Reklama

Reklama

Lovci mozků

  • USA New Rose Hotel (více)

Obsahy(1)

Fox (Walken) a X (Dafoe) vymyslí vrcholný kšeft svých životů. Za sto miliónů dolarů přetáhnou geniálního vědce Hiroshiho (Yoshitaka Amano) z korporace Maas, s níž má Fox nevyřízené účty, pro korporaci Hosaka. Na co však zlákat muže topícího se v luxusu, přízni dam a společenském úspěchu? Najímají luxusní prostitutku Sandii (Argento), jejímž úkolem je vědce svést a přimět ho se do ní beznadějně zamilovat. (J.Connor)

(více)

Recenze (15)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

I když jsem tedy pořádně nepochopil, jak to vlastně skončilo a posledních cca 20-25 minut je jen sekvence flashbacků z toho, co již bylo ukázáno (ale má to svou logiku), celkově se mi pojetí celého filmu líbilo. Výborný Christopher Walken (určitě jedna z jeho nejlepších rolí), skvělá Asia Argento (kvůli téhle ženě bych bych ochoten postavit se doprostřed Teheránu s cedulí s nápisem, že Alláh je buzerant nebo doprostřed Tel Avivu s nápisem, že holocaust byl v pohodě), zajímavá zápletka, výborné dialogy.... Asi to nesedne každému, ale je to pozoruhodný, zajímavý a netuctový film mimo jiné o tom, že samotný lidský život jako takový, jeho povaha a podstata, už v dnešní době v podstatě vůbec nic neznamená. Zdejších 38% je čistý výsměch. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Bože můj, hrozně specifický film a pokud nepřistoupíte na jeho hru se stíny během prvních deseti minut, tak Vás bude vysloveně srát. Já nemůžu říct, že by mě sral. Naopak mě docela zaujal tím, jak je film víceméně jiný než bych čekal. Je až překvapivě originální a herci tomu dost pomáhají. Asia Argento se nakonec vybarví a Christopher s Willemem také nebudou pozadu. Co se týče sci-fi je tohle určitě zajímavé překvapení. ()

Reklama

d-corso 

všechny recenze uživatele

Po uvedení na festivalu v Benátkách se většina kritiků i diváků shodla na tom, že Ferrara to tentokrát s kokainem už opravdu poněkud přehnal. Film ovšem spíše než kokainovou turbojízdu připomíná halucinogenní trip-zachovalá torza Gibsonovy povídky jsou podrobena režisérově a kameramanově umu, ale často i libovůli a hereckému triu Dafoe, Walken, Argento. ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Velmi, velmi zvláštní snímek, jenž nakonec z protekce vůči zúčastněným trochu nadhodnotím. Již na začátku nám Walken sdělí své motto: "Na chlupu z k**dy utáhneš i válečnou loď "a přesně kolem tohohle tématu se příběh točí. Sympatické je Ferrarovo civilní pojetí cyberpunkového tématu, je tu většina CP fetišů (přetechnizování, chlad, japonské motivy, nebe barvy vypnutého monitoru, hotel z kapslí aj.), ale celek nepůsobí nijak fantaskně, naopak. Abelův starej dobrej kémo Walken si odjíždí pitvořivou kreaci, jež je na místě, Vilík svou klasickou romantickou polohu a skvělou byla volba Asii Argento. Její nepodlézavej sexappeal je přesně to, co bylo pro roli Sandii, fatální štětky, potřeba. Výbornou práci opět odvedl také Abelův dlouhodobý spolupracovník Schooly D (Závislost, Bad Lieutenant, Král New Yorku) s hudební složkou filmu. Abych jen nechválil, film je dost chaotický, místy působí samoúčelně a místy se poněkud vytrácí pointa, zkrátka člověk tuší drogový opar, ale možná je všechno jinak a mě Ferrara pro tentokrát zaujal. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Čistý Cyberpunk bez technologií vzdálené budoucnosti zaměřený na problematiku lásky ve světě korporací a špionáže, v kterém nemůžete nikomu věřit. Rok po Nirvaně a opět na podobné vlně se však v lepším obsazení (Walken, Dafoe, krásná Asia) potěší film ty méně akčně laděné diváky, které sázejí spíše na "pocit nezávislosti" v každé minutě filmu. Tento herecký trojlístek filmu vládne a především Asia Argento se postupně ze štětky stává správnou femme fatale. Klasické cyberpunkové motivy jsou tu na každém kroku, přestože některé fanoušky např. Matrixu nebo JM vyleká nepřítomnost počítačů a hromadu drátů. Netradičně je především zvládnutý pocit paranoidního sledování lidí (stalking Hiroshiho pomocí průmyslových kamer na každém kroku s velmi špatnou kvalitou), které jiní lidé nebo korporace mohou sledovat i ovládat pomocí mnoha nástrojů. Především tenhle aspekt mě hodně oslovil, protože ve světě, kde již technologie stačí pro poznání člověka už nějaký rok žijeme... Když se to všechno sečte, New Rose Hotel má (v dobrém i zlém) jedinečnou atmosféru, která jinak pomalý film zvedá do hladin netradičního průměru. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama