Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dormouse
    ****

    Nevím, jestli se mi může nějaký film Alice Nellis nelíbit a ani Mamas & Papas mne nezklamal. Film spletený z několika příběhů je o rodičovství, nenaplněném, zmařeném, touženém, ale nikoli realizovaném. Díky tomu, že Alice Nellis nedala hercům pevný scénář, jsou dialogy opravdu hodně životné, každý prostě mluví, jak mu zobák narost. Je ve filmu pár hlušších míst, ale nic není dokonalé. A smutek umí Zuzana Bydžovská zahrát asi nejlíp z našich hereček.(20.4.2010)

  • Sandiego
    **

    Zklamání, který jsem od Nellis nečekal. Velmi slibné téma nechala rozplynout pod snahou vrhnout na něj všestranný pohled - rozděluje se tak do několika vztahových linií, jež se však zmůžou na to i na již dost malé ploše pomalu dojít k jednoduchému argumentu a ničím víc ho neobohatit. Film od prvních minut působí unaveně a neosobně, stojatá hladina se jedinkrát nerozčeří, i když zde byla příležitost pro vyhrocené momenty i zajímavé důsledky jednání postav. Film je nakonec jen roztříštěnou mozaikou, která není schopna sestavit něco vyššího, zaujmout jasný názor. Ani pocit o autenticitu nakonec podle mě nepřinesl ovoce - dialogy jsou křečovité a nijak nesrůstají s charaktery, které tak zůstávají jen povrchními loutkami v podivné režisérčině hře, která jim navíc zmateným střihem ubírá jakýkoliv prostor pro rozvinutí. Akorát Martha Issová dle mého na nejmenší ploše dokázala v těžkém úkolu obstát se ctí, Bydžovská boduje jen když mlčí a nesnaží se ze sebe dolovat nelogické repliky. Zvláště její podmořské scény mají silnou atmosféru a dosahují něčeho hlubšího, což však není uspokojivě navázáno na zbytek a jejich náhlé prolnutí do podivného závěru skoro až zážitek rozbíjí. Zajímavé jsou i scény martyria kolem adopce dítěte, hlavně kolem nich měl být vystavěn příběh odcizující se dvojice, protože zde se skrýval potenciál pro zajímavou současnou výpověď. Filmařské experimenty předem počítají s rizikem a zde bohužel došlo k celkovému rozpadu, s kterým zanikla i sdělnost výpovědi, jestli vůbec nějaká na počátku byla. Nellis si vybrala svoji slabší chvilku a jen doufám, že příště zůstane tam, kde ji to sluší nejlíp - myslím si, že filmová adaptace divadelní hry Perfect Days sice může právě teď působit jako sázka na jistotu, ale rozhodně i na zaručenou kvalitu.(8.3.2011)

  • M.i.k.e
    ***

    silné a přirozené.Vzhledem k tomu,že k podobným tématům mám určitý vztah i osobní zkušenost,oceňuji,jakým způsobem to dokázala Alice Nellis podat a po většinu snímku jsem měl tendenci hodnotit minimálně čtyřmi hvězdami.Nakonec je to za tři a je to velká škoda.Velká škoda hlavně v tom,že 4 paralelní dějové linie byly protentokrát opravdu trošku moc a veškeré emoce se tak pak rozmělní prakticky do ztracena.Za mě osobně byla minimálně dějová linka s Marthou Issovou úplně zbytečná a maximálně nevyužitá.Chápu,že Neliis chtěla ukázat všechny "druhy" párů od "můžou mít a nechtějí" po "nemůžou a chtějí",ale v tomhle ohledu to režisérka trošku neukočírovala...70%(30.4.2011)

  • Gemini
    ***

    Trvám na tom, že kdo to nezažil, těžko pochopí. Hned na začátku rozdané karty nelehkého rozhodování a/nebo boje s osudem a slabostmi nás samých nebo těch, které máme za své nejbližší, bohužel svojí vysokou hodnotou nemohou přebít zbytečnost některých částí nebo celých dějových linek (třeba taková ukrajinská rodina je ve filmu jen z jednoho jediného důvodu, který by šel řešit i bez nich, a tempu filmu by to jednoznačně prospělo), nesrozumitelnou výrazovou podivnost v podstatě celého dění kolem Zuzany Kronerové, a hlavně a především rádobymagické násilné uzavírání kruhu skrze Magickou Hlubinu a zpěv velryb. A je to veliká převeliká škoda, protože abyste se mohli nelidsky kochat niternou bolestí Zuzany Bydžovské nebo zoufalým úsilím a bezmocí skutečných manželů Čapkových (v reálu rodičů malé Aničky), musíte strpět i ten podivný za každou cenu umělecký (nebo jak to jinak říct) zbytek. A to je přece jenom dost nevýhodný kšeft. "Elis Nelis" to prostě tentokrát nevychytala - ale kvůli Českým Lvem oceněnému výkonu Zuzany Bydžovské a příběhu obou Čapkových jsem rád, že tenhle film existuje. Bohužel mu jako celku nemůžu dát víc než 60%; do červeného totiž nepatří.(11.3.2013)

  • Cimr
    ****

    Podle mého velice podhodnocený film. Už jen sám výkon Zuzany Bydžovské je obdivuhodný a jen kvůli němu bych se neodvážil dát filmu méně než dvě hvězdy. A ani ostatní příběhy a herci mi nepřišli vůbec špatní, stejně jako celkový koncept - spojit příběh lidí, co dítě mají mít a nechtějí ho s příběhem lidí, co ho nemají a chtějí ho. Tak nějak divákovi dojde, že chtít dítě a mít ho, je vlastně zázrak. Obzvlášť mě potěšila část s Marthou Issovou. Konečně byl také jednou v českém filmu prezentován muž jako oběť. Nejsem žádný zapřísáhlý šovinista, ale můžu se v klidu přiznat, že filmy jako Bestiář, Román pro ženy, Ženy v pokušení a další, kde jsou muži prezentováni jako prasata, co myslí jen na sex a ženy jako oběti jejich vášní, už mi vážně lezou krkem. Alice Nellis pojala problém rodičovství vyváženě, ze všech možných úhlů a pohledů a podle mě se jí to perfektně povedlo.(22.8.2010)

  • - Zuzana Bydžovská získala Českého lva za nejlepší ženský výkon v hlavní roli. (M.B)

  • - Režisérka hercům před natáčením nedala přečíst scénář, jen je seznámila s jejich postavami a vzájemnými vztahy. Přála si, aby se herci vyjadřovali vlastními slovy. (oje)

  • - Snímek se natáčel chronologicky, aby bylo došlo k většímu propojení herců a jejich postav. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace