Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    ****

    Tam, kde Alice Nellis skončila, Magnuskovy scénáře pokračují. Na Roberta Sedláčka tedy nemá ani náhodou, ale to je jiná liga. Přesto je to celé velmi lidské téma, šikovně podané, a s nástupem Libuše Švormové na scénu svěží. Nevím, jestli humorné scénky a jemné špílce jsou přímo ve scénáři, nebo je dodali herci či sám režisér, ale jen pomáhají filmu držet tempo. Chápu, že téma "gerontů", jak se dnes s oblibou říká, nikoho netáhne, máme přece kult mládí a krásy a metrosexuality... ale i z těch krásných mladých lidí budou časem geronti, pokud se nezabijí předčasně při nějaké adrenalinové jízdě. A pokud máte kladný vztah ke svým babičkám či dědečkům, film může vás i je příjemně potěšit.(1.5.2011)

  • Big Bear
    *

    Když si přečtete obsah, řeknete si hmmm - to bude slušné psychologické drama! A když ještě k tomu vidíte tu plejádu hereckých jmen, očekáváte skvělý zážitek. Jenže Magnusek je Magnusek a Štancel je Štancel. Dlouho jsem nad filmem přemýšlel a pak jsem si uvědomil, že točit to někdo jiný s jinými herci (a třeba úplně neznámými) mohlo to dopadnout mnohem lépe. Ačkoliv si většiny herců které Magnusek až zázračně sehnal na natáčení vážím, přeci jen už mají svá léta. Mám úctu ke stáří, ale i když se někdo cítí vitálně, dopřál bych mu už raději spíše klid, protože jeho výkon už nemusí být tím čím býval před 30 lety... Přičteme-li k tomu navíc špatně napsané dialogy, leckdy trapné byť zamýšlené jako vtipné je ten kontrast stáří s neherectvím ještě markantnější... Přitom příběh sám je napsán opravdu zajímavě i ona zápletka z padesátých let byla uvěřitelná. Je to tedy celkem škoda. Dávám za jeden výstřel z pušky. *(16.11.2018)

  • Una111
    ****

    Realismus až do morku kostí, místy přecházející v karikaturu. Generace poválečných maturantů je skvěle vystižena, herecké výkony skvělé. (Až na Vlastu Fialovou, ale ta přehrává vždycky, všechno a všude!) Hlavní hrdinka Miluška Bínová v podání Libuše Švormové snad nemusela být až tak moc originální, moje sympatie tím sice nezískala, ale "proti gustu žádný dišputát", jak už s oblibou říkával pan mlynář v Babičce. A co se týče statečnosti a odvahy zastat se člověka, který je u vládnoucí moci v nemilosti, takového hrdinu abys hledal i v poledne s lucernou! Včera, dnes i zítra!(4.7.2017)

  • rakovnik
    **

    Na filmu je unikátní a pozoruhodný soubor hereckých legend. A tlouštíka multiMagnuska. Více než hodina filmu je úplně zbytečná, ale s nostalgií se dívá hezky na dědoušky a babičky z filmů o mnoho starších, než jsem sám. Nejvíce mě potěšili Jiří Krejčík se Zitou Kabátovou. Příběh byl jednohubka na pár minut. Ale těšilo mě, a zároveň rozesmutnilo, že mnozí účinkující se objevili ve filmu naposledy.(10.2.2019)

  • dopitak
    *

    Asi jenom Vlado Štancel ví, proč se do tohohle projektu pouštěl. Jeho režisérský debut Mezi námi přáteli nedopadl ani trochu dobře (opět s Daliborem Gondíkem!) a tak si "pan Testovina" vyrazil do českého filmového domu důchodců a natočil tenhle hybrid. Výstupy Jana Skopečka jsou plagiátem Troškových Kameňáků, Tomáš Magnusek opravdu není a nikdy nebude "novodobým Hugo Haasem", jak o něm ve své minibiografii píše kolega frufru2. Je to neherec, a ke smůle Pamětnice nutno dodat, že mezi všemi zde zúčastněnými neherci ještě nejlepší. Obsazení Josefa Zímy, Jana Cimického a konec konců ani pana režiséra samotného nemá hlubší opodstatnění, divák trpí při pohledu na herecké tápání Jaroslava Čejky, Uršuly Klukové i Zdeňka Srstky, o Daliboru Gondíkovi ani nemluvě. Scénář je sledem velmi špatně napsaných a ve směru k divákovi bezohledně amatérsky odehraných dialogů (co proboha mají být ty řeči při nakupování, postava sousedky Koudelkové či uměle zinscenovaný střet Roma a skinheada?). Vlado Štancel na režisérké židly vybouchl, a jestli se mu profesní debut nepovedl (neviděl jsem, a ani nikdy neuvidím), druhý pokus je naprostým fiaskem. A teď pozitiva: Milá postava sexuálně prospěchářského vysokoškolského pedagoga Vernera (ztvárněná Vladimírem Brabcem) a pak životní moudra Milušky Bínové (skvělá Libuše Švormová, která jako jediná nepůsobí herecky toporně, křečovitě = trapně). Prvních 61 vteřin filmu.(20.6.2010)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace