Nastala chyba při přehrávání videa.
  • liborek_
    odpad!

    Normálně by byla škoda slov, komentovat tak příšerně slabý film, kdyby jej média i sama produkce nepasovali do role jakéhosi iniciátora porevoluční diskuze o padesátých letech (jako kdyby tady filmy s tímto tématem nikdy nevznikly...). Jan Přeučil na předpremiéře řekl: "..podstatné je, že se po dvaceti letech podařilo tímto způsobem ukázat hrůznost té doby...," jenže tímto se pouze podařilo potvrdit, že k natočení dobrého filmu nestačí jen nadšení a dobrý úmysl. Klíček hromadí nesnesitelnou kupu klišé - jak v zobrazení milostné dvojice (on floutek, kterému jde jen o to jedno, ona naivní kráska s hysterickými sklony), tak v popisu bachařů a vyšetřovatelů hradišťské věznice. Všechny postavy a situace jsou příliš schematické a v mnoha případech přímo směšné. Vlastně už hlavní dějová zápletka filmu mi přišla hloupá, příp. přinejmenším nedomyšlená - ať si režisér filosofuje o pojmu "bezčasí" jak chce, rozhodně ho se scénáristou nedomyslel (mimochodem ta už od první minuty předvídatelná pointa je docela srandovní časový paradox). Samostatnou kapitolou jsou herecké výkony hlavních postav. Tomáš Šulaj patří mezi nejpopulárnější herce Slováckého divadla, ale tady předvedl přímo katastrofální výkon a nevěřil jsem mu ani to, že se chce se svojí holkou vyspat... Pozitivně se dá mluvit jen o už zmíněném Přeučilovi a Norbertu Lichém. Klíček není thrillerem a už vůbec ne hororem, je to jen nepovedený prvoplánový pokus o (televizní?) film, který chce jen těžit z děsivého prostředí hradišťské veznice. V tom filmu nefunguje vůbec nic (nulové napětí, nulová zápletka, nulové vyvrcholení a nulová vypovídací hodnota) a navíc mi bylo dost trapně, když v řadě za mnou seděla asi třicítka bývalých politických vězňů, kteří si tím vězením prošli... Fakt by mě zajímalo, jakým způsobem se na tom filmu podíleli kromě toho, že zapózovali před památníkem a řekli jednu větu... Žádná jiná spolupráce není vidět. Jestli snad chtěli tvůrci otevřít nějakou debatu nebo tak něco, tak se jim podařilo jenom to, že je odteď může Grebeníček zesměšňovat poukazem na tento hloupý film... Ještěže tady máme filmy jako Kousek nebe nebo Bumerang...(27.7.2009)

  • iolaos
    odpad!

    Tvůrce by si zasloužil vykloktat kýblem sraček, protože takhle ostudně znásilnit Přeučila jen proto, že tímto "projektem" chtěl vzdát hold svému otci a také všem zavražděným komunistickým vězňům, je fakt napováženou. Nepamatuju si, kdy jsem se v kině cítil trapněji a tak rezignovaně namíchnutý.... zdali při pofilmové diskuzi s rejžou padla nějaká facka nevím, vzal sem raději nohy na ramena a utekl... pane Novák, přeji vám to nejhorší a děkuji za nejotřesnější filmový zážitek... doživotní režiserské útrum ! LFS 2009(2.8.2009)

  • salalala
    **

    Můžeme si povídat, co chceme. Ano, ten film je strašně hloupý a prvoplánový. Klišé u ústřední dvojky,navíc ta dvojice je hrozně špatně zahraná (Petra Vlčková ještě jde, ale Šulaj je otřes). Některý scény z výslechů a mučení jsou ale velmi povedený a líbí se mi i ten konec, kdy policajti říkaj, jakej byl pan Koníček hodnej pán. Výborní a dokonalí jsou hlavně Přeučil s Lichým, ty si ty role užili a vychutnali. Přesto přese všechno si myslím, že je dobře, že ten film vznikl, i když jeho kvalita je pochybná. Každopádně aspoň ukazuje věci, který se u nás teď moc neukazujou. Bohužel. Mé dojmy z filmu jsou ale hodně ovlivněny tiskovkou, na které jsem slyšel pamětníka událostí pana Jana Janků, který byl až dojatý. Je to slabý film, ale určitě za vidění stojí.(4.8.2009)

  • gudaulin
    odpad!

    Film, který pojednává mj. o mučení a jeho zhlédnutí je samo o sobě svým způsobem druh tortury. Přesto je užitečné ho zhlédnout, protože se v něm koncentruje veškerá bída české filmové produkce posledních let. Zoufalý amatérismus, malý rozpočet, který nutí dělat všechno pokud možno napoprvé nebo s minimem záběrů, podcenění scénáře, ochotnické výkony ve vedlejších rolích. Ján Novák patří k tomu druhu dokumentaristů, kteří si myslí, že natočit hraný film nemůže být v zásadě těžší než natočit průměrný dokument, a tak to zkrátka v kumštu nefunguje. Ze všeho nejhorší je taková ta upachtěná snaha prodat film jako určité zúčtování s režimem přelomu 40. a 50. let, zkrátka vyrovnávání se s naší politickou minulostí. Ve filmu o to v podstatě nejde, svým způsobem je to řekněme pokus o béčkový horor, kde ovšem režisér nemá žádné zkušenosti a vlastně ani představu, jak žánr v praxi funguje. A to mluvím spíš o druhé polovině, protože v té první jde jen o jakousi nesmyslně natahovanou předehru. Jediná sympatická je kratičká stopáž, která ovšem plyne z bezradnosti scénáristy. Za zmínku snad stojí ještě Přeučil, který jako profík nehraje špatně i ve vyloženě špatném kousku a podobné role mu zkrátka sedí. Celkový dojem: 5 %.(19.10.2009)

  • Ruut
    odpad!

    Naprostý humus, hnus, odpad, sračka. Takhle to dopadá když režíruje někdo bez talentu podle debilního scénáře a v hlavních rolích má komparzisty + trpícího Pana herce Zindulku, který musí pronášet šílené věci. První dvacetiminutovku se člověk může smát nad neschopností VŠECH. Pak začně 3 minut nezáživného a samoúčelného mučeníčka - to člověk nevěří, že trvalo jen půl hodiny a ne 5x déle. A následuje zoufalew hloupé finále ... A proč klíček? Myslíte si vážně že ve filmu najdete odpověď ... ? Naivkové ...(11.8.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace