Režie:
Abel FerraraScénář:
Nicholas St. JohnKamera:
Ken KelschHudba:
Joe DeliaHrají:
Lili Taylor, Christopher Walken, Annabella Sciorra, Edie Falco, Paul Calderon, Fredro Starr, Kathryn Erbe, Michael Imperioli, Chuck Jeffreys, Edward Conna (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Krev - droga upírů! Stihnou vysát vaši krev, dříve než hrůzou ztuhne vám v žilách. - Studentka Kathleen je napadena upírem, a její život se dramaticky změní. Sama se promění v upírku závislou na lidské krvi a začíná si své oběti hledat v ulicích New Yorku. Jednoho dne narazí na Peinu, který se měl stát její obětí, ale zjistí, že je to také upír, který se na rozdíl od ní rozhodl touhu po krvi silou vůle ovládnout. S jeho pomocí Kathleen postupně znovu získává kontrolu nad sebou, dokončí studia a na oslavu uspořádá party, kam pozve své spolužáky a také upíry - členy své "nové rodiny". Černobílý, velice realisticky natočený thriller vykresluje šokující podobnost života upírů a narkomanů a klade otázku: je člověk natolik silný, aby se vzepřel zlu, které ho ovládá? (oficiální text distributora)
(více)Recenze (30)
Nesnesitelná lehkost krvesátí. Upíri ako feťáci, ľudstvo ako kolíska večného zla. Kierkegaard, Husserl, Nietzsche, Sartre, Descartes, Feuerbach a ďalší sa z hlbokej temnoty čiernobielej poetiky, ktorá podobne ako hrdinka nerozlišuje medzi „čiernymi“ a „bielymi“, znášajú na diváka a testujú jeho myšlienkové mantinely. Prekladanie archívnymi zábermi, takmer dokumentárne snímané exteriéry pouličného sveta a alegória 90. rokov, drogovej závislosti a nad všetkým sa vznášajúcej hrozby AIDS. Zatiaľ najlepší Ferrara a zrejme jeden zo vzorov, ktoré sa (neúspešne) pokúša napodobniť A Girl Walks Home Alone at Night. 100% Season Challenge Tour 2015 ()
Zhovadilá pseudointelektuální pitomost - cituje se Baudelaire, Nietzsche, Burroughs, neosobní příběh se snaží z balastu filosofických žvástů vykřesat hluboké myšlenky, jenže to nejde. Hlavní hrdinka vlastně ani není hrdinkou - nic o ní nevíme, není sympatická a její záchvaty můžeme sledovat se zíváním. Navíc vizuál je taky na hlavu padlý - černobílý obraz (proč??) se bije s amatérskou kamerou známou z céčkových splatterů. A podobnost se světem narkomanů? Jedině fakt, že ve filmu uvidíme injekční aplikaci krve (přiznávám, že to bylo kreativní, ale zároveň neuvěřitelně samoúčelné). Zkrátka blbost, která si váš čas rozhodně nezaslouží... ()
Tento nezávislý filozofický snímek se snaží poukázat na podobnost způsobu života narkomanů a upírů. Co mají tyto dvě skupiny společného? Je tím závislost! Objevuje se v něm spousta filozofických dialogů, a hlubokomyslných debat, které mohou hodně nudit a uspávat. Ne každého tohle bude bavit, protože v hororovém filmu čekáme něco docela jiného. Dalším mínusem je nepříliš barvitá atmosféra, která dokáže v divákovi rozproudit krev. Ve většině filmu toho totiž není příliš mnoho k vidění, protože upíří kousnutí zas až tolik zábavy nepřinese. Není nic vidět, jen slyšíme mlaskání. Teprve upíří párty na konci to trošku rozjede, jenže ani zde toho zas až tolik neuvidíme a pouze přihlížíme řádění nadržených upírů a řev jejich obětí. Nejvíce musím asi pochválit výběr hudby, která se mi líbila a byla příjemným doplňkem jinak nudných scén. Občas se stalo, že jsem úplně přestal vnímat jednotlivé rozhovory a užíval jsem si jen její poslech. Také bych chtěl upozornit na kamerové snímání, které dodalo celému příběhu nádech autentičnosti a bylo vidět, že za ní nestojí žádný začátečník. ()
Místy docela zajímavý, jinými místy žel únavný a zbytečně těžkopádný upírský příběh. Za scénu Teď vám ukážu, co jsem se ve škole naučila jsem měla cukání dát vyšší hodnocení, ale zbytek filmu si to příliš nezaslouží. Smutné, jak dobrý nápad nakonec díky nepovedené realisaci sežral sám sebe. ()
Černobílý nezávislý intelektuálský (únavně) filozofující psychologický horor, který klade paralelu mezi životem upírů a lidí drogově závislých. Možná je to zajímavé pro ty, kteří se zaobírali studiem filozofie, ale s jinými diváky film nejspíš komunikovat nebude. Ze začátku zajímavě rozvíjený příběh nabývá postupně na křečovitosti (i herecké) a bizarnosti, aby ke konci už jen nudil... Za pozornost stojí snad jen působivá kamera. ()
Galerie (4)
Photo © Films Sans Frontières
Reklama