Jednou jsi dole, jednou nahoře (S13E06) (epizoda)

Dokumentární / Životopisný

Česko, 2013, 52 min

  • NinonL
    ****

    Pěkný dokument o smutném životě jedné z největších prvorepublikových hvězd. V životě se dočkala jen páru významných rolí, po Únoru 1948 už pro ni role nebyly. Věnovala se rodině a živila se zpěvem a překlady, ovládala několik světových jazyků. Ale ani rodina jí štěstí nakonec nepřinesla a posledních dvacet let života by možná i oželela.(31.3.2018)

  • sator
    ****

    Pro mě je tohle krása první republiky, nejspíš proto že to není jen prázdná schránka...Hezky o paní Vítové hovořeno, ustát sebevraždu mladičké, jediné dcery chce velkou statečnost...(29.12.2017)

  • sportovec
    *****

    Je krásné vědět a vidět, že úcta a něha mají stále v našem životě své místo. Prvorepublikovost se po listopadu stala naší většinovou páteřní tradicí. A Hana Vítová patří k těm nejkrásnějším démantům její doby. Tragédie Mnichova a únorových událostí na tom nemohou nic změnit. Jediný, kdo byl okraden, je český a československý filmový a televizní divák. A pochopitelně tito umělci, jimž byla nesmyslně ukrácena jejich seberealizace. Měli bychom si přestat ubližovat. Je načase.(12.1.2019)

  • otík
    ****

    Milý a příjemný dokument mapující život nadané herečky, která se bohužel po druhé světové válce nuceně vytratila z filmu a zůstalo jí pouze kočovné divadlo a revue pro horníky a další pracující lid. Netradičnost dokumentu spočívá v absenci jakýchkoli rodinných příslušníků. Její dítě i manželé totiž už v době natáčení dokumentu nežili. Jedině snad pan Jan Pixa, její rodinný přítel, mohl poreferovat jako svědek něco z jejího života. Na paní Vítovou vzpomínají Ondřej Suchý, Jiří Suchý (do něho byla nešťastně zamilovaná Vítové dcera a i díky tomu skočila z okna a zabila se), filmoví historici Pavel Taussig, Vladimír Just a vojenský historik Eduard Stehlík, dále Aleš Cibulka, Gustav Oplustil, Josef Pospíšil a Helena Voldánová. Hudební režie: Jiří Bura(29.3.2017)

  • Marthos
    *

    Blábolivá vyprávěnka, která prostřednictvím irelevantních komentářů vytváří poněkud schematický náhled na jednu z nejslavnějších prvorepublikových filmových hvězd. Osobnost Hany Vítové by si zasloužila mnohem fundovanější a hlubší reflexi.(24.1.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace