poster

Král New Yorku

  • USA

    King of New York

  • Velká Británie

    King of New York

Krimi / Drama / Thriller

Itálie / USA / Velká Británie, 1990, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ****

    Jedna z nejpoctivějších čistokrevných žánrovek- výtečně obsazená, suverénně zrežírovaná a zatěžkaná podezřele vysokým počtem mrtvol na každých deset minut příběhu. Christopher Walken je v roli bezcitného gangstera dokonalý, viditelně si užívá každé gesto i výstřel a jenom mi potvrdil, že patří dlouhodobě k nejpodceňovanějším americkým hercům. Jeho tanečky na hip-hop, jeho výraz, když někoho posílá k Pánu....., to jsou nejen kultovní momenty, ale i příklady nedoceněného hereckého mistrovství. Ale King of New York není jen o Walkenovi- bez něj by sice pravda nebyl ničím, ale pořád je tu ještě maniak Fishburne, co si k snídani dává celou nabídku od McDonaldu, zrzavý poliš Caruso, skvělé přestřelky a jedna povinná automobilová honička. Tedy něco, co už dnes nikdo netočí. 75%(15.8.2013)

  • dr.horrible
    ****

    Ferrrara je rozporuplný režisér.Postavil svoju kariéru na rape and revenge, filmoch o drogách a rôznych druhoch expolitácie a minimálne v zámorí sa teší pomerne obstojnej fanúškovskej základni.Ibaže jeho filmy majú strašne kolísavú kvalitu; Raz sa mu napríklad podarí natočiť vynikajúce sci-fi (Lupiči tiel), ktoré aspoň čo do depresie prekoná aj originál (resp. prvú adaptáciu); inokedy sa doslova strápni umelecky mieneným pseudohororom, plným filozofujúcich upírov a feťákov (Závislosť; a tých artových pokusov bolo viac; 4:44 alebo Lovci mozgov...).A potom je tu ešte jeho najslávnejší Driller Killer, z ktorého som raz videl asi pätnásť minút - výsledok; presne toho druhu amatérskej nadšenosti čo nemám rád, čo ma takmer vždy sklame a ktorý som (vzhľadom nato že nepotrebujem pozerať každý film; istou veľmi veľmi úzkou diváckou skupinou označovaný za kult) automaticky vypol a zmazal.Byť to robím len zriedka. King of New York je tiež zvláštny film, ale v inom zmysle.Abel si odpustil svoje experimenty, no zároveň je jeho výtvor typickým čiernym koňom, oscilujúcim medzi žánrami a zabehnutými žánrovými postupmi.A dopredu hovorím, že melanchóliu talianských evergreenov (ani vlastne nič - ani vzdialene podobné akýmkoľvek Scorseseovským trademarkom), teda rozhodne nečakajte. V mafiánskych filmoch, z pravidla existujú iba dva druhy réžijného prístupu a od nich sa odvíja aj spôsob narácie: Buď je klaďas policajt, alebo gangster.Ferrara sa snaží zostať niekde medzi.V jednej scéne nám ukazuje Laurenca Fishburna (vtedy ešte Larryho Fishburna), ako bez mihnutia oka postrieľa partiu konkurenčných priekupníkov; a v druhej už, z drogových peňazí prispieva deťom "nech majú všetko čo potrebujú". Ikonizovanie Walkenovho "narkobarona" musí pripomenúť DePalmu a k tomu plus; vidíme príbeh aj z druhej strany, zároveň s dôrazom na sympatie k postavám (takmer doslova ako v Chobotnici) ktoré po ňom idú (niekoľkominútová scéna zo svatby jedného z policajtov, neskôr končiaceho ale hodne nepríjemnou smrťou).A tie postavy sú horlivé, až to bolí.Až tak, ako keby niekto natočil Francúzsku spojku, rozprávanú z pohľadu Fernanda Reya. Ferrarov film za všetkými týmito klasikami (kvalitatívne) značne zaostáva, stále je tam ale niečo - akási béčková údernosť - niečo čo jeho film robí akčnejším a unikajúcim realite a pritom tak cool, až to stojí zato.Rap, depresia, temnota prestupujúca každým záberom (v spojení s modrými filtrami), takmer absolútne eliminujúca denné svetlo.Konieckoncov; svoj pôvod by sa pán režisér márne snažil zakryť.Niekto je zastrelený, ale jeho priestupok bol závažný, tak schytá pár guliek ešte jeho mŕtvola.A nahotinky tiež vidíme častejšie, než by si to príbeh žiadal. Vo výsledku je King of New York vydarený snímok, avšak - pre milovníkov mafiánskych opusov - pravdepodobne príliš dekadentný.Možno preto ho u nás takmer nikto nepozná.Rovnako ako Malú Odessu(10.3.2013)

  • Vampireman
    ****

    Melancholický a temný příběh drogového krále v super podání Christophera Walkena, nesoucí se v duchu starých krimi. Na tuto nízkorozpočtovou záležitost se slušně kouká, nechybí nějaká ta automobilová honička a když někdo někoho zastřelí, vystříkne spousta krve, čímž pro mě byla dosažena větší autentičnost zabití než v jiných gangsterkách. 3,5*.(14.8.2008)

  • J.Connor
    ***

    KNY je určitě zajímavý a jeho sledování není ztrátou času už kvůli vynikajícímu Walkenovi, ale jako celek je film poněkud nevyrovnaný, když střídá působivé scény a originální zápletky s těmi fádními, které můžeme vidět v každé kriminálce. Holt Ferrara není Scorsese, ale snahu oceňuji. Je vidět, že Abel má zkušenosti s látkovou výměnou, protože daleko nejefektivněji na mě působily scény dekadence, šňupání a tanečků. Velmi zajímavej je i soundtrack, na kterém se představí legendy gansta rapu typu Schoolyho D a dalších. Ne nelekejte se, tohle není žádný hiphop a R&B tak, jak ho známe dnes. Nakonec jen noticku, že u nás vydala v prehistorii VHS firma Q film, které se to asi nějak dramaturgicky zatoulalo, protože obvykle český trh zásobovala taliánským trashem typu 2019: Fireflash, Blastfighter a dalšími.(24.5.2009)

  • Rob Roy
    ****

    První film od Ferrary a podle toho co jsem viděl si myslím, že nejde jen o rutinéra exploitationu (jeho domovský žánr), ale minimálně v tomhle filmu i o schopného režiséra (King Of New York je prý jeho nejambicióznější film), který dokáže budovat náladu scény a vést herce. Z hlavy si nepamatuju nějakou lepší Walkenovu roli, ale až ho uvidíte předvádět tanečky v rytmu hip-hopu a nebude vůbec směšný, ale kurevsky cool, tak pochopíte. Zatraceně stylová záležitost. P.S. Tenhle film obsahuje vůbec nejvíc rajcovní scénu v metru jakou jsem kdy viděl, no je fakt že jsem jich moc neviděl :)(26.11.2008)

  • - Když v jedné scén dojednává Joey Dalesio (Paul Calderon) v kině schůzku s čínskou mafií, na plátně se promítá film Upír Nosferatu z roku 1922. (Punisher)

  • - Vězení, ze kterého je Frank White (Christopher Walken) propuštěn, je nápravné zařízení Sing Sing s maximální ostrahou asi 50 km od New Yorku. (Punisher)

  • - Na italském Mystfestu získal Abel Ferrara cenu za nejlepší režii. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace