Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva gangsteři středního věku Paulo Berger a Charles Binnaggio řídí mezinárodní pašerácký gang a hledají nové lidi na pašování ilegálního zboží přes Evropu. Na výpomoc přijmou mladého nezaměstnaného novináře, který je ve skutečnosti agentem americké vlády. Má zjistit, zda jeho noví nadřízení nepracují pro šéfa americké zločinecké organizace, který ilegálně prodává zbraně na Kubu. Agent zjistí, že nespolupracují s mafií… Panama se v argotu označuje Paříž a její okolí. Názory na původ tohoto pojmenování se liší. Podle historika a novináře Claudea Duboise, se tento termín objevil po tzv. Panamském skandálu, který propukl v souvislosti s úplatky při stavbě Panamského průlivu, který poskvrnil reputaci řady francouzských politiků a průmyslníků. Podle jiného francouzského lingvisty Panama znamená nádherné elegantní město, ve kterém je plno skandálů a neřestí, a i když se nad ním vznáší duhový lesk, je plné iluzí a deziluzí. Možná proto si tvůrci filmu zvolili název Rvačka v Panamě. (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Další precizně zpracovaná drsná gangsterka s vynikajícím Jeanem Gabinem v hlavní roli. Ponurá atmosféra prostředí, nekompromisní mafiánští šéfové, jejich pistolníci nešetřící kulkami, nevybíravé metody získávání informací a neustálé podezírání, to je film Rvačka v Panamě. K tomu vynikající hudba Georgese Garvarentze a velmi dobré herecké výkony ve vedlejších rolích. Opravdu velmi příjemný filmový zážitek. Tohle se dnes už netočí a je to škoda. Zasloužené čtyři hvězdičky. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Díky postavám hlavně z počátku značně nepřehlednej příběh, kterej se táhne jak těsto štrůdlu. Nerad to panu Gabinovi dělám, ale viděl jsem fakt mnohem......mnohem lepší francouzský gangsterský pohlcováky. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Totální zmatek. To je přesně ten pocit, co jsem po shlédnutí filmu měl. Jean Gabin tady hraje takového usedavého šéfika. Všechno se děje kolem něj a všechno tak nějak jde i kolem mě. Francie, která v sobě ty náznaky klasické Francie má, ale chybí ji silnější postavy a vyrovnanější příběh. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Jak mám rád Gabina, tak tohle se nepovedlo. Film je do tří čtvrtin zmatený, nikdo pořádně neví kdo je policajt a kdo gangster, a pakliže gangster, tak ke které partě patří. Gabin je sice výtečný jako vždycky v těchto jeho letech, jenže je ho na plátně pomálu, jinak se tam motají průměrní herci, jejichž tváře jsou jedna jako druhá. Docela slušný závěr už to stěží může rehabilitovat. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Na první pohled má Rvačka v Panamě všechno, co mám ve filmech rád - drsné charaktery, osamělé zabijáky, trochu té "špionské" atmosféry (př. epizodka Mike Coppolano v Tokiu), lehce exotický příběh. Po dokoukání však ve mně zůstává rozpačitost nad výsledkem, jelikož se mi zdá, že jsem viděl film minimálně o půl hodiny delší, tudíž lehce rozvleklý a koneckonců i postrádající takovou šťávu, která je patrná u nejlepších snímků žánru... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tuctový gangsterský pásový výrobok. Už prvá "rvačka" bola tak diletantsky natočená, akoby predznamenala úroveň celého filmu. Dejový miš maš, samozrejme množstvo scén v autách a kopec mŕtvol, že sa v ich identitách ani gangstri nemohli vyznať. Scény s Frőbem boli ako z iného filmu a naznačovali jeho nevyužitý potenciál. Najväčšie pozitívum je striedanie lokácií, chvíľu sme v Tokiu, potom všelikde v Európe atď. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ve snaze vidět kompletní filmografii Jeana Gabina jsem si pustil i tuhle dobovou gangsterku, která mě dlouho předem více odrazovala, než lákala. Jestli mě v něčem nakonec překvapila, tak spíše negativně. V rámci žánru dost slabou atmosférou, absencí alespoň jedné výrazní akční scény, od počátku silnou nepřehledností řádky postav a... Gabinem. Myslel jsem, že v roce 1966 měl to své umělecky mizerné poválečné období už dobrých deset let za sebou, ale evidentně se z času na čas objevila slabší chvilka i v zlatých šedesátkách. Jestliže lze o některých filmech s tímto legendárním francouzským hercem říci, že stojí a padají především s jeho výkonem, Rvačka v Panamě pak pouze padá bez jediného pevně stojícího kladu. Tato gangsterka navíc postrádala jakýkoliv nadhled, takže ve své nepřehlednosti a zaměnitelnosti zůstává po většinu času dost nudná a Gabin se do role smrtelně vážného gangstra s hrubou kožešinou na krku v těchto letech vážně nehodil. Denys de La Patellière v roce 1966 dokončil také svou volnou „rodinnou“ trilogii filmem Otec a dcera, do něhož po Luční ulici a Hrom do toho! překvapivě neobsadil znovu Gabina, ale topornějšího Fernandela, zatímco s Gabinem natočil pak tuto gangsterku. V obou případech volba trochu nepochopitelná, ale z výkonů v hlavní roli v režii de La Patellièra za rok 1966 u mě vyhrál nečekaně Fernandel. Vlastně nevím, co bych zde vyzvedl, neb jedna nápaditá scéna s výtahy je na celovečerní film žalostně málo. 40% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Oficiální obsah je nepřesný, alespoň ta druhá polovina. Kolega bloom to vystihl takřka vše, já jen dodám, že podle mě je film zbytečně složitý. Ovšem dabing potrhuji. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Šedesátková Francie, která na mě působila jako dvacetiminutový úsek slušné gangsterky, roztažený na 90 minut, které mají pocitově 2 hodiny. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Du rififi à Paname sa väčšinou ksichtilo, ako povedzme taký (a)typický, gangsterský film, keďže to medzi dvomi konkurenčnými skupinami zakaždým maximálne vrelo, a tak si medzi sebou neustále vybavovali svoje účty, no zároveň tiež malo pomerne blízko i k takému Jamesovi Bondovi, a to nielen iba kvôli tomu, že jednu z vedľajších postáv stelesnil práve nemecký herec Gert Fröbe, ktorý sa mimochodom voľakedy zaskvel v asi podľa mňa úplne najlepšej "bondovke" s titulom Goldfinger, kde si vtedy zahral hlavného zlosyna Aurica Goldfingera, keď by som v tomto prípade súčasne nadviazal i na tajného agenta, ktorý sa vskutku votrel do priazne "diamantovému Paulovi", zatiaľ čo druhý gang reprezentovala postava menom Charlesa Binnaggioa, pričom na margo celej tejto veci rovnako doplním i to, že jeho predstaviteľ, t.j. americký herec s európskymi koreňmi (veď ako inak), George Raft, mal mimoriadne bohaté skúsenosti s "gangsterkami" v klasickom Hollywoode, ako je trebárs Hawksov Scarface: The Shame of the Nation z roku 1932, čiže by sa najskôr mohlo zdať, že sa tentoraz zišlo celkom vydarené obsadenie, ktoré ešte doplnil i nestor francúzskeho filmu JEAN GABIN, pritom všetkých priamo koordinoval nikto iný, než zrovna trochu diskutabilný Denys de La Patellière, francúzsky režisér, s ktorým to mávam, ako na hojdačke, kedy som raz hore, inokedy zas dole, teda čo sa týka celkovej spokojnosti s jeho režijným vedením. • Následne musím danú vec skonštatovať asi v takom zmysle, že výsledné dojmy sú zväčša ledva priemernými a k tomu aj mierne chaotickými, čo mi nakoniec obstojne vynahradila záverečná konfrontácia dvoch znepriatelených strán, ktorú síce nebudem bližšie charakterizovať, ináč by som tým pádom vyzradil to, na čo by sa mohol potenciálny divák začať tešiť, ak teda vydrží až do konca? • Nevravím, že mne osobne to robilo veľký problém, ale vôbec som sa nenahneval tomu, že sa každou uplynutou minútou čoraz viac schyľovalo k samotnému finále, vďaka ktorému som sa aspoň priklonil k trom hviezdičkám, ak som nechcel byť zbytočne kritickým. • Skrátka, dianie na plátne bolo nabité všelijakými plaveckými disciplínami, a to hneď od kraula, ďalej cez motýlika, až vari po prsia (doslovne), no akonáhle som sa do nich intenzívnejšie zapojil, tak som automaticky zistil, že chcem len akýmsi, naprosto zázračným štýlom, čo najrýchlejšie preplávať skrz všetky tieto prekážky, a to konkrétne až do cieľa, aby som si mohol konečne poriadne vydýchnuť, vrátane protagonistu Paula Bergera, ktorý bol na tom podobne! : PS : Ak chcete vidieť skutočné "RIFIFI", tak si jednoznačne zvoľte toto: Du rififi chez les hommes ()

argenson 

všechny recenze uživatele

"S těma kozama jako máš ty, přesvědčíš každýho." "Škoda, že je nemáte taky, nemusel byste si hrát s revolverem." Kromě výborných komediálních vsuvek (viz výše) je to obstojná kriminálka s (relativně) přehledným dějem, znovu se ale musím omluvit milovníkům Jeana Gabina. Pro mě je tady za hvězdu kouzelná Nadja Tiller. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Za velmi sympatického zvláštního agenta (Claudio Brook), za naprosto okouzlující prostitutku (Mireille Darc), za půvabnou gangsterskou manželku (Nadja Tiller) a v neposlední řadě za charismatického Jeana Gabina v roli nekompromisního bosse přihazuji čtvrtou hvězdičku, neb vlastně nemám výraznějších připomínek a vezu se na filmové vlně.. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Gangsterská lahůdka podle románu autora Sicilského klanu Augusta Le Bretona, typická pro 60.léta. Svým způsobem je to bondovka, ale bez Jamese. Agenta hraje Claudio Brook známý z Velkého flámu, ale není moc sympatický, což je nejspíš záměr, abyste fandili gangsterskému bossovi v geniálním podání Jeana Gabina (vynikající dabing Josefa Vinkláře!). V menších rolích je výkvět hereckých hvězd francouzské kinematografie: Daniel Ceccaldi jako komisař, Mireille Darcová jako prostitutka, Marcel Bozzuffi jako Gabinův bodyguard a Claude Brasseur málem zabitý v telefonní budce. A co teprve Goldfinger Gert Fröbe a psí dečka Colombo George Raft. P.S. Ačkoli se film odehává v Paříži, Tokiu, Mnichově a Londýně zároveň, z Panamy není ani jeden záběr. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Jean Gabin byl pan herec, o tom žádná. Tady mi ale přišel malinko fádní. Zcela průměrná gangsterka. Něco mi při sledování pořád chybělo. Dodívala jsem více méně ze zvědavosti, protože jsem chtěla vědět, jak se to celé rozplete. Klubko to bylo tedy pořádné. ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Neprávem opomíjené dílko, které rozhodně nenudí, naopak má velice dobře vystiženou atmosféru tehdejší doby se špetkou napětí. K tomu dobrá hudba, vynikající Gabin, roztomilá Mireille Darc, celkem sympatický Claudio Brook v roli agenta a mladý Claude Brasseur. Dabing byl dost dobrý, akorát mě osobně dosti iritoval a kazil celkový dojem hlas pana Vinkláře k tváři pana Gabina. Pan Vinklář byl vynikající, o tom žádná, ale mě to zkrátka ruší. Nicméně by mne rušil každý jiný hlas. Já zkrátka nejraději hlas pana Gabina k tváři pana Gabina. A také slečnu Darc ke slečně Darc :-) Ale když to jinak nejde... Celkově o chlup slabší 4*, ale opravdu jen o chloupek. A kdo se to vlastně popral v té Panamě, když tam žádný z hrdinů nebyl? PS: OK, "porvali se" v Paříži. Nicméně z pohledu zhlédnutí filmu v roce 2022... daging bez Vinkláře, ale stejně ruší. A dílko celkem o ničem, bez přesahu. Prostě se tak strašně změnila doba, že by mi těch hvězd tolik neupadlo v hodnocení. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moj druhy Denys de la Patelliere a opat som spokojny. Gangsterka zo 60. rokov ako ma byt, film hlavne stoji a pada na Jeanovi Gabinovi /Francouzsky Kankan, Komisar Maigret klade past, Komisar Maigret zuri/. Dej zaujme, takze divak sa az tak nenudi. Gert Frobe /Goldfinger, 100 000 dolaru na slunci/ bol taktiez na urovni. Takze ja ako mylovnik starych filmov 60. rokov musim ist vysoko. 72 % ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Připravené na profesionální úrovni a z kvalitních surovin, pěkně naservírované i správně dochucené, se všemi přísadami, které máte rádi - ale STUDENÉ jako ... jako psí čumák - to je asi to nejvýstižnější, co mě napadá. V podstatě se jedná o stav ne nepodobný setkání Jeana Gabina a jeho čtyřnohého filmového partnera hned v úvodu snímku. Protože sebetalentovanější psí hvězdu nepřimějěte k nadšenému vítání, pokud k němu nevidí žádný důvod. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Technicky zručně natočené, ale bez duše. Postavy šablonovitě naplňují to, co od nich diváci očekávají, a jsou to spíše neživotné loutky než plnokrevné postavy, takže vám je nakonec vcelku jedno, kdo přežije. Zaujme snad je slavná melodie z generique a striptease výstupy. ()

Reklama

Reklama