poster

Ztráta sexuální nevinnosti

  • USA

    Loss of Sexual Innocence, The

Drama

USA / Velká Británie, 1999, 106 min

Režie:

Mike Figgis

Scénář:

Mike Figgis

Hudba:

Mike Figgis

Producenti:

Mike Figgis, Annie Stewart

Scénografie:

Giorgio Desideri
(další profese)
  • Morien
    ***

    2008: Nádherný meditativní snímek, který si nejvíce užijete, máte-li zrovna depku nad zkažeností naší planety a jako jediný možný způsob přežití vidíte únik do nekonečného poetického světa snění. A kdyby ne úžasný impresionistický obraz, tak naprosto dokonalá hudba vás určitě dostane. ♥ --- 2020: Haha, tak dneska už vůbec nechápu, o čem jsem to tenkrát mlela. Hudba mě přivádí k šílenství a opravdové emoce ve mně vzbuzuje pouze/nejvíce epizoda ze šestnáctého roku života. Tehdy mi na tom asi nejvíc imponovalo, jak moc to bylo odlišné od filmů, na které jsem byla do té doby zvyklá.(22.5.2008)

  • Radiq
    odpad!

    Zdlouhavá pičovina o ničem. Bylo to rozkouskovaný na jakýsi kapitoly, který stejně neměly smysl. Zdlouhavý, bez souvislosti, bez návaznosti, bez ňákýho pořádnýho děje, beze smyslu a totálně zmatený. Jediný, co mě trochu zaujalo, byl His Dream a Her Dream, ale to je tak jediný trochu vychytaný. Voni si snad myslijou, že když to podbarví vážnou hudbou, tak že tím vytvoří podmanivou atmosféru? A jak se tam najednou namotalo to natáčení toho dokumentu, který bylo povahově úplně jinde, než zbytek filmu... Stejně nakonec v poušti srazili jakýhosi modráka modrýho smurfa a zbytek těch smurfů byli vrazi. A nebo ten niga s tou zrzkou (pěknou zrzkou) v parku! To mělo jako připomínat Adama a Evu? Pchň cť! Bilo to tam do očí jak rozjetá žába u Rákosníčka v rybníčku, do kterýho se mu oba vychcali a pak z toho zrzka pila, prase jedno! No jestli jsem to pochopil dobře a ten malej harant, starší vyžranej harant, puboš a ten producent jsou jedna a ta sama osoba, tak piko, jakto, že si nejsou vůbec, ale TOTÁLNĚ vůbec podobní? A kua kdo jsou ty dvojčata? A kua co se tam jakýsi dvojčata vůbec pletou? No už jsem dlouho neměl takhle hroznej zážitek a nudu. Ještě že umím sám sebe politovat - chudáčku, teď už bude dobře, už to zahoď a nikdy v životě se na to nebudeš muset dívat.(4.4.2007)

  • GlamourCat
    odpad!

    K ničemu, nudné, maximálně nechutné a trapné! Nevím co si kdo myslel, že natočil takovou blbost, ale hodně lidí skočilo na to, že se jedná o "umění". Stefano Dionisi to možná trošku zachraňuje, ale všechno se to vleče, je to statické, bez děje a spádu a překvapení. "Biblické výjevy" bylo další, co mě vedlo k tomu, dát tomu filmu odpad.(27.5.2013)

  • lukasd
    **

    Artové snímky mám celkem rád, ale tohle bylo neskutečně nudné a bezobsažné. Zdaleka nejzajímavější mi přišel začátek, kdy jsem ještě očekával, co přijde. Bohužel nepřišlo nic. Scény z "ráje" jsou alespoň obrazově pěkné a celý film provází příjemné hudba - to jsou bohužel asi tak jediné klady tohohle snímku. 35%(4.6.2008)

  • castor
    **

    Mám rád nezávislou tvorbu, ale možná by mohl příště anglický režisér Figgis přiložit návod k použití. Přiznávám, že je bezesporu zajímavým filmařem a umělcem, což dokázal alkoholickým opusem Leaving Las Vegas. Tentokráte ale natočil přinejmenším obtížně stravitelný kousek. Neustále nám předkládá retrospektivy i divoké montáže ze života muže (a to v několika etapách až do dospělosti, kdy žije s frigidní manželkou), řadu snových sekvencí, několik brutálních úmrtí. Hřebík do rakve zasazuje tehdy, kdy vše prokládá (vizuálně zajímavým) příběhem Adama a Evy (černoch a zrzka), kteří se vynoří z vody, za přihlížení bílého koně, aby je v závěru z ráje vyhnali neurčení rasisté se psy. Nechápal jsem souvislosti, jednání postav, zdravý rozum režiséra a scénáristy v jedné osobě. Herecky zaujme Julian Sands i Saffron Burrows, hlavního hrdinu ve věku dospívání si pak vystřihl Jonathan Rhys-Meyers, který ve svém mladém věku ztvárňuje velmi zvláštní postavy (snad s výjimkou romance Blafuj jako Beckham) - jeho snažení vyvrcholilo spoluprácí na amorální romanci Match Point samotného Woodyho Allena.(2.5.2006)