Režie:
David SchwimmerKamera:
Andrzej SekulaHudba:
Nathan LarsonHrají:
Clive Owen, Catherine Keener, Liana Liberato, Jason Clarke, Viola Davis, Noah Emmerich, Zoe Levin, Gordon Michaels, Brandon Molale, Ron Causey (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Čtrnáctiletá Annie se prostřednictvím chatu a webové kamery poprvé zamilovala. Nemohla tušit, že se stala předmětem zájmu anonymního pedofila, který při prvním setkání krutě zneužil její naivity a chladnokrevně ji znásilnil. Pro Annie už nic nebude takové jako dřív. S děsivým traumatem mladé dívky se těžce vyrovnává celá rodina. Vyšetřování FBI navíc dokazuje, že zdaleka nebyla první obětí tohoto internetového sexuálního maniaka. Otec Annie by nejraději vzal spravedlnost do vlastních rukou, dochází však k poznání, že jediné, co teď všichni mohou udělat, je být v této situaci jeden druhému oporou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (274)
Silné téma, které bylo svým rutinním zpracováním předem odsouzeno k šedému průměru. Není to ani tak Schwimmerova chyba, který si s takovým tématem poradil velmi citlivě, jako spíš chyba scénáře, který jen jede podle zajetého mustru. Herci jsou velmi dobří, především Catherine Keenar mě tu zaujala jako chápavá matka. S hlavní představitelkoou, Lianou Liberato, jsem měla trochu problém, protože mi její výkon připad místy až moc "hraný". Nakonec mě film zaujal spíše otázkami, které vyvolává(bezpečnost internetu, nedůvěryhodnost registru násilníků atd.), než samotným příběhem. ()
Možná mě budete mít za cynika, ale podobné příběhy mi vážně pijí krev. Čtrnáctiletá holka se DOBROVOLNĚ vyspí s dospělým chlapem a místo toho, aby byla považována za k*ávu, kterou bezpochyby je, v ní její dospělácké okolí vidí ubohou mučednici, která doplatila na internetové seznamování?!? POMOC. Dobře jí tak, náně, já bych jí místo "ťuťu ňuňu" dala takovou facku, až by se jí přetočila hlava. Jako drama slabé (televizní, nudné), chuť podobné nanynky proplesknout, však vzbuzuje dokonale.;-) ()
Téma snímku mi přišlo velmi zajímavé, ale taky jsem byl zvědavý, jak si bude počínat David Schwimmer na režisérské stoličce. A musím říct, že rozhodně nezklamal. Trust má velmi silný příběh, žánrově má nejblíže k psychologickému dramatu ( prvky thrilleru jsem tam teda neobjevil). A pak je to hodně o hercích. Catherine Keener mi přišla nevýrazná, její postava mi dost lezla na nervy a na matku mi přišla příliš nezůčastněná. Mnohem zajímavější bylo sledovat otce a dceru. Liana Liberato na mě působila docela zvláštně, kdy jsem chvílemi nevěděl, jestli jí jeji roli úplně věřím nebo ne, nakonec u mě ale převažuje pozivitní pocit z jejího hereckého projevu. Cliva Owena ve filmech nijak nevyhledávám, tady mi však předvedl, že opravdu dokáže být charakterním hercem. Celkově mi přišla jeho postava nejzajímavější a nejuvěřitelnější (ok, možná někomu přišlo chování otce nedůvěryhodné, přehnané, ale řekl bych, že bylo naprosto pochopitelné a donutilo mě se každou chvíli ptát, co bych já dělal na jeho místě, jak bych se zachoval a musím uznat, že bych se nejspíš cítil stejně jako on). Závěr se mi moc líbil (měl jsem docela strach, aby to neskončilo nějakým zběsilým honem na čarodejnice v podání drsného Owena, ale David to tím monologem otce a následným zneklidňujícím videem pěkně ukončil). Jen mě trochu mrzí zdejší docela nízké hodnocení; možná plyne z nedůvěry k počínání 14-leté puberťačky, sám nemůžu s jistotou tvrdit, jestli by se v dnešní době nechalo ještě nějaké trdlo takhle zblbnout, ale z mého pohledu mi to nepřišlo tak úplně mimo vzhledem k tomu, že jí ten úchyl opravdu zprvu dával vše, co potřebovala, po čem toužila (sexuální styk tím samozřejmě nemyslím). ()
[imdb: 7.2/10] | me: Trailer lákal diváka na niečo mrazivé, ale v celkovom dôsledku je to "iba" psychologická dráma postavená na výborných hereckých výkonoch a dialógoch týkajúcich sa jednej a tej istej ústrednej témy. Práve preto môže dôjsť pri očakávaniach akého si thrilleru možno až k pocitom nudy, resp. k sklamaniu, pretože napätie, ktoré sa na začiatku pekne kryštalizuje postupom času mäkne a ostáva už len psychologický pohľad na jednotlivé charaktery a ich spôsoby akými sa vyrovnávajú so vzniknutou situáciou. Takže odporúčam vypustiť predstavu thrilleru pred pozeraním tohoto snímku z hlavy a človek si tak odnesie príjemný herecký zážitok s určitým odkazom a hĺbkou. Ja som očakával niečo trošku iné a tým sú aj moje konečné dojmy ovplyvnené, celkový pocit je ale dobrý. [3 a pol *] ()
Napriek obrovskej snahe režiséra o civilnosť, obsahuje film mnoho klišé. Takmer vôbec sa ich nesnaží nabúrať alebo akokoľvek sa s nimi pohrávať, aby diváka aspoň raz prekvapil (akurát v závere sa o niečo také neúspešne pokúsi, ale namiesto zimomraviek vo mne vyvolal iba záchvat smiechu.) Ale iba ich používa tak, ako sme to videli už miliónkrát. Občas to funguje, občas nie. Dokonca veľa vyhrotenejších scén, ktoré by divakovy pomohli naplno sa vcítiť do postav režisér zbabelo utne. Takze jediným ozvláštnením je len aktualizovanie témy o ukážku toho ako ľahko sa dajú moderné technologie zneužiť v rukách nesprávnych ludi. Vo výsledku sa tento film príliš nelíši od bežných a neškodných Hallmarkovských drám s ponaučením. 6/10. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Scénář k filmu si David Schwimmer dopilovával s velkou dávkou osobního nasazení. Začal sním dokonce dlouho před prací na svém prvním filmu Maraton lásky (2007) (Mr. Filuta)
- Když si Will (Clive Owen) píše s neznámým mužem na interentu, jde o autentickou konverzaci mezi uživateli "fleet_captain_jaime_wolfe" a "sadlilgrrl" převzatou z webu www.perverted-justice.com. (Mr. Filuta)
Reklama