Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swamp
    ****

    Ha! Vel! Obrovské překvapení.. po všech možných kritikách (dušujících se, že hodnotí film, ne politiku či Havla samotného) jsem na tento exprezidentův filmový debut šel s jistotou, že se bude jednat o absolutně absurdní hloupost. Vlastně jí možná i tento film je, ale zatraceně hodně mě to bavilo. :) Když pominu nefilmovost tohoto dílka (opravdu to vypadá spíš jako natočená inscenace původní hry - což si troufám tvrdit, přestože jsem ji neviděl), zůstává mi zábavná hříčka, která pravděpodobně svou drzostí rozohnila zmíněné recenzenty a kritiky. "DOST BYLO HAVLA!" :D(3.5.2011)

  • frashmaker
    *****

    Takže co k tomuhle filmu říci? Václava Havla si velmi vážím už od doby co vím že žiju a co vím, že žije on. Věděl jsem, že se mi tenhle film bude hodně líbit. A taky že jo. Jen si jím nejsem zcela jistý. Je to o tom být opravdu bystrý a dávat pozor na detaily. Hledat v tom tu skutečnost a její souvislosti. Není to film pro každého. Jedná se o vysoce inteligentní film, který zcela chápe jen sám pan Havel. Já jsem určitě vše nepochopil, ale to rozhodně není špatně. A k čemu bych tenhle film přirovnal? Asi k Donnie Darko a Hádej, kdo příjde na večeři... S Donniem to má společné nepochopení, i když tam to bylo o obrazech a tady spíše o textu a s HKPNV to má společnou tu sympatickou a vlezlou moralitu. Když Abrhám mluví, říká tím svůj názor a je mu jedno co si myslí okolí, ale zároveň je mu jasné, že pokud nemá někdo stejný názor jako on, je tím špatným.... Takový jsem asi já, i když vím, že to spoustě lidem vadí.... Takže slabších 5 pro tento skvělý a svěží snímek, jenž byl okořeněn naprosto úžasnou hudbou Michala Pavlíčka. Dokonce zvažuji, že bych na to zašel ještě jednou.(26.3.2011)

  • D.Moore
    ****

    K Václavu Havlovi jsem nikdy nechoval nijak zvlášť vyhraněný vztah, jako politik měl svá pro i proti, nicméně coby dramatik byl vždycky mnohem zajímavější. Odcházení jsem v plzeňském divadle viděl dvakrát a ačkoliv mi ze všech symbolů, dvoj a trojsmyslů, které v něm jsou, zůstala spousta utajena, považuji ho pořád za Havlovu nejsrozumitelnější věc. Na film jsem se tedy těšil. Děj nemá příliš cenu rozebírat - pokud máte rádi (nejen) Havlovy absurdní kusy, osobitou poetiku a ještě o něco osobitější humor, který nutí k zamyšlení, přijdete si na své. Pokud ne, nejspíš vás Odcházení zklame až naštve. Těžko říct, jestli kromě těchto dvou táborů utvoří diváci ještě nějaký třetí, střední. Všechno kromě děje už ale vyžaduje pozornost větší. Tak v první řadě to jsou herci, herečky a jejich role i roličky. Nemůžu si pomoct, ale úplně každý člověk, který se na plátně objevil, byl výborný a měl své místo. Obzvlášť jsem ocenil nápad - zaplaťpámbu za to - obsadit herce typu Holubové, Duška, Vilhelmové nebo Budaře do úplně jiných postav, než jaké od nich známe (tj. neksichtících se, nevulgárních... atd.). Josef Abrhám byl jednoduše výborný, Dagmar Havlová úžasně chladná, pánové "klausovský" Kaiser a Lábus dokazují, že malé role vážně neexistují... A tak bych mohl jmenovat dál. Dost výrazně Odcházení přispěly i Pavlíčkova hudba (variace na Rusalku nemá chybu) a Malířova kamera. Co se týče režie, ta už je... Horší. Neříkám špatná, vůbec ne (například Bouře je naprosto strhující scéna), ale nepřesvědčila mě o tom, že se dívám na film. Pořád to zkrátka bylo divadlo natočené za velké peníze filmovou kamerou a promítané v kině. Za tuhle nepříliš dokonalou iluzi ubírám hvězdu, ale i tak Odcházení zůstávají čtyři čistočisté, na poměry českého filmu poslední dobou stále vzácnější.(18.3.2011)

  • Fretakata
    *

    Keby bol len Havel - dramatik a nie Havel - prezident, tento film by nevznikol. Skoda takych fasa hercov do takej plochej zlataniny. Nechapavo som cakala, kedy ten film uz konecne zacne. Zopar Havlovych citatov vytlacenych kde-tu v prislusnej literature by stacilo.Nezanechavalo by pachuť protekcnosti a - hladam vyraz - samolubosti...(a vyhodenych penazi). 12 nominacii na Ceskeho leva?? Nuz, je to dehonestujuce pre Ceskeho leva. To tam sedi par dementov s mastnymi plackami na hlavach ?! Nastastie, ine rocniky Ceskeho leva boli ok a verim, ze aj budu.(23.9.2012)

  • anais
    ***

    Jak píše Kamil Fila na Aktuálně.cz, absurdní drama už je dnes pasé. A je to pravda. Ale taky je pravda, že být ten film natočen v šedesátých letech, asi bychom se na něj dnes dívali jinak. Možná ne zcela pochopená, ale nezpochybnitelná. Těžko se pak hodnotí, jestli je dobrý film, když přišel o 50 let později. Je to oprávněný dovětek k dobám minulým, nebo nesmyslné plácání se v žánru, který už dnes nikoho nezajímá? Osobně vidím hlavní problém v tom, že se nazašlo dál, než k "záznamu" divadelního představení... Špatné kritiky a malou návštěvnost ale přičítám spíš české závisti (tak on už je i režisér?) a problematickému vztahu Čechů k osobnosti Václava Havla. Ten fim je přeci skvěle natočený, skvěle zahraný...jen ten způsob vyprávění jako by přišel z jiné doby.(11.4.2011)

  • - Životopis napsaný na vnitřní straně obalu Riegrovy knihy patří jeho představiteli Josefu Abrhámovi. (multiflexi)

  • - Havel volal producentu Boučkovi dva dny před Štědrým dnem, že se mu na již půl roku připravovaný film nepodařilo sehnat peníze. Producent přislíbil, že je do čtvrt roku sežene, i když v ten den neměl na účtu ani korunu. Nakonec se mu to povedlo dokonce během měsíce a na přelomu června a července mohla padnout první klapka. [Zdroj: týdeník Ekonom] (hippyman)

  • - Ve scéně, kde Rieger (Josef Abrhám) nese v náručí Gándhího bustu, je možné na ním na zdi přečíst nápis „Dost bylo Havla“, což je odkaz na Havlovu návštěvu Bratislavy v roce 1991, kde po něm házeli vejce a častovali jej stejnou frází. (Stegman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace