Reklama

Reklama

VOD (1)

Psychiatr Pavel Josek se těší uznání nejen ve své profesi, ale i v širší společnosti. Je totiž bývalým disidentem, signatářem Charty 77, který po boku své ženy snášel šikanování ze strany komunistické Státní bezpečnosti. Nyní se chystá převzít Cenu paměti národa a poskytuje rozhovory do dokumentárního filmu. Jeho zeť Luděk, jenž na dokumentu pracuje jako zvukař, se v rodině cítí jako méněcenný. Proto jej nenechá chladným Joskova složka z estébáckého archivu, kterou jeho kolegové získají. Vyplývá z ní, že Josek počátkem sedmdesátých let naopak s StB spolupracoval. Jako mladý psychiatr donášel na nadějného sochaře Bořka, který byl jeho sokem v lásce a který se nakonec nechal vyštvat z rodné země. Pro všechny členy Joskovy rodiny, včetně těch, kteří v inkriminované době nebyli na světě, tak nastává těžké období. Tím spíše, že každý má svůj úhel pohledu na to, co se odehrálo. Své k tomu může povědět i bývalý pracovník StB Kafka, jenž měl kdysi oba mladé muže na starosti a nyní si užívá klidného důchodu… (Česká televize)

(více)

Recenze (746)

Luqi 

všechny recenze uživatele

Je dobré, že sa natočil takýto film už len preto, že pripomína niečo, na čo už mnohý zabudli alebo pred tým zatvárajú oči .............. Jarchovský a Hřebejk si naložili veľké sústo, s takýmto námetom bolo treba zaobchádzať opatrne a na to si evidentne dali pozor. Oni tu našťastie zo seba nerobia sudcu. Ono realita nie je totiž nikdy čiernobiela..............Čo sa týka scenára, ten je prepracovaný tak akurát. Veľmi dobre tam sadol motív natáčania dokumentu. Umožnilo to zaujímavé konfrontácie a to bez akýchkoľvek prepojení. Jednoducho strih a hotovo............... K hercom: priznám, že od Hubu a Kratochíla som čakal trošku viac. Kratochvíl nie je herec, ale ako diváka ma to nezaujíma. Huba sa síce nestratil, ale u neho som zvyknutý na nadštandard. Naopak, veľmi potešil Chudík a Kolářová............. ()

Siriuss 

všechny recenze uživatele

"Nikdo nikoho nemučil !! Prostě šlo o práci s informacemi, který jste si museli umět opatřit." - Na velmi citlivé téma, Hřebejk u mě opět boduje - jen tak dál !!! ()

garp7 

všechny recenze uživatele

Hřebejka už pár let vynechávám - naposledy se mi od něj líbilo Pupendo. Na Kawasakiho růži jsem chtěl jít kvůli Daniele Kolářové - a ta ve filmu předvedla podle očekávání výborný výkon. Překvapil mě ale Ladislav Chudík ve vedlejší roli - jeho "pokojné" vyprávění o praktikách StB v sobě mělo ohromnou sílu. Občas by možná neškodilo posílat takové persony předčasně "do důchodu"... :-) Naopak nejmíň mě ve filmu bavil Milan Mikulčík - přesto, že na první pohled působí přirozeně, tak ve filmu to byl jeden velký afekt... ()

gonga 

všechny recenze uživatele

Přistupoval jsem se skepsí a odcházím nadšen. Hereckými výkony všech, věrohodností postav, obrazy, výtečně zvolenou hudbou, tento film se povedl. ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Návrat k Musíme si pomáhat. Je tu však velké ALE! Námět je bezesporu silný, avšak tradiční duo si opět neodpustilo své poklesky:1 kýčovitý a slzopudný klavír při Hřebejkových tesklivých videoklipech (použito i v Krásce v nesnázích) , který u diváka, jež má hranice patosu nastavené jidne než já, jistě funguje, ale věřím tomu, že mnoha divákům kazí zářitek. Smutek se dá přece sdělit i rafinovaněji. 2. Nesympatická postava nevěřníka.Proč nemohl být manžel obyčejnej chlap, který má milenku a komplex z otce své drahé? Proč to musí být taková karikaturní figurka šustící papírem? 3. Poslední vada už je menšího charakteru. Je to omšelost způsobu narace: Záběr na manželku a pak na bloncku, aby každému hned došlo, kdo je milenkou. Při příjezdu dcery do Švédska(?) je potřeba ihned řící dojemnou story Japoníčka, který přestal malovat obrazy, aby ihned každému došlo, co se stane. Místy je zkrátka způsob vyprávění příliš primitivní a podrobující se vkusu mainstreamového diváka. Není to škoda, natočit film, který stojí přesně na hranici mezi uměním a spotřebním zbožím? Otázkou je zda Hřebek umí točit filmy pro náročného diváka, nebo zda jej k tomu nutí producenti a snaha o udržení návštěvnosti. I přes všechny výhrady je to film, který vás zasáhne. 70procent. ()

ricardocz 

všechny recenze uživatele

Toto téma je dnes více než aktuální a objektivně ukazuje že je vždy několik verzí jedné historky a z čím více pohledů člověk vidí do problému tím méně má tendence předujatě odsuzovat. Výborný konec, kde bylo řečeno vše, ale zároveň je otevřen. Podle mě jeden z nejpůsobivějších českých filmů poslední dekády. Jedním z důvodů proč nedávám 5* je, že film ožil a začal být zajímavým až někdy v půlce, když se na plátně objevil výborně hrající pan Chudík. ()

Miloš 

všechny recenze uživatele

Ve společné tvorbě Hřebejka a Jarchovského je motiv národního kolaboranství s vládnoucími režimy typickým rodinným kostlivcem ve skříni. Teprve pro Kawasakiho růži je tato drobná neřest využita coby hlavní modelová situace dramatu ze současnosti. Slabší scénář a o málo silnější režie viníky zas a znovu vnímá jako oběti mocenské manipulace a omlouvá je, protože "studánka je plná krve a každý u ní jednou stál". ()

elisheva 

všechny recenze uživatele

Myslím, že už bylo všechno řečeno, vyzvedla bych ale znovu výkony Ladislava Chudíka a hlavně Martina Huby (po tom jeho závěrečném proslovu sem měla hodně o čem přemýšlet). ()

TomasKotlant 

všechny recenze uživatele

I přes příšerný trailer, který mě málem odradil, byl film docela dobrý. Nabízí zajímavý pohled do nedávné minulosti, který je navíc zajímavě pojat jako dokument ve filmu. Dialogy jsou místy krásně filozofické, místy vtipné a místy přehnané, trapné a klišoidní. Celkový dojem výrazně zvednula postava Bořka, který ač se nezdál podle popisu jako moc silný člověk, působí v reálu velmi vyrovnaně a současně mu to, co je ve spisech napsáno bez problémů uvěříte. Skvěle napsaná a zejména výborně zahraná postava - smekám pane Kratochvíle a ještě více smekám, když zjišťuji, že to byla vaše první role. Zbytek už se s ním tak nějak veze, jenom manžel Lucie mi přišel trochu mimo, neboť jsem nějak nepochopil logiku jeho chování, protože náznaky žárlivosti na Lucčina otce byly nedostatečně silné. Kolísavost filmu mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami nakonec rozhodla závěrečná cigaretová scéna. *** Ve zkratce: Člověk by se měl řídit instinkty, protože duše sídlí v břiše. (Pardubické letní kino 2010) ()

Wawer 

všechny recenze uživatele

Škoda promarněné příležitosti, mohl to být nejlepší porevoluční film vůbec, takhle je z toho "jen" nabitý herecký koncert v silném dramatu o vypořádávání s minulostí a svědomím. Hřebejkovi polodokumentární styl nesvědčí. Jeho vize byla zajímavá, ale bohužel se mu příběh rozmělnil mezi prsty. Stala se z něj směsice silných scén, ať už zpovědí nebo konfrontací jednotlivých postav. Kawasakiho růži chybí celistvost formy, kterou měl třeba Frost/Nixon ()

HouseMK 

všechny recenze uživatele

Po velmi dlouhé době český snímek, který mě posadil na zadek, ačkoli jsem na něm už seděl! To co nejdřív vypadá jako drama o rodinných vztazích získá nečekanou hloubu a přechází do roviny svědomí národa. Korunu všemu nasazují výborné herecké výkony Daniely Kolářové, Lenky Vlasákové a Martina Huby, ale i neznámého a svérázného Antonína Kratochvíla a ztělesněné zlo v podobě "primáře Sovy". Spousta z nás ty léta nezažila, nebo aspon ne tak, jako postavy v tomto filmu. Přesto si myslím, že shlédnutím tohoto filmu mnozí nahlédnou a snad i pochopí. A bude to pochopení mrazivé. ()

melloun 

všechny recenze uživatele

Kawasakiho růže není bez chyb. Dotýká se stokrát ohraného témata, tentokrát alespoň z trochu jiného úhlu pohledu. Ze začátku trpí dějovou roztříštěností a na rozřešení některých příběhových linií se později už nedostane. To mi zase až tolik nevadilo, protože je tu opravdu krásný konec, za který jsem moc rád. Po delší době český film, který si ode mě zaslouží pět hvězd. ()

kesty 

všechny recenze uživatele

dlho to vyzeralo na tri, niekedy príšerné nereálne dialógy, herecký prejav, nelogické správanie (scéna so scrabble a HOP, wtf ?!, alebo panika manžela keď jeho žena omylom rozkusne pohár - prečo ?!), ale Huba, Chudík, Kratochvíl a sám Kawasaki to od druhej polovice vytiahli na styri, tak isto réžia a scenár...škoda tej prvej polovice, na ktorú sa hneď zabudne, pretože druhá ju valcuje...inak hudba skvelá a kamera miestami tiež! ()

chelsea17 

všechny recenze uživatele

Tohle jde asi mimo mě. Už dlouho se mi nestalo, abych nepoznal o co ve filmu jde. Snad do poloviny jsem jaksi netušil, kam se to ubírá a proč. Možná je chyba u mě, možná ne. Každopádně se mi to vůbec nelíbilo ... ()

KKain 

všechny recenze uživatele

Roztahané drama plné nesympatických postav, občas příliš zkratkovité (zbytečně), občas se naopak některým scénám věnuje až příliš. Hluché a nedotažené dějové linie a to, že z jediné sympatické postavy na konci udělají největší svini, pak zcela završuje zklamání, jakým pro mě tento film byl. 1* ()

Mallinali 

všechny recenze uživatele

Skvělý film po všech stránkách. Ale až tak od 30 minuty. To předtím patřilo k nejtrapnějším scénám českého filmu a nevypnul jsem to jenom z vrozené lennosti a vyšší střední třídě opilosti. Naštěstí. ()

Související novinky

Evropské filmové ceny

Evropské filmové ceny

10.05.2017

Od roku 1988 uděluje evropská filmová akademie filmové ceny pro evropskou kinematografii. Původně se ocenění jmenovalo Cena Felix a od roku 1997 bylo přejmenováno na Evropské filmové ceny. Udílení… (více)

Ladislav Chudík 1924 - 2015

Ladislav Chudík 1924 - 2015

29.06.2015

Po těžké nemoci ve věku 91 let zemřel v bratislavské nemocnici herec Ladislav Chudík. Syn hutnického mistra projevoval zálibu v recitaci a herectví již na gymnáziu a později v ochotnickém kroužku.… (více)

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama