Reklama

Reklama

Žena bez piana

(festivalový název)
  • Španělsko La mujer sin piano (více)
Trailer

Obsahy(1)

Kamera sleduje čtyřiadvacet hodin herečku Carmen Machi. Ta ztvárňuje ženu v domácnosti, žijící v Madridu počátku 21. století. Film zachycuje každý okamžik její běžné existence, od problémů v domácnosti až po problémy pracovní a sexuální. (Přemek)

Videa (1)

Trailer

Recenze (14)

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Skoro by se chtělo říct, že Jan Budař si vyhledává vágně napsané role, které závisí především na situační komice (kde může zužitkovat svůj talent pro vystižení trapnosti obyčejných okamžiků). Žena bez piána, ve které ztvárňuje vedlejší roli, totiž žádné širší souvislosti o minulosti a charakterech postav nepodává a krom občasných skečů tak vlastně nemá moc čím upoutat. Víme sice, že hlavní hrdinka je v krizi, utíká z domu, ale těžko se dozvíme jaké vnitřní pochody jí k takovému závažnému činu vlastně vedly a v čem by tedy mohl být ústřední konflikt/drama filmu. ()

Jevablo odpad!

všechny recenze uživatele

Viděno ve Varech. Velký sál hotelu Pupp, slavnostní atmosféra, Budař, režisérka a vůbec kdekdo přítomen...a to bylo taky vše, co bylo zajímavé. Film postrádá jakékoli tempo, pokud na jednom záběru aktérka jde po chodníku, tak na dalším znovu jde po chodníku a teprve na třetím někam dojde. Jan Budař zhodnotil film takto: "je to o osamělé ženě v nočním Madridu, která potká polského dělníka a zažije něco úžasného." Pokud je to pravda, pravděpodobně v důsledku střihu byl ten "úžasný" moment nakonec z filmu vyškrtnut, nikde jsem jej nenašel. Film je o ničem v tom nejdrsnějším smyslu slova - děj v něm prostě není, hlavní postavy jsou nezajímavé (Budař má pouze rádobyvtipné poznámky) a na konci filmu všichni končí přesně tam, kde začali. Pokud se tento kousek objeví v české distribuci, pak si dovoluji důrazně varovat a doporučuji se filmu zdaleka vyhnout... ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Žena sice bez piana, ale zato s kufrem. Hodně úsporný snímek (co do výrazu), s pomalým tempem, dlouhými záběry a statickou kamerou. Jinak jde o tragikomedii, která se zpočátku tváří jako skoro čistokrevné drama, avšak to se výrazně mění s nástupem (naprosto odzbrojujícího) Budaře. Pak se vážnější a vtipnější místa střídají. Jinak je to ale v podstatně smutný příběh, ženě se všechno symbolicky zavírá, jeví jako nedostupné (stejně jako lidé) a mění se to (na určitou dobu) jen díky její mini-vzpouře. Rutina, šeď a návrat k „normálu“ na sebe ovšem dlouho čekat nenechají. Závěr mi přišel jako vhodně ukončení, i když já osobně bych to "střihl" u při záběru (na rovněž symbolický) obraz. Silné 4*. „Já jsem Radek. Ale můžeš mi říkat Roberto.“ ()

Ydiot 

všechny recenze uživatele

Celkem chápu, že tohle je film, nad nímž se budou ošklíbat i ostřílení festivaloví návštěvníci. Je totiž nedramatický, nic nevysvětluje, téměř neobsahuje humor, herecké výkony jsou realistické zejména ve zdánlivé podivnosti postav a film není ani vizuálně nijak zvlášť působivý. Navíc si všichni nabalí na Jana Budaře všechny jeho předchozí filmové role. Navzdory tomu byl tenhle naprosto nenápadný snímek mým největším filmovým zážitkem LFŠ 2014. Žena bez piana byla jediným filmem, u něhož mi na LFŠ běhal mráz po zádech a který mě na konci skutečně dojal. Příběh padesátileté ženy, která se na základě zdánlivě malicherného popudu rozhodne opustit svého manžela, bezcílně bloudí nočním Madridem, setká se s podivínským gastarbeiterem, s nímž téměř mlčky posedává po nočních barech, neustále a marně se někam snaží dovolat mobilem a nakonec jen náhoda rozhodne o tom, že se vrátí zpět domů, mi trochu připomněl filmy Akiho Kaurismäkiho. Málomluvné postavy svým chováním i tím, co říkají, neodhalují mnoho z tušené bouře emocí, která v nich probíhá. Snad právě rozpor mezi melancholickým klidem obou protagonistů a jejich chováním, které naprosto mění směřování jejich životů, ve mně zarezonoval. Důvody k našim zásadním životním rozhodnutím totiž někdy mohou být velmi těžko zformulovatelné; stejně těžko zformulovatelné jako důvod, proč film Žena bez piana považuji za skvělý film pro každého, kdo měl někdy (třeba prchavý) pocit, že je vězněm vlastního života. ()

Toj 

všechny recenze uživatele

Zajímavý příklad filmu, který disponuje určitými prvky klasického artového filmu a snad i charakteristické znaky různých evropských tvůrců, ale divák tomu příliš nevěří.. Film jse velmi pomalý, pseudopoetický a vlastně vypovídá o určité vnitřní krizi a úniku z každodenosti.. A přitom to působí jako klišé... A člověk vidí jaku Budař říká datum, kdy naposledy jedl tento druh pokrmu a říká si: "to je TEN prvek, co do podobného filmu přece patří"... Dobrým film nedělá pouze tempo, téma vyprahlosti a komická postava cizince, který vyprahlost naplňuje. Je to i o něčem jiném.... Těžko lze popsat v čem je tento film špatný, zdá se být natočený podle nezávislácké šablony a chybí mu duše... snad se rozpadá a nic nového neříká, ničím nezaujme, nic nezpůsobí, jenom prostě existuje... ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Javier Rebollo získal Striebornú mušľu za réžiu na MFF v San Sebastiane 2009. [Zdroj: Artfilm] (imro)
  • Do role svérázného Radka byl obsazen český herec a hudebník Jan Budař. [Zdroj: MFF Karlovy Vary] (POMO)

Reklama

Reklama