poster

Headless Eyes, The

Horor

USA, 1971, 78 min

Režie:

Kent Bateman

Scénář:

Kent Bateman

Komentáře uživatelů k filmu (6)

  • Karlos80
    ***

    Velmi špinavý a bizarní "grindhouse" exploitation flick (možná dokonce jeden z nejranějších slasher filmů co jsem kdy viděl, viz Bavův "Reazione a catena!") z ošuntělých a depresivních koutů ulic v New Yorku, za éry presidenta Nixona, kde řádí nebezpečný psychopat (původně fin. strádající umělec, jinak ale skutečně vhodně vybraný a přesvědčivý herec pro svou úlohu) který při jedné nevydařené loupeži přijde o své levé oko (pěkná úvodní scéna, celých cca prvních 5. minut je skvělých), celá tato událost mu zásadně změní život, on sám, teď už s páskou přes oko ( a lá Christina Lindberg z "Thriller: A Cruel Picture" (74), celý tři roky po tomto filmu!), vyhledává a pronásleduje mladé ženy které zabijí a pak jim skalpelem nebo nějakou lžičkou vydloubne oční bulvu-(y)! Tu svojí má pak pěkně zmraženou v lednici, kterou pečlivě střeží, časem ale přibývají i další exponáty do jeho galerie. Je to šílené a takřka do konce o ničem jiném. Tohle je skutečně ten pravý a nefalšovaný sleaziest či gore-fest. K dispozici tady je slušné množství krve (gore efekty jsou chudé ale v rámci rozpočtu ještě ujdou), špíny, násilností, je to sice film tuhého herectví, hrozného střihu, debilního dialogu, falešných očních bulv, etc, ale je to zábavné a nikdy to nenudí. Nahota tu ale chybí, což je docela zvláštní pro tento zcela misogynní druh filmu, žádné sexuální scény prostě nic takového se zde nenajde. Atmosféra je hezky ošuntělá a sešlá, typicky zrnitá kvalita obrazu rovněž napomáhá vytvořit strašidelnou atmosféru, stejně tak jako děsivý psycho-hudební doprovod a různé strašidelné a podivné zvuky (viz úvodní scéna, a audio-smyčka s opakovaným výkřikem " Moje oko ! Moje oko !", kde potácející umělec právě přišel o oko, ta docela navnadí!) doprovázející diváka celým filmem, mrazivé finále (pěkná trýznivá sekvence pronásledování) končí někde v uzavřeném podniku se spoustou poraženého dobytka visícího na hácích, to je také povedená scéna, podobně jako úvod. Tento nízkorozpočtový film byl natočen v roce '71, ale nejspíš nikdy, nebo jen velmi zřídka šel někdy v kinech, a skončil po dlouhou dobu v totálním zapomnění, až někdy v éře videokazet si na film někdo vzpoměl a poté vydal (rok '86 Wizard Video). Film měl hezký obal (http://www.critcononline.com/headless_eyes_1981.htm) ale ty dvě fotky na zadní straně obalu jsou z úplně jiného filmu! Samotná VHSka je dnes považována za pěkný ale přeci jen stále obtížně sehnatelný sběratelský kousek, jehož cena v přepočtu samozřejmě, se na známých aukčních serverech zcela běžně pohybuje v rámci několika stovek korun. Hodnotím sice průměrně, ale v rámci nízkorozpočtového filmu (hororu) jde o mistrovský kousek (cením si především oné myšlenky ta byla v pořádku, nevím kolikrát se tak ve filmu stalo a kdy to bylo úplně poprvé, ale například taková "Angusita" je skoro o 20 let starší), byla to sice hrozně jednoduchá blbost, ale film se mi líbil - a jak už jsem psal, bavil mě a nenudil, a pak jako správný fanda mám pro tyto všechny 70's low-budget exploitation filmy prostě slabost. Edit: Blonďatá herečka na kterou má schizo-maniak zálusk skoro od samého začátku, ale doběhnout se mu ji podaří až těsně ke konci, mi silně připomínala jednu mojí pěknou kamarádku, rovněž výstavní kousek, nebyla si to ty Jani, nebo snad nějaká tvoje reinkarnace? Omlouvám se že tě spojuji zrovna s takovým-hle filmem, pro který zřejmě nemáš ani nebudeš mít nikdy pochopení, ale nešlo mi se tě nezeptat:-) Jistá podobnost s "Scream Bloody Murder" (73), "Mansion of the Doomed" (77), "Driller Killer" (79) nebo "Angusita" (87).(29.10.2013)

  • Kusko.t2
    **

    Lacná, nízkorozpočtová goreteska Kenta Batemana síce neponúka nič originálne ani krvavo explicitné (Herschell Gordon Lewis to teda nie je), zato však dobre poslúžila ako jeden z množstva titulov pre inšpiráciu nadchádzajúcej vlny pokročilejších „killerov“ filmového plátna. Jednooké prepojenie môžeme síce badať u neskoršieho exploitu THRILLER – EN GRYM FILM (They Call Her One Eye), osobne som si však spomenul hlavne na THE DRILLER KILLER (1979), prípadne MANIAC-a (1980) a iné New Yorkom napáchnuté slashery. Ale späť ku podstate maniakálneho THE HEADLESS EYES. Hlavná postava – nedocenený umelec maľby a obskúrnych skulptúr Arthur Malcolm sa snaží po nociach prilepšiť si vlámačkami v okolí. Jeho obchodný biznis v žiadnom prípade neprekvitá, veď skoro vždy zatvorená prevádza a neústretový prístup k zákazníkovi (jednému), nedokážu predsa zafinancovať tvorivú činnosť ani náhodou. Po neúspešnom záťahu sa však už Arthur začína na svet pozerať inými očami, resp. okom. Hororový trash o vrahovi nazývanom Eye Killer stratil podobne ako hlavná postava filmu nielen očný kontakt s realitou, ale aj príčetnosť. Amatérska jednohubka je plná zvukových slučiek, vyvalených očí a deravého ementálu nazvanom scenár.(10.4.2018)

  • darkrobyk
    ***

    Obskurní snímek o sběrateli očí využívající postupy experimentálních filmů 60. let. Na počátku je vydloubnuté oko. Z hlavního hrdiny se po jeho ztrátě stává psychopat posedlý očima druhých (dívek a žen). Kladivo, nůž, korále či holé ruce. Ruce v gumových rukavicích. Oči v krvi, v ledu, ve skle. Psychadelická hudba. Opakování záběrů. Prolínačky. Film má celkově blíže k experimentálním snímkům. Kontrast rudé a bílé je nejen u očí, ale třeba i u protikladu rukavic a krve, či majáku a bílého břehu. Některé scény mají zvláštní poetiku - mně se třeba velmi líbil moment na střeše - šňůry s pověšeným prádlem, prchající vyděšená žena, dynamická kamera, útok. Pro mnohé diváky bude ale snímek možná příliš nudný... Kdo zná Andaluského psa a Fulciho filmy, šokován rozhodně nebude.(29.3.2017)

  • Campbell
    ***

    Celkem obstojný hororový slasher který dnes sice divákovy moc nenabídne, ale mě celkem bavil. Chlapík co přijde o oko a okolo něj se začínají rojit vraždy. Sice některé vraždy jsou lehce úsměvné ale film díky své bizardnosti nepostrádá atmosféru(za kterou mohla i špatná kvalita co jsem měl k dispozici). Příjemné pokoukání který sice dnes nikoho nepřesvědčí ale rozhodně za to stojí.(16.12.2013)

  • corpsy
    **

    Pre mňa dosť nadhodnotený film. Je z doby, keď sa žáner otriasal v základoch ( predsa len prelom 60. a 70. rokov znamenal zmenu v každom ohľade ) a keď sa viac fetovalo a sexovalo, ako racionálne rozmýšľalo. Toť o tom. Brať snímok ako nejakú raritu ( viď komentár Karlos80 ) a pre to ju uznávať, aj keď je to zlý film, myslím si je v tomto prípade zbytočné.(21.11.2017)

  • JohnMiller
    ***

    Ultra-lacná a slizká bizarnosť ktorú som videl, v nie príliš dokonalej VHS kvalite. Ale aj tak to malo niečo do seba. Zlodeja prichytia pri čine a v súboji s ním mu vykolú oko. Rupne mu v bedne a začne postupne zabíjať všemožné ženy na ktoré natrafí. A tých nebude málo. Jeho úchylkou sa stanú ženské oči. V podstate námet, a s časti aj spracovanie, je u mňa za dve* ale výkon hlavnej úlohy to veru povznáša o čosi vyššie. Deviačného psychopata, citovo nevyrovnaného. trpiaceho začiatočným štádiom schizofrénie ako to tu zahral Ramon Gordon sa v takýchto filmoch nevidí, podľa mňa to mohol dotiahnuť aj ďalej než hranie v dvoch béčkových filmoch. Nečakane umelecký koniec takisto prekvapil.(6.8.2014)