Reklama

Reklama

Maličká

(festivalový název)
  • Itálie Non è ancora domani (La pivellina) (více)

Obsahy(1)

Padesátiletá cirkusačka Patty, která obývá s manželem maringotku na periferii Říma, najde při hledání svého toulavého psa dvouletou holčičku Asiu se vzkazem od matky, že se pro ni brzy vrátí. S pomocí teenagera Tairy, kterého rodiče jako tříletého také opustili a nyní žije s babičkou v sousedním přívěsu, se Patty holčičky ujme a začne pátrat po její matce. Sama přitom s manželem a zvířaty přežívá, jak umí. Přesto tento svět ztracené existence a uzavřeného společenství za plotem z vlnitého plechu, neustále kontrolovaný policií, vytváří člověčenstvím a vroucností naplněnou rodinu, kterou Asia nechce opustit... Film o svébytném světě vyděděnců v současné Itálii získal na 62. MFF v Cannes Cenu Cenu Europa Cinemas Label jako nejlepší evropský film v sekci Quinzaine des réalisateurs. Porota ocenila „film s velkým srdcem a velkorysým, neokázalým a optimistickým pohledem na ty, kteří žijí na okraji naší společnosti“, a zároveň realistickou věrohodnost, kterou umožnila dokumentaristická zkušenost tvůrců. K působivosti filmu přispěly také výkony protagonistů, kteří si na plátně ponechali svá skutečná jména. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (9)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(CINEMA MUNDI 2011) MALIČKÁ umožňuje sledovat, do jaké podoby se vyvinul italský neorealismus, a zároveň je důkazem, že ve formální podobě, která je evidentně ovlivněna stylem cinema-verité, nejde o přežitek. Jednoduchá, ovšem společensky aktuální myšlenka, že nejde o to, z jakého prostředí člověk vzejde, ale jaké lidi kolem sebe má. Obsazení neherců, jimž není problém uvěřit. Emoce, které z diváků nejsou okázale dolovány, ačkoliv by se to tak na základě zápletky a výběru ústřední nedospělé hrdinky mohlo jevit. Jako jediné problematické se mi jeví pouze zpřístupnění prostřednictvím atrakcí, které z vyprávění trčí - jakékoliv scény, ve kterých se předvádí cirkusová dovednost, jsou v tomto nečernobílém a zbytečně dramaticky nevyhroceném vyprávění násilné. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Jedním slovem nuda. Modlil jsem se až promítání skončí. Tady mi dokumentární styl ani příběh vůbec nesedl. 1* za závěrečné titulky. [44. MFF KV 2009] ()

bassator 

všechny recenze uživatele

44th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2009 - Nevím co mě napadlo jít na tento film, protože podobné filmy nemám vůbec rád a podle toho bude i moje velmi zkreslené hodnocení... Film byl určitě pěkný, kvalitně zahraný, ale já se strašně nudil a čekal jsem jen na konec a podle toho také hodnotím "jen" - 35% ()

Mikah 

všechny recenze uživatele

Viděno na MFF Karlovy Vary 2009. Tento film jsem ani nechtěla vidět, ale dostala jsem něco, co jsem nečekala a co mě skutečně příjemně překvapilo. Žena od cirkusu nalezne malou dívku, upuštěnou v parku a díky dobrému srdci si ji okamžitě vezme domů, kde má v úmyslu se o ni dobře postarat, než se objeví pravá matka, a to i napříč nesouhlasu maličké, jež neustále volá mámu. Za pár dní ovšem už při vyslovení tohoto slova křičí„ne“... I nuzné podmínky jí dokáží vytvořit šťastné dětství, pokud kolem ní jsou lidé plni lásky. Je to příjemný a místy i zábavný film, který mi utekl velmi rychle. Když jsem odcházela ze sálu, slyšela jsem jen pozitivní ohlasy. ()

keddy79 

všechny recenze uživatele

Moc hezký snímek, jeden z nejlepších, co jsem letos (2009) ve Varech viděla. Citlivý příběh o stárnoucí cirkusačce, co našla dočasně opuštěnou dvouletou holčičku a přestože sami mají málo a lidé se na ni, jejího manžela a spoluobyvatele skupiny maringotek dívají skrz prsty, starají se o ni s takovou péčí, kterou by si mohlo přát každé dítě. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Začátek dobře rozběhnutý, chytlavé téma, malá holčička, speciální prostředí... Pak to ale celý ztrácí dech a ve výsledku je to spíš zklamání. ( 44. KVIFF ) ()

aleshat odpad!

všechny recenze uživatele

Snímky, ve kterých tvůrcům stačí postavit kameru na dětské hřiště a nahnat před ní hystericky snaživé (čti autentické) neherce, malé, roztomilé, pitvořící se děťátko a diváci jim zobou ze záhadných důvodů z ruky, živelně nesnáším. Otevřený konec završil hodinu a půl filmařské impotence... Nejhorší film letošních Varů, bohužel výmluvně svědčící o současných trendech v kinematografii... ()

vykyn 

všechny recenze uživatele

Určitě milé téma o malé holčičce.I začátek filmu je rozjetý zajímavě.Ale pak se prostě zastaví a nehne se ani o kousek.Film je složen s určitých scén,které spolu vůbec nesouvisí a nemají vůbec smysl.Naprosto nevykreslené postavy,žádné emoce.Opravdu nuda..Možná to je záměr,nebo nějaký trend,takhle točit filmy.Ale mě tento způsob vyprávění absolutně nic neříká.Možná pro někoho to je umění..Asi nejhorší film,který jsem letos ve Varech viděl. ()

Reklama

Reklama