poster

Cela 211 - Vězeňské peklo

  • Španělsko

    Celda 211

  • Francie

    Cellule 211

  • Slovensko

    Cela 211

  • Velká Británie

    Cell 211

Drama / Thriller / Akční

Španělsko / Francie, 2009, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    odpad!

    Točeno na Borech šlohnutým mobilem jedním z muklů. Akorát tam přivezli Louise Tosara, aby pozvedl ten marast laciných španělských telenovel. Zápletka nudná, technicky nezvládnuté a odfáklé, do očí bijící laciná výprava, děj iracionální, nulová akce a přemíra žvástů. Nebavilo. Dvd letělo rovnou do odpadkového koše. Jak mám rád český dabing, tak tenhle byl zvláště příšerný. Pane Terši a Vlachu, už nikdy nic nedabujte! 0%(25.2.2014)

  • Happens
    *****

    No tak tohle jo. To teda sakra jo. Takové filmy můžu. Luxusní napětí, co se neztrácí v žádné vteřině filmu a naopak houstne do podoby, kdy se dá krájet. Studie změny charakteru hlavní osoby. Jak snadné je přejít na druhou stranu břehu. Stanfordský experiment tak trochu (úplně) jinak. Španělé opět ukazují, že ve světě filmu jsou třída.(14.4.2017)

  • Radek99
    *****

    V subžánru vězeňských dramat se rodí skutečně hodně povedených snímků a Cela 211 patří bezesporu k těm nejlepším. Silný většinou dosti naturalistický náboj, syrové podání a ryze maskulinní svět se svými vlastními pravidly, specifickou morálkou s důrazem na čest a charisma (jazykem filmu ,,koule") hlavních postav. Cela 211 má navíc velmi umně vystavěnou originální zápletku, jejíž dějová rámec rozehrává hodně zajímavé paralely mezi světem venku a uvnitř za mřížemi - který svět je vlastně čestnější, ten ryzí živočišný nebo ten politicky korektní, v němž praxe a teorie morálních zásad nejsou vždy zcela v harmonii? Režisér Daniel Monzón navíc dokázal udržet svůj snímek po celou dobu jeho trvání mimo obvyklé neduhy podobných filmů - žádné sentimentální pasáže v závěru, žádné moralizující soudy, žádné zbytečně akční efekty rvaček, žádné exhibování trestaneckých muskulatur, tady jde čistě o silný a neotřelý příběh (vzdáleně podobný Redfordovu Brubakerovi) a fyzické herectví zúčastněných herců - každému jsem jeho roli bezezbytku uvěřil... Vězeňské snímky jsou zpravidla hodně sociálně kritické a ani ten Monzónův není výjimkou ve své reflexi toho, jak zkostnatělý je systém nejen španělského vězeňství, ale důležité jsou i přesahy do politické situace a reflexe autonomních pnutí uvnitř Španělska, konkrétně Basků (ETA) či ve filmu přímo nezmíněných Katalánců. Evropské pojetí subžánru je navíc trochu odlišné od zaoceánského, v tom je snímku hodně blízký skvělý francouzský Prorok, který oplývá podobnou atmosférou, tady ovšem chybí občasné poetické scény, což je ku prospěchu věci. Cela 211 je mimořádně napínavý snímek, jehož přednosti shrnují dva body - originální dějová zápletka a herci, kteří mají skutečně ony ,,koule"...(18.7.2010)

  • petero
    ****

    Podobné filmy: Felon (2008), Animal Factory (2000), The Shawshank Redemption (1994). Na rozdiel od klasík sa hlavný hrdina “dostáva“ do väzenia naozaj neprávom, resp vďaka zhode istých náhod. Jeho infiltrácia je nutná vzhľadom na jeho prežitie a veľkosť prezradenia, že je v skutočnosti nastupujúcim bacharom v obkľúčení vzbúrených väzňov je dostatočným katalyzátorom nepredvídateľných udalostí.(21.5.2010)

  • iamek
    *****

    Jeden z nejlepších filmů z vězeňského prostředí. Herecké výkony jsou bombastické stejně jako atmosféra. Když ktomu přidám neamerický konec musím dát jasný plny počet. Film má hodně luxusní tempo a díky němuse prostě nenudíte ani sekundu stopáže a hlavně film vypadá strašně zkutečně. Ve snímku jsem nenašel ani jednu chybičku a zrodilo se zatím největší překvapení roku 2010.(5.5.2010)

  • - Film získal osm trofejí včetně té nejvyšší za film roku na Španělských filmových cenách v roce 2010. (zdeny99)

  • - Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)

  • - Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace