Reklama

Reklama

Sbohem buď, lásko má

Trailer 2

Obsahy(1)

Soukromý detektiv Phil Marlowe je najat neznámým mužem jako svědek při odevzdání výkupného za ukradený šperk. Zdánlivě rutinní případ se však nečekaně zkomplikuje, když se ukáže, že přišel na sjednané místo pozdě. Muž, který tu na něho měl čekat, byl někým zákeřně zabit. Při pátrání po vrahovi Marlowe narazí hned na celé klubko zdánlivě nesouvisejících podezřelých okolností, do cesty se mu připlete pár zlodějů šperků, věštkyně, stejně jako objeví další vraždy a korupci... Jeden z nejlepších detektivních románů klasika americké drsné školy Raymonda Chandlera převedl do filmové podoby režisér Edward Dmytryk. Ten se do diváckého povědomí zapsal především jako vypravěč silných, dramatických příběhů (Vzpoura na lodi Caine, Raintree County, Zlomené kopí, Mladí lvi, Warlock, Pod kopyty stád). Hollywoodský herec Dick Powell byl prvním představitelem Phila Marlowea. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (65)

ladynka 

všechny recenze uživatele

Jde o filmovou adaptaci Chandlerova románu Sbohem, miláčku (Farrewell, My Lovely). Kniha samotná obsahuje několik motivů a zápletek (inspirací byly Chandlerovi jeho rané povídky), které ovšem dohromady v románu působí nesourodě. Ve filmu jsou některá zauzlení osekána (např. poznání Malloye či Amthora) nebo přímo vypuštěna, případně se mění osoba. Děj je tak zhuštěný a je lépe provázán, aniž by ztratil charakteristické chandlerovské znaky, ktéré podtrhuje působivé černobílé ladění se svými stíny, mlhou a geniální halucinační scénou. Jen ten konec.. to opravdu bolelo :-( ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Relatívne komplikovaná a taktiež trochu tuctová zápletka asi nebude tým, čím dnes Murder, my sweet zaujme. Noirový vizuál je aj napriek jasne daným pravidlám spôsobu snímania akousi bezodnou studňou vizuálnych nápadov. V Murder sme svedkami zopár krásnych atmosferických záberov zložených z kombinácie svetla, tieňa a tmy a niekedy sa zmení charakter celej scény v jednej scéne iba vypnutím svetla. Tématicky ma film zaujal nie tým, že chladná femme fatale vládne mužom, ale práve vzájomnými genderovými vzťahmi. Muž nevie, ktorej žene veriť, je podozrievavý voči každej rovnako. Tá lepšia z nich podotkne, že preto nenávidí mužov. V hre je aj otázka vzťahu staršieho muža a mladej ženy a tolerancie nevery ako niečoho prirodzeného. K téme sa tak perfektne hodí aj dočasná Marlowova slepota. "Zrak" sa mu však vráti ešte pred odňatím obväzov okolo hlavy cez poškodené oči. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Dick Powell bohužel opravdu NENÍ Marlowe, protože jediný opravdový Marlowe je pro mě Bogart. Stejně tak osudovým ženám chybí krása a zajímavost, jakou u pořádného noiru očekávám. Na druhou stranu má Murder, My Sweet moc pěknou kameru, obzvlášť hra se stíny je vyloženě lahůdková (třeba když se písmena z nápisu na okně začnou promítat na Marloweovi). 70% ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Vizuálna stránka tohto filmu pre mňa predstavuje jednu z najkrajších sérii "čiernobielych" pohľadníc z milovanej krajiny "film-noir". V správne spletitom príbehu mi drhol akurát predstaviteľ samotného Marlowa - Dick Powell, ktorý svoju úlohu iba "hral" a v jeho kreácii mi tak chýbala skutočná charizma cynického detektíva Marlowovského formátu, ktorú v inom filme pre mňa dokonale vystihol Humprey Bogart. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Dvakrát tě uzemnili pendrekem, škrtili tě, otloukali tě bouchačkou a napumpovali do tebe drog, že vyšiluješ jako cvičená myš. Dokaž, že jsi opravdovej chlap! Zkus si natáhnout kalhoty!" Zbožňuju, když Phil Marlowe mluví sám k sobě. To z něj padají skvělý bonmoty. Na druhou stranu nemám rád, když omdlívá. Obojího jsem si užil do sytosti. Jinak to bylo správně zamotaný a tradičně nebylo nutný čekat na to, až to vyřeší poldové, kteří se tváří, že nejsou poldové. S Marlowem se zkrátka neumím nudit a to ani tentokrát po prodělané plastice obličeje. Jeho obličeje. Já mám pořád svůj. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Jean-Pierre Chartier v kritike uverejnej v periodiku La Révue du cinéma uviedol, že dielo je rýdzi thriller, pri ktorého sledovaní sa divák chveje od strachu a má obavy z neznámeho. Oslavuje i spôsob vyprávania príbehu kde sú Marlowove halucinácie a straty vedomia navodené štylistickými prostriedkami pripomínajúcimi cinéma pur skrz dvojexpozície, rozostrené zábery či nezvyklé uhly kamery. (Biopler)

Reklama

Reklama