Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 072)
Scénář: Mark Bomback .. Tony, už ty koleje opusť. Tento film je dobrej, ale stále věřím, že máš na něco víc než jen vlastní variace již dříve viděných kousků, které skládáš, jen ovanuté tím svým osobitým vizuálem, do jiných celků. Ale už od Man on Fire tam prostě nic víc nenalézám. ()
Přímočará akční atrakce, nic víc, nic míň. Ačkoli k tomu motiv železnice a chlapácké akční jízdy přímo navádí, není Unstoppable výhradně snímkem pro muže. Rodina a vztahové peripetie bohužel opět dostávají svůj vytoužený prostor. Tony Scott nezklamal. Navzdory silné předvídatelnosti dokáže z akčních scén, kdy k sobě míří dva ohromné kolosy vytřískat i nějaké to napětí. Na druhou stranu nelze přehlédnout fakt, že jako tvůrce se posledních několik let točí v kruhu a nic nového nepřináší. Možná je na čase přehodit výhybku a tahle vizuálně atraktivní béčka přenechat méně talentovaným kolegům. ()
Prostě sázka na jistotu a další ukázka Tonyho smyslu pro adrenalinovou a naspídovanou akci. Hlavní dvojka sympatická, vizuál zůstává stejně cool jako vždy, naštěstí ne až tak videoklipový a rušící jako v Pelhamu. Prostřihy na zprávy mohly být méně časté, ale závěrečná patnáctiminutovka opravdu strčila do kapsy většinu akčních filmů tohoto roku. Škoda, že tam nebylo aspoň něco trochu překvapivého a závěrečné další osudy tam neměly být, přišlo mi to u takovéhoto akčního thrilleru velmi zbytečné a nepříjemné. Ale jinak čistá zábava bez nějakých větších připomínek, když nepočítám příběhovou tupost. ()
Zejména v posledních 30-ti minutách solidní adrenalinová práce. Sice už to tady jednou bylo a v lepším provedení (Končalovského ´Splašený vlak´), ale jinak má tahle akční jednohubka jeden velký trumf a tím je neokoukané prostředí železniční dopravy. Scott si s akcí tyká a pak i to nezbytné klišé kolem rodinných peripetií ústřední herecké dvojky se dá bez újmy přežít. ()
V rámci akčních pseudo-dokudramat naprostá špička a Scott tady ve využití zesílené kontinuity může směle konkurovat i takovému Greengrassovi. Modré límečky zase jednou zachraňujou svět a parťácká chemie mezi Pinem a Washingtonem není o nic slabší než ta dua Willis & Wayans z Posledního skauta. Jak to ten Tony dělá? ______ Zároveň je Unstoppable úvahou nad intermedialitou, která se stále naléhavěji objevuje mezi světy filmu a televize, kdy zpravodajství přejímá schopnost filmu podat poutavý a dojímavý příběh (čím bulvárnější, tím větší fikce a cílení na emoce) a film zase těží především z "okamžitosti" (immediacy) kontinuálního monitoringu právě probíhajících událostí (breaking news) a možnosti předat různé pohledy na ně. Je příznačné, že Unstoppable končí ve chvíli, kdy se zpravodajská helikoptéra odhlašuje ze služby, a ukazuje tak, díky komu jsme vlastně mohli v takovém tempu celý film sledovat. Reálné televizní události zase často zvolený příběh nedokáží a ani nemohou vměstnat do jedné relace a ten je vlastně jakoby přesahuje; jedna kauza slouží k tomu, aby naplnila několik po sobě jdoucích relací. Zpravodajství tady přímo ovládá filmové médium včetně postav v jeho fikčním světě, zatímco vyprávění na pokračování má v moci podobu televizních novin. ______ Největší mindfuck filmu? V amerických Hooters hrajou přes den full-on psytrance! ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Celá trať, po které se nebezpečný vlak řítí, i města podél ní jsou jen fiktivní. Například nebezpečná zatáčka na obrovském viaduktu se ve skutečnosti nenachází ve (vymyšleném) městě Stanton, ale v malém městečku Bellaire na hranicích Ohia a Západní Virginie. (Don Carlos)
- Ve scéně, kdy se vlak blíží „plnou“ rychlostí k přejezdu, na kterém stojí přívěs s koňmi, je krátký střih na vlak a přes koleje přeběhne bobr. Při srovnání rychlosti onoho zvířete a blížícího se vlaku je jasné, že vlak jede doslova krokem. (Mashe)
- Během natáčení bylo použito osm lokomotiv a cca 60 speciálních vagónů. (NGP)
Reklama