Komentáře uživatelů k filmu (447)

  • hygienik
    odpad!

    Šiel som na komédiu a dostal som pre mňa príliš sofistikovanú všehochuť, v ktorej je účelom humoru kritika napr. Miloša Zemana??, Čechov, Francúzov, filmu ako média, pozitivisticklej interpretácie histórie...bohvie čoho všetkého. Áno, väčšinu významov som nepochopil. Forma ma nudila. Dúfal som, že idem na druhý Rok ďábla, miesto toho som videl skôr druhých Karamazovcov. Nuž čo, v Mníchove som sa evidentne stratil.(25.11.2015)

  • Biopler
    ****

    Vyjadriť vlastnosti národa tak ťažkým či zložitým médiom akým je film je veľmi hodné obdivu. V tom Zelenka boduje a tak značne, že zvyšok českých režisérov odsúva nie na druhú, ale až na tretiu koľaj. Bravúrne vymyslené, skvele zrežírované. Čo mne chýbalo je, že som sa na satire národa nebavil o čosi viac. V istých pasážach bol humor dosť prízemný. Uvedomujem si, že je ťažké robiť inteligentný humor. V tom som však náročný na tvorcov.(20.3.2016)

  • Rockerman
    ***

    Mystifikace, že Mnichovská dohoda nebyla tím, čím byla je jistě dobrý nápad a ten úvod (vlastně je to úryvek z filmu) se mi líbil. Dále to už pak byla spíš nuda. Prakticky to nemá nosný děj a je to pojato, jako film o filmu. Připadalo mi to jako veselé historky z natáčení. Zajisté jsou tu cenné věci. Např. poukazuje se tu na naše národní trumata. Bezvýznamnost naší země, všichni dokola nám ubližují a o svou svobodu nejsme ochotni bojovat. To poslední trauma je vidět i dnes. Když nám v roce 1989 spadla svoboda do klína, my nevíme co s ní a proto si ji nevážíme, protože nebyla vybojována. Ale zpět k filmu. Pro mne Ztraceni v Mnichově jsou zklamáním a zpětně mám radost, že je na "Lvech" Kobry a užovky převálcovaly.(21.4.2016)

  • SpaceOdyseus
    ****

    Takto zvlastni a ambiciozni film v Cechach dlouho nevznikl. Prvni tretina na prvni skouknuti je celkem nuda a rikal jsem si, kam se podel Zelenkuv povestny um. Ale, az dojde k otoceni celeho prvniho aktu na hlavu, zacnou i ty podivne rezijni a vypravecska rozhodnuti davat veliky smysl. Zbytek filmu je potom moc zajimava mnohovrstevna studie filmoveho prumyslu, umeleckeho odhodlani, svobody nebo cesstvi. A to cele obalene v jemnem metahumoru, ktery je obcas celkem tezke vubec zachytit. Rozhodne je potreba druha projekce, kdy to snad bude davat jeste vetsi smysl a ktera odhali dalsi urovne, v kterych Zelenkovo dilo promlouva k pozornym divakum.(25.4.2016)

  • pulDag
    ***

    Hype splasknul.. Těžce uchopitelná zábava.(25.4.2016)

  • bearmeedek
    **

    V první řadě film neodpovídá obsahu, kterým distributor zve diváka do kina (na DVD). Aniž bych chtěl, ocitl jsem se v opačném (menšinovém) táboře hodnotitelů. První třetina celkového času (hraný film) mě coby česká komedie docela bavila. Po náhlém zvratu a neobvykle dlouhém "filmu o filmu" jsem už nedovedl přehodit výhybku a se stejnými pocity cestovat po této koleji. Veškeré teorie o naší historii, které zde byly zapracovány, bych s chutí zhlédnul v nějakém TV pořadu, ale nechtěl jsem je v celovečerním filmu. Takže pokud mám hodně podrobně a velmi obsáhle zhodnotit další dvě třetiny filmu, tak: "Proč?"(8.6.2016)

  • swiss
    *****

    Zelenka mě nezklamal. Film dává smysl a je hodně vtipný.(11.10.2016)

  • Stíba
    ****

    Hodně zvláštní a absolutně netypicky konstruovaný a měnící se film. V kombinaci s úsekem, kde je nesmírně zajímavě rozebrána Mnichovská dohoda je to dílo, o kterém úplně nevím, co si myslet. Že mě hodně zaujalo ale zapřít nelze.(10.11.2016)

  • Oonika
    **

    Ach jo! Ta první třetina mě tak hrozně moc bavila, byla jsem nadšená, že zase konečně vidím skvělý a dobře obsazený český film. No a jak rychlé bylo moje zklamání... Pak už jsem vlastně ani nevěnovala pozornost, tomu, co se děje, občas jsem zachytila zábavný zádrhel, ale bohužel, tohle mě nenadchlo.(7.12.2016)

  • tranquill
    ****

    Možná nevím, co chtěl Petr Zelenka tímto komediálním dramatem říci, ale myslím, že se to povedlo :-) Do kina to komedie není, ale kdo se chce zamyslet a má nějakou tu sebereflexi, může se u obrazovky bavit. Ale to není každý (obzvlášť v Čechách)...(21.7.2017)

  • godycz
    *****

    opet namrd.(14.10.2015)

  • AloisNeuman
    ****

    Perfektní český film, s českou tématikou, myšlenkou a překvapivými zvraty.(26.10.2015)

  • Inozuka
    ***

    Jako záměr výborné - zapracovat alternativní pohled na československou minulost a demaskování národní povahy do zábavného filmu, který je zdánlivě o něčem jiném, je jistě geniální. Použít k tomu vynikající herce jako Martina Myšičku, Marka Taclíka nebo Janu Plodkovou je již pochopitelná sázka na jistotu. Ale opakovat v kosce postup, který jsem měl již asi ve třech předchozích filmech - tedy fiktivní dokument - mi přijde již trochu přes čáru. V tomhle mě Zelenka dost zklamal. Navíc mi film ani nepřišel nějak zvlášť vtipný, pouze úsměvný, ulítnutý byl naopak málo, a ani se mi nezdá, že dostatečně dokázal udržet diváka v napětí a pozornosti. A tak jsem si z kina odnášel pouze dojem, že si musím přečíst knihu Jana Tesaře Mnichovský komplex, že papoušci se dožívají ukrutně vysokého věku a že dovyprávět nedotočený film pomocí storyboardu je fakt dobrý nápad. A to mi nepřijde moc...(1.11.2015)

  • Onas
    ***

    Meh(1.11.2015)

  • Fifer
    *****

    Ztraceni v ulozto! Proč neznám ani jednoho člověka, kterej by šel na Ztraceni v M. do kina? Proč, když znám lidi všech věkových generací citující z hlavy hlášky z Knoflíkářů, Samotářů, Roku ďábla a dalších filmů a divadelních her? Proč nechodíme na novej film člověka, jehož filmy se nám líbí? Proč si to jen stáhneme z ulozto? A pak se sejdem u piva a nadáváme na vánoční díl Kameňáku. Ale ty lidi zvednou zadek a jdou na ten Kameňák do kina. Máte rádi Zelenkovy filmy? Jděte na to. Stojí to za to. It´s worth it. Je strašná škoda, že tenhle film nejede do Ameriky, protože Domácí péče není špatnej biják, ale je to stokrát viděné klišé o domácím umírání. Doják na city. Zelenkův film je svojí úrovní úplně jiná liga.(17.12.2015)

  • Ireth12
    odpad!

    Šli jsme se školou do kina na film Ztraceni v Mnichově a ve finále jsme se vlastně dozvěděli, že ten film nikdy nedotočili. Tak co jsme tam ty dvě hodiny sledovali? Jak se parta chlapů snaží natočit film, přičemž se nakonec ani nedohodnou, o čem to má být, protože po přečtení první věty z Mnichovské dohody začali minulost vykládat ve verzi, kterou nikdo ještě neslyšel a všichni si tam dělali naschvály a pořád něco nevycházelo, což teda vyvrcholilo smrtí hlavního papouška, odhalením toho, že spolupráce s Francií nikdy nebyla a jaký je závěr? Dvě hodiny u filmu, který vlastně nikdy nevznikl. V té škole s námi už asi s námi nemají co dělat, když nás posílají do kina na tohle.(23.12.2015)

  • VictorMartel
    odpad!

    Při vší představitelné úctě, vnitřní narážky filmu na Truffautovou Americkou noc nechápu. A hlavně, mnichovský komplex je asi tak aktuální, jako faktor živé paměti s ním spojené. Mnichovská dohoda dnes fakticky zajímá tak akorát historiky a nudící se kvasiintelektuály. Historik, přeceňující přítomnost historického myšlení vlivem vlastní obživy, se zabývá chimérou „komplexu“, možná bizarně probíraného v novinových článcích, nicméně pro realitu každodenní masové národní komunikace nijak charakteristického, protože masa povinnostmi ujařmených občanů dnes zkrátka nemá důvod řešit nějakou západní „zradu“ na Benešovi a zabývá se prostými záležitostmi dneška s tím, že pokud vůbec laicky promluví o něčem z jí nezakušené minulosti, nelze sumu takových názorů převést na jednotnou tendenci tu konkrétní událost nějak interpretovat, ač jestliže na tom vůbec záleží. Mnichovský moment československých dějin funguje pouze první následující dekádu, kdy podpořen mnohem starším národním optimismem vůči slovanskému východu definitivně rozhodl o příklonu Čechoslováků k sovětské straně začínající studené války (týká se to průkazně všech stran Národní fronty; Christiane Brenner, Mezi Východem a Západem), s čímž možná nepočítal ani Stalin, který byl ve svých původních ideologicko-strategických plánech takto hluboko v Evropě podle některých svědectví a interpretací až ahistoricky opatrný. Jestliže dvě pětiny voličů daly v roce 1946 důvěru komunistům, ano, evidentní příčinou toho byl příšerný stav jen tím nejubožejším ignorantstvím velebitelné první republiky a samozřejmě ona dohoda s Hitlerem, která jeho armádě umožnila postupně pozabíjet přes (na frontách, popravami, genocidou i běžným civilním terorem) 340 tisíc obyvatel Československa a poškodit československé hospodářství v řádu stovek miliard tehdejších korun, dnes vhodněji představitelných hodnotami v řádu bilionů, a konkrétněji pak narušeným zásobováním v důsledku zdemolované infrastruktury, nemluva o sociálních a psychických dopadech spojených s bezdomovectvím, bídou a osiřelostí, kteréžto imperiální plody (jako ve svých deníkových záznamech historik a sovětolog Jan Slavík) oprávněně dávali tito voliči za vinu právě velkokapitálu pro jeho přirozenou benevolenci vůči korporativnímu nacismu s jeho nenávistí vůči tzv. „židobolševismu“. Přes to všechno dnes ale sotva někoho střízlivého napadne klást národně specifikující souvislost mezi dějinně symbolické ročníky a obviňovat buď Čechy, nebo Francouze z důsledků konkrétní příčinné konstelace, za níž mohl nějaký Daladier slíbit nějakému Hitlerovi lhostejnost jeho Francouzů vůči obsazení autonomního československého prostoru; ani nějaká vpravdě vybájená západní proradnost, ale ani naše neméně vybájená alibisticky se vymlouvající paralýza není vinna fenoménem protektorátu a úspěšnosti nacistické kampaně o legitimitě a účinnosti Drang nach Osten. Jedna věc je dobově platný historický pojem, jak je dán Tesařem vytyčenými aspekty lidové reflexe tohoto traumatizujícího momentu, a druhá věc kavárenský konstrukt, uměleckým mozkem arogantně imputovaný mentalitě zcela hypothetické, jako jakési výkladové tendenci uplatňované prý populací obecně.(13.3.2016)

  • Arsenal83
    **

    Historická konšpirácia, s ktorou vyšli tvorcovia je šokujúca a veľmi zaujímavá. To je na celom filme ale všetko, pretože komédia to je taká polovičná, nemastná, neslaná, občas niečo úsmevné, predovšetkým začiatok s papagájom. No glorifikácia Beneša až do takých výšin, že by takto geniálne uvažoval a videl vopred, to by snáď nezvládol ani Nostradamus. Ak Beneš videl takto futuristicky v roku 1938, že obetoval časť územia pre budúce víťazstvo, je mi záhadou, prečo nereagoval obdobným spôsobom aj v roku 1948, kedy aj jeho slabosť spôsobila vyše 40-ročné komunistické jarmo... Myšlienka priniesť niečo nového, istej historicky uveriteľnej a možnej fikcie, sa ukázala ako dobrá, žiaľ tá forma neobstála stopercentne.(13.3.2016)

  • DAPDO
    odpad!

    Těšil jsem se podle hodnocení na dobrou českou komedii a to co jsem dostal naservírovaný je ........ ! Radši to vytečkuju, takový slovo neexistuje. První půlhodina ještě dobrý, I když mě u českejch filmů sere, že musím číst titulky. Co ale následovalo potom...Jakejsi dokument, film o filmu, nebo co to mělo znamenat ? Nebudu si hrát na intelektuála a dávat tomu super hodnocení jenom abych zapadl mezi ostatní, za mě jasnej odpad. Viděl jsem spoustu pičovin, ale tahle tomu kraluje !!!(15.3.2016)

  • bakeero
    ****

    Skvělá mystifikace, která nakonec není ani tolik o Mnichovu, jako o tom, že se u nás vlastně nedá nic pořádně natočit. Trefa do černého. Podobný rank, jako Polsi film, ale divácky daleko přívětivější.(24.3.2016)

  • TSZ
    ***

    Nepochybuji o tom, že Petr Zelenka poskládal Ztraceni v Mnichově z mnoha vrstev, díky kterým si jeho obdivovatelé užijí film z více hledisek. Já ocením zejména to, že jsem absolutně nic o filmu nevěděl a celou dobu jsem netušil, kam to všechno povede. Na druhou stranu, žádná z možností, kam se bude děj ubírat, mi nepřipadala příliš zajímavá a ačkoliv je celý film na české poměry nadprůměrně zpracovaný, za víc než tři body to nebude.(27.3.2016)

1 7 9 10 11 12 13 14 15 18 23
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace