Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyři příběhy filmu tvoří mozaiku osudů několika manželských či partnerských dvojic, které v určitém zlomovém bodě života řeší otázky chtěného, nechtěného, vytouženého nebo zmařeného rodičovství. Záměrem scénáristky a režisérky Alice Nellis je ukázat pomocí souběžného vyprávění několika příběhů, že problém moderního rodičovství je širší a hlubší než konkrétní situace kterékoliv jednotlivé postavy. Domácí režisérka číslo jedna opět přichází s příběhem, který se může dotknout diváků bez ohledu na věk či postavení. Každý z vyprávěných příběhů o touze po dítěti, osudovém rozhodnutí, zda dítě mít či nemít nebo snaze vyrovnat se s nástrahami, které před nás život postavil, může být právě ten váš. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (244)

lennyd 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem shlédl docela podařené Ene Bene od Alice Nellis, a tak jsem se rozhodl, že dám šanci i ostatním režisérčiným filmům. Mamas a Papas jsme s ženou museli zkouknout na několik pokračování, protože nás absence hlubšího příběhu vždy ukolébala ke spánku. Filmu toto rozkouskování ani moc nevadilo, neboť se už při natáčení někomu pomíchaly kotouče s filmem, a Alici Nellis to přišlo tak skvělej nápad, že film uvedla tak, jak jí jednotlivé části filmu padly pod ruku. Co mi ale vadilo mnohem víc je roztříštěnost postav, s žádnou z nich se nedalo nikterak ztotožnit, žádná z nich ve mne nevyvolala hlubší zájem nebo snad špetku sympatií. Co film v mých očích zachránilo od horšího hodnocení je jednak dobrá hudba, a druhak ukázka martyria s pokusem o adopci (jojo, úředník je úředník, a ten ví všechno nejlíp)... ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Podle mého velice podhodnocený film. Už jen sám výkon Zuzany Bydžovské je obdivuhodný a jen kvůli němu bych se neodvážil dát filmu méně než dvě hvězdy. A ani ostatní příběhy a herci mi nepřišli vůbec špatní, stejně jako celkový koncept - spojit příběh lidí, co dítě mají mít a nechtějí ho s příběhem lidí, co ho nemají a chtějí ho. Tak nějak divákovi dojde, že chtít dítě a mít ho, je vlastně zázrak. Obzvlášť mě potěšila část s Marthou Issovou. Konečně byl také jednou v českém filmu prezentován muž jako oběť. Nejsem žádný zapřísáhlý šovinista, ale můžu se v klidu přiznat, že filmy jako Bestiář, Román pro ženy, Ženy v pokušení a další, kde jsou muži prezentováni jako prasata, co myslí jen na sex a ženy jako oběti jejich vášní, už mi vážně lezou krkem. Alice Nellis pojala problém rodičovství vyváženě, ze všech možných úhlů a pohledů a podle mě se jí to perfektně povedlo. ()

Reklama

Tatatranka 

všechny recenze uživatele

V hlubinách se zadýchala, a tak se vynořila. Hladina ji od dalšího potápění odvábila vlnami spadaného listí. Než zazněla vykradená píseň Sigur Rós, stihla se několikrát vyvrátit. Veškerou barevnost spolykalo dno a jeho pobřeží. Nakonec zůstala, černobílá, stát uprostřed mořského lavóru se šnorchlem a brejlemi v dlaních. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jen bych opakoval, co napsali Bluntman a Tetsuo. Alice Nellis mě už podruhé zklamala, tentokrát ještě více než u Tajností. Celé to schéma jako okopírované z televizních seriálů z poraden, na tuto roli špatně zvolená Zuzana Bydžovská plus některé scény... Pořád Alice Nellis umí natočit scénu, aby vypadala maximálně realisticky a dokáže vést herce, o to žádná. Ale jako celek to vypadá křečovitě, nedůvěryhodně, přesně jako selanka a doják pro masy, bez jakéhokoliv alespoň náznaku něčeho pozitivního v tom ubrečeném spektáklu. ()

rt12 

všechny recenze uživatele

Alice Nellis mě prostě baví a zatím ničím nezklamala. Baví mě styl jejího vyprávění jako scenáristy i režisérky. Film mně rozesmutnil i dojal. Všichni herci byli dobří. Ovšem u mne vévodila Zuzana Bydzovžovská , je jako dobré zralé víno. Stačí jí oči, podívá se a je tam všechno, bolest, vztek, pochopení, smíření. Bez zbytečných slov či gest. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (8)

  • Zuzana Bydžovská získala Českého lva za nejlepší ženský výkon v hlavní roli. (M.B)
  • Filmová dcera Zuzany Bydžovské na začátku filmu odjíždí na lyžařský zájezd. Odjezd byl natáčen u Gymnázia Jana Keplera (GJK) v Parléřove ulici v Praze na Hradčanech. Toto gymnázium využila v minulosti pro natáčení také americká kapela Linkin Park, která zde v roce 2003 natočila videoklip ke skladbě Numb. (navabaca)
  • Natáčení probíhalo v Egyptě a Tunisu. (oje)

Reklama

Reklama