Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Karlos80
    **

    Lehce erotický film podle známých povídek z Boccaciova Decameronu. Mistrní a nápadití režiséři tehdejší doby se vskutku zvučnými hereckými hvězdami zde předvádějí příběhy, v nichž se odrážejí fantazie jejich současnosti. Billboard s hereččiným portrétem vyvolává tolik zloby, že z něj Anita Ekbergová jednoho dne sestoupí. Vnadný originál ovšem způsobí ještě mnohem větší rozruch. V druhé povídce pak přestoupí dva zaměstnanci, tajně šéfův zákaz uzavírat manželství. Nejznámější a asi i nejlepší je ovšem Viscontiho epizoda (Práce), v níž se tehdy velice populární a sexy Romy Schneiderová jako frustrovaná hraběnka vrhne na prostituci a prvním jejím zákazníkem je její vlastní muž ! Taková malá zajímavost k onomu zvláštnímu názvu k filmu: Tehdejší producenti o tomto filmu už se značným předstihem a jistou škodolibostí předpokládali, že jej přísná italská cenzura povolí teprve v roce 1970 - proto také již zmíněná narážka v názvu. Mimochodem jednalo se o jediný film kde tehdejší divák mohl spatřit na filmovém plátně společně tuto trojici tedy ( Ekberg, Schneider a Loren) vnadných a tehdy už velmi populárních filmových div, občas jen stroze oblečených, ba přímo nahých:-) Jednotlivé povídky nesly názvy: Renzo a Lucciana ( Mario Monicelli), Pokušení dr. Antonia ( Federico Fellini), Práce ( Luchino Visconti) a Loterie ( Vittorio de Sica).(27.11.2006)

  • Amarcord_1
    *****

    90% - Tady není co řešit. Čtyři geniální režiséři prostě natočili čtyři špičkové povídky a producent Carlo Ponti si zase mohl mnout ruce. I. Monicelli: Renzo a Luciana – Chudí novomanželé tají svůj sňatek, aby žena nepřišla o práci ve firmě, která zaměstnává pouze svobodné ženy. Nadržený šéf se však brzy hlásí o slovo… II. Fellini: Pokušení dr. Antonia – Pecka! Puritán Antonio bojuje proti morálnímu úpadku společnosti, a zejména proti obřímu billboardu, na kterém Anita Ekberg v sexy pozici vyzývá k větší konzumaci mléka. Nino Rota zde hudebně paroduje sám sebe (La dolce vita –což je v daném kontextu velmi pozoruhodná asociace), a přidává neskutečný song Bevete piú latte (Pijte více mléka). III. Visconti: Práce - Manželovu nevěru se Romy Schneider rozhodne potrestat tím, že promění jejich manželství de facto v prostituci. Tím se paradoxně pro manžela stává atraktivnější, ale sama sobě se odcizí. Dekadence, která mi trochu připomněla Kunderův Falešný autostop ze Směšných lásek. IV. De Sica: Loterie - Třešnička na závěr! Taky bych si na onom trhu koupil losy do loterie, kde vylosovaný šťastlivec vyhraje noc s živočišně přitažlivou Sophií Lorenovou. Ano, s tou, co na střelnici, za zvuku pouťové hudby tak překrásně vybízí ke střílení na „palloncini“, neboli balónky. Nevíte která!?! Pojďte, jdeme se na ni podívat!!! Boccaccio ´70 je nádherný skvost, který má v mých očích pouze tu nevýhodu, že se v podstatě jedná o čtyři krátké filmy, které spolu navzájem nesouvisejí. Proto doporučuji užít si tento opus spíše po jednotlivých chodech, než zhltnout vše naráz, a pak lamentovat nad dvousetminutovou délkou. Když to přece jen zvládnete bez pauzy, bravo! Věřte mi ale, že se vyplatí se k jednotlivým povídkám vracet!(19.1.2007)

  • tomtomtoma
    ****

    Anotací filmu je Giovanni Boccaccio, ovšem jeho způsoby, nikoli jeho povídky. Vittorio de Sica: LOTERIE Na čem jiném by se v Itálii dalo vydělat nejlépe? No už Fellini to ukazuje. Na sexu s vnadnou ženou, u Sicy je to zkrátka ohnivá Zoe (Sophia Loren). Celkem vtipná podívaná na chtíč a s tím spojeným smlouváním, záviděním, ale i radostí, že alespoň jeden z nich to prožil. I když nakonec jen představa toho, že jste skutečně byli z vás udělá hrdiny. Láska nakonec vítězí nad chamtivostí. Federico Fellini: POKUŠENÍ DR. ANTONÍNA (upraveno v srpnu 2019) je satirou bigotností zloby ozbrojeného puritánského moralizování a hystericky nepřirozeného potlačování základních tělesných potřeb člověka v groteskním tempu a karikaturní nadsázce. Hlavním prostředkem je rtuťovitý ochránce morální čistoty Dr. Antonio Mazzuolo (příjemný Peppino De Filippo) a atraktivní sexuálně stimulující symbol doby Anita (smyslně předoucí Anita Ekberg). Zaujmou ctihodný vysoký úředník (Antonio Acqua s hlasem Gigi Ortusa), či Antoniova příkladně ctnostná sestra Donatella (Donatella Della Nora). Luchino Visconti: PRÁCE Je určitou polemikou manželské nevěry (i když ve vyšší společnosti) a zda má smysl se jí v partnerských vztazích zabývat. Pupe (Romy Schneider) přijde na nevěru svého muže Ottavia (Tomas Milian). Ale nevím jestli řešením má být placení za sex vlastní ženě, protože to by mohlo být velkým spouštědlem nevěry. Mario Monicelli RENZO A LUCCIANA Nám vykresluje těžký život mladého páru v životě a honěním se za penězi a určitou životní úrovní. Určité vystřízlivění z romantických představ o společném životě Renza (Germano Gilioli) a Luciany /Marisa Solinas).(30.7.2009)

  • Courtemanche
    ***

    První příběh (Monicelli) je sice milý, ale chybí tomu nápad, většinou na místě a pak rychle dodělat. 3/5 ...Druhý točil Fellini a ze začátku mě nebavil. Darmo v hlavní roli vynikající Peppino De Filippo (podle mě nejlepší herecký výkon ,,večera,,), nedojali mě Felliniho nervové zhroucení při pohledech na krásu. Až najednou změnil styl snímání na fantasy-stický a byl to jiný svět. Takhle Fellini mě ještě nepřekvapil. 4,5/5 ...Třetí od Viscontiho s Romy Schneider, je na mě až příliš aristokraticky nasnímaný, navíc až na tu pointu jsou to jen kecy-kecy-kecy a nicnedělání. Více zaujali psy a kočky než herci a příběh. 2,5/5 ...Poslední film je od Vittorio De Sica a je absolutně o ničem. Nezaujme ani herecky, navíc podle mě zcela mimo je obsazení Sophie Lorenové, nic do toho nepřinesla, její roli by měla hrát Monica Vitti, která na tohle je jako stvořena. 2/5 ...... celkově 3/5(22.11.2014)

  • dopitak
    ***

    Kolega Hennes to výborně shrnul, takže jenom doplním k jednotlivým povídkám: __Renzo a Luciana má potenciál na plnoformátový film, pointa je sice nijaká, ale zahrané je to dobře, atmosféra pracovního omezení mi trochu připomněla šedivý socialismus. Tento první díl filmu viděn bohužel v novém dabingu, tedy bez Josefa Vinkláře.__Pokušení doktora Antonia mě hrozně nebavilo, a to i přes dokonalý výkon Miloše Kopeckého v dabingu.__ Práci jsem trochu prochrupal, Romy Schneider na tisíc a jeden stejný způsob nebaví.__ Loterie byla naopak výborná, skvělý nápad a perfektní dabing, kdy se ještě přemýšlelo nad tím, aby výkon a barva hlasu dabéra odpovídaly herectví na plátně. Kromě Ireny Kačírkové/Sophie Loren se mi ještě víc líbil člověk, co mluvil prodejce losů, zřejmě Josef Beyvl. Mimochodem, fotku se Sophií Loren z tohohle filmu určitě budete znát, obrovský čtyřky průhledně schovaný za květovanou šprndu.__ Suma sumárum, první a čtvrtou část nechat, ostatní pryč.(16.11.2013)

  • - Během střihu povídky Maria Monicelliho, "Renzo a Luciana", se producent Carlo Ponti nabídnul zafinancovat Monicelliho film, jako delší verzi této povídky. K realizaci však nikdy nedošlo. (džanik)

  • - Romy Schneider a Visconti mezi sebou měli četné rozepře. Hádky inicioval režisér úmyslně. (theSaint)

  • - V zahraničí byla epizoda v režii Monicelliho vyřazena z produkce. Monicelli poté odmítl jít na 15. ročník filmového festivalu v Cannes, kde byl film promítán mimo soutěž. (Cucina_Rc)