Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři vysokoškoláci, kteří natáčejí dokument o podstatě strachu, jsou vtaženi do světa svých vlastních nočních můr, když proti nim jeden z nich obrací jejich vlastní fóbie. Hledá totiž způsob, jak se zbavit své vlastní posedlosti a udělá pro to takřka cokoliv. (chuckyna)

Recenze (57)

petero 

všechny recenze uživatele

AFTER DARK HORRORFEST 4 (Dread, The Final, The Graves, Kill Theory, Lake Mungo, The Reeds, Hidden, ZMD: Zombies of Mass Destruction) Producent posledných filmov na motívoch poviedok Clive Barkera Anthony DiBlasi si po prvýkrát vyskúšal aj réžiu a podľa vlastného scenára natočil Dread. Výsledkom je vcelku zaujímavá psychologická vyvražďovačka s mierne nekonvenčným ukončením. Popravde, bol by som omnoho radšej keby niekedy v budúcnosti natočil čistokrvný slasher, pretože tie gore scénky (na ktorých rozhodne tento film nestavia aj preto, že ich výskyt tu je minimálny) majú poriadne grády a pár krát mnou slušne trhlo len taká spokojnosť. Rozhodne má aj dobrý nos na slušných hercov a výber rockovej hudby som si opravdu pochvaľoval. Béčková verzia Martyrs. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Konečně!! Nečekané se stalo skutkem. After Dark Horrorfest se dokázal odlepit ode dna průměru. Právě díky předloze C. Barkera.(:)) Anthony DiBlasi vsadil na horkého favorita, nebál se riskovat a vyplatilo se. „Dread“ nechybí britský nadhled, ani maximální příděl šťavnatých nechutností, ale o psycho-teror tu jde především (prostě ukázková sado-maso). Obzvlášť Shaun Evans a Jackson Rathbone, jako VŠ-týpci excelují (na hledáček kamery tutově zabere každý). // „Nedus tu Bestii v sobě, ať se projeví.“ ()

Reklama

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Průměrný horor nebo spíše thriller, který vyčnívá ve své myšlence, která je poměrně zajímavá, a také v několika opravdu povedených momentech, které dokáží velmi slušně znechutit. Bavil jsem se solidně, sice to není žádná bomba, úvod je poměrně roztahaný, ale celkové vyznění filmu je dobré. 60% ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Těch 90 minut se zdály delších, než ve skutečnosti byly. Dobrou hodinu trvalo, než konečně přišlo to, na co divák celou dobu čekal. Tahle část už však nabídla několik pochutin v čele hladomoru a návodu, jak rychle a účinně se zbavit podstatné části své pokožky (tahle scéna mi, bohužel, připomněla jednu podobnou příhodu v mém blízkém okolí). Úplný závěr nečekaně přitvrdí a nabídne "fucked up" scénku alá první Saw. I díky ní vytahuje moje hodnocení z mělkých vod do těch průměrných, i když stále slabších. Potěšili ale The Veils a jejich temná balada Vicious Traditions. P.S. Právě jsem dočetl Barkerovu povídku a je fantastická. O to víc zamrzí její filmová verze. ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Společně s The Graves nejambicióznější produkt letošního After Dark festu a zároveň (po Harrisonově Books of Blood) druhá Matadorská adaptace Barkerových Knih Krve. A rozhodně ne poslední - jak Joe Daley prozradil, plánem je natočit minimálně dvě adaptace ročně, každou s jiným režisérem. DiBlasi se ve svém debutu záměrně odvrací od nadpřirozených povídek a snaží se Dread vtisknout skutečný tvar zla. Jeho představa strachu je v určitých aspektech nelidsky funkční, pomalu plynoucí narativ a postupné budování atmosféry dokonale představí jednotlivé postavy, jejich motivaci i strachy a podtrhnutím britským zázemím částečně dosahuje svého cíle, ale stejně jako u Harrisona i tahleta adaptace zeje určitou prádnotou a pocitem, že tady něco schází. Ovšem co je nejdůležitější, podstata Barkerova minidíla i její potenciál v Dread doopravdy je! ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Natočené na motívy Barkerovho textu Strach z poviedkového cyklu Knihy krve I. - III. (Sociopath)

Reklama

Reklama