Reklama

Reklama

Počas dňa je Arthur Poppington iba prostoduchý stavebný robotník, ale v noci si oblieka elastický kostým a brázdi ulice kriminalitou prežratého veľkomesta ako samozvaný strážca práva zvaný Defendor. Nemá žiadne superschopnosti, jeho zbrane pripomínajú skôr inventár kreslených grotesiek pre deti než sofistikované prostriedky pre boj so zločinom. Niet pochýb, že Arthur je psychicky chorý. Ale v skazenom reálnom svete môže byť naozajstným hrdinom iba cvok. V okruhu jeho známych dominujú len dve osoby - psychiatrička a mladá prostitútka, s ktorou sa spriatelil počas nočného pátrania v uliciach. Ale pozor, nepodceňujme nikoho, najmä nie tých, čo majú permamentné nutkanie konať dobro. Čo ak sa napokon stanú skutočnými hrdinami? (TV Wau)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (486)

genetique 

všechny recenze uživatele

Harrelson seká jednu neobyčajnú rolu za druhou a v každej sa stretávame s postavou, ktorá má netradičný charakter. Sympatickosť k postave sa nedá uprieť, námet je veľmi chytľavý, realistickosť sa v závere trošku vytráca, ale inak bol film natočený veľmi citlivo a precízne. Napínavé, vtipné, miestami dojemné. Presne taká kombinácia sa v takýchto skromných filmoch cení najviac. 80%. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Komu zcela neplánovaně neukápla na samotném konci slza jako hrach, tak to celé vůbec nepochopil. Já vím, proč Woodyho miluji. Je to zlatíčko. Kromě toho, že v té škrabošce byl k zulíbání, tak znovu a opět dokázal, jak neskutečně úžasný herec to je. Není to první drama s komediálním nádechem, které jsem s ním viděla. Tady sice nebylo nic moc extra k smíchu naopak, ale jako Defendor, co měl svého Defendoga, jako takový Forrest Gump byl ve svém vážném a skutečném boji se zločinem tak moc milý, až to bralo dech. Každopádně jsem se zrovna stala součástí čistokrevného dramatu o jednom docela neobyčejném, lidském osudu. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Od superhrdinů přes obyčejného člověka po retarda. Tolik k spletitému vývoji superhrdinského žánru, který před časem uzavřel Defendor. Zlatý věk komiksu spustil ve třicátých letech nezničitelný Superman. Uběhl nějaký čas a nezničitelnost odstavila zpola kacířská, zpola láskyplná dekonstrukce superhrdinského mýtu ve Strážcích. Moore sejmul z hrdinů božský status a přiblížil je lidem, protože kdyby na to přišlo, zařvali by v éře sužované hysterií z atomové války skuteční lidé, ne okostýmované postavičky. Zlom přišel se Spider-Manem, který zavedl rovnítko mezi superhrdinu a obyčejného člověka. Proto nesnáším Spider-Mana, protože Peter Parker není ani spasitelským komplexem postižený excentrický multimilionář, ani smradlavá, ustrašená veš, dnes nazývaná nerd. Je to obyčejný kluk, patnáctiletý středoškolák, jakých najdete ve flísové mikině a nemožné košili po průmkách tisíce. Od teď to šlo s komiksovými hrdiny od desíti k pěti. Jestliže si doposavad vyžadovala funkce superhrdiny vlastnosti o třídu lepší, než jakými disponuje obyčejný člověk, Kick-Ass a Scott Pilgrim navlékl superhrdinský dres lidem o třídu horším, nerdům a třasořitkám. Odčlověčení a přerod k infantilní regresi završil retard Defendor, zrcadlově věrný protějšek Supermana. Hrdinský model zero to hero se otočil, démoni se zmenšili na mechanické hračky, kruh se uzavřel – z Lois Lanové je feťačka a děvka, z Clarka cvok, co má v jedné scéně v pazourech ceduli „slow“, protože je slow a žije ve světě, v němž se z předvčerejšku rodí zítřek, na rozdíl od Clarka, který plive krev v ódě na starou žurnalistickou pravdu, že není nic staršího než včerejší noviny (proto je nesmysl porovnávat kritické studie ze čtvrtletníku Film a doba s deníkařinou, kde se odevzdávají dva texty denně), a ze Supermana se stala přinejmenším srandovní figura z burlesky. Moc jí nepřispívá, že se drží ideálů, ač se jí to postavy ve filmu snaží rozmlouvat. Mohlo by se domyslet, kam dál tenhle vývoj superhrdinského žánru povede. Může být něco méně než retard navlečený do kostýmu? Může - samotný tvůrce retarda, jeho obhájce, komiksový scénárista hrající si na hero boye. Hodně o tom pověděl Resnais v Prozřetelnosti, kde prodělává hořečnatý sen umírající spisovatel. V mnohém tahle dekonstrukce hrdinů a jejich pád připomíná také vztah západní civilizace k Bohu. Na jeho svržení jsme potřebovali bezmála dva tisíce let. U komiksových hrdinů se to odbylo za pár desítek. Ruku v ruce to jde s překotným vývojem společnosti, kde lineární růst přerostl v exponenciální. Na co dřív stačila hodina, na to je třeba dnes minuta. Za pár let to bude sekunda. A pak jen její zlomek. To jen poznámka pro ty, kteří budou zase překvapeni zítřkem. Každopádně, věci jsou v pohybu. A to je vždy dobrá zpráva. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

V domění, že to bude švanda k popukání, jsem si k tomu sedla a čekala, že se budu popadat za břicho. Nestačila jsem se pak divit, jak se u toho nehorázně dojímám a jak celková atmosféra houstne a vážní a nakonec nastoupila depka. Přesto jsem se párkát nahlas zasmála (Kuličky, vosy, útok prakem, mučení citrónovou šťávou a kdesi ke konci ta hláška o koulích), to jen svědčí o mnohostrannosti filmu. Obrovskou výhodou je sám Arthur, který by se snadno mohl stát plochou komickou figurkou, ale naopak je skutečně "lidský". Samozřejmě zásluhou bezchybného stvárnění Woody Harrelsonem, který dokázal, že umí zahrát "pomalejšího" zcela uvěřitelně a hlavně umírněně (narozdíl např. od Václava). K srdci přiroste téměř okamžitě, co se zjeví a mrští hrstí skleněnek. Po něm nejvýraznější je nejspíš Koteas, jehož postava se zmítá mezi směšností a odpudivostí, Kat Dennings je zase hezky neokoukaná. Pět * dávám i pro to, že se jedná o ojedinělou smíchaninu dramatu a komedie na pozadí komiksového superhrdiny (neřekla bych, že se jedná zrovna o parodii). V tomto případě dokonce spíš dramatu, než komedie a konec definitivně zarazí poslední hřebíček do pojmu "komedie". Takových fungujících filmových hybridů je po hříchů málo, o to víc si Defendora vážím a je škoda, že není známější. Rozhodně by si to zasloužil. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Vyšší hodnocení mi nedovolí udělit malý počet gradujících scén, nedá se moc říct že by si film budoval nějaké rychlejší tempo nebo popřípadě chystal půdu pro překvapivý konec. Defendor nepostrádá skvělý nosný nápad a lehce mi přivodil mírné pousmání (hlavně neprůstřelný Defendog na palubní desce), není to ovšem film pro široké publikum. Spíše se jedná o nějakou psychologickou studii jednoho obyčejného človíčka, který si usmyslel že je Superhrdina. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (7)

  • Zákopové pálky jako ta, kterou je vyzbrojen Defendor (Woody Harrelson), se používaly za první světové války na obou stranách fronty. Používaly se převážně při nočních přepadových akcích. Byl to tichý a velmi efektivní způsob, jak zabít nebo zranit nepřítele v zákopech. Obvykle byly vyrobeny ze dřeva s okovaným koncem k maximalizování zranění, používaly se i pálky s nasazeným prázdným granátem nebo pálky s jednou nebo více železnými koulemi, které byly k pálce připevněny řetězem nebo provazem. (Maulincio)
  • Během příprav filmu se uvažovalo o obsazení Ellen Page. Ta si později zahrála ve snímku s podobným tématem Super (2010). (MeanWhile)
  • Okrem narážok na jedného z najznámejších superhrdinov - Supermana a jeho partnerku L. Lane, je vo filme počas jedného vypočúvania spomenutý napríklad aj veľmi známy vyšetrovateľ, a to poručík Columbo. (MikaelSVK)

Související novinky

Fresh Film Fest 2010 v Praze

Fresh Film Fest 2010 v Praze

28.07.2010

Letošní sedmý ročník Mezinárodního festivalu debutů a studentských filmů Fresh Film Fest proběhne od 25. do 29. srpna v Praze, kam se přesunul z Karlových Varů. Pětidenní filmová přehlídka se… (více)

Reklama

Reklama