Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pepo
    *****

    Bavilo ma to a veľmi. Po sklamaniach s PalmBeach Story a Lady Eve, konečne aj u mňa film Prestona Strugesa stopercentný. Žánrový aj štýlistický mišmaš komédie, melodrámy, romantiky , satiry na Hollywood, sociálnej kritiky a ešte mnohého iného. Je to trošku bordel ale zaujímavý bordel. Ideálny kandidát na nejaký filmovo - vedecký rozbor.A Veronika Lake bola bohyňa. 9/10(21.3.2015)

  • Matty
    ****

    „With a little sex in it.“ Čtvrtá z osmi v rychlém sledu uvedených Sturgesových komedií nezapře, že je jejím autorem jeden z prvních scenáristů, kteří se v Hollywoodu prosadili na pozici režiséra. Sullivanovy cesty zaujímají jízlivou perspektivu insidera, který k hollywoodské mašinérii rozhodně nechová stejnou úctu jako jeho kolegové bez scenáristické průpravy. Sturgesova oddanost slovu se projevuje od úvodní sedmiminutové scény, dlouhé dialogové expozice, která kromě představení hrdiny také nastoluje klíčovou otázku snímku. Otázku, která se dotýká podstaty fikčních světů jako takových. K čemu je film? Aby našel odpověď, musí Sully vystoupit z iluze, kterou žije, a podniknout gulliverovskou cestu do jiného světa. Jeho interakce s realitou sice začíná jako slapstick, ale postupně získává rysy sociálního dramatu. Aby pochopil, že chudoba se neexploatuje, ale žije, musí se Sully stát aktérem příběhu, který chtěl vyprávět. Proměna tónu vyprávění je ovšem příliš markantní, film přestává být satirou, ztrácí humor a komediální švih. Snadno bychom jej mohli označit za nekonzistentní a celkově nepovedený. Scénářem dříve projevená schopnost komentovat vlastní vývoj („there’s always girl in the picture“) však od takto jednoznačného odsudku odrazuje. Rušivá změna stylu podle mne byla Sturgesovým způsobem, jak podepřít pointu snímku, která je zároveň sebe-obhajobou umělecké cesty, již si sám zvolil. Každý by měl svůj talent využívat k tomu, k čemu se hodí nejlépe. V případě Sturgese to byly chytré komedie kombinující humanismus Chaplina (který do filmu nepřímo pronikl díky motivu tuláctví nebo využití estetiky němého filmu) s Lubitschovými břitkými studiemi mravů. 75% Zajímavé komentáře: Cimr, Anderton(20.9.2014)

  • MontyBrogan
    ****

    Veľmi pokrokový film. Zobrazuje totiž svoju dobu s kritickým odstupom a zosmiešňuje kastovanie v jej spoločnosti aj klišé vo filmoch. A hlavného hrdinu posiela vzoprieť sa očakávaniam, nech nájde skúsenosť so svetom nemajetnosti, ktorý mu je cudzí. Jediné, čo ma trochu zarazilo, je fakt, že keď tu ľudia kýchali, nevedeli si dať ruku pred ústa.(23.6.2016)

  • Anderton
    *****

    Sullivanove cesty vydajú za hrubú teoretickú knihu, ozrejmujúcu dôvody, prečo je zmyslom kinematografie poskytnúť divákovi únik z krutej reality. Teoretici druhej polovice 20. storočia tvrdili, že jej zrkadlo na plátne je jej poslaním, ale asi neabsolvovali podobný výlet, ako Sullivan. Pravda je samozrejme na oboch stranách a my môžeme byť vďaka takým filmom, akým sú aj Sullivanove cesty radi, že to tak je. Len teraz neviem, či je táto vydarená satira odrazom reality toho, čo ukazujú, alebo únikovou komédiou na spríjemnenie života. Aj jedno aj druhé a hlavne dôkazom, že umenie a zábava môžu ísť ľahko a elegantne dohromady.(3.9.2014)

  • poz3n
    ***

    Film snažící se zkombinovat rychlopalnost screwball komedie, fyzično slapstickových gagů a sociální dramatičnost ranku Chaplinových snímků. Výsledkem je nevyvážená, avšak povětšinu doby příjemně drzá komedie. Nejlépe si vede jako prvně zmíněná screwballka. Brilantně pointované dialogy vedené často v brutální kadenci strhávají v daných momentech celý film do zběsilého tempa a já si v takové chvíli nepřál nic jiného, než aby v podobném duchu Sturges pokračoval dál a dál. Často ovšem přicházejí momenty zcela opačné, kdy se jednotlivé sekvence odehrávají bez jediného dialogu a v té chvíli by měla zcela evidentně úřadovat právě buďto vizuální komedie, anebo vážná působivost dané situace. Ani jedno však nejde dohromady s obrazy, ve kterých do sebe pálí dialogy Joel McCrea a Veronica Lake, která se se svojí uhrančivou netečností zařadila do mého wishlistu hollywoodských femme fatale. Sullivanovy cesty jsou tak sice jízda na horské dráze, ale bohužel ne taková, jakou si asi tvůrci přáli. Chvíli se člověk náramně baví, chvíli spíše lituje. 6/10(4.7.2017)

  • - V roku 2007 zaradil Americký filmový inštitút snímku na 61. miesto v rebríčku najväčších filmov všetkých čias. (Scevola)

  • - John L. Sullivan plánoval natočiť film pod názvom O Brother, Where Art Thou? Ten si neskôr vypožičali Joel CoenEthan Coen pre ich film z roku 2000. (Scevola)

  • - Plagát snímky bol zaradený na 19. miesto v rebríčku 25. najlepších filmových plagátov všetkých čias podľa časopisu Premiere. (Scevola)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace