
Režie:
Erik Van LooyScénář:
Bart De PauwKamera:
Danny ElsenHudba:
Wolfram de MarcoHrají:
Koen De Bouw, Filip Peeters, Bruno Vanden Broecke, Matthias Schoenaerts, Koen De Graeve, Veerle Baetens, Marie Vinck, Jan Decleir, Gene Bervoets (více)Obsahy(2)
Pětice přátel si pronajme byt k prožívání vzrušujících schůzek. Teď tu leží mrtvola a loft se mění na místo, kde je víc otázek než odpovědí. Kdo je oběť? Vědí o sobě všechno? Věděl někdo o jejich dohodě? Ale hlavně - kdo je vrah?
Film, ke kterému napsal scénář Bart De Pauw a hudbu složil Wolfram de Marco, zlomil v roce 2009 v Belgii rekord návštěvnosti domácí produkce.
(Fr)
Recenze (135)
Tak se belgičanům zase něco povedlo! Udržet divákovu pozornost od začátku do konce není jednoduché a v tomto případě k tomu stačila jedna oběť a 5 přátel, kteří v onom začarovaném kruhu mají nemalé úlohy. Výkony herců jsou vynikající, ikdyž si možná na jejich mluvu budete zvykat. Co mě ale nejvíc zaujalo, že když už si myslíte, že máte toho pravého, vždycky se najde nový podezřelý... Jestli to bylo tím, že jsem od Loftu nic nečekal, to nevím. Ale vím jistě, že je tak dobrý, aby si 4* plně zasloužil. 75% ()
No, ale to je moc milé překvapení! Belgie si střihla téměř hollywoodský krimi thriller a výsledek je více než dobrý. Loft je hodně vrstevnatý detektivní příběh, který divákovi pomalu představuje všechny okolnosti, vznáší podezření na všechny a také na nikom nenechá niť suchou. Nechybí zde napětí, atmosféra i zvraty (těch tu bylo na můj vkus možná i trochu nadbytečný počet, ale vyložené logické díry jsem nespozoroval, takže proč ne). Ten závěr mohl být střihnutý určitě dřív (při té scéně, kterou jsme již viděli na začátku by to bylo asi nejvhodnější) a doslov (za každou cenu to po americku zase být nemuselo) už je zde opravdu navíc. Budou to slušné 4*, ale je fakt, že tímto snímkem v daném žánru předstihli Belgičané většinu jiných evropských zemí a já doufám, že nezůstanou jen u Loftu. ()
75%. Pomineme-li krajně nesympatické Belgičany a docela nepěkné Belgičanky, po stylistické i formalistické stránce se jedná o kupodivu výborně zvládnutý mysteriózní thriller s notnou dávkou napětí, neočekávaných zvratů a navzdory nepravidelné provázanosti jednotlivých časových linií i srozumitelné narace. Moderní konverzačka s relativně silnou atmosférou, které k plnému hodnocení chybělo opravdu jen málo. Třeba letos Van Looy porazí sám sebe v připravovaném remaku z americké produkce... ()
Dobrý konverzační thriller, jehož rozuzlení určitě jen tak neprokouknete. Těch zvratů je tam ale na můj vkus možná až moc. Navíc jdou tak rychle za sebou, že člověk ani nemá čas si při sledování stíhat ujasňovat, nakolik aktuálně platná interpretace událostí dává nebo nedává smysl, natož pak se třeba pokoušet tvořit interpretaci vlastní. ()
Z hlediska napětí precizně vystavěný thriller plný nejrůznějších zvratů a nečekaných odhalení. Těžko odhadovat dopředu další vývoj, společně s neokoukanými tvářemi a solidním scénářem jsou to nejvýraznější pozitiva. Jediné, co mi moc nesedělo, byl podivně vykonstruovaný vztah pěti kamarádů, kteří měli alespoň na první pohled pramálo společného na to, aby využívali společný loft na zálety. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (4)
- V jedné ze scén je možné všimnout si tuby s červenými a bílými léky. Tyto barvy jsou poznávacím znakem týmu FC Antwerp, jehož je režisér fanouškem. (Othello)
- Film se stal ve své době nejnavštěvovanějším snímkem v belgické historii. Navštívilo ho tehdy 1 186 000 diváků, čož bylo o přibližně sto tisíc více než návštěvníků snímku Koko Flanel (1990), který rekord stanovil. (Othello)
Reklama