Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Karel Švarc žije jen pro svou práci, obklopen šminkami a kulisami od rána do večera v divadle. Je oblíbený, bohatý a uznávaný. Má atraktivní ženu, nadějnou dceru, exkluzivní vilu plnou drahých věcí. Mohl by být spokojen. Ale manželčina "přítelkyně" Alžběta mu dává nahlédnout pod krásnou slupku jeho bytí. Sice ctí svěřená tajemství, ale nemůže přece Karla nechat dál žít v trapné nevědomosti. Zvláště, když by ho ráda získala pro sebe. Karel je zaskočen. se ženou vedle sebe sice jen přežívají, ale přesto se mu hnusí představa, že ona a někdo jiný... Rozvod je jediným řešením a manželka ho akceptuje s klidem a možná i s ulehčením. Karel zůstane sám s téměř dospělou dcerou Klárkou v přepychové vile, která už není domovem, ale místem, které ho děsí. Připadá si úplně opuštěný a zapomenutý. Útěchu hledá v exkluzivním erotickém salonu u slečny Miriam, která mu snad může poskytnout vše, co mu v životě schází, kromě vřelého citu. Lásky se mu dostává dost od dcery, až do okamžiku, kdy mezi ně vstoupí Klárčina láska s velkým L, kterou Karel odmítá pochopit a akceptovat. Od tohoto momentu se odvíjí sled tragických okamžiků, které by nikdo nečekal a kterým nikdo nemůže zabránit. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Je zvláštní, jak je tento film Lordana Zafranoviče opomíjen. V televizi byl uveden pouze jednou a to v roce 1996 a neobjevil se ani později na DVD. Je v něm všechno – láska, vášeň, erotika, napětí, pomsta, originální námět a netuctový příběh. A to nemluvím o účinkování celé naší herecké elity a nezvyklé roli Pavla Zedníčka a Ivany Chýlkové. Je to zajímavý film, stojící za shlédnutí. Nevím proč ho nedávají. Že by skončil v trezoru? Tak to se ho musím zastat! ()

Igy007 

všechny recenze uživatele

Budu za exota, ale mně se ten film líbil hodně. Pamatuju se, že okolo toho byly tahanice a že konec filmu měl být původně úplně jiný. Pro mě je to sonda do duše člověka, kterému začíná víc a víc hrabat ... Jak tam hlavní postava, jevištní architekt, vyrobí ty kulisy s tím keřem ve stínu a oni se ho ptají, co to má být ... a on říká, že tím chce znázornit "že hlavní hrdina ... že má nervy v kýblu" ... Je jenom na divákovi, jak si děj vysvětlí. Možná se všechno stalo tak jak vidíme, možná je většina těch nehezkých zvrácených událostí jen halucinace hlavní postavy. Silná scéna je jak někde na Národní (možná si to blbě pamatuju) sejme chlapa jen proto, že má stejný baloňák jako ten, po kom jde ... bohužel jsem se kdysi zbavila všech VHS v naivním domnění "že si to přece snadno všechno stáhnu" ... hmmm, prdešek. Ty nejvybranější kousky ze sbírky už asi neseženu, husa. ()

Reklama

Andreas 

všechny recenze uživatele

Výtah s hrdinou sjíždí do podsvětí, odysea začíná. Jedna archetypální postava střídá druhou, všechny sledují vlastní zájmy, ať už pomáhají, nebo konečný návrat výtahem na světlo oddalují. Tohle rámování, věnování filmu Filmu, užívání jednotlivých interiérů jako izolovaných světů a pražských exteriérů jako mýtických míst, napovídá symbolickou podívanou, hru. Zafranović vám tu pustí Pád Itálie a pošle vás do Dalmácie. Najdete si tu cokoli, z řeckých bájí, toho Orfea sestupujícího již s pokrokem díky elektřině, lásku Elektřinu a nebo je ten Bartoška jenom Alenka v říši divů, Lemuel Gulliver? Kecám, ale i kouzla nechtěného tu fungují. Pochopitelně ne s přístupem, že je to celé přitažené za vlasy, jelikož vaši známí by se takhle nechovali, a to ani v 90. letech. Je zábavné to sledovat, navíc s odstupem doby, kdy většinu herců máte zařazených úplně někde jinde. Ale dá se jít i do minulosti, Bartoška a Zedníček spolu, synové starého Karamazova, zcela se neshodli na existenci boha, nesmrtelnosti i ďábla a po letech Zedníček jako takový hodný, všude přítomný Mefisto bratříčka odrazuje, aby se upsal pomstě, aby musel znát pravdu. A to někteří herci ještě prskali na natáčení, na režiséra, jakoby tušili, co je čeká. Že jeden pozoruhodný film bude hyzdit výčet jejich účinkování v nekonečných seriálech, televizních estrádách a nových českých filmech úrovně těch seriálů. Naopak u České televize nepřekvapí, že se zalekla skutečnosti, že vyprodukovala zajímavou, nekonvenční věc a tudíž, aby nemátla a neohrožovala své diváky, ji uklidila do trezoru. Má je pomsta je tak blokována déle než třeba filmy z konce 60. let, jež si musely počkat až na 90. léta. Mimochodem ty ČT po roce 1990 také víceméně nevysílala, dokud s tím nezačal CS Film a nebyly dostupné na dvd v každé trafice za pár korun. Stejně tak bych nečekal dobré hodnocení takto odvážného a neortodoxního filmu zde na csfd, byť průměr pod 2 hvězdičky je opravdu tvrdý náraz do diváků těch hřejivých, přímočarých filmů téže doby, co tu okupují přední místa žebříčků. Ano, po suverénních dvou třetinách, kdy začne být otázkou ona pomsta, sem tam něco zaskřípe, pár vět je trochu na sílu, ale to se ztratí. Zmíněným kontextem a neutuchající nápaditostí film baví, atmosférou a příběhem je tajemný, tísnivý, hezky paranoidní a zvrácený. Z toho nejznámějšího takové skromné českochorvatské Eyes Wide Shut, ke konci Lost Highway a protijed na umělou Nevinnost apod. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Lordan Zafranovič. Týž Zafranovič, který natočil "Okupace ve 26 obrazech" a "Večerní zvony"? a jako svůj "poslední" film toto "české tango podpergolowe"? Určitě! i takové věci se dějí; viz Mencl či Jakubisko. Na druhé straně film byl dobrý v tom, že jsem si uvědomil, že jsem běžný filmový divák, pro něhož "obsah a výraz" jsou důlěžitější, v životě i ve filmu, než obsah zatížený originalitou a výraz (s)expresivitou. Jako aktuální obraz první poloviny devadesátých let dobré, jako detřektivka bomba, jenže já mám radší Colomba. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Jugoslávský režisér Lordan Zafranovic, držitel Zlaté palmy z festivalu v Cannes za film Okupace ve 26 obrazech, byl před vznikem filmu Má je pomsta v ČR na útěku před občanskou válkou. (korbitch22)
  • Režisér Zafranovic potají po večerech přepisoval scénář. Jelikož si ho Jiří Bartoška četl vždy až ráno v maskérně, prakticky neměl o změnách nejmenší tušení, tomu je přičítána spousta nelogičností a složitost děje. (korbitch22)
  • Podle slov herců i producentů bylo natáčení s režisérem velmi těžké a vrcholilo scénou Lordana Zafranoviće v České televizi, kdy pří hádce rozbil stůl a měl tak na léta zákaz. (sator)

Reklama

Reklama