Reklama

Reklama

Auto*Mat

  • angličtina Auto*mate
všechny plakáty
Trailer 2

VOD (1)

Obsahy(1)

Ovládáme město nebo město ovládá nás? Stáváme se automaty? Je pražský primátor spíše cyklista nebo populista? Jedeme v tom všichni? Inspirující, emotivní a vtipný dokumentární příběh režiséra Martina Marečka hledá hravým způsobem odpovědi na otázky související s životem ve městě, civilizací v pohybu a dobrodružnou cestou ke změně. Osobní příběh režiséra a jeho pokusu proměnit město kolem sebe. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (60)

Bohemák 

všechny recenze uživatele

Těžko to nazývat jenom dokumentem. Spíše se jedná o velmi trpělivou (a asi i trochu únavnou) sebeironizující provokaci, která nutí zamyslet se nad motorismem v Praze. A jak je i na zdejších komentářích vidět, potrefené "za-každou-cenu-i-do-kina-autem" husy se vždycky ozvou (a pochopitelně ve velmi primitivním a vulgárním duchu, jak je pro ně typické). ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Nevím, co je na téhle kravině "experimentálního" (?!), každopádně v klasifikaci žánru chybí termín "komedie"! Pokrytecká blbučká komedie... °-| . . . Jojojo, veřejnoprávní >rebelové< coby "Auto*Matické" >trendopatické< opičky producírující se stádu do výše přidělených grantů, to je ta zde v pseudodokumentu rádobymoorovského ražení prezentovaná >opi časná pseudobčanská< společnost dneška. Ano, dnes jsou úžasní, tihle konstruktivně naladění protekční chlapci ze Stolice (a jejich uníkané inťošky, povětšinou v trendy brylkách, ekologicky kojící někde lavičkách na Pavláku nebo na Karláku...) - co však za pár let, až čas uzraje, se díky tatínkům atd. promrdají do funkcí a pozic (nejlépe na eráru, že...), rádi ještě zločincům typu blba B. (zábavné sledovat jeho úšklebky a pohrdání, protože ON VÍ, že celé je to jen šaškárna pseudoaktivistů ve stylu "koho necháme hrát, nezlobí" do výše oněch grantů...) prolezou kaďák do vejšky, koupí svým tloustnoucím hysterkám (pokud se dávno nerozvedou, protože ty šmudly stejně nakonec vybodnou se samy na téma "ekologicky" a protlačí to obligátní "ekonomicky" - a vsaďte boty!) ty druhé až třetí auťáky do rodiny na denní nákupy a sami ve svém ekofroudu zajedou si s důležitými pány na ekogolf, případně prohnat penis na tenis... °-/ . . . A tenhle filmek jako matérie konkrétně? Formou i obsahem nic než nicotný opruz, krindy pindy z bryndy a nuda beze smyslu - cool z hoven, jářku jak říkám - do výše grantu... - - - P.S. Ani mě nepřekvapuje zase jednou účast čudláka Víti Klusáka. Super děcka, třeba si jednou začnu vyrábět časosběrný dokument o těch >vášich ďélech< a jednou vám ho otřu o ty vaše drzé tlamky... - - - P.P.S. Nejsem majitelem ni pravidelným uživatelem žádného vozu a narozdíl od protekčních smradů jsem si jist, že z principů svého bytí zanechávám nejmenší možnou ekologickou stopu. Někdo holt jen tak nějak žgryndá (navíc vpodstatě za prachy těch, koho jakože tak kritizuje - tomu říkám dokonalá korupce kultury a veřejného dění v praxi - a dnes už oblblé stádo tomu všemu za potlesku sedá na lep!), někdo holt prostě nějak žije... Howgh. - - - P.P.P.S. Memento mori Sráčů Zelenáčů!!! Ejhle je, když se dostali k lizu - a tak dál... °-[.. - - - - - (Poprvé viděno 14.7.2011 na >pseudomatickém prostoru< , hodnocení 424., komentář zde jako třiatřicátý - 14.7.2011) ()

Reklama

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Pražská dopravní situace rozhodně není téma, se kterým bych chtěla strávit třeba jen tuhle hodinu a půl svého života. Očima Martina Marečka se ovšem pražská auta, silnice, tunely, nepřístupná radnice, realističtí automobiloví prodejci, aktivní cyklisti, angažovaní ochránci prostředí a všichni, kterých se tohle téma jakkoliv dotýká stávají atraktivní podívanou, jež nutí diváka udělat si na problém vlastní názor. Originální koncepce, experimentální střih i kamera a zábavné animace nejen baví, ale zároveň každé situaci individuální hloubku a podtrhnou nadhled celého vyprávění. Přítomnost všudypřítomného Víta Klusáka a dalších osobností, kterým spousta fenoménů dnešní doby není lhostejná navíc stimuluje Marečkovo nadšení pro celý problém a nutí jej dívat se na věci ze všech možných perspektiv. Doufejme, že tento velmi podařený dokument inspiruje k podobným počinům i mnohé režisérovy nadějné studenty... ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Výborný dokument popisující jeden z fenoménů dneška... činnost a vývoj jednoho občanského sdružení bojujícího proti automobilové dopravě v Praze od samotných "přestupkových" začátků, kdy šlo mnohdy o život, až po masové akce a boje na pražském zastupitelstvu. Přestože lze dokumentu snadno vytknout subjektivitu pohledu na řešený problém, myslím, že vzhledem k rozsahu problému a přístupu některých politiků, stavařů či řidičů to vůbec není na škodu. Extrém vždy vyvolá opačný extrém, teprve poté lze najít smířlivou objektivní střední cestu. Mimo to na dokumentu také oceňuji krásné, možná i necílené zobrazení několika tváří Pavla Béma. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

S Auto*Matem jsem se kdysi jako cyklista nedohodl na spolupráci a byl jsem na něj naštvaný. Jedné jejich cyklojízdy Prahou jsem se zúčastnil s večerním výborným koncertem Trabandu v Arše. Po 11 letech od natočení dokumentu mají zásluhu na vybudování některých cykloztezek. Po Praze se nyní na kole prakticky nedá jezdit, protože neuvěřitelně přibylo aut a agresivity mladých řidičů. Loni jsem to zkoušel opět dva měsíce. Na předměstí, kde bydlím je v postranních ulicích provoz jak dříve na hlavní třídě. Řidiči všude vozí i své děti. Výsledkem je u dětí obezita, respirační nemoci, alergie apod. Roztrhl se pytel s rakovinami. Byl jsem loni na kole v Berlíně a tam je to ráj pro cyklisty. Proto tam mnoho lidí jezdí na kole. V Česku se podařilo snížit emise síry , ale prudce vzrostly emise dusičňanů právě z aut. Nejvíce si cením cyklostezky pražských Vršovic kolem Bohemky a Botiče Nuslemi až k Vltavě. Tam začíná cyklostezka na Karlštejn a dál. V dokumentu mě pobavil chlápek, který propagoval navykání na pražské ovzduší dětí "přežijí ti nejsilnější". Přínos Auto*Matu vidím v osvětě, vyvíjení tlaku na politiky v čehož výsledky začal rozmach cyklistiky Pražáků mimo Prahu v přírodě. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení dokumentu trvalo 6 let. (Kamkon)
  • Cena: 13. MFDF Jihlava 2009: Cena diváků. [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama