Reklama

Reklama

Až kulky doletí

(festivalový název)
  • Čína Rang zi dan fei (více)
Trailer

Obsahy(1)

Herec, režisér a scenárista Jiang Wen představuje jednu z klíčových osobností moderní čínské kinematografie. Ústřední motiv jeho žánrově různorodé autorské filmografie představuje mnohoznačnost, a to nejen v rovině postav či pohledu na velké dějinné události, ale i co do žánrových škatulek. Svůj poslední dokončený film pojal jako výpravnou historickou báchorku vycházející z westernového půdorysu, která je současně ideologicky podvratnou fraškou i opojným hereckým koncertem trojice největších charakterních představitelů a kasovních hvězd čínských teritorií: samotného Jianga, Ge Youa a Chowa Yun Fata. Vyšperkované dialogy, precizní situační humor a absurdní stylizace nechávají ožít ztřeštěný příběh o banditovi, který si přivlastní post guvernéra v odlehlém městě, jemuž doposud vládl hrabivý mafián. (Filmasia)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (12)

Kordus 

všechny recenze uživatele

Když se nějaký film jmenuje takhle a hraje v něm Chow Yun-Fat, člověk prostě očekává, že aspoň jednou vezme do ruky pistoli (nebo dvě) a půjde si zastřílet. A ono nic. Ale dosti spoilerů, pokud i přes to chcete LtBF vidět, asi nebudete litovat. Nebýt fakt hodně ošklivých digitálních efektů, které jsou z poloviny zbytečné a některých vtipů z nižší cenové, klidně bych šel o hvězdičku výš. Od Wen Jianga jsem zatím nic jiného neviděl, ale tenhle dvouhodinový příběh o lupiči, co se začal vydávat za guvernéra, je vtipný, dobře napsaný, celkem utíká a v 95 procentech jsem se u něj dobře bavil (a ve zbytku se cítil trochu trapně za ten humor). ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Let the bullets fly sa aj vdaka svojim mamutim domacim trzbam (k 1. polroku 2011 komercne najuspesnejsi cinsky film) stal par mesiacov po premiere "larger than life" filmovou udalostou doma v Cine. Synergicky v sebe spaja viacero signifikantnych faktorov cinskeho filmu, rovnou mierou k domacej pode ako aj narastajuceho vyznamu na medzinarodnom poli. Potvrdzuje vseobecnu prospesnost zrusenia "filmarskeho banu" pre Wen Jianga; casovym zasadenim (cca rok 1919-1920) a rozharanou strukturou deja, plneho skvelo vysperkovanych dialogov a viacurovnovych schem hry na macku a mys/falosnych identit, skvelo reflektuje chaos doby, kedy po zvrhnuti vladnutia dynastie Qing a pred nastupom komunistickej vlady bolo vladnutie rozdrobene medzi superiacimi vojenskymi velitelmi. Skvele ustredne herecke trio doplnaju slavne tvare v epizodnych ulohach (napr. aj momentalne najuspesnejsi cinsky reziser Feng Xiaogang). Smerom k medzinarodnemu publiku tento film s nadychom "orientalneho westernu" vzdava ciastocne hold Leonemu (podovne ako korejsky The Good, The Bad and the Weird zacina naletom orla na zeleznicnu trat a po nom sa valiaci vlak), v neskorsom priebehu deja su odkazy na zname motivy/osoby zapadneho sveta a postavam su na mainland cinsky film nezvycajne casto vkladane do ust anglicke frazy (doteraz z historickeho hladiska dominanta hlavne HKG, singapur kinematografie),co tvori zaujimavu podruznu liniu k remakom americkych filmov ako cesty "priblizovania" nakladnych domacich blockbusterov aj zapadnemu publiku. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Název "Let the Bullets Fly" sice může sugerovat, že bude následovat divoká akční řež v nejlepší tradici ikonických rolí Chow Yun Fata, ale již v úvodní sekvenci se věta "Nechte kulky doletět" ukáže v zcela jiném kontextu, který namísto vyhlížené patetičnosti či agresivní razance nastolí nadsázku a uvolněnost. Navzdory PR masáži o "čínském westernu" a zavádějícím upoutávkám se před zraky diváků neodehraje akční akrobacie ve výpravných kulisách, nýbrž famózní fraška, jejíž hlavní atrakcí jsou vyšperkované dialogy, situační humor, uhrančivé herecké výkony a především zastřešující absurdní überstylizace. Proklamace s westernem nicméně není vůbec nemístná, jen tentokrát nevychází z nepodloženého propagačního žbleptu či do očí bijící sady odkazů. Westernový půdorys na jedné straně vytváří významovou paralelu mezi dobou dějiště, Čínou okolo roku 1920 po pádu císařství, a divokým západem. Žánr ale především posloužil jako výchozí bod zcela osobité hry se schématy (spíš než k Leonemu má Jiangův snímek blíž k rozverně přízemním komediím jako " Balada o Cable Hogueovi", "Mé jméno je Nikdo" nebo "Maverick"). Je zde klasický rámec o hrdinovi, který coby zastánce spravedlnosti přijíždí do zapadákova ovládaného zlotřilcem, s nímž se musí utkat v boji o srdce obyvatel. Jenže Jiang Wen situaci staví na hlavu, a místo macho duelu černobílých postav přináší zábavnou šachovou hru o moc mezi dvěma mazanými protivníky. Při čemž vše halí do formy mísící přízemní humor a fantaskní stylizaci příznačnou pro jeho předchozí dva snímky - divadelnost se spájí s výpravností, estrádní žertíky s důmyslným scénářem a pitvoření s úchvatnými hereckými výkony. Ostatně všichni tři hlavní hvězdní představitelé Jiang Wen, Chow Yun Fat a Ge You mají díky tomuto filmu po dlouhé době příležitost ukázat pestrost svých hereckých rejstříků stranou omezujících škatulek (obzvláště Chowa je, po "The Postmodern Life of My Aunt", opět radost vidět, jak rozehrává svůj komediální talent namísto unaveného zpodobňování další ze zástupu oduševnělých Asiatů či melancholických zabijáků). ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to podpriemerná dobrodružno-historická akčná komédia. Má priemerný príbeh o vodcovi banditov, ktorý so svojimi pomocníkmi prepadne vlak, v ktorom cestuje aj starosta so svojim radcom a túto situáciu sa rozhodne využiť tak, že prevezme totožnosť starosty v mestečku, ktoré na neho už čaká a radcu si nechá, aby mu pomáhal a časom sa aj celkom spriatelia. Lenže v meste vládne vplyvný obchodník a prítomnosť dvoch silných osobností na jednom mieste im všetkým prinesie len mnoho problémov. Spracovanie ma ale veľmi sklamalo, ešte spočiatku to pôsobí dobrým dojmom, ale po príchode do mestečka, čo ani netrvá dlho to príliš upadne. Dej sa nijak výraznejšie neposúva, len jeden nudný dialóg strieda druhý, občas sa nájde nejaká aspoň trochu zaujímavá situácia, či už akčnejšia, humornejšia alebo aj nejaký obyčajný dialóg, ale výrazná väčšina filmu ma vôbec nebavila, čo táto výrazne nadpriemerná dĺžka ešte zosilňuje. Celé sa to nesie v takom nadnesenom duchu, ale už po chvíli ma všetky tie intrigy prestali baviť, nedokázalo ma to ani trochu vtiahnuť a bolo mi úplne jedno, ako to bude pokračovať, lebo som si v tom nenašiel žiadny potenciál. Svojim spôsobom to možno ani nie je zlé, pretože celý čas cítiť, že v tom niečo je, ale mňa si to nezískalo, celé to išlo úplne mimo mňa. Akcie je tu málo a síce je dobre natočená, ale obsahovo nevýrazná. Zaujalo ma jedine úvodné prepadnutie vlaku, ktoré síce je nanajvýš nereálne, ale aspoň zábavné. Podobne sú na tom aj humorné scény, nájde sa ich tu dosť, ale bavili ma možno dve. Herecké obsadenie je výborné, charizmatický Wen Jiang v hlavnej úlohe, k tomu výborný Yun-Fat Chow, nesklame ani You Ge v úlohe radcu, no tých dobrých vedľajších postáv je tu plno, s týmto nemám žiadny problém. Réžia a technická stránka sú veľmi dobré, zaujímavá atmosféra, až na tej posledný výbuch prvotriedny vizuál, ani tu si nemám na čo sťažovať. Som neskutočne sklamaný, na tento film som sa tešil, ale nebavilo ma to prakticky vôbec. Nepochybujem o tom, že svojich divákov si to nájde, ale toto pojatie zápletky išlo úplne mimo mňa. Takže v konečnom dôsledku je to skvelo natočený a skvelo zahraný film, v ktorom ma vôbec nebavil dej a tak to pre mňa nemá prakticky žiadnu väčšiu hodnotu. Škoda. 43% ()

Vavča 

všechny recenze uživatele

Jiang Wen si střihl ve svém novém díle i hlavní roli, Chow Yun Fat je zde spíše na okrasu. Film je docela zajímavou přehlídkou nápadů, žánrů, od westernu, rozverné slapstick komedii až k vyobrazené bídy oné doby Číny dvacátých let minulého století, kdy anarchie vládla, po Opera Peking Blues registruji první film podobného typu. Čtvrtou hvězdičku berte jako značně ukousnutou, protože tempo a některé části filmu do sebe moc nesedí, ale přesto zábavná jednohubka, která vám v krku nezaskočí, když se do ní nebude moc rýpat. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Wen Jiang odmítl více než 30 verzí scénáře, než si vybral ten správný. (Raztubyl)
  • Let the Bullets Fly se po uvedení stal do té doby nejvýdělečnějším čínským filmem, když překonal o půl roku starší Tangshan dadizhen (2010). (Raztubyl)

Reklama

Reklama