Komentáře uživatelů k filmu (10)

  • troufalka
    ***

    Hrabal to není, no ...(24.6.2014)

  • raroh
    ***

    Takový film napůl, naturalismus místy velmi vyhraněný, ale herečtí profesionálové ho (až na Zuzana Bydžovskou v druhé povídce) moc zjemňují (až znedůvěryhodňují) a film poetizují. Ovšem František Řehák za všechny ukazuje, že u Menzla je to excelentní (viz Skřivánci na niti), tady jen takové pokusničení.(1.8.2010)

  • Big Bear
    ***

    Voda hloubí kámen tím, že dopadá často. A tak nevím, zda díky tomu, že se na normalizační látku specializuji nějaký ten pátek - už soudruzi nezaseli nějakého to rudé semínko, ale oproti jiným brutkám tohle bylo celkem koukatelné. Ono to totiž bylo hlavně o lidech. Film je rozdělen do tří povídek, které ale do sebe přirozeně prolínají, protože vše se odehrává na šachtě a kolem ní a lidičky z jedné povídky pak vidíme i dále v dalších povídkách. V té první se Vetchý zaučuje u spouštění vozíků do šachty a rozkoukává se po dost specifickém okolí, v té druhé řeší dělnice Bydžovská s havířem Donutilem dítě a v té třetí náměstek provozu Cupák řeší havárku na šachtě s požárem a nezvěstnou dvojicí techniků. Celý film si zřejmě kladl za cíl ukázat lidi kolem dolu s jejich aktuálními strastmi i radostmi a podlední povídkou lehce zabředl i do minula, kdy mladý Cupák s povděkem vyslechl ve škole agitátora aby mladí šli rubat, protože republika potřebuje uhlí. Trochu mne tam u té poslední povídky naštvala ta ,,sedlácká scénka'' u hnoje, bez toho bych možná (možná) ani nemukl. Jistě, je to to klasické socialistické, ale řada herců bych řekl film solidně pozvedla. A tak tady dávám za tři vytržené stoličky vpravo dole. * * *(4.7.2017)

  • vypravěč
    *

    Tři strašlivě nevěrohodné pokusy dostihnout duše Kladna. Vtělená bezradnost a výrazová stereotypnost mladých normalizačních kádrů, kteří se nevepsali do dějin českého filmu ani monogramy. Ani stopy po atmosféře, po hloubce lidského citu; přízemní erupce osamělého vzteku bytostí na okraji ve druhé povídce (toporně opisující z Kachyňovy Naděje) jsou karikaturou člověčích emocí, stejně jako náznaky dramatu ve třetí povídce, jíž se ani na okamžik nepodařilo navodit klaustrofóbii životní bilance (v níž však nechyběla slza dojetí za časy kolektivizace) ani strachu v podzemí, karikují hornickou práci, kontakt se zemí. Nečekal jsem mnoho, snad alespoň zajímavě snímané prostory, ale ani těch se mi nedostalo (a o nějakých mimořádných hereckých ani nemluvím: to byla naprostá suť); a těch pár zrnek (od "slepých kuřat") záhy ztrpklo nejapnou (a tedy ovšem k celku vhodně přiléhající) hudbou. Zbytečný pokus, ztroskotání.(11.6.2011)

  • 6thSun
    *

    Je to sice utahaný, nudný, ale zato je to dlouhý.(21.6.2016)

  • slunicko2
    **

    Docela příjemná dobová patina aneb Já jsem horník, kdo je víc...(25.6.2014)

  • sator
    ***

    Prostředí dolů,špinavé svérázné.První povídka kdy přijde nový pracovník (O.Vetchý) za moc nestojí.Nadprůměrná je II.povídka s příběhem těhotenství hl. hrdinky. (Z.Bydžovská).Slušný standard má i třetí povídka. 70 %(15.9.2009)

  • ghatos
    ***

    Zajímavý snímek vzhledem k tomu, jací se tam objevili známý herci. Jsem teda čekal větší srandu. Druhá povídka byla celkem psychologicky ostrá (Bydžovská vs. Donutil). Ta první byla slabší, ta třetí měla trošku ambici řešit mužskou krizi středního věku. Dohromady to vidím na 52%.(4.4.2017)

  • pytlik...
    **

    Mám rád, když mě film něčím obohatí, jako třeba v tomto případě. Např. díky první povídce jsem si rozšířil svůj rejstřík nadávek o čurina (© Pavel Nový), díky druhé jsem konečně zjistil, u koho se Michael Jackson nechal těsně před smrtí inspirovat ve svém vymazleném image (ano, samozřejmě u Bydžovské). Třetí povídka mě o nic podobného neobohatila, takže ji samozřejmě považuji za jasně nejslabší.(22.2.2014)

  • Pitryx
    odpad!

    První povídka byla pěkná pitomost, mimochodem i název je zavádějící, úraz tam vůbec není podstatný, druhá povídka a je ještě horší a třetí jsem přejel a dle černobílých retrospektiv soudím, že jsem o nic nepřišel. Nevím, co tím chtěli autoři říci a ani mne to nezajímá. Nevadí mi až tak film o práci, ale zde je to podáno pro mne nepřijatelnou formou. 3000/9712/9914(11.2.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace