poster

Zběsilost

  • japonský

    Dai-bosatsu tôge

  • japonský

    Daibosatsu-Toge

  • japonský

    大菩薩峠

  • anglický

    Sword of Doom, The

Akční / Drama

Japonsko, 1966, 119 min

  • MikO_NR_1909
    ****

    Prvé dve tretiny sú vynikajúce. Ono sa to nezdá, ale každý samurajský opus mi pripadá byť akosi iný, než ten, čo som videl pred ním. Nielen veľmi nezvyčajným pokrytím charakterových čŕt zúčastnených postáv, má to zásadný vplyv i na dovednostné zručnosti. Tiene, cit na strednedlhé zábery, 45 stupňové dynamické smernice, portrétové portfólio atď. Niekto tu spomínal, že sa Okamoto venoval viac akcii, než umeniu, ale je to proste stále nenormálne artové navzdory iným, prioritnejším cieľom. Z tých súbojov vnímame častý strih, pohľadový odklon, aby sme to viacmenej precítili a nehľadali v tom účelové jatky. A jednou z nosných myšlienkových pochodov, ktorá sa zameriavala na to odporné, naturalistické stvárnenie vývinu nestotožnenia sa hodných postáv, je vyobrazená vskutku delikátne. Tiež mám ale pocit, že obsahovým vývinom postupným záverom, dochádza tvorcom dych. Je to nejak skratkovito odbité, hoci to má všetky atribúty primárnej dejovej pointy, neviem no. Každopádne, zaujalo.(4.6.2015)

  • Rudovous
    *****

    Tatsuya Nakadai neobdrzel Oscara za svoji ulohu vrazdiciho psychopatickeho ronina pouze protoze tomu tak je zvykem az od predavani v roce 1992 kdy byl ocenen Sir Anthony Hopkins. Uzasny triumf snad skoro opravdove zbesilosti pred kamerou. A ten zaver bych nevidel tak nepochopitlne, jedna se proste o velmi inovativni ukonceni celeho tohoto bez minuty dvouhodinoveho silenstvi. Okamoto proste happyendy neumel (diky bohu).(6.9.2007)

  • PanCitron
    ****

    Chvílemi jsem se ztrácel v tom kdo je kdo z vedlejších postav a i díky tomu pro mě dostalo jednání některých postav nějaké obrysy až někdy v půlce filmu. Přesto i tak mě film odkázal dostatečně vtáhnou, a to především skvělou atmosférou a parádními souboji (mě osobně se nejvíce líbil ten "plakátový" první). Škoda jen, že jako první část nikdy nedokončené trilogie, to finále končí trochu do prázdna.(2.2.2016)

  • MontyBrogan
    ****

    Démonický Nakadai, akčné scény, porovnanie s Kurosawom, "Meč je duší samuraje", bla bla bla. Pre mňa hlavne asi najnekonvenčnejší záver filmu, aký som zatiaľ videl. A nielen záver, scenár začína blbnúť už kúsok pred koncom. Na ten sa síce dobre pozerá, ale..., diváci ostanú čumieť s otvorenými ústami, pretože nevedia, čo si o tom myslieť (z ostatných komentárov je jasné, že nie som jediný). Škoda tej rozporuplnosti. _ Videné v rámci Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou.(12.4.2015)

  • stub
    ****

    Působivá podívaná s naprosto excelujícím Nakadaiem. Temná strana bojovníka se vší parádou. Typicky hořký Okamotův rukopis se nezapře, rozuzlení je dost nečekané a přitom působí naprosto přirozeně. Roztomilou roli má i Mifune, ale zásadní je hlavně postava Rjúnosukeho. Pátou hvězdičku nedám, protože jsem hnidopich a uvítal bych o něco širší rozkreslení Ryunosukeho postavy. Ne, že by postrádala vývoj, ale už od začátku je to magor a film obsahuje jen část, kdy se stává ještě větším magorem - dobré by bylo více naťuknout, jak to s ním bylo předtím. Díky Nakadaiově přirozenosti tím však uvěřitelnost filmu nijak netrpí...(23.12.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace