CoenEthan Coen pre ich film z roku 2000. (Scevola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace