Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Barney Hopkins na Broadway uvádí novou hru, ale den před premiérou mu jsou kulisy a kostýmy zabaveny kvůli neplacení účtů. Účinkující končí na ulici a protože vládne krize, nevypadá to, že by měli nějakou šanci. Tři sboristky Carol, Trixie a Polly se doslechnou, že Hopkins se věnuje novému projektu, tak ho pozvou k sobě do bytu a on jim slíbí práci, pokud najde někoho, kdo by ho založil. Ze sousedního bytu se k nim linou melodie Pollyina přítele, mladého skladatele Brada Robertse, který bydlí vedle. Hopkins je jeho prací nadšen a nabídne mu spolupráci. Jenomže Brad pochází z bohaté rodiny, která jeho umělecké tendence neschvaluje, takže cesta k výsledku nebude zdaleka jednoduchá... (Morien)

(více)

Recenze (16)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Klasický krásný muzikál ze 30. let, který má celkem problémy s příběhem, ale tohle všechno vykoupí nádhernými tanečními a hudebními a pěveckými sekvencemi. To finální představení je naprosto neskutečné, některé prvky jsou úžasně nádherné. Je vidět, že tvůrci si byli vědomi toho, že natáčejí černobílý film a že ten úžasný kontrast černém a bílé uměli využít. Je škoda, že tam těch čísel není víc a že bylo nutné tam do toho spát nějakou tu romantiku a další zbytečnosti. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď si pustíte za sebou napríklad dva filmy Mervyna LeRoya, zistíte, akým bol všestranným režisérom. Dokázal gangsterku, väzeňský film a prekvapivo dokonale aj komediálny muzikál. Na ňom zaujmú najmä vynikajúce choreografie divadelných muzikálových vystúpení, na ktorých atraktivite čas nič neubral, naopak, ich zastaralosť pridáva na vtipnosti (kolieskové korčule) a skladatelia pri nich nezabudli ani na silné melódie. Za druhé sa do veci skutočne vložili všetci herci, ktorí hrajú a hláškujú ako o život, také doberanie si starého pána nemá chybu (Prečo chceš to malé monštrum? Bude mi ťa pripomínať!...Ty moje jahniatko!...atď). Staré hollywoodske muzikály nemám príliš napozerané, takže som rád, že jedna z prvých vzoriek je takmer dokonalá. Menšej pozornosti sa dostalo tretiemu páru, ktorý sa zdal byť po úvode v popredí deja, za chybu to ale nepovažujem. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Muzikál s jednoduchou zápletkou a fantastickými tanečnými číslami. Choreografia je ozaj skvostná, príde i na vtipné momenty a záver, ktorý všetko trochu zvážní a dodá iný rozmer. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Hezké a po většinu stopáže neškodné muzikálové melodrama, které zoubky ukazuje především promyšlenou choreografií, jíž se plně podřizuje kamera, a závěrečným číslem 'Remember my forgotten man', které zpochybňuje klasický (povinný?) muzikálový happy-end. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Niekedy sa točili naozaj krásne filmy. Plné radosti, ale aj strastí avšak okorenené príjemným humorom. Naozaj špičkové dialógy v síce klišovitom, ale pôsobivom príbehu, ktorý trošku pokryvkáva v závere, ale odpustenie mu patrí za predošlé dokonalé pobavenie. Tu malo padnúť viacero nominácií na Oscara. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Zlatokopové (či lépe řečeno Zlatokopky, o žádnou zlatou horečku na Klondiku tu opravdu nejde, termín "gold digger" jen asi tehdy nebyl v Čechách znám) jsou příjemně rozpustilým muzikálem. Rozhodně jedním z těch lepších hollywoodských klasických kousků, protože tu máme aspoň jakýs takýs příběh, hlášky jsou místy pěkně ironické, kousavé i dvojsmyslné (žertování o tom, že budu mít dvě "fenky" apod.). Vůbec celý výchozí příběh - na Broadwayi vládne hospodářská krize a herečky musí sbalit pracháče, aby jim show zafinancovali - je takový hezky nemravný, stejně jako úvodní muzikálové číslo o síle peněz. Na úroveň mistrovského díla ale film jednoznačně posunují choreografie Busbyho Berkeleyho, které úplně narušují stereotypy muzikálových choreografií a využívají plně filmu jako nového média. Kamera se tak dostává nad tanečníky i pod ně, využívá kontrastů bílé a černé, pracuje s lidmi jako s hýbajícími se geometrickými obrazci... A konec, kdy "forgotten men" mašírují vstříc válečným jatkám je velmi odvážný jak politicky, tak dramaturgicky - jak píše Ilicka, jde o facku tradičnímu muzikálovému happy endu. A dost možná vás po hodině a půl té poněkud povrchní zábavy zanechá s pustou otevřenou. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nechal som sa zlakat silnymi slovami, respektive vetou ze toto patri medzi "1001 filmov, ktore musite vidiet, nez umriete". No, s  odstupom casu to az taky kult nie je. Muzikal s hodne priemernymi  kulisami, dialogy navyse neskutocne zostarli . dnes uz posobia vyslovene umelo. 60 % ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Že si nejmilejší vzpomínku na letošní Hradiště odnesu zrovna z 85 let starého amerického muzikálu, to jsem věru nečekal; může za to zcela současný nadhled nad příběhovými i žánrovými klišé, břitký, lehce feministický předkodexový humor, Berkeleyho sborové, místy až abstraktní choreografie (to, co naznačil v závěrečné scéně 42. ulice, v tomhle bezprostředně následujícím kousku rozvinul do neskutečných orgií nápadů, fantazie a vtipu), chytlavé, nikoli však vlezlé hudební motivy a nejvíc ze všeho možná unikátní ohlasy hospodářské krize, naplno propuknuvší ve zvážnělém finálovém pochodovém blues Forgotten Man (jestlipak ho znali V+W, když s Fričem točili Strejčka Hlada do Hej-rup!?). Co bych zapíral, šel jsem na to dvakrát, a nebýt trochu rozpačitějšího rozjezdu hlavní zlatokopecké zápletky uprostřed filmu, z kterého na člověka přece jen trochu dýchne stáří, dal bych plný počet. ()

Babous 

všechny recenze uživatele

Skvělá muzikálová komedie z období velké hospodářské krize. Trojice slečen se rozhodne vzít osud do vlastních rukou a pomocí "přátel" z vyšších společenských kruhů přijít k bohatství. I dnes v další ekonomické krizi bychom si z jejich optimismu a naděje měli vzít příklad a přestat fňukat :-). ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Muzikal s mojema oblibenkynema Joan a Ginger. :) Ten hlavni sympatak (jakoby chudy skladatel, zaroven ale samozrejme tajny milionar) mi teda sympaticky vubec nebyl. Klasicka pre-code podivana o "zlatokopkach"... ;) 4- ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"I hate starving in bed." "Name me a better place to starve."     Klasický muzikál, ktorý sa dostal aj do zoznamu 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete. Príbeh je taký jednoduchší (aj s jednoduchším humorom) a značne schematický, ale inak celkom milý. Nadobúdam pocit, že sa tie scenáre ku klasickým muzikálom vyrábali cez kopirák: pripravuje sa veľká muzikálová šou, ktorá naráža na problémy (tentokrát je to z obdobia veľkej hospodárskej krízy, takže ide o problémy finančné), ale všetko nakoniec dobre dopadne a popri tom sa stihnú hlavní protagonisti do seba zaľúbiť. Celý ten príbeh je vlastne len takou omáčkou k veľkolepo pojatým muzikálovým čislam, ktoré sú ako z iného filmu, vlastne sú takým filmom vo filme. A pokiaľ za príbeh body strhávam, za výborné muzikálové čísla (najmä druhé "Pettin' in the Park" a tretie "Shadow Waltz") s výbornou hudbou musím zase body pridať. Dve postavy mi tam vyslovene prekážali: trápny bacuľatý Fanny (Guy Kibbee, ktorý tuším celú kariéru hral rovnakú nahlúplu a škľabiacu sa postavu) a papuľnatá škaredá Trixie (Aline MacMahon), ktorá mala byť akože za vtipnú ("I'm the comedian here."), ale bola skôr otravná. Inak je to herecky výborné, Dick Powell má šarm i pekne spieva, Ginger Rogers má ohromnú iskru, škoda len, že nemá viac priestoru.     "I was drunk the last tíme. I'm not now. I mean it. I love you, Polly." "My name's not Polly." "Whatever your name is." "Carol, that's my name. Cheap and vulgar Carol." ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Jak píše CIMR: žádní zlatokopové, ale zlatokopky. Anglický termín jsme v Čechách už určitě znali, ovšem jen v původním významu. Vzpomínám si, jak jsem po Listopadu zaznamenal ony "zlatokopky" a naivně je ocenil jako ryze český výtvor. B.B. si ve filmu zahrál muže vyvolávajícího tanečníky na scénu. ()

Reklama

Reklama