poster

Sbohem buď, lásko má

  • USA

    Murder, My Sweet

Krimi / Film-Noir / Thriller / Drama

USA, 1944, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MI-380
    ****

    Jedna z nejlepších filmových chandlerovek. Na Powella jsem si zvykal půl filmu, ale nakonec to vyšlo. Děj literární předlohy je samozřejmě pomíchaný, nechybí ale břitký humor, osudové krásky, mysteriózní figury, rychlý spád děje a přesná atmosféra americké drsné školy: 80% (zatím 340 hodnotících je na průměru 70%).(2.3.2017)

  • majo25
    ***

    Klasické krimi s menej zaujímavými hercami, ktoré má príliš chaotickú zápletku na to, aby ma vtiahol viac do deja. V tom množstve mien som sa ztrácal. Pre mňa úplne neznámy Dick Powell v hlavnej úlohe príliš ukecaného a cynického očka je málo charizmatický a okrem statného Bizona tam už nie je nikto, kto by nejako zaujal. Menšie zvraty a intrigy začnú po čase nudiť a tak jediné, čo stojí za väčšiu pozornosť, je mysteriózny nádych príbehu.(5.7.2018)

  • Adrian
    ****

    Vizuálna stránka tohto filmu pre mňa predstavuje jednu z najkrajších sérii "čiernobielych" pohľadníc z milovanej krajiny "film-noir". V správne spletitom príbehu mi drhol akurát predstaviteľ samotného Marlowa - Dick Powell, ktorý svoju úlohu iba "hral" a v jeho kreácii mi tak chýbala skutočná charizma cynického detektíva Marlowovského formátu, ktorú v inom filme pre mňa dokonale vystihol Humprey Bogart.(29.8.2005)

  • EdaS
    ***

    Dick Powell bohužel opravdu NENÍ Marlowe, protože jediný opravdový Marlowe je pro mě Bogart. Stejně tak osudovým ženám chybí krása a zajímavost, jakou u pořádného noiru očekávám. Na druhou stranu má Murder, My Sweet moc pěknou kameru, obzvlášť hra se stíny je vyloženě lahůdková (třeba když se písmena z nápisu na okně začnou promítat na Marloweovi). 70%(16.12.2007)

  • Anderton
    ****

    Relatívne komplikovaná a taktiež trochu tuctová zápletka asi nebude tým, čím dnes Murder, my sweet zaujme. Noirový vizuál je aj napriek jasne daným pravidlám spôsobu snímania akousi bezodnou studňou vizuálnych nápadov. V Murder sme svedkami zopár krásnych atmosferických záberov zložených z kombinácie svetla, tieňa a tmy a niekedy sa zmení charakter celej scény v jednej scéne iba vypnutím svetla. Tématicky ma film zaujal nie tým, že chladná femme fatale vládne mužom, ale práve vzájomnými genderovými vzťahmi. Muž nevie, ktorej žene veriť, je podozrievavý voči každej rovnako. Tá lepšia z nich podotkne, že preto nenávidí mužov. V hre je aj otázka vzťahu staršieho muža a mladej ženy a tolerancie nevery ako niečoho prirodzeného. K téme sa tak perfektne hodí aj dočasná Marlowova slepota. "Zrak" sa mu však vráti ešte pred odňatím obväzov okolo hlavy cez poškodené oči.(16.10.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace