poster

Ztráta sexuální nevinnosti

  • USA

    Loss of Sexual Innocence, The

Drama

USA / Velká Británie, 1999, 106 min

Režie:

Mike Figgis

Scénář:

Mike Figgis

Hudba:

Mike Figgis

Producenti:

Mike Figgis, Annie Stewart

Scénografie:

Giorgio Desideri
(další profese)
  • lukasd
    **

    Artové snímky mám celkem rád, ale tohle bylo neskutečně nudné a bezobsažné. Zdaleka nejzajímavější mi přišel začátek, kdy jsem ještě očekával, co přijde. Bohužel nepřišlo nic. Scény z "ráje" jsou alespoň obrazově pěkné a celý film provází příjemné hudba - to jsou bohužel asi tak jediné klady tohohle snímku. 35%(4.6.2008)

  • lennyd
    **

    Tak já vám nevím, asi se budu koukat jen na filmová béčka, od kterých vždycky vím, co čekat. Protože jakmile se mi dostane do rukou nějaký hluboce intelektuální film, tak nějak nevím, jak se k němu postavit. Většinou se dost nudím, a týden po shlédnutí už netuším, o čem ten film je (pokud jsem to tušil při samotném sledování). Tady z toho si pamatuju snad jen "pseudopříběh" Adama a Evy (samozřejmě, v rámci rasové solidárnosti musí být jeden z nich černoch, a dost se divím že druhý nebyl číňan(ka)) a čurání do vody ("- Tati, proč se tobě dělají na hladině kruhy a mně ne? - Protože sis ty blbečku zapomněl sundat kalhoty"). Ale zpět k filmu - vlastní příběh Nica mne nebavil (možná snad "natáčení v poušti"), a kdybych jej neviděl a jen se "Adam/Eva" roztáhli na celý film, tak bych si mohl alespoň užít trochu meditace. Na celém filmu bych nejvíc ocenil hudbu, kterou si měl Mike Figgis asi nechat, a režii a scénář přenechat zkušenějším...(8.12.2013)

  • Aquarius
    ***

    Škoda tých posledných dvoch scén, teda nehody v púšti a vyhnania z raja, ktoré svojou príšernou úrovňou a v druhom prípade aj nevhodne zvolenou hudbou skopávajú tento inak krásne harmonicky lyrický film do mierneho nadpriemeru. Už len kvôli úžasným snom Her a His Dream stojí strata (nielen) sexuálnej nevinnosti za pozretie.(4.2.2008)

  • GlamourCat
    odpad!

    K ničemu, nudné, maximálně nechutné a trapné! Nevím co si kdo myslel, že natočil takovou blbost, ale hodně lidí skočilo na to, že se jedná o "umění". Stefano Dionisi to možná trošku zachraňuje, ale všechno se to vleče, je to statické, bez děje a spádu a překvapení. "Biblické výjevy" bylo další, co mě vedlo k tomu, dát tomu filmu odpad.(27.5.2013)

  • castor
    **

    Mám rád nezávislou tvorbu, ale možná by mohl příště anglický režisér Figgis přiložit návod k použití. Přiznávám, že je bezesporu zajímavým filmařem a umělcem, což dokázal alkoholickým opusem Leaving Las Vegas. Tentokráte ale natočil přinejmenším obtížně stravitelný kousek. Neustále nám předkládá retrospektivy i divoké montáže ze života muže (a to v několika etapách až do dospělosti, kdy žije s frigidní manželkou), řadu snových sekvencí, několik brutálních úmrtí. Hřebík do rakve zasazuje tehdy, kdy vše prokládá (vizuálně zajímavým) příběhem Adama a Evy (černoch a zrzka), kteří se vynoří z vody, za přihlížení bílého koně, aby je v závěru z ráje vyhnali neurčení rasisté se psy. Nechápal jsem souvislosti, jednání postav, zdravý rozum režiséra a scénáristy v jedné osobě. Herecky zaujme Julian Sands i Saffron Burrows, hlavního hrdinu ve věku dospívání si pak vystřihl Jonathan Rhys-Meyers, který ve svém mladém věku ztvárňuje velmi zvláštní postavy (snad s výjimkou romance Blafuj jako Beckham) - jeho snažení vyvrcholilo spoluprácí na amorální romanci Match Point samotného Woodyho Allena.(2.5.2006)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace