poster

Král New Yorku

  • USA

    King of New York

  • Velká Británie

    King of New York

Krimi / Drama / Thriller

Itálie / USA / Velká Británie, 1990, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gary
    *****

    "Well, it's a tough job, but somebody's got to do it." CHRISTOPHER WALKEN panuje New Yorku suverénně a s přehledem. Narodil se pro tyhle role a vy mu to musíte žrát, i kdybyste nechtěli. Nečekal jsem, že by ze sebe Ferrara mohl dostat tak skvělý film s úžasnými dialogy, akcí a postavami. Nikdo tady není za blbečka. Drsné jsou nejen gangy a bossové, ale taky poldové v podání Carusa, Snipese a Arga. Prostě opomíjený nářez, kterému nic neschází, nikdo se s ničím nemazlí a všechno se řeší se zbraní v ruce. Násilí, zbraně, drogy, sex a moc + snad nejlepší role Laurence Fishburnea. Bez okolků jdu zařadit tenhle film do mé TOP 10 !(13.5.2009)

  • J.Connor
    ***

    KNY je určitě zajímavý a jeho sledování není ztrátou času už kvůli vynikajícímu Walkenovi, ale jako celek je film poněkud nevyrovnaný, když střídá působivé scény a originální zápletky s těmi fádními, které můžeme vidět v každé kriminálce. Holt Ferrara není Scorsese, ale snahu oceňuji. Je vidět, že Abel má zkušenosti s látkovou výměnou, protože daleko nejefektivněji na mě působily scény dekadence, šňupání a tanečků. Velmi zajímavej je i soundtrack, na kterém se představí legendy gansta rapu typu Schoolyho D a dalších. Ne nelekejte se, tohle není žádný hiphop a R&B tak, jak ho známe dnes. Nakonec jen noticku, že u nás vydala v prehistorii VHS firma Q film, které se to asi nějak dramaturgicky zatoulalo, protože obvykle český trh zásobovala taliánským trashem typu 2019: Fireflash, Blastfighter a dalšími.(24.5.2009)

  • lamps
    ****

    Jedna z nejpoctivějších čistokrevných žánrovek- výtečně obsazená, suverénně zrežírovaná a zatěžkaná podezřele vysokým počtem mrtvol na každých deset minut příběhu. Christopher Walken je v roli bezcitného gangstera dokonalý, viditelně si užívá každé gesto i výstřel a jenom mi potvrdil, že patří dlouhodobě k nejpodceňovanějším americkým hercům. Jeho tanečky na hip-hop, jeho výraz, když někoho posílá k Pánu....., to jsou nejen kultovní momenty, ale i příklady nedoceněného hereckého mistrovství. Ale King of New York není jen o Walkenovi- bez něj by sice pravda nebyl ničím, ale pořád je tu ještě maniak Fishburne, co si k snídani dává celou nabídku od McDonaldu, zrzavý poliš Caruso, skvělé přestřelky a jedna povinná automobilová honička. Tedy něco, co už dnes nikdo netočí. 75%(15.8.2013)

  • Superpero
    ****

    Naprostá herecká přirozenost (čti mistrovství) všech zůčastněných v kombinaci s nekompromisností a nekorektností dělá z tohohle filmu velmi solidní záležitost. Christopher Walken tam furt paří na hip hop a Laurence Fishburne je mírně řečeno maniakální. Navíc je tam i dost akce, která slouží jako odreagování od špinavého New Yorku. Líbilo se mi, že se kouknem do soukromí nejen Walkenově bandě ale i policajtům. Prostě filmová libůstka.(29.4.2010)

  • dr.horrible
    ****

    Ferrrara je rozporuplný režisér.Postavil svoju kariéru na rape and revenge, filmoch o drogách a rôznych druhoch expolitácie a minimálne v zámorí sa teší pomerne obstojnej fanúškovskej základni.Ibaže jeho filmy majú strašne kolísavú kvalitu; Raz sa mu napríklad podarí natočiť vynikajúce sci-fi (Lupiči tiel), ktoré aspoň čo do depresie prekoná aj originál (resp. prvú adaptáciu); inokedy sa doslova strápni umelecky mieneným pseudohororom, plným filozofujúcich upírov a feťákov (Závislosť; a tých artových pokusov bolo viac; 4:44 alebo Lovci mozgov...).A potom je tu ešte jeho najslávnejší Driller Killer, z ktorého som raz videl asi pätnásť minút - výsledok; presne toho druhu amatérskej nadšenosti čo nemám rád, čo ma takmer vždy sklame a ktorý som (vzhľadom nato že nepotrebujem pozerať každý film; istou veľmi veľmi úzkou diváckou skupinou označovaný za kult) automaticky vypol a zmazal.Byť to robím len zriedka. King of New York je tiež zvláštny film, ale v inom zmysle.Abel si odpustil svoje experimenty, no zároveň je jeho výtvor typickým čiernym koňom, oscilujúcim medzi žánrami a zabehnutými žánrovými postupmi.A dopredu hovorím, že melanchóliu talianských evergreenov (ani vlastne nič - ani vzdialene podobné akýmkoľvek Scorseseovským trademarkom), teda rozhodne nečakajte. V mafiánskych filmoch, z pravidla existujú iba dva druhy réžijného prístupu a od nich sa odvíja aj spôsob narácie: Buď je klaďas policajt, alebo gangster.Ferrara sa snaží zostať niekde medzi.V jednej scéne nám ukazuje Laurenca Fishburna (vtedy ešte Larryho Fishburna), ako bez mihnutia oka postrieľa partiu konkurenčných priekupníkov; a v druhej už, z drogových peňazí prispieva deťom "nech majú všetko čo potrebujú". Ikonizovanie Walkenovho "narkobarona" musí pripomenúť DePalmu a k tomu plus; vidíme príbeh aj z druhej strany, zároveň s dôrazom na sympatie k postavám (takmer doslova ako v Chobotnici) ktoré po ňom idú (niekoľkominútová scéna zo svatby jedného z policajtov, neskôr končiaceho ale hodne nepríjemnou smrťou).A tie postavy sú horlivé, až to bolí.Až tak, ako keby niekto natočil Francúzsku spojku, rozprávanú z pohľadu Fernanda Reya. Ferrarov film za všetkými týmito klasikami (kvalitatívne) značne zaostáva, stále je tam ale niečo - akási béčková údernosť - niečo čo jeho film robí akčnejším a unikajúcim realite a pritom tak cool, až to stojí zato.Rap, depresia, temnota prestupujúca každým záberom (v spojení s modrými filtrami), takmer absolútne eliminujúca denné svetlo.Konieckoncov; svoj pôvod by sa pán režisér márne snažil zakryť.Niekto je zastrelený, ale jeho priestupok bol závažný, tak schytá pár guliek ešte jeho mŕtvola.A nahotinky tiež vidíme častejšie, než by si to príbeh žiadal. Vo výsledku je King of New York vydarený snímok, avšak - pre milovníkov mafiánskych opusov - pravdepodobne príliš dekadentný.Možno preto ho u nás takmer nikto nepozná.Rovnako ako Malú Odessu(10.3.2013)

  • - Na filmovém festivalu v New Yorku mnoho diváků ospouštělo projekci filmu. Jako důvod většina uvedla, že film je ohavnost. Druhý promítací den byli Laurence Fisburne a Nicholas St. John vypískáni z pódia. (Terva)

  • - Bojan Bazelli soutěžil o cenu Independent Spirit v kategorii nejlepší kamera. (Terva)

  • - Abel Ferrara řekl, že Donald Trump jakožto majitel hotelu Plaza dovolil štábu natáčet v útrobách hotelu pod podmínkou, že Christopher Walken (Frank White) zapózuje na fotografii po boku jeho tehdejší ženy Ivany Trump, která je Walkenova velká fanynka. (Punisher)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace