Reklama

Reklama

Nebezpečná hra

  • Česko Hazardní hra (více)
Trailer

Úspěšný režisér Eddie Israel ( Harvey Keitel ) natáčí částečně autobiografický film "Matka zrcadel". Hlavní role manželského páru v krizi v něm svěřil populárním osobnostem ( Madonna, James Russo ). Eddie tlačí herce do co nejvěrnějšího ztvárnění rolí, a tak se scénář plný morálního úpadku, kokainu a příležitostných sexuálních aférek i dusná "pracovní atmosféra" odrážejí ve vzájemných vztazích aktérů a rovněž v jejich vztahu k filmu samotnému... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (8)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Nebezpečná hra je klasickým příkladem filmu, o kterém vám fanoušci Madonny řeknou, že: "celý snímek byl totiž ve finále natolik přestříhán, že zcela změnil původní tvář a Madonna se dala do breku, když ho viděla, a litovala, že ve filmovém průmyslu nemá takovou moc jako v hudebním, protože tohle by prý nikdy nedopustila. Podle jejích vlastních slov je film špatný, ale ona v něm dobrá." a to má za následek celý ten rozpolcený přístup k její kariéře herečky a zpěvačky. Osobně souhlasím s tím, že celý tenhle experiment stojí a padá na symbióze výkonů Madonny a Harvey Keitela, kteří se nemají za co stydět, ale zároveň se tu odhaluje povaha jejich herectví, která ve své nahé verzi není tak neprůstřelná jako jindy. Konečně mají spolu do dnes stále do činění a povahy projektů se liší diametrálně od Vzteku po Arthura a Minimojove. Nicméně Madonně více uvěřím klasické bláznivé komedie a Harveyemu cokoli s tradičním způsobem vyprávění. Bohužel zdejší ostatní ansábl je až trapný a původní název Snake Eyes byl výstižnější. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Hodně dlouho jsem si zvykal na formu, jakou byl film natočen. Byla na můj vkus až moc nezávislá. Ale zvykl jsem si. Scény z natáčeného filmu, ze života štábu, rozhovory se štábem se střídají v chaotickém rytmu, různě se prolínají a nastavují nelichotivý obraz morálním hodnotám lidí z filmové branže. Režisér si sere do vlastního hnízda. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

V jednom momente vidíme na klapke meno Ferrara a zaujímalo by ma, či preslov Keitelovho režiséra o tom, s koľkými herečkami, modelkami a kostymérkami sa počas natáčaní vyspal, je tiež tak autobiografický, ako sa tvári zvyšok filmu. Jasné, že každému na pľaci z tej kraviny, ktorú nakrúcajú, musí hrabať, bohužiaľ sa tu nedá s nikým ani za mak stotožniť. V Hráčovi to fungovalo, toto je ale až príliš meta, aby mohol mať film širší dopad ako na kritiku, tak na publikum. Je to každopádne dostatočne zaujímavé a pomerne originálne podané, ale nečudoval by som sa, ak to nakrúcanie bolo podobné psycho, ako nakrúcanie filmu vo filme. ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Teď na druhé kontrolní zkouknutí po pár letech bych tomu snad i přiznal cosi jako poctivost či tušenou sebekritickou výpověď, ta se ale bohužel týká jakéhosi špatně čitelného osobního zmítačství ve věcech, které jsou člověku veskrze fuk: Ach, ten těžký, přetěžký život nadaného režiséra mezi zhýralým štábem, milující rodinou a vlastními živočišnými pudy, ach to (vědomě?) banální ublíženectví chlápka, kterého už nebaví podvádět svou ženu a diví se, že ho za to svět nenosí na ramenou. Světlá místa tvoří herectví Harveyho Keitela a kupodivu tu a tam i Madonny a některé výjevy Eddieho „práce s herci“ v rámci filmu ve filmu, zbytek je rádoby složitě strukturované, hystericky nafouknuté nic, neúspěšně se snažící přenést na diváka blíže nespecifikovaná sexuální traumata a snad i filosofovat o přetlačované mezi lidskými temnými stránkami, ctnostmi a pokrytectvím. ()

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Ďalší z náročných počinov režiséra. Všetko závisí od úvodných 10-15 minút, kde sa divák buď otočí filmu chrbtom, alebo si zvykne na netradične uchopené spracovanie. Film časťami pripomína autobiografický dokument o režisérovi aký prepadol odvrátenej strane Hollywoodu. Herecky tu exceluje Harvey Keitel v úlohe životom unaveného režiséra a morálne skazený pár Madonna/Russo. Nebezpečná hra patrí pravdepodobne k tým filmom, aké docení čas rovnako ako filmografiu Abela Ferraru, pre ktorú publikum ešte nedozrelo. ()

ink flo 

všechny recenze uživatele

Abel Ferrara je prostě svůj, jeho styl hodně lidí moc nedává. Tahle věc sice nedosahuje kvalit Bad Lieutenant (kde hrál taky Harvey Keitel dost podobnou roli zoufalýho člověka vláčenýho svými závislostmi) ani podivínské předělávky sc-fi povídky William Gibsona New Rose Hotel, ale za shlédnutí to celkem stojí, i když to dost balancuje na hranici "tak jiný, až je to zajímavý/tak jiný, až je to špatné koukatelný". Je to taková pretentious devadesátková nezávislárna s metavyprávěním, kde se různě prolíná děj filmu, který točí hlavní hrdinové (kterej nechtěně nejvíc připomíná spíš nějakou soap operu), s jejich vlastními životy. Celý je to podtržený experimentálním stylem zpracování, spousta roztřesených VHS close-upů apod. Všichni jsou tam rozháraní, zpráskaní a hysteričtí, ale pod emocionální vyhroceností se vlastně skrývá prázdnota a banálnost. Madonna tu hraje celkem dobře, asi tímhle chtěla získat kredit na poli nezávislých filmů. ()

Reklama

Reklama