Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ****

    Mám za to, že tu neselhal ani tak distributor, který u nás film neuvedl do kin, ale české Ministerstvo školství, protože Unstoppable by byl skvělou přípravou ke státním maturitám z fyziky. První půle je variací na notoricky známý příklad o dvou vlacích o známé rychlosti jedoucích proti sobě, kdy je nám známá dráha a hledáme čas setkání, druhá půle tímtéž s tím rozdílem, že vlaky jedou za sebou. Škoda. ____ Nejvážnějším problémem filmu je prachbídný scénář, který by sám o sobě nevadil, kdyby se veškerý dění neodehrávalo on-line v real módu. Díky tomu nejsou přípustné žádné komprese ani extenze času, žádné flashforwardy jako v Dominu, žádná pře-narativizovanost typická dnes i pro ty nejklišoidnější bijáky, které své obrazy často předkládají ve složité perspektivě, zahrnují do nich série fragmentovaných apostrof, odboček a poznámek pod čarou spíše než koherentních soustředěných příběhů. Pramálo racionální, pramálo duchaplný a vtipný, zato trošku hysterický, sentimentální a kýčovitě zabarvený scénář tak povstává před diváky neskryt v celé své hrůze. Dlužno však dodat, že Unstoppable je také skrytou polemikou s dnešním vyhroceným fikčním světem komplikovaných příběhů a že tu alespoň dostáváme tutéž informaci z více zdrojů přes média. Proč jsou vlastně filmy čím dál rychlejší, záběry kratší, kamery nepokojnější? Jsem stále častěji přesvědčen o tom, že média (televize, internet, cell phony) ve filmech mají na zrychlující se formální stránku kinematografie radikálnější dopad než cokoliv jiného. V první polovině minulého století motivovala skoky v příběhu vzpomínka, ještě dříve titulek, dnes jsou ty možnosti daleko širší, stačí nějaké postavě zavolat nebo vnořit kameru do televizního dění a plynule v něm pokračovat. ____ Unstoppable představuje něco, čemu říkám bezpečné nebezpečí, poněvadž tu zas tak o moc nejde, prim hraje povrch nad fyzičností a syté barvy přefiltrované polarizačním filtrem nad špínou a krví. Vlak ve vyšších rychlostech krajinou spíše plave. Jestliže někdy zaznívá kacířská myšlenka, jak by vypadal scénář k Počátku zfilmovaný Bayem (přinejmenším působivě), tady bych na režisérský sesli při zachování scénáře viděl rád nějakýho transgresivce jako Cronneberga nebo Verhoevena. V arkádovým Unstoppable totiž zjevně nemáme do činění ani s hlubokou autentičností, ani s vědeckou rekonstrukcí, ani s opravdovým napětím, nýbrž s příslovečnou atrakcí. Užívej si beze strachu, nabádá Unstoppable, neboť v každém zdroji rozkoše bylo zabito to škodlivé – v kafi kofein, v cigaretách nikotin, v pivu alkohol, v potravě kalorie, v souloži početí, v obrazech skutečnost, ve znacích význam, v řeči smysl – svět čistých rozkoší, bez příměsi nebezpečí, která byla kdysi na jejich dně. ____ Je vtipné sledovat, jak se composer hlavně v první půli přetahuje a snaží marně přehlušit zvuk vlaku. Při spojení s obzvlášť masivním a hlasitým ruchem nemá hudba naději se prosadit a zpravidla tu vůbec ztrácí smysl. Ve druhé půli si Williams naštěstí uvědomí, že čím odlišnější charakter mají mísené zvuky, tím zřetelněji souzní. Táhlou hudbou snadno proniknou kroky či údery kladiva. Podobně od spojitého ruchu stroje se zřetelně odliší jednotlivé tóny klavíru nebo drnkajícího nástroje. Dobře se navzájem snášejí i zvuky zabírající odlišnou část zvukového spektra. Nad hudbou v hlubší poloze se prosadí vysoko znějící ruch, kupř. skřípání brzd. Hluboké dunění dieselového motoru nebude zase nijak překážet vyšším tónům hudby.(7.2.2011)

  • Falko
    *****

    Cakal som podla traileru iba na napinavy priemerny akcak, pricom som si hovoril, ze 100 minut je prilis malo na takyto film. Asi pri poslednych dvadsiatich minutach som bol stastny, ze ten film mal tak kratku minutaz, pretoze neviem, ci by som vydrzal divat sa na nervydrasajuce, dychvyrazajuce zabery pri pokuse zastavit nezastavitelny vlak s toxickym odpadom este dlhsie, ako mala minutaz filmu v nemeckych kinach. Mozno budete niektori z vas z filmu sklamani, mozno si budu chciet fajciari v kine za kazdu cenu zapalit cigaretu, ale to nebude mozne, ini si budu zase hryzt od nervov nechty, neviem, mozno prehanam, ale aj ja som mal spotene ruky, pretoze som hrdinom drzal palce a necakal som taky zaver. Reziser Tony Scott je zrucny majster akcnych filmov a z tych poslednych, ktore natocil je tento zatial u mna na jednom z najvyssich miest a Denzel Washington je ako vzdy sympatak. Od NEBEZPECNEJ RYCHLOSTI (1994) je to jeden z najlepsich akcnych filmov, avsak tento sa zaklada na skutocnej udalosti a preto je o to zaujimavejsi. Mozno reziser pridal par akcnych scen navyse, aby to malo smrnc a napätie, ale tomu sa ja nebranim, skor naopak... 17.11.2010 ________ Denzel Washington - (Frank) +++ Chris Pine - (Will) +++ Rosario Dawson - (Connie) +++ Ethan Suplee - (Dewey) +++ Kevin Dunn - (Galvin) +++ Kevin Corrigan - (Inspektor Werner) +++ Jeff Wincott - (Jesse Colson) +++ Produkcia: Mimi Rogers, Tony Scott +++ Hudba: Harry Gregson-Williams +++ (Videl v kine 16.11.2010) +++(17.11.2010)

  • Gilmour93
    ***

    „Jede jede mašinka, Denzel hází ramínka, jede jede do dáli, veze samý fenoly, jede jede do dáli, Chrisík Pine ji zastaví.“ Tentokrát oldschoolově se tvářící T.Scott nechal epileptiky vydechnout a vyslal na vysoké řemeslné úrovni svůj splašený vlak po kolejnici "Breaking News" záběrů a stokrát viděného klišé. Když si Washington dává na začátku fotky svých dcer vedle ukazatele rychlosti, jste přesvědčeni, kam bude po celý film směřovat penzum detailních záběrů, když vidíte zatáčku nad městem Stanton, víte, že tudy na konci projede vlak kaskadérsky "po dvou kolech" pod dohledem vašich otevřených úst a pak taky tušíte, že se táta spasitel, ihned, co odezní jásot, jako by se vrátil na Zem modul Apollo 13, obejme se synkem a rozkmotřenou chotí a soudní příkaz se stane bezcenným listem papíru, podobně jako tištěná verze jízdních řádů ČD. S tímto zajeď do depa, Tony. Hned vedle zrezivělého vláčku Pelham raz dva tři..(22.4.2011)

  • igi B.
    **

    Dle Tonyna prej dle skutečných událostí! Jojojo, tenhle skutek teda ujel, vidět třeba vlakovou soupravu v trhaně zpomaleném záběru jedoucí v ostré točce po dvou kolech jest snem každého fandíka mašinek a kakčních filmů! Ach jo mistře, kde jsou ty časy, že? Tak pokoj vaší duši a béštyja triumfalus... . . . A to je vlastně zase - žánr nežánr - celý, krom milionů provařených genrových klišátek, nelogičností, blbostí a rosy na kolejích... °-/ - - - P.S. A jaká že je to brzdná dráha vlaku jedoucího údajně víc jak stokilometrovou rychlostí? - - - - - Poprvé viděno 5.1.2013 na dvd /s původní zvukovou stopou a č. titulky v originálním formátu obrazu/, hodnocení 8789., komentář zde se zívnutím jako osmsetdvanáctý - 6.1.2013)(6.1.2013)

  • Flipnic
    *****

    Na tyhle filmy zrovna úplně nejsem, ale tenhle se opravdu povedl. Pomalu a nejistě se rozjíždějící akční drama, stejně jako pomalu se rozjíždějící vlak, který se v plné rychlosti mění ve zbraň hromadného ničení. Film graduje pomalu, ale jistě k úžasně zvládnutému finále. Špičkové herecké výkony hlavních dvou hereckých tahounů dávají "rekonstrukčně" vypadajícímu snímku emotivní hloubku. Vše pak dohromady opravdu úžasný adrenalinový zážitek. Pro mne nečekaná pecka!(16.4.2011)

  • - Skutečný strojvůdce Jess Knowlton, který pomohl zastavit vlak při skutečné nehodě, pomáhal Denzelu Washingtonovi jako technický poradce. Knowltonovi dcery skutečně pracují v Hooters, což je shodné s Washingtonovou postavou Franka Barnese. (c.tucker)

  • - Ve scéně na konci filmu, kdy červený chevrolet pick-up dojíždí lokomotivu a Will (Chris Pine) se do ní chystá skočit, je záběr na rostoucí rychlost na tachometru vozidla. Stejný záběr byl použit ve filmu 60 sekund (2000), a to ve scéně, kdy Memphis Raines (Nicolas Cage) zrychluje, aby přeskočil nehodu na mostě. (Dzarule)

  • - Pokus o vykoľajenie vlaku bol natočený jednorázovo. (WalterIK7)