Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    ***

    Film snažící se zkombinovat rychlopalnost screwball komedie, fyzično slapstickových gagů a sociální dramatičnost ranku Chaplinových snímků. Výsledkem je nevyvážená, avšak povětšinu doby příjemně drzá komedie. Nejlépe si vede jako prvně zmíněná screwballka. Brilantně pointované dialogy vedené často v brutální kadenci strhávají v daných momentech celý film do zběsilého tempa a já si v takové chvíli nepřál nic jiného, než aby v podobném duchu Sturges pokračoval dál a dál. Často ovšem přicházejí momenty zcela opačné, kdy se jednotlivé sekvence odehrávají bez jediného dialogu a v té chvíli by měla zcela evidentně úřadovat právě buďto vizuální komedie, anebo vážná působivost dané situace. Ani jedno však nejde dohromady s obrazy, ve kterých do sebe pálí dialogy Joel McCrea a Veronica Lake, která se se svojí uhrančivou netečností zařadila do mého wishlistu hollywoodských femme fatale. Sullivanovy cesty jsou tak sice jízda na horské dráze, ale bohužel ne taková, jakou si asi tvůrci přáli. Chvíli se člověk náramně baví, chvíli spíše lituje. 6/10(4.7.2017)

  • IQ Tiqe
    ****

    V prvních dvou třetinách moc milý film; dobrodružství, romantika, komedie, u které se mi na tváři vytvořil trvalý přiblblý úsměv, a stačilo k němu málo. Říkal jsem si, jak je to dokonalý film, který každý je nutnost vidět. Pak přešel v něco drsnějšího, nekomediálního, co možná mělo podpořit děj, aby se z něj nestala klasická romantická komedie, nicméně tu bych býval viděl radši, protože od té doby šla zábava a "tempo" dolů. Na začátku jsem si navíc uvědomil, že honičky v animáích jako Tom a Jerry mají základ v hraném filmu, že něco takového opravdu jde zahát, a hudba, která je provází, zrovna tak. # Navíc jsem ve hlavím duu objevil moc sympatické herce: Joel McCrea, Veronica Lake. # příběh 7 | hudba 6 | humor 4 | akce 1 | napětí 3 | pustil bych si znovu 6(5.12.2011)

  • Matty
    ****

    „With a little sex in it.“ Čtvrtá z osmi v rychlém sledu uvedených Sturgesových komedií nezapře, že je jejím autorem jeden z prvních scenáristů, kteří se v Hollywoodu prosadili na pozici režiséra. Sullivanovy cesty zaujímají jízlivou perspektivu insidera, který k hollywoodské mašinérii rozhodně nechová stejnou úctu jako jeho kolegové bez scenáristické průpravy. Sturgesova oddanost slovu se projevuje od úvodní sedmiminutové scény, dlouhé dialogové expozice, která kromě představení hrdiny také nastoluje klíčovou otázku snímku. Otázku, která se dotýká podstaty fikčních světů jako takových. K čemu je film? Aby našel odpověď, musí Sully vystoupit z iluze, kterou žije, a podniknout gulliverovskou cestu do jiného světa. Jeho interakce s realitou sice začíná jako slapstick, ale postupně získává rysy sociálního dramatu. Aby pochopil, že chudoba se neexploatuje, ale žije, musí se Sully stát aktérem příběhu, který chtěl vyprávět. Proměna tónu vyprávění je ovšem příliš markantní, film přestává být satirou, ztrácí humor a komediální švih. Snadno bychom jej mohli označit za nekonzistentní a celkově nepovedený. Scénářem dříve projevená schopnost komentovat vlastní vývoj („there’s always girl in the picture“) však od takto jednoznačného odsudku odrazuje. Rušivá změna stylu podle mne byla Sturgesovým způsobem, jak podepřít pointu snímku, která je zároveň sebe-obhajobou umělecké cesty, již si sám zvolil. Každý by měl svůj talent využívat k tomu, k čemu se hodí nejlépe. V případě Sturgese to byly chytré komedie kombinující humanismus Chaplina (který do filmu nepřímo pronikl díky motivu tuláctví nebo využití estetiky němého filmu) s Lubitschovými břitkými studiemi mravů. 75% Zajímavé komentáře: Cimr, Anderton(20.9.2014)

  • Cimr
    ***

    Sullivanovy cesty, to je takový milý naivní film. Ale narozdíl od jiných amerických idealistických filmů (například geniální Pan Smith přichází) je roztříštěný (žánrové skákání mezi konverzační komedií, romantikou, krimi, sociálním dramatem..), a tím nemá takový jasný tah na branku. A hlavně - jeho celkové vyznění je pro mě vlastně dost problematické. Sullivan je milionář, který má zřejmě prezentovat kladného hrdinu, ale za zločin, který prokazatelně spáchal (napadení vlakové ostrahy šutrem) nakonec nepyká, protože se svět včas dozví, že je VIP, a je osvobozen. Nebo když si náhle uvědomí, že chce být dobrý člověk a jde zničehonic rozdávat chudákům prachy na ulici. Zdánlivě dojemné gesto, ale takový způsob boje s chudobou je snad ten nejhorší. Lidé se jednou dobře navečeří a druhý den mají zase hlad. A hlavně - ta pointa o tom, že lidé nechtějí přemýšlet, ale hlavně se smát.. To je jako z rozhovoru se Zdeňkem Troškou. Netočím filmy pro intelektuály, ale pro obyčejné lidi, aby zapomněli na starosti - to je sice hezké, ale většinou z toho nic dobrého nevzejde. Mentálně slabší jedinci se smějí tomu, jak jeden druhého kope do zadku, ale úroveň kultury a vzdělanosti se nezvedne.(5.6.2014)

  • EdaS
    ****

    Hollywood by se neměl snažit točit příběhy z těžkého života obyčejných lidí (když k nim mají tvůrci většinou dost daleko), ale naopak jen bavit, protože to normálním lidem pomůže mnohem víc - s tím nelze nesouhlasit. Hodně vtipné a v druhé polovině dost překvapivé. Veronica Lake je vedle Joela McCrey maličká a kromobyčejně roztomilá.(8.3.2009)

  • - John L. Sullivan plánoval natočiť film pod názvom O Brother, Where Art Thou? Ten si neskôr vypožičali Joel CoenEthan Coen pre ich film z roku 2000. (Scevola)

  • - V roku 2007 zaradil Americký filmový inštitút snímku na 61. miesto v rebríčku najväčších filmov všetkých čias. (Scevola)

  • - Plagát snímky bol zaradený na 19. miesto v rebríčku 25. najlepších filmových plagátov všetkých čias podľa časopisu Premiere. (Scevola)