• Aky
    **

    Nepovedené dílo, které promrhalo možná slibný námět. Všechno je zde schematické, od stavby děje, přes dialogy, až po herecké výkony. Zejména dětské role, které představileté spíš odrecitují a odchodí, než hrají, jsou chvílemi téměř trapné. Škoda, zejména pro Milana Uhdeho, jehož toto dílo rozhodně není hodno. Snad je na vině i jeho snaha zhmotnit osobní prožitek, což mu zabránilo udržet si nadhled.(5.5.2009)

  • slunicko2
    ***

    Všechny zápory televizních inscenací k vidění během jedné hodiny. Nosné téma slušně napsané (více by mu slušel celovečerní film), ale to zpracování. Hrozný dětský herecký výkon, napulírované "divadelní" kulisy včetně exteriérů, prázdná symbolika kamery a rozpačitá režie. Takhle jste si to představoval, pane Uhde?(4.5.2009)

  • Tanner
    **

    Takhle povrchně schematické a laciné jsem to tedy nečekal. Asi je to nutnost, protože na pořádné rozpracování postav, vztahů, děje a dobové atmosféry prostě v šedesáti minutách neni místo. Film hlavně v první půlce pádí dopředu bez toho, aby v diváku zanechal nějaké výrazné stopy. Válku máme odbytou za dvacet minut. Herecké výkony a celkové zpracování tomu taky zrovna nepřidaly (třeba úvodní scéna dopravní nehody i další "akční" byly poněkud komické). Silnějším momentem je až debata před odsunem. Ale celkově nic moc, takové téma by si zasloužilo lepší zpracování.(3.5.2009)

  • triatlet
    *****

    Smutný příběh o hrdinství, zbabělosti, vlezdoprdelkovství odvyprávěný starcem, který vzpomíná na svá dětská léta. Milan Uhde ve scénáři zachytil nejen antisemitismus za války a poválečný odsun Němců (Čechoněmců - paní Czerné), ale židovskou anekdotou naznačil i rok 1968. Co všechno se dá vměstnat do 60 minut.(3.5.2009)

  • WANDRWALL
    *

    Kdyby dali ty peníze na dokument a v něm byli reálné příběhy lidí, tak to by bylo správné, ale tohle je o ničem, zbytečné, neb proč se koukat na ohrané tváře, na nudné zpracování, a celé to stojí víc, než dokument, který by byl hodnotnější. navíc je to nepřesvědčivé, jako by se ti herci stále pokoušeli přesvědčit sami sebe, že jsou herci, že hrát umí, a koho to má zajímat? Jen slepce.(10.4.2011)