Reklama

Reklama

Nafukovací panna

(festivalový název)
  • Japonsko Kúki ningjó (více)
Trailer 1

Lehce tragikomický příběh volně inspirovaný dle série populární japonské mangy od Yoshiie Gōda vypráví pozoruhodný příběh zdánlivě obyčejné nafukovací panny Nozomi (Bae Du-na) a jejího majitele Hidea. Nozomi se nečekaně v době nepřítomnosti svého majitele Hidea vydává na průzkum Tokia, kde se setkává nejen s prázdnotou světa okolo, ale záhy uvízne v sítích lásky s Juničim, místním zaměstnancem videopůjčovny, s jehož pomocí získá i svou první práci. Vše vypadá dokonale, ale jen do té chvíle, než v idylickém vztahu nastane pro Nozomi další nečekaný zlom.
Hlavním motivem filmu je téma osamělosti života ve městě v kontrastu s množstvím lidí a uspěchaným životním stylem a především otázka, co to znamená být člověkem? (MatthewR.)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (55)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

On to je de facto klasickej příběh o nefungujícím manželství, kdy ženská cítí odpor ke starýmu a nachází si milence. Akorát s tím rozdílem, že tady je ta ženská nafukovácí panna, což je ventilováno tím, že je trochu míň chápavá, běžné věci jí přijdou fascinující a sem tam potřebuje dofouknout. Film nepřináší nic nového, ač by se to mohlo z námětu zdát, každopádně v něm nacházím určité kouzlo, kterému dopomáhá především roztomilá Du-na Bae a taky podmanivá hudba hrající na pozadí. 60% ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Hirokazu Koreeda opět přichází se sociálním dramatem, ve kterém se mu daří s jemností jemu vlastní až poetickým způsobem reflektovat problémy současnosti. Vyprávění skrze nafukovací pannu může zpočátku vyvolávat otázky o laciné podbízivosti, personifikaci tématu vyprázdněnosti a zbytečnému sexuálnímu podtextu, nicméně Koreeda k ničemu takovému nesklouzává. Nevolí cestu humoru, ale podává děj s vážností a nejen díky odzbrojujícímu hereckému výkonu Bae vdechuje nafukovací panně život a umožňuje divákovi, aby chápal veškerá její životní dilemata a dokázal se do ní vcítit. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Motív nafukovacej panny ako oddanej životnej partnerky, večne mladej, neodvrávajúcej a vždy povoľnej, sa odrazil niekoľkokrát v umení. V literatúre, hudbe a tuná aj vo filme. Každá z variácií, ktorú som mal možnosť vstrebať, bola nejakým spôsobom prínosná. Hirozaku Kore´eda zachádza ešte ďalej a nafukovaciu spoločníčku oživuje. Vkladá do jej chladného a prázdneho tela srdce. Srdce naklonené láske poézii a videopožičovni. Film plný metafor týkajúcich sa partnerstva, životnej prázdnoty, odcudzenia, samoty, narodenín a umelého spôsobu života, ktorý je len náhradou skutočného žitia. Skvelý nápad, podporený humornými momentami, je trocha rozdrobený prílišným tlačením na pílu poetizujúcej stránky, či už sa jedná o jednoduchý obdiv k prírode a životu, filozofujúce myšlienky alebo posmutnelú melanchóliu zániku, kedy duša jednoducho vyfučí z tela. 70%. Poznámka: Top veta z filmu je táto: "Nepodarilo sa mi nafúknuť Juničiho." ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelá dráma z japonskej produkcie. Má veľmi zaujímavý a výborný príbeh o nafukovacej panne, ktorá ožije a vždy, keď je jej majiteľ v práci, odchádza von, aby spoznávala život okolo seba. Zamestná sa vo videopožičovni, kde sa zamiluje do spolupracovníka, ale začne si uvedomovať, že ani skutoční ľudia nie sú moc odlišní a určitú prázdnotu pociťujú všetci. Spracovanie je perfektné, ešte tých pár úvodných minút som si nebol presne istý, čo vlastne dostanem, ale mal som svoje očakávania a tie sa nakoniec prakticky aj naplnili, po oživnutí hlavnej postavy si ma to úplne získalo, spoznávanie krás života, lásku, ale neskôr aj samotu a zlé stránky života a to všetko pri skvelej, až takej melancholickej atmosfére, kde sa dej nikde neponáhľa, ale dá sa vychutnávať každý detail a približne celú prvú polovicu sa o ničom inom, ako nadšení hovoriť nedá, druhá polovica už síce o trochu zoslabne, už sa tu nájde aj niekoľko priemernejších scén, ale ako celok je to stále výborné, je tu niekoľko vynikajúcich scén, skvelých myšlienok a perfektný záver. Síce všetky tie menšie vedľajšie línie majú len malý priestor a pritom viaceré z nich pôsobia dosť zaujímavo, ale filmu to neškodí, cítiť, že sú tu hlavne preto, aby naplňovali celkové vyznenie filmu. Herecké obsadenie je skvelé, film stojí hlavne na zaujímavej a originálnej hlavnej postave a tú zahrala Bae Doo-Na dokonalo, toto je asi jej životná úloha, úžasný herecký výkon a veril som jej každé gesto, ostatné postavy už nemajú šancu sa k nej ani priblížiť, ale nikomu nemám čo vytknúť, zaujal ma aj jej majiteľ, spolupracovník a aj tých pár ďalších. Réžia a technická stránka sú dokonalé, podobné filmy sa netočia ľahko, ale toto vyšlo prvotriedne, úžasný vizuál, kde ma hlavne prvú polovicu pohltil pomaly každý záber, pôsobivá atmosféra, zaujímavo to pôsobí po emocionálnej stránke, tu nemám čo vytknúť. A chválim aj hudbu, ktorá to všetko ešte vylepšuje. Škoda tých pár priemernejších častí v druhej polovici, ale to je zároveň asi aj to jediné, čo tomu môžem vytknúť. Ani neviem prečo mi trvalo až tak dlho, kým som si konečne tento film pozrel, ale robil som chybu, jeden z najlepších filmov, ktoré som videl za dlhú dobu. 88% ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Nedejte na první dojem, který byste mohli získat už ze samotného názvu. Jen protože je o "nafukovací panně", neznamená to, že by šlo o laciný snímek. Nahota a sexualita zde mají své velké opodstatnění a rozhodně nejsou samoúčelné (ostatně, kdo zná Koreedovu tvorbu, jen těžko by od něj čekal něco "povrchního"...). Ve skutečnosti jde o symbolický typ filmu pro všímavého diváka. Středobodem je sice postava nafukovací panny a její objevování života a lidského světa, ale v průběhu sledujeme v útržcích hned několik lidských osudů. Co začíná poměrně nevinně a místy i humorně, stále víc nabírá na tíživosti, která se dost podobá atmosféře ve filmech Daremo shiranai (Nikdo to neví) nebo Manbiki kazoku (Zloději). Koreeda naráží na problematiku odcizení ve společnosti a ve střípcích nám ukazuje lidskou prázdnotu a osamělost, a způsoby, jak lidé svou prázdnotu vyplňují pomocí různorodých "náhražek". I nafukovací panna tak postupně dojde k poznání a nachází svůj úděl, který plní v životě člověka. Koreeda opět dokazuje, že i s pomocí jemných a někdy až náznakových prostředků či detailů dokáže vytvořit silný dojem, který v divákovi přetrvá... ~(4,4)~ ()

Galerie (36)

Reklama

Reklama