Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Strhující film ze života narkomanů. Příběh lásky a pádu do propasti, která nemá dno. Zároveň příběh otce, který zachraňuje svoji dceru z náručí "sladké smrti". (oficiální text distributora)

Recenze (63)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Suzanne sme boli počas strednej školy v kine v rámci nejakej osvety proti drogám, či niečomu podobnému. Vačšina z nej mala pomerne veľkú srandu, mne sa film vtedy relatívne páčil. Minimálne tým, že sa snažil tváriť pomerne drsne a závažne. Spracovanie a naivita niektorých pasáží, ach tie Kramárove preslovy, musí byť dnes ešte omnoho neznesiteľnejšia, ako v dobe vzniku. Ale určitým spôsobom v roku 1996 film svoj účel splnil. Dnes by som to znova vidieť nechcel, možno by som hodnotil už nekompromisným odpadom. ()

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Hrozná sračka a nezávidim těm co na to koukali a museli na to koukat z povinnosti školní. U tohodle bych fakt umřel nudou, ale kdyby jenom nudou. Je nádherně vidět, že tenhle film vznikal za jediným účelem a to zdárně poučit studenty škol jak se to s drogama má a jak to může dopadnout, když se člověk drogám plně oddá. A krom toho mi to strašně připomíná Rekviem za sen, o to horší to je, že rekviem vzniká až dva roky po tomhle, o čemž by se dalo říct, že režisér je jakýsi inovátor, ale takovýhle příběh by dokázal napsat i sedmnáctiletej člověk právě drogama postihnutej, což netvrdím ani o scénáři Rekviemu, tam to alespoň Arronofsky dokázal natočit, ne jako slovenský režisér Dušan Rapoš. Fakt se tomu vyhněte obloukem. Materiál obsahující zdejší "film" je značně toxický a pro srdce diváka dosti nebezpečný. ()

Faidra odpad!

všechny recenze uživatele

Tak koukám, že tohle byl oblíbený trest pedagogů za všechny ty připínáčky na židlích. Ano, i já jsem to viděla v rámci povinného školního představení. Rodiče mě děsívali zkazkami o svých povinných představeních, kdy byli týden co týden vyvlékáni na sovětské válečné filmy. Já bych po tomhle vnímala jako nesmírnou výhru, kdyby nás příště vzali na film o tom, kterak Fjodor Vladimírovič hrdinně padl u Stalingradu za stranu a za vlast. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Suzanne s klidem strčí celého Anděla Exit do kapsy. Eva Vejmělková prostě umí, Maroš Kramár je ďábel, Bolek Polívka se výborně hodí do počtu i s francouzsky hovořící Chantal Poullain a světe div se, snad poprvé mi nevadí slovenské dialogy! :) Jako bonus je tu i scénka se začínající Danicou Jurčovou a dozrávající Božidarou Turzonovovou, takže i ty jako fanda ocením ;) Jen se mi nechce uvěřit, že tohle existuje vedle triologie Fontán pro Zuzanu... ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Nemám rád filmy Dušana Rapoša. Všetky tie jeho "Fontány pre Zuzanu" mi vždy liezli na nervy. I jeho tituly "F.T." a elánistická "Rabaka" boli úplne mimo môj hudobný vkus. No najviac ma rozosmial svojim pokusom natočiť sociálnu drámu o tvrdých drogách. Do hlavných úloh silne závislých feťákov absolutne nevhodne obsadil svoju budúcu manželku Evu Vejmělkovú a toporného Maroša Kramára. Tento titul bol v roku 1997 vraj ocenený ako najlepší snímok na Festivale mladého filmu v poľskom Gdaňsku, no ja mu viac ako jednu hviezdičku veru nedám. ** ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak se přidávám, i já tohle viděl ve škole a bylo to tehdy tvrdé promítání. Ale pokud si dobře vzpomínám, zase tak špatné (jak ukazuje zdejší hodnocení) to nebylo. Ale než budu hodnotit, radši si film zkusím někde najít a pustit znovu. Tolik dodneška, než jsem si film po letech zopakoval. Rád bych se pustil do polemiky s těmi, kdo dali odpad- chtěl bych vědět alespoň jeden prvek, kvůli kterému to takhle cítí (taky někdy dávám odpad, ovšem). Netvrdím, že to bylo podle skutečné události (ostatně, takové filmy ani nemám rád, většinou). Neříkám, že to nebylo místy přehrané (obzvlášť dialog v tramvaji byl hodně slabej) (ještě se mi tuze moc nelíbil střih). Ale byla tam i světlá místa a rozhodně ne v menšině. A ovšem i soundtrack to dost vylepšil. U mě to je průměr a tudíž tedy film, který ušel, ale znova už ho vidět nemusím. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Měl jsem pocit, jako bych sledoval dlouhý videoklip. Stylizace prostředí (undergrandové doupě padlých umělců, scény při focení) a hudba se vzájemně dopře doplňovaly. Problém je ve stopáži, ta je skutečně přehnaná a zbytečně natahovaná. Překvapivě dobré herecké výkony, i když vztahy mezi postavami - hlavně dirigent (Polívka) a Suzanne (Vejmělková) - hatí dost nevěrohodně podaná role náhody. Letmý pohled dirigenta do Suzanniny občanky jasně naznačuje, co půjde až o půlhodiny později. Zajímavé scény: Suzanne v léčebně, závěrečný "tanec". Ve srovnání s českým snímkem Perníková věž koukatelnější. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Platí to neustále, porevolučné tvorivé obdobie Dušana Rapoša sa nesie v znamení kotrmelcov a pádov. Suzanne nie je zlý film, dokonca reflektuje odvážnym spôsobom na drogovú problematiku, ale to patetické spracovanie a divácku podlízavosť si mohol odpustiť. Snímku nepomáha ani šialená minutáž. Našťastie herecké obsadenie vyvažuje chyby krásy. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Zhlédnuto velmi dávno, tehdy se mi to celkem líbilo a hlavně jsem díky tomuto snímku poznal geniálního Leonarda Cohena. Takže, i kdybych zapomněl celý děj, skladbu Suzanne nezapomenu nikdy. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Stejně jako "mis-ko" a "pp" jsem byl nucen toto veledílko o narkomanech shlédnout v rámci školního představení. No místo školy to šlo, ale jinak hrozné, zvlášť kvůli tomu, že prváci a druháci (toho času já) šli na Suzanne a třeťáci a čtvrťáci šli na Trainspotting, což dodnes vnímám jako neuvěřitelnou nespravedlnost. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Suzanne není nějak špatný film. Asi bych tedy na něj možná koukal jinak, kdyby nám ho v rámci jakési prevence pouštěli ve škole (páč tam úvodními proslovy dokázali zkazit a zhnusit kde co). Naštěstí já už v době vzniku filmu byl dávno v pracovním procesu. Ale tak nějak si říkám, proč skoro všechny ty příběhy o drogách (alespoň tedy ty, s nimiž jsem se setkal) mají tak nekompromisně ultimátní odstrašující sdělení: Jakmile jednou čichneš ke drogám, jsi ztracen! Nedělej to. Protože co je odkazem Suzanne? Jakmile jednou čichneš k drogám, nepomůže ti ani odvykačka, stejně skončíš špatně. Je to opravdu pozitivní přístup? Co takhle té cílovce říct třeba i to, že i když k těm drogám přičichnete, pořád je určitou dobu ještě cesta ven? Že když ty drogy vyzkoušíte, nemusí to nutně znamenat, že jste ztraceni a skončíte v pekle? že opravdu ne každý, kdo se k drogám dostanbe skončí putupnou smrtí. A ne pořád jen děsit tou nejhorší možnou variantou a brát jim pozitivní vidiny a možnosti? Ale zpět k filmu. Je samozřejmě svým způsobem "propagandistický", plánovitě odstrašující (čemuž se přizpůsobuje všechno, od dějových linek, oslích můstků náhody, až po použité výrazivo) a nutně citově vyděračský, ale jak už jsem psal, není to špatné. Je to asi první (nepočítám první Fontánu) film s Vejmělkovou, co jsem viděl, kde není jen jako okrasa, ale kde i něco hraje a o něco se snaží. Má to i zábavné okamžiky (scéna s nádražním rozhlasem, nebo když Suzanne jednu natáhne klukovi na ulici). A když už jsem u té Evy, Eva vždycky byla hrozně krásná, ale když se tady postaví vedle Chantal, i její krása bledne závistí. ()

Pishin 

všechny recenze uživatele

Nechapu tolik odpadu u tohodle snimku... shlednl jsem to po 10-12 letech a nenudil jsem se. Dokonce jsme s pritelkyni dosli nazoru, ze Vejmelkova celkem zavalela, a ze snimku je citit ze reziser a scenarista Dusan Rapos neco ''malo'' vedel o tom o cem tocil. Par minusu a vylozenych ''boků'' a brutalních prestrelu se samozrejme najde, ale i tak si myslim, ze stoji za to jej zhlednout. 50% ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ODPUSŤ MI DIEŤA MOJE!" ,,DIEŤA MOJE MI MÔŽE HOVORIŤ IBA ULICA." __ Filmy Dušana Rapoša sa žiaľ nevyznačujú výraznejšou kvalitou spracovania, ale ,,Suzanne" som dal šancu, keďže som bol zvedavý na film zo života slovenských narkomanov. Výsledok je značne bolestivý a to najmä vinou slabého scenára prevareného v absolútne zbytočnej 130 minútovej dĺžke s ktorým si neporadia ani viac či menej vhodne obsadení herci. Postava Mariána Geišberga je pre vývoj deja zbytočná, Stano Dančiak ako taxikár pôsobí rušivo a uznávaná Božidara Turzonovová tu má až smiešnu mikro úlohu. Vejmělková, Slovák a Polívka - ktorý do filmu zbytočne dodal francúzsku vsuvku so svojou manželkou - nie sú vo svojich úlohách vyslovene zlí, ale viacej zaujmú svojim výzorom. Rovnako to platí o Marošovi Kramárovi s krátkym účesom a čiernymi očnými linkami pokým mu nezačnú z úst vyliezať čoraz patetickejšie žvásty (predávanie duší v bazári stratených snov, strkať mince Cháronovi, ,,Bez teba som iba kolotoč v opustenom lunaparku.") znejúce smiešne, umelo a nepresvedčivo. Zvláštne pôsobia čierne prechody v strihu a celé nevydarené antidrogové predstavenie s občasnými svetlejšími momentmi korunuje tragický záver, ktorý jedným šmahom drví všetko dovtedy budované a ja som iba nemo zízal na obrazovku. Napokon ,,Fontánu pre Zuzanu 2" vnímam ako lepší film. (823. hodnotenie, 52. komentár k filmu) ()

mis-ko odpad!

všechny recenze uživatele

Bol som nútený vidieť tento "film" v rámci školského vyučovania. Trpel som. Byť o niečo mladší, mohlo to byť Requiem for a Dream. ()

ivishka odpad!

všechny recenze uživatele

Bolku kam to zase lezeš?? Strhující film ze života narkomanů???SERIOUSLY? Ano strhující je, ale strhne vás psychicky ke dnu... Takovou filmovou lahůdku jen tak nikde nenajdete pouze pozdě večer před přehoupnutím jedenácté a dvanácté hodiny na televizi jako je barrandov. Bolek si celou dobu hraje na Schuberta s tím jeho dirigováním a vzezřením a Maroš Kramár zase na strašně úžasného umělce a fotografa....Kdybych měla komentovat výkon Evy Vejmělkové tak není ani v rozhraních divadelního angažmá. Chce se mi z toho ječet a něco rozbít... ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Fontána pro Zuzanu 2 a půl? Ne, spíš Dávka pro Zuzanu. Rapoš se tentokrát rozhodl, že poučí mládež o škodlivosti drog. Naneštěstí autor selhává na podobných problémech, které má série Fontán, chvílemi divák neví, jestli režiséra víc zajímá svět antimateriálních umělců Kramára a Zuzany, nesmyslné filozofické žvanění nebo cíl natočit varovný film o úskalích drogové závislosti. Stopáž je přešvihlá a film se i přes pár svěžích nápadů (snaha smažek přestat fetovat tím, že se spolu připoutají na pár dní ke sloupu) vzápětí sám shazuje spisovnými intelektuálními dialogy zdevastovaného feťáckého páru a naivním chováním hlavní postavy, které kulminuje k závěru. "To ty jsi zabil naši lásku... A co to je za lásku, která vstává a usíná se smrtí?" K tomu přičtěte smrtelně vážný herecký výkon Polívky a tradiční Evu Vejmělkovou (solidně namluvené lyrické dialogy) versus figurky jako ďábelský drogový boss, majitel útulku a Chantal Poullain, která je ve filmu jen protože se dokáže bavit s Bolkem francouzsky. Poslední ránu z milosti zasadí "šokující" komický konec a otázka, kdo sakra byl ten kulhající chlápek na ulici. Právě míra nechtěného komična a absurdní zábavy umožňuje film shlédnout bez epileptického záchvatu. A na závěr ještě jeden citát: "Miluješ smrt víc než mě. Jsi jenom vosková figurína, která se bojí slunce!!!" ()

Reklama

Reklama