Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karlos80
    **

    Lehce erotický film podle známých povídek z Boccaciova Decameronu. Mistrní a nápadití režiséři tehdejší doby se vskutku zvučnými hereckými hvězdami zde předvádějí příběhy, v nichž se odrážejí fantazie jejich současnosti. Billboard s hereččiným portrétem vyvolává tolik zloby, že z něj Anita Ekbergová jednoho dne sestoupí. Vnadný originál ovšem způsobí ještě mnohem větší rozruch. V druhé povídce pak přestoupí dva zaměstnanci, tajně šéfův zákaz uzavírat manželství. Nejznámější a asi i nejlepší je ovšem Viscontiho epizoda (Práce), v níž se tehdy velice populární a sexy Romy Schneiderová jako frustrovaná hraběnka vrhne na prostituci a prvním jejím zákazníkem je její vlastní muž ! Taková malá zajímavost k onomu zvláštnímu názvu k filmu: Tehdejší producenti o tomto filmu už se značným předstihem a jistou škodolibostí předpokládali, že jej přísná italská cenzura povolí teprve v roce 1970 - proto také již zmíněná narážka v názvu. Mimochodem jednalo se o jediný film kde tehdejší divák mohl spatřit na filmovém plátně společně tuto trojici tedy ( Ekberg, Schneider a Loren) vnadných a tehdy už velmi populárních filmových div, občas jen stroze oblečených, ba přímo nahých:-) Jednotlivé povídky nesly názvy: Renzo a Lucciana ( Mario Monicelli), Pokušení dr. Antonia ( Federico Fellini), Práce ( Luchino Visconti) a Loterie ( Vittorio de Sica).(27.11.2006)

  • Vančura
    ****

    Povídkové filmy moc nemusím, ale tento se mi velmi líbil. Snad jen s lehkou výjimkou v případě první povídky Monicelliho, která mi nepřišla moc vtipná a navíc jsem se u ní musel stále ptát, jestli to takto tehdy skutečně v Itálii chodilo, nebo zda je to výmysl scenáristy. Zákaz sňatků mezi zaměstnanci? Nepokryté sexuální obtěžování ze strany nadřízeného? Vyhazov na hodinu jako projev svévole všemocného nadřízeného? Ech, ani to vypointování mi nějak nesedlo, a hlavní mužská postava mi přišla herecky strašně toporná. To bych ale mohl napsat asi o všech mužích ve všech všech povídkách, snad s výjimkou výborného Peppina De Filippo v roli dr. Antonia v druhé povídce od Felliniho. Nejvíc se mi naopak líbila povídka poslední od Viscontiho, která je neuvěřitelně zábavná a završená skutečně nádherným závěrem. Zjev Sophie Loren v ní je navíc naprosto dechberoucí. Boccacciův Dekameron jsem nikdy nečetl, nemůžu proto posudit, kolik z něj se ve filmu objevilo, ale není to myslím nakonec tak důležité. Všechny povídky jsou nápadné výrazným akcentováním erotických a sociálních motivů, výskytem krásných žen a bezstarostnou italskou atmosférou, dokonale tak baví i bez znalosti Boccacciova klasického textu. A sledovat herectví slavného tria Anita Ekberg & Romy Schneider & Sophia Loren je zde velká radost a hlavní důvod, proč ten film i po letech stále stojí za vidění (výborná je i Marisa Solinas v první povídce Renzo a Luciana). Všechny povídky zaujmou i jako originální sondy ze své doby, která dnešního diváka zarazí především neuvěřitelnou zalidněností některých lokací - například scény z plovárny v první povídce jsou v tomto ohledu něco neuvěřitelného. Celkově bych každou z povídek hodnotil takto: Renzo a Luciana: 3 * - Pokušení doktora Antonia: 4 * - Práce: 4 * - Loterie: 5 * - čili čistý průměr za 4 *.(31.1.2016)

  • LeoH
    ****

    Ve své době provokativní, dnes už jen rozpustilý, ale pořád svěží pohled na různé podoby vztahů mezi muži a ženami. Monicelli za lepší ***, Fellini za *****, Visconti a De Sica po čtyřech. Zbožňuju povídkové filmy – když se podaří, jsou jako hostina o více chodech, a tenhle se těm čtyřem Taliánům vyvedl obzvlášť. Tři a čtvrt hoďky uteče jako voda :-)(23.11.2009)

  • NinadeL
    *

    Příběh z mladého manželství špatný a navíc jen neobratně opsaný z výmarského filmu Ich bei Tag und Du bei Nacht (1932). Příběh o onanii u bilboardu ještě horší. Falešné řešení manželské prostituce také bez pozitivního komentáře, a to toho Schneiderová musela tolik vytrpět už jenom kvůli divadlu s Viscontim, v kuse Škoda, že je děvka. Coco Chanel a kadeřník Alexander dokonali poté i její filmové zaprodání, Romy se nicméně téma zalíbilo a ještě v polovině 70. let hrála v obdobných variacích (například v Nevinných se špinavýma rukama). Jediné, co je možné při jejím výkonu ocenit, je přechod z italštiny do němčiny. A závěrečné plkání o ničem u kolotoče s rozzuřeným býkem...? Strašné. "Divy" nepříjemné a nekvalitní, formální invence "velkých" režisérů bez nápadu.(4.2.2009)

  • mortak
    ****

    (1) lehká satira na tehdy aktuální téma. Firmy, z přesvědčení, že to zvýší produktivitu, chtěly oprostit vnitřní vztahy od emocí a zakázaly manželům pracovat společně. S pozitivním koncem. (2) Fellini "Light". Je tu všechno, co srdce diváka žádá - hudba, sexbomba (jak se jako pejsek blíží ke kameře a nemá pod šaty podprsenku - ufff!), kritika církevních fanatiků s freudovským nádechem a cupidovský vypravěč. (3) Nejlepší povídka. Jedno aristokratické sidlo a krásná Romy přemýšlející o práci. Kam se hrabou všechny ty odborné sociologické výzkumy na téma prostituce. (4) Sophia v x-té variaci její role: trochu lehčí žena, ale se zlatým srdcem. Co chcete, když to všechno produkuje Carl Ponti. Jen už se mi ta Sicova rozverná lidovost zdá trochu moc na jedno falešné brdo.(17.9.2008)

  • - Povídka Federica Felliniho, "Pokušení doktora Antonia", byla jeho prvním barevným projektem. (džanik)

  • - Během střihu povídky Maria Monicelliho, "Renzo a Luciana", se producent Carlo Ponti nabídnul zafinancovat Monicelliho film, jako delší verzi této povídky. K realizaci však nikdy nedošlo. (džanik)

  • - Romy Schneider a Visconti mezi sebou měli četné rozepře. Hádky inicioval režisér úmyslně. (theSaint)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace