poster

Suspiria

  • Itálie

    Suspiria

  • Austrálie

    Suspiria

  • Velká Británie

    Suspiria

  • Nový Zéland

    Suspiria

Horor / Mysteriózní / Thriller / Fantasy

USA / Itálie, 2018, 152 min

Komentáře uživatelů k filmu (79)

  • J*A*S*M
    *****

    Nodoprdele, to je vrstev. Původní dějově poměrně jednoduchou hororovou báchorku Kajganich s Guadaninem rozšiřují doleva, doprava, nahoru, dolu, a ještě ji obrací vzhůru nohama. Takže z příběhu o tom, jak nebohá studentka zjistí, že její baletní akademii ovládá čarodějnický klan, je najednou politicko-filosofické zamyšlení nad lidskými dějinami. Ty jsou tu nazírány jako kolotoč bojů o moc, hnaný falešnými božstvy a manipulativními ideologiemi, které "okouzlují" své stoupence. Hlavním motivem je pak patrně zneužívání moci, to se prolíná hned do několika dějových zákrutů, přičemž umístění do rozděleného Berlína taky není jen tak náhodné. Vina zkorumpovaného patriarchátu versus ženská síla, to je pak další vrstva prozkoumávaná zprava zleva. To jde tak daleko, že dokonce jediná důležitá mužská postava, která se snaží být "hodná", nese vinu hned na několika frontách. A všichni navíc víme, kdo onu postavu hraje... /// Takhle, nejsem si úplně jistej, po první projekci bez českého překladu, jestli do sebe všechny ty naťuknuté motivy úplně stoprocentně zapadají. Ale rozhodně mě baví se v nich pitvat. Formálně je pak nová Suspiria snad ještě lepší, než jsem čekal, taneční a snové scény naprosto boží, intenzivní, atmosféra dokonalá. Ve finále myšlenky trochu převáží nad hororem (přes všechno to uvažování, co se zrovna sakra děje, se není čas bát), což je pro mě trochu škoda, ale přežiju to. Za mne zatím 9/10, ale určitě to chci vidět znova - může to povyskočit, ale i spadnout.(15.1.2019)

  • kiddo
    ****

    Tentokrát byla Dakota Johnson obsazena jako prázdná schránka cíleně. Nemůžu říct, že by to pomohlo.(19.1.2019)

  • ricci.s
    **

    Zopár zaujímavých snových výjavov sa tu síce našlo, ale každá lepšia scéna bola vzápätí zabitá minimálne polhodinou neskutočnej nudy. Niekedy aj hodinou. A keďže musím žiaľ súhlasiť s tým, že film nedisponuje ani uceleným dejom, ani dobrou atmosférou, tak žiaľ, dve a pol hodiny pri tomto vydržať je naozaj umenie. Tanečné kreácie vo filme boli fajn, a keď po úmorne zdĺhavom úvode prišla parádna "lámacia" tanečná gore scéna (dokonca jedna z najlepších, aké som vôbec v horore videl tento rok), tak som ešte veril, že sa film zobudí. Zobudenie napokon prišlo, ale až v záverečných minútach, kde nám tvorcovia predviedli celkom schopné masky a konečne aj nejakú krv s orgiami. Lenže keď zo 150 minút je dobrých možno 15, tak si každý môže vytvoriť názor - ja som už pekne dlho v kine takto netrpel.(17.11.2018)

  • tron
    ****

    „Bola jej zima, keď zomrela. Ale nebála sa.“ Obludná hororová vízia. Argentov originál sa mi páčil, ale nie som žiadnym jeho megafanúšikom, čiže vznik remaku ma nerozčuľoval a nakoniec som rád, že vznikol, nakoľko vďaka tomu máme dočinenia s filmom, aký sa v dnešnej dobe vidí málokedy. Režisér dostal peniaze na dospelý, pomalý a brutálny horor, ktorý trvá dve a pol hodiny a odohráva sa v 70. rokoch v Európe (trocha to pripomína o dva roky starší Liek na život od Verbinského, ktorý bol tak troška z podobného súdka). Je tam plno skvelých a sympatických mladých herečiek (Dakota Johnson alebo Mia Goth, ktorá by nemala chýbať v žiadnom divnom horore) a Tilda Swinton, ktorú nemusím, ale to, čo tu predvádza (ale nebudem spoilerovať), je paráda. Retro atmosféra úžasná, scenáru som ku koncu síce čiastočne prestal chápať, ale vôbec mi to nevadilo, nakoľko som sa niekoľko dní psychicky spamätával z niektorých konkrétnych scén, ktoré sú dosť hardcore aj pre brutálnych hororových fanúšikov. Akurát nerozumiem, ako sa k tomu (v úlohe producenta) primotal (inak prevažne scenárista) James Vanderbilt, špecializujúci sa prevažne na totálne komerčné látky (Deň nezávislosti: Nový útok, Zelené peklo s Travoltom, Vitajte v džungli, Pád do temnôt, Amazing Spider-Man).(3.2.2019)

  • EdaS
    *****

    Nápad remaku Suspirie mi přišel jako nesmysl, ale Guadagnino ho vzal od podlahy a nebere zajatce. Výsledkem je artová šílenost, která spíš než Argenta připomene s přihmouřením oka třeba Lynche. Hlavně v tom, že režisér má bez ohledu na obskurnost námětu pevnou vizi (podpořenou suverénní filmařinou), která diváka při troše snahy naprosto pohltí a vyplivne až se závěrečnými titulky. Take it or leave it.(13.1.2019)

  • Pumiiix
    ***

    Nebylo to špatné, ale originál mě bavil více. Ta hodina navíc proti původnímu filmu, byla možná až moc. Vizuálně hodně povedené...65%(26.1.2019)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Luca Guadagnino je nepochybně talentovaný Italský režisér, ale jeho předešlá tvorba se skládala především z romantických dramat, tedy natočit remake slavné Argentové Suspirie bylo velké sousto, ale celkem si s ní poradil. Originál byl fascinující svou údernou děsivou hudbou, působivým vizuálem, promyšlenými vraždami a hutnou atmosférou. Remake jde úplně v opačných kolejích a společného až tak moc nemají, i tahle cesta má něco do sebe. Je třeba hned uvést na pravou míru, že Suspiria rozhodně není pro mainstream diváky, načančané teenky a diváky prahnoucí po zábavě. Film potěší především Artové fanoušky bizzárních a obskurních podivností a také ty, kteří jsou odkojení na hororech ze 70. let, protože nová Suspiria jakoby vypadla z téhle doby. Retro jak svině. Má to sice mouchy, ale také výrazné klady. Mínusem je délka dvě a půl hodiny, kde nudnějších pasáží je více než je zdrávo ( Proč se ve filmu Italského režiséra mluví Německy a Anglicky to netuším), ale pokud tohle překousnete dostanete zasloužený reward. Plusy: Nádherná Dakota Johnson se konečně ukáže nahá, Tilda Swinton je zde opět vynikající, byť vzhledově je to zrůda, na kterou by normální chlap nikdy nevlezl, veškeré taneční scény jsou zajímavé a finální taneční vystoupení je solidní, Lámácí taneční gore scéna je už teď kultovní a nic drsnějšího a hrozivějšího jsem nikdy neviděl, potěší i znepokojivé snové vize no a potom samotné finále, kde příjde absolutní peklo s hektolitry krve a explodujícími hlavami , Argentovým rudým filtrem, Matka Suspiriorum a jedna silně rozkládající plesnivá nechutná babka, která mě bude děsit ve snech ještě hodně dlouho. Je těžké film hodnotit, protože hororové scény jsou výborné, ale ta výplň mezitím trošku pokulhává, přesto kvůli finále a lámácí taneční scéně se vyplatí film vidět. 70%(15.1.2019)

  • Marceloo
    **

    Mladé dievča z Ohia prilieta v roku 1977 do Berlína, kde sa chystá navštevovať prestížnu tanečnú školu. Ihneď padne do oka vedúcej školy (Tilda Swinton) a kvôli tomu, že hlavná tanečnica v predchádzajúcich dňoch zo školy nečakane odišla, dostáva hneď vedúcu pozíciu. S ňou prichádza značná zodpovednosť a naviac sa začína zdať, že so zmiznutím Patricie (Chloe Grace Moretz) malo vedenie školy niečo spoločné, takže atmosféra uprostred akadémie neustále hustne a pocit neistoty narastá. - Keď ma na niekolko rokov očakávanom horore najviac zaujme retro hliníková krabička na zlepený chlieb, zopár Trabantov v uliciach a to, že hlavná postava spomenie v jednej vete mesto Teplice (Z Teplic až na vrchol...), asi niečo bude zle. Ale neprekvapuje ma to, pretože som vedel, že režisér bez akýchkolvek hororových skúseností s týmto remakom nič významné neurobí a keď mal točiť podla scenáru od jedného z pre mňa najneschopnejších scenáristov, tak sa mohol snažiť ako chcel. Dej je plochý ako hrudníky a pozadia tu prítomných dievčat a dve a pol hodiny je na takýto horor strašne vela. Hudba sa samozrejme na Goblina ani zďaleka nechytá, takže ani netuším, ako mohlo niekoho napadnúť urobiť remake, ktorý nevylepší absolútne nič a ani sa o to nesnaží. Dve hviezdičky len za pár nechutných zjavov a nádherne zladené rekvizity. Zhliadnutie neodporúčam, lebo tu potom budú desiatky komentárov jak lidi zabili dvě a půl hodiny drahocenného času. + herečka z The Amityville Horror + herečka z A Cure for Wellness a Marrowbone(13.1.2019)

  • choze

    Velenudná artová podivnost. Omšelý vizuál a retro výprava se mi líbily a scéna breakdance správně nepříjemná, ale nemělo to pro mě atmosféru a celkově mě to od začátku krutě nebavilo (a že ten film trvá celou věčnost). Nehvězdičkuju, na to jsem si moc pomáhal rychloposuvem.(19.1.2019)

  • George Stobbart
    ****

    Úprimne – nenávidel som ten film od jeho ohlásenia. Nielen preto, že Suspiria je jeden z mojich najobľúbenejších filmov & najlepším čarodejníckym hororom vôbec a jej remakovanie mi príde ako svätokrádež, ale aj preto, že zvolené herecké obsadenie naozaj nemusím. Ale už trailer ukázal, že až také zlé to asi nebude a konečný výsledok je viac než príjemný. Hlavne preto, že to nie je shot-by-shot remake, ale skôr to pôsobí ako film Suspiriou inšpirovaný, sústrediaci sa na iné veci ako originál. Takže tam, kde bola Argentova dokonalosť audio-vizuálne expresívna, je remake cielene tlmený a napr. naopak vyložene grafickejší a brutálny v stránke hororovej, ktorá pôvodne ostávala skôr v jemnejšej, umeleckej rovine. Ja som si toto svojské, štýlové, euro-hororové psycho až prekvapivo užil a nakoniec mi na ňom nevadilo takmer nič; ani herečky, ani to, že to (nie)je "Suspiria".(13.1.2019)

  • Botič
    *****

    Slušné bludiště myšlenek, nápadů a pocitů zasazené do zdí rozděleného Berlína, kde by se člověk měl pomalu bát víc tančících žen, než Baadera s Meinhofovou. Do sedmdesátkové deprese vysaturované záběry, taneční čísla, z kterých křupou kosti, nepříjemně snové výjevy podepřené hudbou Thoma Yorka a obskurní finále to jsou prvky, které se vypálí do mysli, jako už dlouho nic. Něco na těch artových režisérech je, když se rozhodnou si natočit horor. Tahle Suspiria má rozhodně nakročeno k tomu zařadit se po bok Osvícení a Rosemary má děťátko.(16.1.2019)

  • Davies182
    *****

    Živě vidím ty úprky ze sálů kin po celým světě, když na konci konečně dojde na lámání chleba ve chvíli, kdy Dakota Johnson začne předvádět nádhernej hrudník, Tilda Swinton je najednou ďábelštější než kdy jindy, a z plátna se v kaskádách valí nejpůsobivější vizuální efekty za posledních několik let. Protože ruku na srdce, tenhle überhororovej kotel každej rozhodně nerozdejchá. Nechtěl bych po tom filmu dávat všechno do richtiku, a jestli kulisáci a uklízeči neměli jedny z nejvyšších platů na place, spravedlnost je slepá. Gott mit uns!(27.1.2019)

  • JohnnyD
    **

    5/10 Napriek tomu, že pôvodnú Suspiriu považujem za jeden z najlepších hororov všetkých čias, existencia remaku ma nijako nerozčuľuje. Len jej vôbec nerozumiem. Originál má totižto tak riedky dej, že Guadagnino by mohol urobiť pár jemných zmien v scenári a bol by z toho "len" film inšpirovaný týmto klasickým hororom. Bez všetkej tej ťarchy porovnávania s geniálnou predlohou. Suspiria 2018 má silný autorský rukopis, v detailoch je skvelá, casting je bravúrny (s výnimkou alternatívnej mužskej role pre Tildu Swinton), no do poslednej minúty svojej ubíjajúcej dva a polhodinovej minutáže (plnej neotitulkovaných nemeckých dialógov) Guadagnino nedokáže prekročiť tieň festivalovej artovej onanie smerom ku skutočne ponurému slow-burn hororu. Mohol to byť horor roka, skončilo to ako ambiciózna pominuteľná nuda.(16.2.2019)

  • Cappuccino
    ***

    Ani pôvodná Suspiria veru nemala žiaden geniálny príbeh, ale za to ma zaujala svojou hudobnou stránkou, výnimočnou atmosférou a hrou s obrazom/farbami. Guadagninová verzia má skvelý vizuál, niekoľko vynikajúcich scén, ale celkovo na mňa pôsobila príliš natiahnuto. A napriek rešpektovaniu artovej formy som mal mnohokrát pocit, že tvorcami predostrené obrazy boli úplne nezmyselné. Pri premýšľaní nad plusmi aj mínusmi tejto snímky úplne rozumiem veľmi vysokým hodnoteniam, ale taktiež značne nízkym. Za mňa to bude niečo medzi.(3.2.2019)

  • Sobis87
    *****

    Spolu s Mandy nejlepší film roku. Zbožňuju původní Suspirii a nemám problém zbožňovat ani tuhle, protože obě jsou naprosto jinými filmy - každý z nich má své nesporné kvality.(17.1.2019)

  • InJo
    ****

    Artový režisér a remake kultovního hororu ze 70. let. Zní to šíleně a fantasticky zároveň, výsledkem však naštěstí rozhodně není zbytečná (doslovná) předělávka. Vlastně mám pocit, že Guadagnino a Kajganich mají z Argentova originálu podobné dojmy, jako já - líbí se jim látka a některé její stěžejní aspekty, nikoli však její (dosti laciné/béčkové) zpracování. A tak si napsali a natočili svoji vlastní vizi téhož tématu, která se, mimo jiné, snaží okázale překročit rámec "pouhého" čarodějnického/okultního hororu (pravidelné narážky na RAF, reálie rozděleného Německa 70. let, druhou světovou válku apod.). Ústřední zápletka zůstává stejná, její vyústění je ale zcela jiné (a dle mého o dost lepší) - vizuálně velice silná finální scéna je pro mě takřka dokonalou esencí ryzího hororu. Tam se Guadagnino skutečně utrhl ze řetězu a předvedl, že v jádru asi nebude žádný akademický suchar, jenž touží akorát sbírat (nejen) festivalové ceny... Nová Suspiria je dlouhá, pomalá a velmi ambiciózní (kromě jedné pofidérní "masky" je filmařsky na hodně vysoké úrovni). Od většiny hororů se zcela záměrně liší, přesto/proto se řadí k nejzajímavějším (a asi i nejlepším) žánrovým kouskům za poslední roky. Btw snové (skoro lynchovské) výjevy a často diskutovaný "breakdance" jsou vážně boží, i když na nich film určitě nestojí. 80 %(5.2.2019)

  • AppleCore
    *****

    Zpátky do sedmdesátých let - vizuálem a kamerou obecně, přes ozvučení, střih až po dramaturgickou strukturu. Přitom je film proloženej modernou v podobě geniálního soundtracku Thoma Yorka a vrstevnatostí, která nemá v současný době v rámci žánru konkurenci. Suspiria je atmosferická pecka, která ač se v určitých pasážích mdle táhne, ve finále vystřelí z diváka duši a dá tomu všemu bizáru smysl. Krok zpátky, kterej je ale v záplavě dnešních komerčních sraček paradoxně evoluční. Horor předešlýho roku a zřejmě i toho letošního!(21.1.2019)

  • Dzeyna
    ***

    Může mi někdo říct, co to bylo?! Naprostá psychárna. Já mám teda tyhle psycho výtvory většinou hodně ráda, nicméně tohle bylo až moc divné. Na jednu stranu tam máte nahé holky, který by vás asi měly vzrušit a vedle nich něco totálně nechutného, co vás přesune hned na druhou stranu vzrušení, a to do znechucení. Navíc, Dakotu ráda nemám, podle mě vůbec neumí hrát, ale to je jen můj osobní problém. Celkově mi to přišlo hodně pofidérní.(27.1.2019)

  • RUSSELL
    **

    S původní Suspirií to nemá prakticky nic společného. Stačilo trošku překopat premisu se třemi matkami – která je zde stejně dost alternativní – a změnit zasazení do taneční školy a hned by z toho byl soběstačný film, který by se vůbec nemusel balit do hávu remaku hororové klasiky ze 70. let. Těšil jsem se na artovější pojetí, ale nikdy by mě nenapadlo, že se z toho stane srdceryvná holocaustová love story s čarodějincemi. Z nové Suspirie cením jen některé dílčí momenty a místy znepokojující atmosféru – celé je to ale natolik nekonzistentní, že i když se objevilo něco, co mě zaujalo, tak to hned v zápětí bylo rozmeteno něčím úmorným či nezajímavým. Nerad haním filmy za jejich délku, ale tady je tolik zbytečných a nic neříkajících scén, že ta přestřelená stopáž je zcela neodpustitelná. Guadagnino bohužel moc nepracuje s nějakou postupnou gradací atmosféry a mysteriózna – škola přijde o roucho tajemna hodně rychle – a film nemá ani žádnou pořádnou příběhovou kostru. Ve výsledku to na mě působí jako taková experimentální feministická vyhoněnost, která pro své účely zneužila dobré jméno Suspirie. Pachuť v hubě po tomhle zážitku asi jen tak nezmizí a začínám litovat, že remake Suspirie nenatočil raději David Gordon Green, který se původně kolem projektu motal předtím, než ho dostali Guadagnino s Kajganichem a vytvořili tenhle paskvil.(5.10.2018)

  • erl
    ****

    S originálem má minimální spojitost a jde si vlastní cestou. Výborná kamera a hudba. Ve výsledku znepokojivý art a pro mně nečekané překvapení.(23.1.2019)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace