Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swamp
    ****

    Ha! Vel! Obrovské překvapení.. po všech možných kritikách (dušujících se, že hodnotí film, ne politiku či Havla samotného) jsem na tento exprezidentův filmový debut šel s jistotou, že se bude jednat o absolutně absurdní hloupost. Vlastně jí možná i tento film je, ale zatraceně hodně mě to bavilo. :) Když pominu nefilmovost tohoto dílka (opravdu to vypadá spíš jako natočená inscenace původní hry - což si troufám tvrdit, přestože jsem ji neviděl), zůstává mi zábavná hříčka, která pravděpodobně svou drzostí rozohnila zmíněné recenzenty a kritiky. "DOST BYLO HAVLA!" :D(3.5.2011)

  • sharky
    ****

    Proč mám pocit, že půlka hodnotících film vůbec neviděla a jenom si léčí svoje nenávistné mindráky vůči václavu havlovi!? já chápu, že absurdní drama není pro každého, ale já byl na projekci, kde se třeskutě smálo celé kino. A bez ohledu na myšlenku a sdělení se tenhle film dá brát jako zdařilá komedie a přehlídka nejlepších českých herců. 52 % si určitě nezaslouží, to je mnohem lepší. navíc si myslím, že se snaží i něco říct a docela dobře se snaží, ale to už si musí každý přebrat v sobě...(1.9.2011)

  • igi B.

    Škoda že se z "Odcházení" stalo spíš takové opruzení, že... Hm. . . . Šaškující pražská čudlárna najatá z řad starých i mladých kemoráčofftů (...která ale jak známo zjevno stejně už na víc nemá...) i kdyby se rozkrájela, uzobává jen nekonzistentní krmi danou senilním scénářem, drmolí své repliky bez pointy a svému guru v roli rejžisejra dělá pomyšlení, na výslednou matérii však se neohlížeje. K tomu lajdácká postprodukce - a je to! . . . No ano, jasně že jim všem může být všechno fuk, protože to přece platí >veřejnoprávě soukromoprávně< erár a na množství sice hleďmě, ale je dávno jedno, jestli parta zplodí oscarový spektákl, kultovní art nebo vyvařenou sračku. Či snad dědouškovu kvaziartovou hračku? Chápu (no spíš teda nechápu, ale nenaděláme už nic, že...), to je prostě daň za současný pisskulturní socializhnus, to jsou ty nové umělecké elity, které poplácavaje se po ramenou lebedí si ve sračkách, do kterých dospěla ta Havlem tak rádoby kritizovaná společnost. Dnes tedy prý "kapitalistická" - sic! No jak pro koho, že... Staronová parazitní pisskulturní fronta se brodí ve svém me/r/diálně tlačeném šoubizovému štěstí a našinci nezbývá, než ze studijních důvodů to vše zase jednou nakonec protrpět, aby s poctivostí a upřimostí sobě vlastní to vše s pravdou a láskou mohl poslat do... Hm. :-/ . . . Co dodat? Godot nepřišel, Havel odešel. Dnes ráno definitivně, "...tak už ho nechte, v nejhorším se má přestat...", že, pane Ferdinande... °-/ . . . Inu, odpad dát by bylo nefér, protože ony v téhle prostonárodní >kinematografii< vznikají opravdové toho jména hodny sračky, ale ruku na srdce, tohle je opravdu mizerný film - a netroufám si posuzovat, jak by to s tímto(!) ansámblem vše dopadlo i jako poctivě ryzí záznam (d.m.s.n. čistě dle textu už trošku vyčpělé a plytké) divadelní hry... Škoda. Takže i z piety ke starému pánovi zase jednou - bez pokrytectví - bez hodnocení. A ať je Vám pane >ex/tra/kancléři< odcházení lehké... Amen. - - - P.S. Tak na zdraví! Na pav/m/rdu a chásku je prej nejlepší Molochovův koktejl! - - - P.P.S. A zdejší hodnotitelsko-kritické stádečko nechť si jednou zase pozorně prosviští závěrečné titulky! Kdo platil a kdo si naparazitoval! Jeden až žasne, jak to tady v pravdoláskově všechno funguje, že čudlárna - aniž by cílevědomě něco smysluplného dělala - ve Stolici nechcípá hlady. Holt něco za něco, že... Ano, děkujeme, odejděte... °-/.. - - - P.P.P.S. Možná si ten >film< ještě někdy dám, nejlíp tak s odstupem za deset let, na dvd zakoupeném ve výprodeji v LK za 29,00 Kček - tak jak se tam vyprodávají jiná tušašská veledíla, naposledy třeba neméně >ambiciozní< ale zjevně bez zájmu publika se v regálech válející "Tři sezóny v pekle". - - - P.P.P.P.S. (19.12.2011) A POZOR! Nejmenovaný nick si zde v diskuzi postěžoval na nízký rating filmu, protože prý už i na čsfd dorazili (hm...) odpůrci Havlovy politiky (sic!) . . . No já nevím, jak to souvisí s politikou, ale d.m.s.n. by měl každý dělat co umí a co mu bylo shůry dáno, ev. (jak už to tak je v té naší monokulti sféře) co se tedy jako protekční smrad možná zubynehty naučil někde ve škole a pak to prostě (...když už je někdo ochoten platit či je možnost vysávat erár, že...) všechno všelijak bastlí. A víbůh, že já miluju všelijaké dobře míněné a vyrobené filmové absurditky, artové lahůdky a stádu často nesnesitelné či nepochopitelné extravagance! Ale TO NENÍ PŘÍPAD Havlova "ODCHÁZENÍ"! Tenhle KVAZIFILM je jen ledabyle (včetně té některými oslavované kamery!) vypocená šmíra - a daly by se rozebírat minuta za minutou, scéna za scénou, záběr za záběrem, póza za pózou, replika za replikou - všechny jeho neduhy! Je to jen účelová materie, vyrobená jako trafika, úlitba a parazitování na vzývaném starci a tunel na veřejné prachy za nenormálních podmínek - a proto to vše taky tak dopadlo! . . . A osobně si MYSLÍM, ŽE MI NIKDO NEMŮŽE VYČÍTAT ZAUJATOST VŮČI HAVLOVI JAKO SPECIFICKÉMU DRAMATIKOVI A TVŮRCI vůbec jako takovému, protože kongeniální Menzelově adaptaci "Audience" jsem dal úplně v pohodě čtyři hvězdy a třeba takovou "Vernisáž" jsem viděl na divadle (těsně porevoluční skvělá adaptace brněnského divadla VáHa) a myslím, že bych i dnes zatleskal vsedě... . . . Takže problém já osobně vidím jinde. ANO, JE TO myslím přesně NAOPAK! KDYBY TENHLE FILM (budiž) NATOČIL stejnou formou a se stejným ansámblem NĚKDO JINÝ NEŽ HAVEL, dávno BYL BY (nejen) ZDE v černé JAKO poctivý ODPAD! . . . Howgh. - - - - - (Poprvé viděno ve smutný den na >vyčpělé jedničce< , (ne)hodnocení 1460., komentář zde s lehkým smutkem jako stochartnísedmasedmdesátý - 18.12.2011)(18.12.2011)

  • anniehall
    ****

    Těžko dát Odcházení méně než čtyři hvězdičky, neboť si Havla jako dramatika nesmírně vážím. A rozhodně to nemá nic společného s jeho politickou kariérou ba ani s jeho ikonizací v poslední době. Havel pro mne prostě byl jedním z čelních představitelů absurdního dramatu u nás a jeho hry jako Vyrozumění (ptydepe) nebo Horský hotel se na dlouho zapsali do mé top ten. Rozumím tomu, že lidé, kteří nemají k absurdnu tak vřelý vztah jako já, a kteří neinklinují k divadlu, mohou být z filmového Odcházení zklamáni. Ano, je to výsostně divadelní, lehce stylizované, s převahou dialogů a téměř bezsyžetové, ale je to o něčem! A navíc je to zábavné, provokující, sebeironizující a chytré. Takže zatímco divadelní představení by u mě dostalo bodů 5, film, na nějž musíme uplatňovat jiná kritéria, by dosáhl na necelé čtyři. Ale myšlenkově strčí tohle dílko do kapsy všechny své současné souputníky na filmovém poli. A to není vůbec málo.(7.2.2012)

  • Morien
    **

    "Je mi hůř, než když mi bylo nejhůř." S Odcházením mám problém z filmařského hlediska. Otevřel se přede mnou svět, který mi přišel hodně nekonzistentní, díky čemuž jsem mu nerozuměla. Jelikož snímek už nadsazeně začíná, postupná gradace pro mě nebyla příliš patrná či akceptovatelná. Přitom některé scény, hlavně bouře a trsání v jezeře, by byly jako kontrast ke správnějšímu (pro mě) pojetí zbytku filmu fantastické.(11.10.2011)

  • - Snímek byl vyhotoven na 35mm filmu ve 35 kopiích. [Zdroj: týdeník Ekonom] (hippyman)

  • - Ve scéně, kde Rieger (Josef Abrhám) nese v náručí Gándhího bustu, je možné na ním na zdi přečíst nápis „Dost bylo Havla“, což je odkaz na Havlovu návštěvu Bratislavy v roce 1991, kde po něm házeli vejce a častovali jej stejnou frází. (Stegman)

  • - Životopis napsaný na vnitřní straně obalu Riegrovy knihy patří jeho představiteli Josefu Abrhámovi. (multiflexi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace