Reklama

Reklama

Gérard Depardieu nasedá na legendární motorku Mammut z roku 1973 a "řítí" se za bývalými zaměstnanci získat potvrzení potřebná k vyřízení zasloužené penze. Jenže seniorská vyjížďka se brzy promění v bláznivou road-movie plnou bizarních setkání, vzpomínek na bývalou lásku (Isabelle Adjaniová) a nečekaných zvratů. Šedesátník Serge, o kterém si všichni mysleli, že je jen obyčejný buran, prožívá "Easy Rider" svého života se vším všudy. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Gérard Depardieu zřejmě bere všechno, co mu nabídnou, takže je skoro svátek ho vidět v pořádné roli. Tahle road movie křížená s hořkou sociální komedií stojí sice hlavně na výborném scénáři, ale jen těžko si v její hlavní roli představuji jiného herce. Druhou větší roli (pokud nepočítám motocykl Münch 1200) tu má jen Yolande Moreau jako jeho manželka, zbytek už jsou jen drobné epizodky (včetně Isabelle Adjani v roli ducha). Panoptikum hodně nebo ještě více střelených figurek je zábavné a autoři se nebojí zajít se svým humorem dál, než jsem čekal. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Odvážný snímek o ničem, v němž Depardieu na motorce loví potvrzení od bývalých zaměstnavatelů, aby dostal důchod. Důležitý je asi ale hledání sebe samého, vyrovnání se s minulostí. Kolem něj jeden úchyl větší než druhej, což je v jádru vtipný. Ale zas až tak velká jízda to není, i když je to docela milej film. 60% ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele

sociálně kritická roadmovie se slavným Depardieu, který se tu předvede v nezvyklých situacích ;-) Tempo filmu je dost pomalé, ale v tomto věku není kam spěchat, že? Provedení a styl filmu je taky dalece od normálnosti, ale taky to není film pro všechny. Kdo má rád tyhle pomalejší absurdní nezávisláky s kapkou humoru, tak si ho asi užije. Pro mě to bylo bez šťavy a bez výrazného smyslu, a proto slabší 3 hvězdy. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 0 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[IFF, Bratislava 2010] Po politicky nekorektnej a ironickej pamiatke na francúzsku anarchistku ("Louise-Michel") si radikálny tandem Gustave de Kervern/Benoît Delépine na plné obrátky rozkrúca menej hyenisticky driapavý, ale za to čo do diverzného žartovania nezvykle progresívny kolotoč. Ten sa hneď od prvotných okamihov vrtí ako pobesnený, nekonvenčným a hodne sugestívnym typom interpretovania odfúkava preč akékoľvek narážky na okatú povznesenosť, ktorou je tento "reprezentatívny" originál sympaticky nasiaknutý. Od famózneho stvárnenia skormúteného/šiblého pracanta (Gérard Depardieu), cez sladkobôľne dominantnú hud. zložku alebo opätovne avantgardné využite rozmerných kamerových možností, až po nákazlivé prechody medzi skutočnom a chimérou (Isabelle Adjani) sa vynára naslovovzatá potvrdenka profesionality so štipkou disidentstva. "Mammuth" dosvedčuje, že je nielen dezinfekciou zvyčajnosti, ale aj prvotriednou a neriedenou substanciou pragmatického absurdizmu, ktorého údernosť ma zakopáva hlboko pod zem. 4+ ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Francouzský film Na mamuta! je očistcem života a symbolika cesty má zde hmatatelný tvar. Osobité filozofické dílo prostřednictvím cesty bilancuje a vyvolává vnitřní katarzi. Bizarnost je střídána obrazovou provokací až do dekadentních sfér temné stránky lidské duše. Souhrn podivností vysvobozuje trápící duši z krutého zajetí mysli a nabízí novou šanci na život. Hlavní postavou svérázné sondy do duše člověka je Serge Pilardosse (velmi dobrý Gérard Depardieu), muž na pokraji jakéhokoli zájmu. Těžká manuální práce je svým způsobem únikem před traumatem minulosti. Každodenní návyky a rituály jsou přerušeny odchodem do důchodu. Toto mezičasí se stává dobou hledání sebe sama. Pátrání po vlastní identitě zákonitě vede přes vlastní marast mravní i existenční. V nepřehledném vnitřním bludišti nevyrovnaného světa lze sejít z cesty bez pozorování i návaznosti. Jedna osobnost se bortí a zaniká, aby nový obrozený jedinec povstal z popela očisty. Nový neznámý pocit vysvobození dává nové možnosti počátku. Hlavní ženskou postavou je Catherine Pilardosse (velmi zajímavá Yolande Moreau), prostá žena a manželka Serge. I pro ni je mezidobí, vedoucí k zmrtvýchvstání, očistnou kůrou. Ubíjející stereotyp jen s námahou toleruje toho druhého vedle sebe. Složitě se ohlíží po jediném důvodu k setrvání a jiné světlejší vyhlídky jsou v nedohlednu. Rovina symboliky je vedena skrze přelud ztracené lásky (šarmantní Isabelle Adjani). Pouze přijetí dlouho oddalované skutečnosti dovolí uzavřít nejtěžší životní očistění a konečné vysvobození ducha. Částečnou metaforou je také Solange Pilardosse (pozoruhodná Miss Ming), svébytný sirotek a neteř Serge. Její přirozená bezelstnost udává směr pouti znovunalezeného strýce po zpustošené krajině vlastní duše. Z dalších rolí: důsledný a sebevědomý hledač pokladů s detektorem kovů (velmi zajímavý Benoît Poelvoorde), na každou situaci připravená podvodnice (zajímavá Anna Mouglalis), Catherinina kamarádka a kolegyně Danièle (Catherine Hosmalin), Sergeův zestárlý bratranec Pierre (Albert Delpy), či zaskočený personální úředník (Bouli Lanners). Přelomové katarze probíhají přes vnitřní svět, celý ho zpřevrací, žádnou hodnotu nenechá na stejném místě. Až pád na dno hlubiny osvobozuje zakletou duši. Odhoďme bigotní morální zábrany a poznejme vlastní podstatu! Proti tomuto způsobu nazírání na filmařskou práci nemohu mít mnoho námitek. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Motocykel, ktorý používa Serge Pilardosse (Gérard Depardieu) vo filme, je Münch 4 TTS 1200 Mammut z roku 1973. (Laslo)
  • Gérard Depardieu hrál ve filmu zadarmo. (virus10)
  • Režiséři filmu Gustave de Kervern a Benoît Delépine měli jasnou představu pro hlavní roli a tou byl Gérard Depardieu. Při osobním setkání mu sdělili, že bez něj film točit nebudou. (virus10)

Reklama

Reklama