poster

Osmdesát dopisů

  • slovenský

    Osemdesiat listov

    (festivalový název)
  • anglický

    Eighty Letters

Drama

Česko, 2010, 75 min

Režie:

Václav Kadrnka

Producenti:

Václav Kadrnka

Střih:

Pavel Kolaja
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • javak810i
    *

    Musím říct, že tenhle film mi tak trochu zkazil den na Febiu a dobrý zážitek z předchozího Get Low. Tak nudný, nicneříkající a zdlouhavý snímek jsem opravu neviděl. Hned začátek mě dostal: Kluk leží v posteli, probudí se a sedne si. (5 minutový záběr, kluk se nehýbá, kamera taky ne), pak zavolá "Mami"... a zase 5 minut nic, pak zavolá znovu "Mami" a pak opět 5 min nic. Prostě hrozná nuda. Když si k tomu přičtu opravdu podivnou kameru a naprosto nedůvěryhodné herecké výkony bez emocí, prázdné dialogy a podivný konec, rozhodl jsem se pro jasný odpad. Jednu hvězdičku dávám jen kvůli tomu, že na následující diskusi s produkcí dokázal režisér svým způsobem vysvětlit svůj záměr a to, proč je film tak špatný, jaký je. To ale nic nemění na tom, že ten film se mi vůbec nelíbil.(22.4.2011)

  • troufalka
    ***

    Pomalu se vlekoucí skorodokument. Oceněila jsem vyhledání lokalit, které působili dojmem předrevolučním. Způsob vyprávění není špatný, je dokonce originální. Málo slov, hodně obrazu. Jenže to musí fungovat. Divák musí být i tak vtažen do děje, ne se nudit. Tohle bylo osobní splnění snu, natočení části života, která bohužel nikomu dalšímu moc neřekne.(23.8.2014)

  • Jellini
    ***

    Souhlasím s Vitexem. Je dobře, že tu vznikl film takovým způsobem jako Osmdesát dopisů. Je to rozhodně úplně jiný film, než jakýkoliv jiný v české kinematografii za posledních pár desítek let. Vlastně se mi hodně líbí scénář. Okouzlila mě scéna s kočkou (tedy její první část, jak prochází kolem telefonující matky) a vůbec mnoho jiných detailů, automaticky známých z každodenního života. Naopak jsem nevěděl, co si počít se scénou, kdy si Vašek prohlíží starou černobílou fotografii - to mi vůbec nic neházelo. A ani scénu, kde nakupují boty, jsem si nedokázal žádným způsobem vysvětlit/zařadit do celku. A ano, celý film nedělá s divákem nic víc, než že v něm vyvolá trochu soucitu (extrémně mi "vadila" fotografie na konci filmu). Film je rozhodně zajímavý a stojí za to ho vidět. Akorát je místy silně nesladěný, především formálně. Nepřípomíná to totiž jen Bressona, ale chvílema také Roye Anderssona, což je až podivuhodně nepříjemná kombinace. Stejně tak použití Bachovy hudby mi k filmu vůbec nesedělo. Bachova hudba je pro mne z úplně jiného vesmíru, než tento film. Škoda.(25.4.2011)

  • slunicko2
    *

    Film nudný a bezbarvý jako doba, kterou zobrazuje. 1) Skutečnost, že snímek je autobiografický, neznamená, že je kvalitní. 37letý režisér a scénárista Václav Kadrnka ve svém celovečerním debutu oslovuje především filmové znalce a "znalce", kteří s uznáním hovoří o skvěle zobrazeném poctu odcizení, o kontemplativnosti, o zakutaném humoru, o inspiraci Bressonem či Tarkovským a tak dále. K této elitní sortě filmových diváků nepatřím a tak bez obalu říkám, že se mi film vůbec nelíbil. 2) Vadily mi i nepřesné reálie (nejkřiklavější snad neskutečný obchod s botami). 3) Jediný pěkný okamžik jsem zaznamenal, když pracovník pasů a víz dlouze listuje doklady, které předkládají žadatelé o vystěhování. 4) Dávám jednu hvězdičku...za snahu.(27.8.2014)

  • Handle
    odpad!

    Tak jsem se tu dozvěděl, že to je kvalitní film o pocitech... Jde se po chodbě, matka čumí, syn čumí, stále se jde po chodbě, sedí se v čekárně, záběr na dveře, dědek loupe vajíčko, záběr na dveře, syn čumí, záběr na dveře. Dalších pět důležitých záběrů pro vývoj děje, včetně detailní prohlížení fotky. Tejbl. Vindou. Matka koupí lovečák. Syn čumí, matka čumí. NEVĚŘIL JSEM. Ale na druhou stranu to bylo tak blbé, až mě to bavilo. Těm záběrům o ho*ně se totiž nešlo nesmát, svým způsobem na ten film nezapomenu. Ale příště se tedy už asi nechci dívat na "artový" film o pocitech, děkuji... Ket!(22.8.2014)

  • - Jde o režisérův filmový debut financovaný výhradně z jeho kapsy. (hippyman)

  • - Jeden ze tří českých filmů promítaných v prestižní sekci FORUM na festivalu Berlinale 2011, a jediný český soutěžní snímek (kategorie - Nejlepší debut). (Taninaca)

  • - Snímek vznikal přes dva roky, což bylo způsobeno především obtížným a postupným sháněním prostředků. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace