poster

Drtič kostí (festivalový název)

  • německý

    Der Knochenmann

  • anglický

    Bone Man, The

Krimi / Thriller / Komedie

Rakousko, 2009, 117 min

  • Hennesy

    79%???!!!! To vážne?! A poviete mi za čo? Tento film som ani nedopozeral (čo sa mi často nestáva), preto ho ani neohodnotím, ale prišlo mi neuveriteľné toto vysoké hodnotenie. Dve hodiny bezbrehej rakúskej nudy so zápletkou, ktorá nedáva zmysel a s postavami ktoré oscilujú na hranici medzi bizarnosťou, odpornosťou a úbohosťou. V tomto filme sa ozaj nič...ale nič nedeje, postavy konajú bez nejakého zvláštneho motívu, či silnejšieho popudu, ktorý by aspoň dal ich činom zmysel. Nie je tu napätie, spád, chýbajú sympatie...po takmer pol druha hodine márneho čakania na niečo som konečne usúdil, že to naozaj nemám prečo pozerať. Mám pocit, že ide o jeden z tých filmov, ktoré sú vysoko hodnotené, lebo sú vraj umelecké, intelektuálne, artové a čo ja viem aké ešte. Ale kde sa skrýva tá umeleckosť tým si nikto nie je celkom istý. 79%??? Skôr 39%...(29.12.2010)

  • Roman.Caesar
    *****

    Je to spíš taková tragikomedie. Pohled na jednu venkovskou rakouskou rodinu, spolupracovníky a další účastníky vtáhlé do jejich problémů a akcí. Herecké výkony jsou místy velmi dobré, film taktéž velmi zábavný, pokud ovšem máte něco pro rakouskou kinematografii a víte něco o tom, jak se v Rakousku žije. 90%(24.8.2009)

  • kOCOUR
    ***

    V podstatě úplně to samé jako Ukrutně šťastni, jen mnohem normálnější a předvídatelnější. Některé motivy zvládají rozdmýchat bránici i překvapivý údiv na hranici maxima, nicméně stále je tu spousta těch, které jen vyplňují čas mezi něčím zajímavějším a chytřejším. Konec už je hodně slepovaný a přespříliš toužící ještě malou chvíli něčím šokovat. Nosné téma mimochodem o stupeň lépe rozvedli i dánští Řezníci. 70%(31.3.2010)

  • Fingon
    ****

    70% Zatím poslední adaptace knižní série o bývalém policistovi Brennerovi, naštěstí lepší, než předchozí Silentium. Brenner tentokrát není tolik ve středu pozornosti (a dokonce se ani nekočkuje s nasranými policajty) a film samotný dosti balancuje na hranici různých žánrů. Navíc se tu prakticky upouští od hlasu vypravěče, typického pro předchozí snímky série (jestli se nemýlím, zní pouze na samém začátku). Přijde mi zajímavé, že jak v Silentiu, tak v Der Knochenmann mají "hlavní padouši" velmi dobrou motivaci k páchání zločinů, jdoucí za obvyklé choutky po moci, po penězích nebo prostě jen uspokojení nějaké choutky. (Nejvíce se mi líbil první snímek Přijď, sladká smrti, na druhém místě Knochenmann a až na závěr Silentium. Snad se dočkáme za pár let dalšího filmu, knih je totiž tuším sedm...)(17.9.2012)

  • Marigold
    ****

    Fašírka z bratří Coenů na rakouský způsob s fritzlovským trojobálkem. Místy opravdu neodolatelně černá psina o tajemné místnosti pod domem a chlapíkovi, co z nedostatku štěstí a přemíry lásky semele pár ruských pasáků. Do toho se přimotá neodolatelně laxní ex-policajt a spousta dalších bizardit všeho druhu. Poměrně mi vadilo, že zatímco třeba titulková sekvence je exkluzivní, Drtič kostí místy úplně zbytečně sklouzavá do vizuální rutiny. Nahoru ho táhnou jak herecké výkony, tak především onen syndrom "rakouského sklepnictví", čili oné maligní brutality, která bují pod načesaným povrchem normálních občánků. Haneke tento syndrom analyzuje, Murnberger si s ním v duchu postmoderní záliby v pokleslosti pohrává, přesto však v jeho filmu můžeme stopovat i prvky společenské satiry. Bavil jsem se opravdu výborně, byť pocit, že film není ani zdaleka tak radikální a nenormální, jak být měl, ve mně jaksi přetrvává.(31.3.2010)

  • - Wolfa Haasa, autora novely, podle které byl snímek natočen, můžeme spatřit na fotografii umístěné na zadní straně knihy o změně pohlaví. (Othello)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace