Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Boccaccio ´70 je souborem čtyř povídek zpracovných čtyřmi italskými režiséry, kteří ve své době patřili k těm nejvýznamnějším reprezentantům oboru. Společné téma představují zvyky, hranice a tabu v sexuálním chování člověka moderní společnosti. Co nás přiměje přemýšlet, kam až chceme či můžeme zajít? Jak silný je sexuální pud a kdy se ozvou morální sirény? To záleží jen na Vás... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (50)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolega Hennes to výborně shrnul, takže jenom doplním k jednotlivým povídkám: __Renzo a Luciana má potenciál na plnoformátový film, pointa je sice nijaká, ale zahrané je to dobře, atmosféra pracovního omezení mi trochu připomněla šedivý socialismus. Tento první díl filmu viděn bohužel v novém dabingu, tedy bez Josefa Vinkláře.__Pokušení doktora Antonia mě hrozně nebavilo, a to i přes dokonalý výkon Miloše Kopeckého v dabingu.__ Práci jsem trochu prochrupal, Romy Schneider na tisíc a jeden stejný způsob nebaví.__ Loterie byla naopak výborná, skvělý nápad a perfektní dabing, kdy se ještě přemýšlelo nad tím, aby výkon a barva hlasu dabéra odpovídaly herectví na plátně. Kromě Ireny Kačírkové/Sophie Loren se mi ještě víc líbil člověk, co mluvil prodejce losů, zřejmě Josef Beyvl. Mimochodem, fotku se Sophií Loren z tohohle filmu určitě budete znát, obrovský čtyřky průhledně schovaný za květovanou šprndu.__ Suma sumárum, první a čtvrtou část nechat, ostatní pryč. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

"První dějství" rozhodně netrpí přehnanou laskavostí, neboť mladému, tajně sezdanému páru s neskrývanou škodolibostí staví do cesty jednu překážku za druhou ... a zdá se, že při té bohulibé činnosti nezná únavu. Lidskou povahu má v malíčku - a velice správně předpokládá, že nesnáze druhých nezúčastněného diváka vždycky potěší. "Druhé dějství" přidává lehce erotickou vyzývavost a špetku fantazie - přitom se skvěle baví na účet pokrytecky uctívané morálky a s naprostou samozřejmostí totéž očekává od vás. "Třetí dětství" je sice hravé, rozmarné a impulzivní, ale také plné rozčarování a skepse, když vysílá svou krásnou hrdinku na pracovní trh. Neboť ani život hraběnky nemusí být za každých okolností procházkou růžovým sadem. Svým způsobem představuje protipól "Čtvrtého dějství", které ještě věří na lásku ... světu a jeho peněžním tokům navzdory. Všechny čtyři spojuje neodolatelná chuť experimentovat ... a představit pradávný lidský cit z těch nejrůznějších úhlů pohledu. Neboť láska je převelice extravagantní dámou - ovládá nás od nepaměti, má nekonečně mnoho podob - a vždycky byla středem pozornosti. Myslím, že si to zaslouží. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Příběh z mladého manželství Renzo e Luciana špatný a navíc jen neobratně opsaný z výmarského filmu Ich bei Tag und Du bei Nacht (1932). Příběh s Romy Schneider Il lavoro inspirovaný Guy de Maupassantem (Au bord du lit, 1883) navždycky marný, i když ji oblékala Coco Chanel. Ostatní ani nestojí za komentář. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Lehce erotický film podle známých povídek z Boccaciova Decameronu. Mistrní a nápadití režiséři tehdejší doby se vskutku zvučnými hereckými hvězdami zde předvádějí příběhy, v nichž se odrážejí fantazie jejich současnosti. Billboard s hereččiným portrétem vyvolává tolik zloby, že z něj Anita Ekbergová jednoho dne sestoupí. Vnadný originál ovšem způsobí ještě mnohem větší rozruch. V druhé povídce pak přestoupí dva zaměstnanci, tajně šéfův zákaz uzavírat manželství. Nejznámější a asi i nejlepší je ovšem Viscontiho epizoda (Práce), v níž se tehdy velice populární a sexy Romy Schneiderová jako frustrovaná hraběnka vrhne na prostituci a prvním jejím zákazníkem je její vlastní muž ! Taková malá zajímavost k onomu zvláštnímu názvu k filmu: Tehdejší producenti o tomto filmu už se značným předstihem a jistou škodolibostí předpokládali, že jej přísná italská cenzura povolí teprve v roce 1970 - proto také již zmíněná narážka v názvu. Mimochodem jednalo se o jediný film kde tehdejší divák mohl spatřit na filmovém plátně společně tuto trojici tedy ( Ekberg, Schneider a Loren) vnadných a tehdy už velmi populárních filmových div, občas jen stroze oblečených, ba přímo nahých:-) Jednotlivé povídky nesly názvy: Renzo a Lucciana ( Mario Monicelli), Pokušení dr. Antonia ( Federico Fellini), Práce ( Luchino Visconti) a Loterie ( Vittorio de Sica). ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Výborné dílo předních italských režisérů. Často je mylně uváděna délka filmu 150 minut. Skutečná délka je 203 minut. Snímek je sestaven ze 4 povídek, 4 autorů. RENZO A LUCIANA (Mario Monicelli), POKUŠENÍ Dr. ANTONIA (Federico Fellini - je ho první film na barevném materiálu), PRÁCE (Luchino Visconti) a LOTERIE (Vittorio De Sica). Délku 150 minut měl tento snímek při premíéře v Cannes, jelikož producent Carlo Ponti vyřadil povídku RENZO A LUCIANA, protože v ní nehrála žádná herecká hvězda. Nikdo z režisérů se na protest nezúčastnil premiéry v Cannes. Přitom RENZO A LUCIANA je velmi povedená povídka o dvojici manželů, kteří musí skrývat svůj sňatek, aby mohla mladá žena pracovat jako úřednice v podniku pouze pro svobodné ženy. Nakonec se ona sama postaví tomuto nesmyslnému nařízení. Výborné je POKUŠENÍ Dr. ANTONIA a skvělý výkon Peppina De Filippa v roli moralisty a puritána, který v sobě ovšem skrývá nenaplněnou sexuální touhu. Už jsem myslel, že tu za Anitu Ekberg bude hrát pouze plakát, naštěstí z něj ale vystoupila :-). PRÁCE je snímek s Romy Schneider a jejím nápadem jak si vydělávat peníze. K tomuto nápadu jí ovšem dovedl její manžel, italský hrabě, který trávil volný čas po nevěstincích. Nádherná Sophia Loren na závěr jako první cena LOTERIE. Já osobně bych koupil všechny lístky. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (7)

  • Po natáčení Visconti věnoval Romy vzácný prsten po jeho matce. (theSaint)
  • Během střihu povídky Maria Monicelliho, "Renzo a Luciana", se producent Carlo Ponti nabídnul zafinancovat Monicelliho film, jako delší verzi této povídky. K realizaci však nikdy nedošlo. (džanik)
  • V zahraničí byla epizoda v režii Monicelliho vyřazena z produkce. Monicelli poté odmítl jít na 15. ročník filmového festivalu v Cannes, kde byl film promítán mimo soutěž. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama