Režie:
Daniel MonzónKamera:
Carles GusiHudba:
Roque BañosHrají:
Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Carlos Bardem, Marta Etura, Manuel Morón, Manolo Solo, Josean Bengoetxea, Jesús Carroza, Miguel Martín (více)Obsahy(4)
Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (441)
Chtěl se v novém zaměstnání vytáhnout a ukázat, že ho nehodlá brát jen jako nutné zlo odkroucených hodin. Jenže Juan je budoucím vězeňským strážcem a vinou vzpoury se s násilníky a vrahy potká nedobrovolně tváří tvář. Bez mříží, bez obušku, jen s jednou zoufalou lží, že je jedním z nich. To, že je nově dopraveným vězněm, samozřejmě nějakou dobu zabírá, jenže postupem děje je jasné, že scénárista i divák si přál, aby se vše začalo zamotávat. Syrové podání maskulinního světa má slušné koule, není to navíc jen o tom „hele, rozsekáme pár cel a budeme čekat, než nám sem nahází slzný plyn“. Scénárista moc dobře věděl, jak proplést několik osudů, jak spustit poměrně originální vývoj situací. Poukazuje na zkostnatělý vězeňský systém i přesahy do politiky (trumfy vězňů jsou cenění kolegové z ETY), v druhé polovině mu ale (přiznejme si) viditelně dochází dech. V tu chvíli měl přijít režisér a otěže vzít pevněji do rukou. Nestalo se. Pohnutky několika ústředních postav jsou už hůře uvěřitelné, chování hlavního hrdiny „z dozorce vězněm“ dostává trhliny, což mrzí především!! Jinak ale velmi razantní dramatický zástupce z Evropy s kvalitními herci a bez výrazně hluchých míst!! ()
Jo, povedené. Určitě jsem se u filmu bavil, poněvadž příběh a samotný závěr je opravdu nevšední. Jen jsem měl problém uvěřit Juanovu "herectví" a všem těm, co mu to žrali. A hlavně, z největšího hajzla španělských věznic se nakonec stane celkem citlivý a odpouštějící chlapík. Film určitě stojí za to vidět, protože je to minimálně tak trošku jiný vězeňský příběh. 7/10 ()
Já bych dal za 4*, ale ten příběh je pro mě úplně novým. Je to velmi napínavé, atmosféra vynikající, kamera naprosto skvělá a to herecké obsazení mě bylo fakt sympatické. Byl jsem před filmem velkým optimistou, tipoval jsem, že to dopadne dobře, ale každej se plete. Má to skvělej konec. Celej film má napínavost a brutalitu, je to skvělej film. ()
"Sežeň tomu klukovi čistý slipy, ať mu neofouknou koule." Lézt nadřízeným do zádele a nastoupit do zaměstnání o den dřív se většinou nevyplácí. Juan alias Slipy se tak nechtěně dostal do prostředí, kde si doktoři pletou rakovinu s průjmem, vězni mají běžně k dispozici telefon a na samotce nají radost z toho, když jim někdo přijde rozbít hubu. To jsou ty zábavnější aspekty tohoto snímku, který se mi dost líbil svou syrovostí a zároveň mne svou syrovostí celkem odpuzoval. A co se týká věrohodnosti vězeňského prostředí, tak to si netroufám hodnotit, protože tohle místo znám jen z bezpečnější strany mříže a hodlám u toho zůstat. ()
Dříve se na evropské filmy skoro nedalo koukat. Dnes? Nakopávají prdel přeslazenému Hollywoodu a to i ve vězenských dramatech, které doposud nejlépe uměli právě za mořem. Cela 211 po celou stopáž popisuje konflikt ve věznici, přesto nenudí ani na vteřinu. Postavy jsou skvělé! Kolumbiec, Malamadre i samotný Juan. Skvělé herecké výkony, lidské poselství a hlavně, dokonalé drama. Jeden z nejlepších filmů letoška. 90% 14.08. 2010 ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
- Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
- Film je venovaný Luisovi Ángelovi Puentemu, hasičovi zo španielskeho mesta Zamora, kde sa tento film natáčal. Luis sa podieľal na snímke a umrel pri záchrane dvoch chlapcov v rieke Duero krátko potom. (MikaelSVK)
Reklama